REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

O czym pamiętać otwierając e-sklep - 7 kroków

epieniadz.blox.pl
Wybór oprogramowania e-sklepu jest jedną z najpoważniejszych decyzji przed rozpoczęciem biznesu.
Wybór oprogramowania e-sklepu jest jedną z najpoważniejszych decyzji przed rozpoczęciem biznesu.
inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

Ostatnio opisywałem najpopularniejsze warianty wykorzystywane podczas uruchamiania e-sklepu. Dzisiaj postaram się zaprezentować kilka prostych, aczkolwiek pomocnych wskazówek dotyczących procesu uruchamiania naszego sklepu w sieci.

1. Nisza

Jeżeli chcemy, aby nasz biznes wypalił musimy znaleźć taki segment rynku, na którym nie ma jeszcze wygórowanej konkurencji. Jednym z największych błędów jest otwieranie sklepu z najpopularniejszymi artykułami na rynku.

REKLAMA

REKLAMA

Polecamy: Jak założyć e-sklep? - nisza rynkowa

2. Biznesplan

Niezbędnym elementem każdego biznesu jest biznesplan. Skrupulatnie sporządzony może pomóc nam w uniknięciu wielu błędów jeszcze przed startem.

Polecamy: Jak założyć e-sklep? - biznesplan

REKLAMA

3. Źródła finansowania

Nikomu chyba nie trzeba tłumaczyć, że aby otworzyć sklep należy dysponować odpowiednią sumą pieniędzy. Nie oznacza to, że wszystkie środki muszą pochodzić z naszej kieszeni. Obecnie dostępnych jest kilka dodatkowych źródeł finansowania w postaci dotacji unijnych, czy dofinansowań z urzędu pracy. Pamiętajmy, im więcej pieniędzy na start, tym lepiej.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Polecamy: Jak założyć e-sklep? - kapitał na start

4. Oprogramowanie sklepu

Wybór oprogramowania sklepu jest jedną z najpoważniejszych decyzji przed rozpoczęciem biznesu. Pamiętajmy, że wybierając darmowe oprogramowanie jesteśmy zmuszeni do jego samodzielnej konfiguracji. Wymaga to nie tylko dużej ilości czasu, ale także odpowiedniej wiedzy.

Z drugiej strony zlecenie napisania całego sklepu, pomimo tego że gwarantuje nam całkowite dostosowanie go do naszych potrzeb równoznaczne jest ze sporymi kosztami.

Polecamy: Jak założyć e-sklep? - wybór platformy sklepu

5. Marża

Chcąc zabezpieczyć swój sklep na trudne czasy należy ustalić ją kilkanaście, a najlepiej na kilkadziesiąt procent. Choć w rzeczywistości często bywa to nierealne, to naprawdę pomaga. Stąd mowa o znalezieniu niszy rynkowej.

Polecamy: Jak założyć e-sklep? -marża

6. Klient

Nieważne, czy to Twój pierwszy dzień w tym biznesie, czy kolejny rok pamiętaj, że największym skarbem jest klient. W końcu to od niego zależy Twoja przyszłość.

Polecamy: Jak założyć e-sklep? - klient

7. Rezygnacja

Największą umiejętnością jest przyznanie się do błędu. Jeżeli po roku działalności okaże się, że sklep w dalszym ciągu jest nierentowny, to nie ma co się wysilać.

Porażka w tym biznesie nie jest wstydem. Lepiej szybciej zamknąć, by zminimalizować straty i dokonać kolejnej analizy rynku na podstawie której można będzie zająć się innym asortymentem.

Polecamy: Jak założyć e-sklep? -likwidacja

Polecamy: Czy sanepid może kontrolować e-sklepy?

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zmiany w ubezpieczeniach obowiązkowych w 2026 r. UFG będzie zbierał od firm więcej danych

Prezydent Karol Nawrocki podpisał ustawę o ubezpieczeniach obowiązkowych Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych - poinformowała 15 grudnia 2025 r. Kancelaria Prezydenta RP. Przepisy zezwalają ubezpieczycielom zbierać więcej danych o przedsiębiorcach.

Aktualizacja kodów PKD w przepisach o akcyzie. Prezydent podpisał ustawę

Prezydent Karol Nawrocki podpisał nowelizację ustawy o podatku akcyzowym, której celem jest dostosowanie przepisów do nowej Polskiej Klasyfikacji Działalności (PKD). Ustawa ma charakter techniczny i jest neutralna dla przedsiębiorców.

Zamknięcie 2025 r. i przygotowanie na 2026 r. - co muszą zrobić firmy [checklista] Obowiązki finansowo-księgowe

Końcówka roku obrotowego dla wielu firm oznacza czas intensywnych przeglądów finansów, porządkowania dokumentacji i podejmowania kluczowych decyzji podatkowych. To jednak również moment, w którym przedsiębiorcy wypracowują strategie na kolejne miesiące, analizują swoje modele biznesowe i zastanawiają się, jak zbudować przewagę konkurencyjną w nadchodzącym roku. W obliczu cyfryzacji, obowiązków związanych z KSeF i rosnącej presji kosztowej, końcowe tygodnie roku stają się kluczowe nie tylko dla poprawnego zamknięcia finansów, lecz także dla przyszłej kondycji i stabilności firmy - pisze Jacek Goliszewski, prezes BCC (Business Centre Club).

Przedsiębiorcy nie będą musieli dołączać wydruków z KRS i zaświadczeń o wpisie do CEIDG do wniosków składanych do urzędów [projekt ustawy]

Przedsiębiorcy nie będą musieli już dołączać oświadczeń lub wypisów, dotyczących wpisu do CEiDG lub rejestru przedsiębiorców prowadzonego w Krajowym Rejestrze Sądowym, do wniosków składanych do urzędów – wynika z opublikowanego 12 grudnia 2025 r. projektu ustawy.

REKLAMA

Masz swoją tożsamość cyfrową. Pytanie brzmi: czy potrafisz ją chronić? [Gość Infor.pl]

Żyjemy w świecie, w którym coraz więcej spraw załatwiamy przez telefon lub komputer. Logujemy się do banku, zamawiamy jedzenie, podpisujemy umowy, składamy wnioski w urzędach. To wygodne. Ale ta wygoda ma swoją cenę – musimy umieć potwierdzić, że jesteśmy tymi, za których się podajemy. I musimy robić to bezpiecznie.

Przedsiębiorca był pewien, że wygrał z urzędem. Wystarczyło milczenie organu administracyjnego. Ale ten wyrok NSA zmienił zasady - Prawo przedsiębiorców nie działa

Spółka złożyła wniosek o interpretację indywidualną i czekała na odpowiedź. Gdy organ nie wydał decyzji w ustawowym terminie 30 dni, przedsiębiorca uznał, że sprawa załatwiła się sama – na jego korzyść. Wystąpił o zaświadczenie potwierdzające milczące załatwienie sprawy. Naczelny Sąd Administracyjny wydał jednak wyrok, który może zaskoczyć wielu przedsiębiorców liczących na bezczynność urzędników.

Robią to od lat, nie wiedząc, że ma to nazwę. Nowe badanie odsłania prawdę o polskich firmach

Niemal 60 proc. mikro, małych i średnich przedsiębiorstw deklaruje znajomość pojęcia ESG. Jednocześnie znaczna część z nich od lat realizuje działania wpisujące się w zrównoważony rozwój – często nie zdając sobie z tego sprawy. Najnowsze badanie Instytutu Keralla Research pokazuje, jak wygląda rzeczywistość polskiego sektora MŚP w kontekście odpowiedzialnego zarządzania.

Większość cyberataków zaczyna się od pracownika. Oto 6 dobrych praktyk dla pracowników i pracodawców

Ponad połowa cyberataków spowodowana jest błędami pracowników. Przekazujemy 6 dobrych praktyk dla pracownika i pracodawcy z zakresu cyberbezpieczeństwa. Każda organizacja powinna się z nimi zapoznać.

REKLAMA

Rolnictwo precyzyjne jako element rolnictwa 4.0 - co to jest i od czego zacząć?

Rolnictwo precyzyjne elementem rolnictwa 4.0 - co to jest i jak zacząć? Wejście w świat rolnictwa precyzyjnego nie musi być gwałtowną rewolucją na zasadzie „wszystko albo nic”. Co wynika z najnowszego raportu John Deere?

Każdy przedsiębiorca musi pamiętać o tym na koniec 2025 r. Lista zadań na zakończenie roku podatkowego

Każdy przedsiębiorca musi pamiętać o tym na koniec 2025 r. Lista zadań na zakończenie roku podatkowego dotyczy: kosztów podatkowych, limitu amortyzacji dla samochodów o wysokiej emisji CO₂, remanentu, warunków i limitów małego podatnika, rozrachunków, systemów księgowych i rozliczenia podatku.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA