REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Etykieta służbowych kontaktów damsko – męskich

Marzena Czarnowska
Wiele kobiet mimo sukcesów, które odniosły w sferze zawodowej nadal uważa, że koledzy nie traktują ich poważnie, dlatego ciągle starają się walczyć o należną im pozycję.
Wiele kobiet mimo sukcesów, które odniosły w sferze zawodowej nadal uważa, że koledzy nie traktują ich poważnie, dlatego ciągle starają się walczyć o należną im pozycję.

REKLAMA

REKLAMA

W życiu codziennym stosujemy się do ogólnie przyjętych zasad postępowania względem innych osób. Wiele z tych zachowań podyktowanych jest troską mężczyzny o kobietę. Czy w kontaktach biznesowych jest podobnie?

W świecie biznesu nie ma za wiele miejsca na rozróżnienie między kobietą a mężczyzną. Płeć przestaje mieć znaczenie, gdy idzie o trafność sądów, przewidywanie zmian, dostrzeganie zależności, szybkość podejmowania decyzji nawet tych ryzykownych. O prestiżu decydują umiejętności, sposób zachowania się i skuteczność działania, nie ma tu miejsca na opiekuńcze zachowania mężczyzn względem kobiet, ani na specjalne traktowanie słabej płci ze względu na huśtawki nastrojów. Świat biznesu to świat profesjonalistów. Dążenie do profesjonalizmu objawia się również manifestowaniem swojej niezależności i zaradności.

REKLAMA

Zobacz: Od dziś Pan Dyrektor

Kobieta w świecie biznesu

Kobiety biznesu nie czekają, aż mężczyzna otworzy im drzwi lub zapłaci rachunek w restauracji. Co innego życie prywatne, towarzyskie. Jeśli jesteś mężczyzną, który w pracy zawodowej spotyka się często z kobietami piastującymi różne stanowiska, lub będącymi klientami twojej firmy traktuj je jak partnera w interesach. Nie próbuj podkreślać ich podległości z racji płci, niektóre kobiety mogą źle odebrać takie zachowania jak: otwieranie im drzwi, płacenie rachunków, koncentrowanie się na ich wyglądzie zewnętrznym a nie na umiejętnościach. Zamiast powiedzieć koleżance z pracy komplement na temat nowej fryzury, pochwal jej dokonania jako koordynatora grupy. Z pewnością ucieszy się z faktu, że dostrzegasz jej wysiłki. Wiele kobiet mimo sukcesów, które odniosły w sferze zawodowej nadal uważa, że koledzy nie traktują ich poważnie, dlatego ciągle starają się walczyć o należną im pozycję. Ta emancypacja kobiet, nawet jeśli nie wszystkich, spowodowała reakcję mężczyzn, a tym samym pewne zmiany w etykiecie – rozróżniono zachowania damsko – męskie towarzyskie i biznesowe.

Zobacz: Kontakty z klientami

Kontakt biznesowe to nie życie towarzyskie

Biznesowy savoir – vivre nie nakazuje otwierania kobiecie drzwi – ten kto się znajdzie przy nich pierwszy, bez względu na płeć, może je otworzyć i przytrzymać dla idących za nim osób. Przy powitaniu ważna jest zasada wyższości stanowiska a nie płci, przełożony wyciąga rękę do podwładnego. Podobna zasada obowiązuje przy prezentacji – osobę na niższym stanowisku należy przedstawić osobie na stanowisku wyższym. Jeśli wszyscy siedzą, a do pomieszczenia wchodzi kolejna osoba, w chwili powitania każdy, bez względu na płeć, powinien wstać. W przypadku regulowania kosztów za służbowe posiłki, powinien je ponosić ten kto zaprasza.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA