REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Przygotuj plan rozwoju eksportu i zdobądź rynki zagraniczne – działanie 6.1 POIG – część II

Tomasz Wydra
Specjalista w dziedzinie dotacji unijnych
Działanie 6.1 POIG
Działanie 6.1 POIG

REKLAMA

REKLAMA

Przedsiębiorcy zainteresowani wejściem na rynki zagraniczne mogą otrzymać dofinansowanie na tego typu działania ze środków europejskich. Przewiduje to działanie 6.1. Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka. Przypomnijmy – realizacja projektów w ramach działania 6.1 ma charakter dwu etapowy i obejmuje przygotowanie planu rozwoju eksportu (>etap I) oraz jego wdrożenie (etap II).

W poprzednim artykule został przedstawiony etap I, gdzie wskazano m.in. zasadnicze elementy planu rozwoju eksportu. Ponadto warto przypomnieć, iż opracowany plan powinien zawierać co najmniej dwie rekomendacje dotyczące wdrożenia strategii eksportowej przy czym wymagane jest aby co najmniej jedna z tych rekomendacji odnosiła się do: wyszukiwania i doboru partnerów na rynkach docelowych, uzyskania niezbędnych dokumentów uprawniających do wprowadzenia produktów lub usług na rynki docelowe, doradztwa w zakresie finansowania przedsięwzięcia oraz doradztwa w zakresie opracowania koncepcji wizerunku przedsiębiorcy na wybranych rynkach docelowych. 

REKLAMA

Po zatwierdzeniu planu przez Regionalną Izbę Finansującą nadeszła pora na jego wdrożenie, czyli zdobywamy rynki zagraniczne.

Zobacz koniecznie: Zwalczanie nieuczciwej konkurencji

Na co można otrzymać wsparcie w ramach II etapu?

REKLAMA

Tu katalog potencjalnych wydatków kwalifikujących się do wsparcia ze środków unijnych jest bardzo szeroki. Dofinansowaniu podlegają w szczególności koszty poniesione na zakup usług doradczych i prawnych, związanych m.in. z promocją podczas imprez wystawienniczych, sprawdzenia wiarygodności kontrahentów, uzyskiwaniem certyfikatów, świadectw i atestów, z wprowadzeniem produktu lub usługi na rynki docelowe, z opracowaniem optymalnej strategii finansowania, przygotowaniem rekomendacji dotyczących źródeł finansowania, przygotowaniem dokumentacji technicznej, przeprowadzeniem badań certyfikacyjnych itd.

Ponadto przedsiębiorcy mogą starać się o zwrot kosztów związanych m.in. z wynajęciem i zabudową powierzchni wystawienniczej podczas międzynarodowych targów i wystaw, transportu eksponatów na tego typu imprezy, z tworzeniem baz danych na potrzeby doboru zagranicznych partnerów handlowych. 

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Polecamy: Jak polski przedsiębiorca może odbyć staż w europejskiej firmie

Poziom dofinansowania projektu realizowanego w ramach II Etapu nie może przekroczyć 50% całkowitych wydatków kwalifikujących się do objęcia wsparciem jednocześnie kwota dofinansowania nie może przekroczyć 200 000 PLN.

Warto pamiętać, że dotację na działanie 6.1 można otrzymać tylko raz w ciągu najbliższych pięciu lat.

Po zatwierdzeniu planu rozwoju eksportu przez Regionalną Instytucje Finansującą, producent kosmetyków przystępuje do jego wdrożenia w ramach etapu II. W związku z tym składa wniosek dotyczący realizacji działań zarekomendowanych w planie rozwoju eksportu. W zależności od rekomendacji opisanych w planie będzie mógł starać się o zwrot kosztów ze środków UE w wysokości do 50% wydatków kwalifikujących się do objęcia wsparciem, nie więcej jednak niż 200 000 PLN. W ramach tego projektu, firma zawnioskowała o zwrot kosztów w zakresie przeprowadzonych działań promocyjnych, analizy przepisów prawnych oraz wskazania potencjalnych źródeł finansowania. Ponadto refundacji środków będą podlegały koszty poniesione na uzyskanie niezbędnych certyfikatów.


Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA