REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Biznes, Spotkanie biznesowe

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Elegancja biznesowa sztuką życia

Jak ważna jest elegancja w biznesie? Po co potrzebna jest znajomość elegancji w zawodzie Trenera i Coacha?

Branża golfowa nie daje się kryzysowi

Branża golfowa radzi sobie całkiem nieźle, a Polska nie jest tu wyjątkiem.

Praca w 30 sekund – Business Speed Dating w Metropolii

Życie w wielkiej Metropolii wypełnia niekończąca się pogoń mieszkańców za modą, nowinkami technicznymi, a nawet uciekającym czasem, który w kulturze materialnej kapitalizmu nabrał wyjątkowego znaczenia. W ekonomii i szeroko pojętych stosunkach handlowych najlepiej widać, jak ważna jest każda minuta przy podejmowaniu szybkich i trafnych decyzji.

Wystawiennicze know – how

Wybrałeś najodpowiedniejsze wydarzenie wystawiennicze w swojej branży, ciężko pracowałeś, by wszystko było dopięte na ostatni guzik. Zastanawiasz się, czy jest jeszcze coś, o czym należałoby pomyśleć? Oto garść podpowiedzi, które pomogą Ci rozwiać wątpliwości towarzyszące przed wydarzeniem.

REKLAMA

Gala Businesswoman Roku 2011

25 lutego 2012 Magazyn Businesswoman&Life organizuje galę Businesswoman Roku 2011. Patronami gali są m.in. Biznes.wieszjak.pl oraz Kobieta.wieszjak.pl.

Wniosek o ogłoszenie upadłości - jak prawidłowo złożyć?

Postępowanie w przedmiocie ogłoszenia upadłości może być wszczęte wyłącznie na wniosek. Jednakże, żeby wniosek taki wywołał skutek w postaci rozpoczęcia postępowania, musi zostać złożony w prawidłowy sposób.

Tworzenie sklepu internetowego – jakie pytania zadawać klientom i sobie?

Pewne stare porzekadło: „Kto pyta – nie błądzi”, sprawdza się w każdym biznesie, również tym elektronicznym. Zadawanie pytań klientom poprzez krótkie ankiety, ale również zadawanie pytań samemu sobie i późniejsza interpretacja odpowiedzi może sprawić, że z płaskiego i mało dochodowego biznesu stworzymy prawdziwą, prężnie rozwijającą się i szanowaną przez klientów markę. Jak tego dokonać?

Jak zaprojektować skalę ocen do badania marketingowego on-line?

Pytania ankietowe mogą być proste, niestety proponowane odpowiedzi już nie do końca. Jeśli ankietowany nie może z proponowanych odpowiedzi wybrać taką, która w największym stopniu odzwierciedla jego odczucia, być może opuści ankietę lub udzieli odpowiedzi na „chybił-trafił”. Aby więc ankieta była jak najlepsza, należy ułożyć nie tylko spójne i konkretne pytania, ale również zaproponować odpowiednio dobrane propozycje odpowiedzi. Jak to zrobić?

REKLAMA

Jak odpowiednio zbudować miarodajną ankietę on-line?

Ankiety on-line mogą być ogromnym źródłem cennych informacji, ale nieprawidłowe skonstruowanie badania może sprawić, że wydane pieniądze wylądują w błocie. Najważniejsze jest odpowiednie skonstruowanie ankiety, dobranie odpowiednich pytań i zadbanie o szczegóły. Dopiero wtedy wyniki ankiety będą dla nas przydatne, a ankieterzy zadowoleni. Na jakie detale zwrócić uwagę?

Klienci sklepów internetowych – na jakie typy się dzielą?

Dla wielu osób klient to klient: przychodzi do sklepu, ogląda półki, kupuje lub wychodzi – proste. Prawda jest jednak taka, że klienci, szczególnie sklepów internetowych dzielą się na kilka grup i typów. Nie jest to może zbyt grzeczne, segregować klientów i przypisywać ich do danej grupy, ale poznanie typu klienta już na starcie pomoże nam sprostać jego wymaganiom i sprawić, aby był zadowolony nie tylko z zakupionego towaru, ale i z obsługi sklepu. Jak więc podzielić klientów na grupy?

Planowanie strategii marketingowej sklepu internetowego – najważniejsze zasady i wskazówki

Proces planowania strategii sklepu internetowego tylko z pozoru wydaje się banalnym zadaniem. W praktyce zaś każdy etap jest równie ważny i tworzy z pozostałymi elementami spójną całość. Tak jak w wielkiej maszynie, jeden niepotrzebny lub wadliwy komponent hamuje działanie, doprowadza do awarii i katastrofy. Jakie znaczenie ma strategia sklepu internetowego?

Członkowie izb handlowych u prezydenta

W czwartek prezydent Bronisław Komorowski spotkał się z przedstawicielami Międzynarodowej Grupy Izb Handlowych w Polsce. Podczas spotkania poruszono przede wszystkim kwestię obecności zagranicznych inwestorów w naszym kraju. Zajmowano się także zagadnieniem rozwoju rodzimej gospodarki.

Jak e-sklep może obniżyć koszty wysyłki?

Małe firmy prowadzące sklepy internetowe często doświadczają wysokich stawek za usługi ze strony firm kurierskich. Czy z takim problemem mogą sobie poradzić?

Jak założyć e-sklep? - wybór platformy sklepu

Zastanawiając się nad platformą sklepową trzeba sobie uzmysłowić, że tak naprawdę nie ma idealnego przepisu gwarantującego dokonanie optymalnego wyboru. Wszystko zależy od rodzaju branży, w której zamierzamy handlować. W jednym sklepie wymaga się pewnych funkcjonalności, które w innym są całkowicie zbędne. W związki z tym, chcąc zapewnić sobie najlepsze rozwiązanie powinniśmy wynająć firmę, która stworzy nasz sklep od podstaw. Jest to jednak bardzo kosztowne rozwiązanie. W takim razie chcąc działać szybko i tanio powinniśmy się zdecydować na jedno z gotowych i o wiele tańszych rozwiązań. Co zatem wybrać?

Jak założyć e-sklep? - marża

Prowadząc sklep internetowy, podobnie jak każdą działalność gospodarczą naszym głównym celem jest wypracowanie możliwie jak największego zysku. Oczywiście w zależności od charakteru prowadzonej działalności tj. produkcyjnej, handlowej, czy usługowej droga prowadząca do tego celu może być odmienna. I tak na przykład prowadząc e-sklep (działalność handlowa) główne źródło zysku stanowi marża od sprzedawanych produktów.

Jak założyć e-sklep? - klient

Klient , nasz pan – te słowa od zawsze towarzyszyły każdemu szanującemu się przedsiębiorcy. I nieważne, czy dotyczy to małego straganu z warzywami, czy dużej firmy klient stanowił i będzie stanowić największą wartość, gdyż to on warunkuje popyt na sprzedawane przez nas dobro. Nietrudno się więc dziwić, że wymyślono szereg metod, działań mających głównie na celu wykreowanie pozytywnego wizerunku w oczach odwiedzających nasz sklep.

O czym pamiętać otwierając e-sklep - 7 kroków

Ostatnio opisywałem najpopularniejsze warianty wykorzystywane podczas uruchamiania e-sklepu. Dzisiaj postaram się zaprezentować kilka prostych, aczkolwiek pomocnych wskazówek dotyczących procesu uruchamiania naszego sklepu w sieci.

Jak działał sklep internetowy WOŚP?

Sklep internetowy Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy był jednym z najczęściej odwiedzanych witryn przez polskich internautów w okresie Wielkiego Finału. Jak wyglądała jego obsługa od strony technicznej?

Kworum i większość głosów na zgromadzeniu wspólników spółki z o.o.

Jaką rolę w spółce odgrywa kworum? Dlaczego pełnomocnictwo powinno być udzielone na piśmie, pod rygorem nieważności, i dołączone do księgi protokołów?

Jak zapanować nad własnym głosem?

Czasami po samym powitaniu w czasie rozmowy telefonicznej, jesteśmy w stanie odczytać nastawienie rozmówcy. Możemy wywnioskować czy dzwoniący chce nawiązać współpracę, czy będzie o coś prosić, czy też wystąpi z ciekawą propozycją. Z intonacji możemy wywnioskować wiele cennych dla nas informacji. Dlatego bardzo ważne jest, aby panować nad swoim głosem i intonacją.

Zasady dostępu do akt sądowych

Przeglądanie akt sprawy jest istotne dla strony, która przyłączyła się do postępowania na dalszym etapie sprawy. Dostęp do akt, mimo szeroko rozumianej jawności postępowania, nie jest jednak całkiem dowolny. Kto może z niego skorzystać?

Tytułowanie, czyli kiedy przejść na „Ty”

Przychodząc do nowego miejsca pracy, napotykamy w biurze lub na korytarzu nowe osoby, różniące się statusem w firmie. Wbrew pozorom właściwe zwracanie się do nich może okazać się niemałym wyzwaniem, wciąż sprawiającym liczne problemy.

Jaka jest alternatywa dla spotkań biznesowych?

Mimo niewątpliwych zalet zwoływania zebrań, w niektórych przypadkach ich przeprowadzanie jest po prostu nieopłacalne. Często zaburzają one rozkład dnia pracy w firmie, a jego uczestnicy mają wrażenie, że marnują swój czas. Nie rzadko zdarza się też, że spotkanie zamienia się w pole bitwy, gdzie podjęcie jakichkolwiek decyzji nie jest możliwe.

Co nam dają spotkania biznesowe?

W firmach często stajemy przed koniecznością rozwiązania pewnych problemów, czy też podjęcia decyzji. Dzięki dostępowi do różnych środków przekazu, które pozwalają nam na szybki przekaz informacji, często rezygnuje się z „klasycznych” zebrań.

Przedstawianie przez osoby trzecie - porady

Zarówno w biznesie, jak i w życiu prywatnym spotykamy się czasem z sytuacją, że należy kogoś przedstawić drugiej osobie. Czasem możemy zostać o to poproszeni przez znajomego z pracy lub wręcz będzie to naszym obowiązkiem np. w trakcie pełnienia funkcji gospodarza przyjęcia lub podczas asystowania ważnej osobie.

Kiedy organizować wideokonferencję?

Wideokonferencje, po zainstalowaniu małych kamer, mogą być transmitowane na dużym ekranie w specjalnym pomieszczeniu konferencyjnym lub na ekranach telewizorów znajdujących się w kilku pomieszczeniach bądź na laptopach uczestników spotkania.

Spotkania bezpośrednie a e-spotkania

Kiedyś wszystkie spotkania miały charakter bezpośredni. Dzisiejsza technologia oferuje wiele innych możliwości.

Jaka jest różnica między przyjęciem prywatnym i służbowym?

Często nam się wydaje, że przyjęcia po godzinach pracy, to przyjęcia prywatne, czyli takie, podczas których powinna obowiązywać etykieta towarzyska. Jednak często jest inaczej.

Rodzaje przyjęć zasiadanych

Każdy rodzaj przyjęcia ma swoją specyfikę i rządzi się swoimi prawami. Inny charakter będzie miała kolacja, inny śniadanie. Brunch czy lunch będą nieadekwatne do celebrowania wielkiego osiągnięcia kulturalnego czy naukowego. Obiad – będzie doskonałym wyborem.

Spotkania – maratony

Spotkanie – maraton to prawdziwe wyzwanie zarówno dla prowadzącego jak i dla uczestników.

Wideokonferencja

Wideokoferencja to kolejny rodzaj spotkania służbowego, który wykorzystuje nowoczesne techniki komunikacyjne. Mogą one stać się Twoim sprzymierzeńcem lub doprowadzić do Twojej porażki.

Telekonferencja

Dzięki zdobyczom techniki tradycyjne spotkania można urozmaicić i ułatwić stosując chociażby telekonferencję.

Bądź gospodarzem doskonałym

Firma, dla której pracujesz albo, którą sam prowadzisz nawiązała już lub planuje nawiązanie kontaktów z klientami z innych państw. Wiąże się to z koniecznością spotykania się z osobami o odmiennej mentalności, nawykach i zwyczajach. Nie zawsze będziesz gościem – niekiedy sam będziesz zapraszał klientów do swojego kraju.

Etykieta służbowych kontaktów damsko – męskich

W życiu codziennym stosujemy się do ogólnie przyjętych zasad postępowania względem innych osób. Wiele z tych zachowań podyktowanych jest troską mężczyzny o kobietę. Czy w kontaktach biznesowych jest podobnie?

Przyjęcie koktajlowe

Jeśli chcesz uczcić jakieś osiągnięcie firmy, a nie chcesz robić wielkiej fety - pomyśl o zorganizowaniu koktajlu. To krótkie przyjęcie na stojąco doskonale nadaje się na uczczenie wyróżnienia czy nagrody otrzymanej przez Twoją firmę.

Obiad bufetowy – czyli mniej zobowiązująco

Jest mniej uroczystą formą obiadu, ale coraz częściej spotykaną, zwłaszcza na różnego rodzaju szkoleniach czy zebraniach wyjazdowych pracowników. Czym się charakteryzuje i jak przebiega?

Garden party

Tzw. przyjęcie ogrodowe obejmuje nieformalne spotkania takie jak grill i barbeque, ale również oficjalne cocktail party i buffet dinner w ogrodzie rezydencji czy prywatnej posiadłości.

Rozmowy towarzyskie przy stole

Nierozerwalnym towarzyszem firmowych przyjęć na siedząco są rozmowy towarzyskie. Poznanie reguł, które żądzą tego typu konwersacjami jest niezwykle istotne nie tylko dla zbudowania miłej i niekrępującej atmosfery w trakcie spotkania, ale również dla naszego wizerunku.

Jak zachowywać się podczas przyjęcia biurowego?

Przyjęcie biurowe jest dobrą okazją do integracji pracowników, czyli inaczej mówiąc, wytworzenia się tej specyficznej więzi grupowej, która sprzyja efektywnej pracy.

Przedstawianie gości na przyjęciu biznesowym

Obowiązek przedstawienia gości należy do gospodarzy spotkania. Zazwyczaj jednak ma to miejsce w przypadku przyjęć na siedząco. Podczas spotkań na stojąco goście powinni radzić sobie już sami.

Alkohol na przyjęciach firmowych

Uczestnictwo w spotkaniach i przyjęciach firmowych należy do obowiązków pracownika. Nie ulega wątpliwości, że głównym „gościem” na tego rodzaju przyjęciach jest alkohol, pozostaje tylko pytanie, jak właściwie należy się z nim obchodzić, by nie spalić się w oczach kolegów i pracodawcy?

Jak zachować się na spotkaniu towarzyskim w restauracji?

Odnośnie etykiety biznesowej często pada pytanie dotyczące norm zachowania na luźnym niezobowiązującym spotkaniu. Czy tego typu okoliczność powinna już być zaliczona do sfery towarzyskiej, czy może nadal pozostaje w sferze służbowej?

Zaproszenia na przyjęcia firmowe

W zależności od rodzaju spotkania biznesowego należy dopasować odpowiednie zaproszenie. Formułując je musimy zwrócić uwagę nie tylko na jego formę graficzną, ale przede wszystkich na zawarte w nim informacje. Gość musi w zaproszeniu dostać wszystkie najważniejsze szczegóły.

Kultura osobista na spotkaniach biznesowych

W środowisku biznesowym kultura osobista odgrywa nieprzecenioną rolę. Właściwe zachowanie na zebraniach i naradach może otworzyć Ci drogę do awansu. I przeciwnie brak znajomości zasad właściwego zachowania się może Cię z niej zawrócić.

Small talk - niezbędną umiejętnością biznesmena

Umiejętność prowadzenia krótkich rozmów towarzyskich jest nieoceniona w biznesie. Otwiera wrota do nowych znajomości i pozwala utrzymać stare. I nie prawdą jest, że z umiejętnością tą trzeba się urodzić. Kilka wskazówek i ćwiczenia na żywo pozwolą Ci na własnej skórze obalić ten mit.

Co to jest finansowanie wewnętrzne firmy?

Zanim przedsiębiorstwo sięgnie po zewnętrze metody finansowania działalności warto rozważyć metody, które są bardziej dostępne. Można tutaj wyróżnić finansowanie wewnętrzne, do którego zalicza się między innymi zysk netto, amortyzację, przekształcenie majątku, przekształcenie kapitału oraz rezerwy.

Gabinet kosmetyczny - biznes plan

W planowaniu każdej działalności gospodarczej niezbędne będzie przygotowanie dobrego biznes planu. Bezwzględnie pomoże Ci to w dalszych działaniach, a jeśli masz zamiar ubiegać się o kredyt, biznes plan będzie od Ciebie wymagany, jako jeden z niezbędnych do przedstawienia bankowi dokumentów.

Jak otworzyć własny pub

Rynek gastronomiczny jest bardzo konkurencyjny, ale dla nowych lokali serwujących piwo i nie tylko wciąż jest jeszcze miejsce. Jak otworzyć własny pub?

Gdy nie masz ochoty na alkohol?

Podczas służbowych spotkań często pojawia się alkohol. Jest dodatkiem do jedzenia, rozluźnia atmosferę, sprawia przyjemność. Jeśli nie należysz do miłośników mocniejszych trunków lub nie lubisz ich w nadmiarze – nie musisz się do tego zmuszać.

REKLAMA