Sprowadzone auto nie zawsze podlega badaniom technicznym
REKLAMA
REKLAMA
Kwestia zmian w dziedzinie prawa drogowego podyktowana była wyrokiem Europejskiego Trybunału Sprawiedliwości z dnia 5 czerwca 2008 roku. Trybunał stanął na stanowisku, że pobieranie dodatkowych opłat za przeprowadzanie badań technicznych dla pojazdów sprowadzonych z zagranicy, godzi w zasadę swobodnego przepływu towarów.
REKLAMA
Ten tok myślenia podzielają osoby, które zawodowo trudnią się sprowadzaniem aut z zagranicy. Od dawna zwracali uwagę na ten problem. Pomimo że koszt w wysokości 100 zł nie był aż tak wygórowany to sam fakt, że badania to przez wielu uważane było po prostu za niekonieczne.
Surowe przepisy państw europejskich wymuszały konieczność utrzymywania samochodów w bardzo dobrym stanie technicznym, często też w dużo lepszym stanie niż samochody poruszające się po Polsce.
Polecamy: Zasady amortyzacji samochodów osobowych
REKLAMA
Zakres zmian objął również auta, które zostały wyrejestrowane w Polsce. Ponowna rejestracja była często niemożliwa. Obecnie auto wyrejestrowane np. z Polski na potrzeby używania go w Wielkiej Brytanii, będzie mogło ubiegać się o ponowną rejestrację, gdy jego użytkownik zdecyduje się na powrót do Polski.
Na mocy wprowadzonych zmian przekształceniu ulegną również stacje kontroli pojazdów. Będą się dzieliły na podstawowe i okręgowe. Podstawowe stacje kontroli pojazdów zajmą się pojazdami o całkowitej masie nie przekraczającej 3,5 tony. Natomiast okręgowe stacje zajmą się przeprowadzaniem okresowych i dodatkowych badań technicznych wszystkich pozostałych pojazdów.
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.