Przygotuj plan rozwoju eksportu i zdobądź rynki zagraniczne – działanie 6.1 POIG – część II
REKLAMA
REKLAMA
W poprzednim artykule został przedstawiony etap I, gdzie wskazano m.in. zasadnicze elementy planu rozwoju eksportu. Ponadto warto przypomnieć, iż opracowany plan powinien zawierać co najmniej dwie rekomendacje dotyczące wdrożenia strategii eksportowej przy czym wymagane jest aby co najmniej jedna z tych rekomendacji odnosiła się do: wyszukiwania i doboru partnerów na rynkach docelowych, uzyskania niezbędnych dokumentów uprawniających do wprowadzenia produktów lub usług na rynki docelowe, doradztwa w zakresie finansowania przedsięwzięcia oraz doradztwa w zakresie opracowania koncepcji wizerunku przedsiębiorcy na wybranych rynkach docelowych.
REKLAMA
Po zatwierdzeniu planu przez Regionalną Izbę Finansującą nadeszła pora na jego wdrożenie, czyli zdobywamy rynki zagraniczne.
Zobacz koniecznie: Zwalczanie nieuczciwej konkurencji
Na co można otrzymać wsparcie w ramach II etapu?
REKLAMA
Tu katalog potencjalnych wydatków kwalifikujących się do wsparcia ze środków unijnych jest bardzo szeroki. Dofinansowaniu podlegają w szczególności koszty poniesione na zakup usług doradczych i prawnych, związanych m.in. z promocją podczas imprez wystawienniczych, sprawdzenia wiarygodności kontrahentów, uzyskiwaniem certyfikatów, świadectw i atestów, z wprowadzeniem produktu lub usługi na rynki docelowe, z opracowaniem optymalnej strategii finansowania, przygotowaniem rekomendacji dotyczących źródeł finansowania, przygotowaniem dokumentacji technicznej, przeprowadzeniem badań certyfikacyjnych itd.
Ponadto przedsiębiorcy mogą starać się o zwrot kosztów związanych m.in. z wynajęciem i zabudową powierzchni wystawienniczej podczas międzynarodowych targów i wystaw, transportu eksponatów na tego typu imprezy, z tworzeniem baz danych na potrzeby doboru zagranicznych partnerów handlowych.
Polecamy: Jak polski przedsiębiorca może odbyć staż w europejskiej firmie
Poziom dofinansowania projektu realizowanego w ramach II Etapu nie może przekroczyć 50% całkowitych wydatków kwalifikujących się do objęcia wsparciem jednocześnie kwota dofinansowania nie może przekroczyć 200 000 PLN.
Warto pamiętać, że dotację na działanie 6.1 można otrzymać tylko raz w ciągu najbliższych pięciu lat.
Po zatwierdzeniu planu rozwoju eksportu przez Regionalną Instytucje Finansującą, producent kosmetyków przystępuje do jego wdrożenia w ramach etapu II. W związku z tym składa wniosek dotyczący realizacji działań zarekomendowanych w planie rozwoju eksportu. W zależności od rekomendacji opisanych w planie będzie mógł starać się o zwrot kosztów ze środków UE w wysokości do 50% wydatków kwalifikujących się do objęcia wsparciem, nie więcej jednak niż 200 000 PLN. W ramach tego projektu, firma zawnioskowała o zwrot kosztów w zakresie przeprowadzonych działań promocyjnych, analizy przepisów prawnych oraz wskazania potencjalnych źródeł finansowania. Ponadto refundacji środków będą podlegały koszty poniesione na uzyskanie niezbędnych certyfikatów.
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.