REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Przygotuj plan rozwoju eksportu i zdobądź rynki zagraniczne – działanie 6.1 POIG – część II

Tomasz Wydra
Specjalista w dziedzinie dotacji unijnych
Działanie 6.1 POIG
Działanie 6.1 POIG

REKLAMA

REKLAMA

Przedsiębiorcy zainteresowani wejściem na rynki zagraniczne mogą otrzymać dofinansowanie na tego typu działania ze środków europejskich. Przewiduje to działanie 6.1. Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka. Przypomnijmy – realizacja projektów w ramach działania 6.1 ma charakter dwu etapowy i obejmuje przygotowanie planu rozwoju eksportu (>etap I) oraz jego wdrożenie (etap II).

W poprzednim artykule został przedstawiony etap I, gdzie wskazano m.in. zasadnicze elementy planu rozwoju eksportu. Ponadto warto przypomnieć, iż opracowany plan powinien zawierać co najmniej dwie rekomendacje dotyczące wdrożenia strategii eksportowej przy czym wymagane jest aby co najmniej jedna z tych rekomendacji odnosiła się do: wyszukiwania i doboru partnerów na rynkach docelowych, uzyskania niezbędnych dokumentów uprawniających do wprowadzenia produktów lub usług na rynki docelowe, doradztwa w zakresie finansowania przedsięwzięcia oraz doradztwa w zakresie opracowania koncepcji wizerunku przedsiębiorcy na wybranych rynkach docelowych. 

REKLAMA

Po zatwierdzeniu planu przez Regionalną Izbę Finansującą nadeszła pora na jego wdrożenie, czyli zdobywamy rynki zagraniczne.

Zobacz koniecznie: Zwalczanie nieuczciwej konkurencji

Na co można otrzymać wsparcie w ramach II etapu?

REKLAMA

Tu katalog potencjalnych wydatków kwalifikujących się do wsparcia ze środków unijnych jest bardzo szeroki. Dofinansowaniu podlegają w szczególności koszty poniesione na zakup usług doradczych i prawnych, związanych m.in. z promocją podczas imprez wystawienniczych, sprawdzenia wiarygodności kontrahentów, uzyskiwaniem certyfikatów, świadectw i atestów, z wprowadzeniem produktu lub usługi na rynki docelowe, z opracowaniem optymalnej strategii finansowania, przygotowaniem rekomendacji dotyczących źródeł finansowania, przygotowaniem dokumentacji technicznej, przeprowadzeniem badań certyfikacyjnych itd.

Ponadto przedsiębiorcy mogą starać się o zwrot kosztów związanych m.in. z wynajęciem i zabudową powierzchni wystawienniczej podczas międzynarodowych targów i wystaw, transportu eksponatów na tego typu imprezy, z tworzeniem baz danych na potrzeby doboru zagranicznych partnerów handlowych. 

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Polecamy: Jak polski przedsiębiorca może odbyć staż w europejskiej firmie

Poziom dofinansowania projektu realizowanego w ramach II Etapu nie może przekroczyć 50% całkowitych wydatków kwalifikujących się do objęcia wsparciem jednocześnie kwota dofinansowania nie może przekroczyć 200 000 PLN.

Warto pamiętać, że dotację na działanie 6.1 można otrzymać tylko raz w ciągu najbliższych pięciu lat.

Po zatwierdzeniu planu rozwoju eksportu przez Regionalną Instytucje Finansującą, producent kosmetyków przystępuje do jego wdrożenia w ramach etapu II. W związku z tym składa wniosek dotyczący realizacji działań zarekomendowanych w planie rozwoju eksportu. W zależności od rekomendacji opisanych w planie będzie mógł starać się o zwrot kosztów ze środków UE w wysokości do 50% wydatków kwalifikujących się do objęcia wsparciem, nie więcej jednak niż 200 000 PLN. W ramach tego projektu, firma zawnioskowała o zwrot kosztów w zakresie przeprowadzonych działań promocyjnych, analizy przepisów prawnych oraz wskazania potencjalnych źródeł finansowania. Ponadto refundacji środków będą podlegały koszty poniesione na uzyskanie niezbędnych certyfikatów.


Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moja firma
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    KONFERENCJA O DOTACJACH - DOŚWIADCZENIA I PERSPEKTYWY. Katowice 29 lutego 2024 r. [wydarzenie bezpłatne, liczba miejsc ograniczona]

    LPW Grupa na czele z ekspertami z LPW Consulting zaprasza na kolejną edycję wydarzenia pt. KONFERENCJA O DOTACJACH - DOŚWIADCZENIA I PERSPEKTYWY. W tym roku to wydarzenie odbędzie się w czwartek 29 lutego 2024 r. w godz.: 10:00-14:00 w Parku Technologicznym Ekoenergia w Katowicach, ul. Żeliwna 38. Udział w wydarzeniu jest bezpłatny po uprzednim zapisie online. Przy czym liczba miejsc jest ograniczona. Portal infor.pl jest patronem medialnym tego wydarzenia.

    Czekolada w 2024 roku będzie droższa i nie tylko ona. Ceny kakao biją rekordy – może być nawet 7 tys. USD za tonę. Co to jest shrinkflacja?

    Nie ma dobrych wiadomości dla miłośników czekolady i kakao. Rekordowo wysokie ceny kakao na światowych giełdach nadal będą rosły i mogą nawet przekroczyć wartość 7 tys. dolarów za tonę. Tak prognozują autorzy raportu pt. „INDEKS CEN W SKLEPACH DETALICZNYCH”. Problemy z podażą i przewidywane znaczne spadki zbiorów oznaczają trzeci rok z rzędu globalnego deficytu surowca. Kluczowy okres zbierania ziaren skończy się w marcu, a następny zacznie się dopiero we wrześniu. Natomiast już w styczniu br. słodycze i desery zdrożały najbardziej ze wszystkich analizowanych kategorii produktów. Eksperci zapowiadają, że podwyżki w następnej kolejności obejmą kosmetyki, leki i suplementy bazujące na kakao. I dodają, że skok cen odczują producenci art. spożywczych, zakłady przetwórcze, cukiernie i restauracje. W następnej kolejności straty te zostaną przerzucone na konsumentów. Taki scenariusz może się wydarzyć już przed Wielkanocą. A jeśli sytuacja dalej będzie się pogarszała, to może nasilić się również zjawisko shrinkflacji. 

    Firmy widzą potencjał w sztucznej inteligencji, ale są pewne bariery

    Firmy, które zainwestowały w sztuczną inteligencję i widzą jej potencjał, chętniej rozważają dalsze innowacje. Ale są tez pewne przeszkody, z którymi muszą się mierzyć. 

    Ferie 2024. Wyjazdy nad morze coraz popularniejsze. Największą atrakcją morsowanie

    Czy Polacy coraz chętniej będą spędzać ferie nad morzem? Eksperci zauważają, że to był najlepszy początek roku w turystyce od 2019 roku. Czy przedsiębiorcom opłaca się teraz zamykać na zimę? 

    REKLAMA

    Jak założyć e-Doręczenia? Wniosek przedsiębiorcy

    Przedsiębiorcy mogą składać wnioski o utworzenie adresu do e-Doręczeń przez Biznes.gov. Po aktywacji adresu, firma korzysta ze skrzynki do e-Doręczeń w Koncie Przedsiębiorcy. Jak zrobić e-Doręczenia?

    Kompetencje kobiet w branży IT. Większy udział kobiet jest istotny z powodu deficytu wykwalifikowanych kadr

    W październiku 2024 r. zaczną obowiązywać unijne przepisy mające na celu zbudowanie większej odporności biznesu na cyberataki. W związku z tym należy podjąć działania podnoszące kompetencje z dziedziny cyberbezpieczeństwa. Tymczasem inicjatywy podnoszące kompetencje cyfrowe kobiet podejmowane są w zaledwie 20,4% miejsc pracy.

    Komisja Europejska proponuje zmniejszenie i uproszczenie obciążeń rolników. Czy to wystarczy by przerwać protesty?

    Komisja Europejska przesłała w czwartek prezydencji belgijskiej w Radzie UE dokument, zawierający listę działań mających na celu "zmniejszenie obciążeń administracyjnych, spoczywających na barkach rolników". Propozycje zostaną omówione z państwami członkowskimi 26 lutego na posiedzeniu Rady ds. Rolnictwa.

    Używasz smartfona? Twoje wrażliwe dane są jak na dłoni. Technologia pozbawia nas prywatności

    Użytkownicy różnych urządzeń, aplikacji czy systemów często nie są świadomi, przez kogo i do jakich celów są gromadzone i wykorzystywane dane na ich temat. Rozwój technologii rzadko idzie w parze ze świadomością użytkowników i regulacjami prawnymi. To stanowi zagrożenie dla ochrony danych osobowych.

    REKLAMA

    Wzrasta ryzyko prowadzenia biznesu. "Liczba wzmianek o geopolityce i ryzyku politycznym w dokumentach spółek wzrosła o 600%"

    Ryzyko prowadzenia biznesu w 2024 roku zwiększa rosnąca polaryzacja na światowej scenie politycznej. Istotna dla przedsiębiorców będzie minimalizacja potencjalnych niebezpieczeństw, m.in. poprzez zwiększenie odporności łańcuchów dostaw, odpowiednią politykę dostępu do zasobów i zaadresowanie kwestii ESG – wynika z raportu EY-Parthenon 2024 Geostrategic Outlook.

    Handel internetowy idzie w górę, stanowi 8,8% ogółu sprzedaży detalicznej

    Sprzedaż internetowa w ujęciu rocznym w styczniu wzrosła ogółem o 11%, co stanowił 8,8% ogółu sprzedaży detalicznej. Największy udział e-sprzedaży w całości sprzedaży detalicznej miały takie kategorie jak tekstylia, odzież, obuwie, prasa i książki. Tak wynika z danych przekazanych przez GUS.

    REKLAMA