REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Przygotuj plan rozwoju eksportu i zdobądź rynki zagraniczne – działanie 6.1 POIG – część II

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Tomasz Wydra
Specjalista w dziedzinie dotacji unijnych
Działanie 6.1 POIG
Działanie 6.1 POIG

REKLAMA

REKLAMA

Przedsiębiorcy zainteresowani wejściem na rynki zagraniczne mogą otrzymać dofinansowanie na tego typu działania ze środków europejskich. Przewiduje to działanie 6.1. Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka. Przypomnijmy – realizacja projektów w ramach działania 6.1 ma charakter dwu etapowy i obejmuje przygotowanie planu rozwoju eksportu (>etap I) oraz jego wdrożenie (etap II).

W poprzednim artykule został przedstawiony etap I, gdzie wskazano m.in. zasadnicze elementy planu rozwoju eksportu. Ponadto warto przypomnieć, iż opracowany plan powinien zawierać co najmniej dwie rekomendacje dotyczące wdrożenia strategii eksportowej przy czym wymagane jest aby co najmniej jedna z tych rekomendacji odnosiła się do: wyszukiwania i doboru partnerów na rynkach docelowych, uzyskania niezbędnych dokumentów uprawniających do wprowadzenia produktów lub usług na rynki docelowe, doradztwa w zakresie finansowania przedsięwzięcia oraz doradztwa w zakresie opracowania koncepcji wizerunku przedsiębiorcy na wybranych rynkach docelowych. 

REKLAMA

Po zatwierdzeniu planu przez Regionalną Izbę Finansującą nadeszła pora na jego wdrożenie, czyli zdobywamy rynki zagraniczne.

Zobacz koniecznie: Zwalczanie nieuczciwej konkurencji

Na co można otrzymać wsparcie w ramach II etapu?

REKLAMA

Tu katalog potencjalnych wydatków kwalifikujących się do wsparcia ze środków unijnych jest bardzo szeroki. Dofinansowaniu podlegają w szczególności koszty poniesione na zakup usług doradczych i prawnych, związanych m.in. z promocją podczas imprez wystawienniczych, sprawdzenia wiarygodności kontrahentów, uzyskiwaniem certyfikatów, świadectw i atestów, z wprowadzeniem produktu lub usługi na rynki docelowe, z opracowaniem optymalnej strategii finansowania, przygotowaniem rekomendacji dotyczących źródeł finansowania, przygotowaniem dokumentacji technicznej, przeprowadzeniem badań certyfikacyjnych itd.

Ponadto przedsiębiorcy mogą starać się o zwrot kosztów związanych m.in. z wynajęciem i zabudową powierzchni wystawienniczej podczas międzynarodowych targów i wystaw, transportu eksponatów na tego typu imprezy, z tworzeniem baz danych na potrzeby doboru zagranicznych partnerów handlowych. 

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Polecamy: Jak polski przedsiębiorca może odbyć staż w europejskiej firmie

Poziom dofinansowania projektu realizowanego w ramach II Etapu nie może przekroczyć 50% całkowitych wydatków kwalifikujących się do objęcia wsparciem jednocześnie kwota dofinansowania nie może przekroczyć 200 000 PLN.

Warto pamiętać, że dotację na działanie 6.1 można otrzymać tylko raz w ciągu najbliższych pięciu lat.

Po zatwierdzeniu planu rozwoju eksportu przez Regionalną Instytucje Finansującą, producent kosmetyków przystępuje do jego wdrożenia w ramach etapu II. W związku z tym składa wniosek dotyczący realizacji działań zarekomendowanych w planie rozwoju eksportu. W zależności od rekomendacji opisanych w planie będzie mógł starać się o zwrot kosztów ze środków UE w wysokości do 50% wydatków kwalifikujących się do objęcia wsparciem, nie więcej jednak niż 200 000 PLN. W ramach tego projektu, firma zawnioskowała o zwrot kosztów w zakresie przeprowadzonych działań promocyjnych, analizy przepisów prawnych oraz wskazania potencjalnych źródeł finansowania. Ponadto refundacji środków będą podlegały koszty poniesione na uzyskanie niezbędnych certyfikatów.


Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Czy konto firmowe jest obowiązkowe?

Przy założeniu firmy musisz dopełnić wielu formalności. O ile wybór nazwy przedsiębiorstwa, wskazanie adresu jego siedziby, czy wskazanie właściwego PKD są obligatoryjne, o tyle otworzenie rachunku firmowego niekoniecznie. Jednak dużo zależy przy tym od tego, jaka forma działalności jest prowadzona, jakie transakcje są wykonywane i wreszcie, czy chce ona korzystać z mechanizmu split payment.

Blisko LUDZI i dla LUDZI. Czym Emtor wyróżnia się jako pracodawca na rynku wózków widłowych?

Na przestrzeni lat firma Emtor udowodniła, że sukces w biznesie nie zależy wyłącznie od produktów czy wyników finansowych, ale przede wszystkim od ludzi, którzy ten biznes tworzą. To dzięki zaangażowaniu, lojalności i codziennej pracy zespołów połączenie tradycji z nowoczesnością jest możliwe. Emtor stawia na człowieka – nie tylko jako pracownika, ale jako partnera w budowaniu wspólnej przyszłości. Bo gdy ludzie czują się docenieni, chcą zostać na dłużej. Jak zatem firma buduje swoją przewagę na konkurencyjnym rynku?

Poczta Polska nawiązuje partnerstwo z Temu. Wszyscy dołożymy się do chińskiego giganta?

Poczta Polska poinformowała o nawiązaniu współpracy logistycznej z platformą Temu. Państwowe przedsiębiorstwo rozwija obsługę przesyłek e-commerce. Przesyłki zakupione na chińskiej platformie zakupowej będą dostarczane do klientów w ciągu kilku dni.

6 miesięcy vacatio legis i gotowy projekt deregulacyjny to za mało. Deregulacja musi przyspieszyć

Przedsiębiorcy pozytywnie oceniają 6 miesięcy vacatio legis i gotowy projekt deregulacyjny zakładający uproszczenie prowadzenia działalności nierejestrowanej czy milczącą zgodę w wyszczególnionych w ustawie zagadnieniach gospodarczych, ale to za mało. Deregulacja musi przyspieszyć.

REKLAMA

Warto udzielić pełnomocnictwa lub prokury w CEIDG

Prowadzenie własnej firmy to nie tylko pasja i satysfakcja, ale także szereg obowiązków, które co do zasady przedsiębiorca powinien wykonywać osobiście sprawując zarząd nad swoim przedsiębiorstwem. Chodzi tu przede wszystkim o zawieranie umów, czy kontakty z urzędami i sądami. Wraz z rozwojem firmy może okazać się, że konieczne będzie delegowanie części zadań związanych z zarządzaniem przedsiębiorstwem na inne osoby. Aktualnie, każdy przedsiębiorca wpisany do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG) może ustanowić pełnomocnika lub prokurenta, który będzie reprezentować go w sprawach pozostających w związku z prowadzoną przez tego przedsiębiorcę działalnością gospodarczą.

Biznesowy challenge z dala od zgiełku

Rozmowa z Agnieszką Najberek, dyrektorką sprzedaży MICE w Hotelu Arłamów, o trendach w budowaniu dobrostanu i integracji pracowników.

Outsourcing obsługi prawnej firmy

Ciągle następujące, dynamiczne i nieprzewidywalne zmiany rynkowe wymuszają na przedsiębiorcach konieczność nieustannego dostosowywania swoich strategii do zmieniających się realiów. W obliczu takich wyzwań, wiele firm zwraca uwagę na konieczność optymalizacji funkcjonowania pozaoperacyjnej części swojej działalności. Niczym nowym nie będzie wskazanie, że takim narzędziem jest właśnie outsourcing, który coraz częściej obejmuje także pracę prawników.

Polubownie czy przez sąd – jak najlepiej dochodzić należności w TSL?

W branży TSL nawet niewielkie opóźnienia w płatnościach mogą prowadzić do utraty płynności, a w skrajnych przypadkach – do upadłości firmy. Skuteczna windykacja to często kwestia przetrwania, a nie tylko egzekwowania prawa. Co zatem wybrać: sąd czy polubowne rozwiązanie?

REKLAMA

KPO ruszyło z kopyta: prawie 112 mld zł rozdysponowane, kolejne miliardy w drodze

Prawie 112 mld zł z Krajowego Planu Odbudowy już zakontraktowane, ale to dopiero początek. Polska szykuje się na kolejną wypłatę – aż 28 mld zł może trafić do kraju jeszcze przed jesienią. Tymczasem wszystkie inwestycje z KPO są już uruchomione, a wypłaty nabierają tempa.

Prezes BCC: Przedsiębiorcy potrzebują przewidywalności i stabilności. Apel przedsiębiorców

1 czerwca 2025 roku odbyła się druga tura wyborów prezydenckich, w której, najwięcej głosów otrzymał Karol Nawrocki. Oficjalne zaświadczenie o wyborze ma zostać wręczone 11 czerwca 2025 r. Po ogłoszeniu wyników przedstawiciele środowisk gospodarczych wyrazili oczekiwanie, że nowy prezydent będzie współpracował z rządem w sprawach istotnych dla polskiej gospodarki.

REKLAMA