Gabinet kosmetyczny - biznes plan
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
Jeśli już zabierzesz się do przygotowania biznes planu przygotuj go tak jakbyś miał iść do banku w celu uzyskania kredytu (nawet jeśli tego nie planujesz na początku, to może się to jednak okazać niezbędne później) aby uzyskał aprobatę banku.
Biznes plan powinien być napisany jasno, zwięźle i realistycznie.
Zwięzłość
Napisany tekst uważnie przeczytaj i skróć wszystko co się da. Zostaw jedynie to o czym potencjalny doradca kredytowy powinien zostać niezbędnie poinformowany.
REKLAMA
Logika
Przedstawiane pomysły opisz tak aby tworzyły logiczną całość. Czytając musisz mieć pewność, że to co napisałeś w jednym akapicie płynnie przechodzi w treść tego, co jest w następnym akapicie (jeśli nie jesteś pewien swojej, oceny poproś kogoś o przeczytanie i opinię).
Realizm
Nie koloryzuj opisując swoje plany.
Liczby
Pamiętaj, że doradca kredytowy myśli kategoriami liczb. Słowa nie zrobią na nim zbyt dużego wrażenia, chyba że zostaną poparte konkretnymi i tam gdzie to możliwe, w miarę dokładnymi wyliczeniami.
W napisaniu dobrego biznes planu pomoże Ci gotowy wzór, bez problemu znajdziesz go w Internecie na przykład na stronach:
www.biznes-plan.ekonomiczne.ys.pl
www.biznes-plan.org
Porozmawiaj o tym na naszym FORUM!
Przykładowy biznes plan dla salonu kosmetycznego:
REKLAMA
I. Opis przedsięwzięcia
Siedziba Salonu kosmetycznego „Małgorzata” znajduje się w miejscowości Pszczyna, ul. Sikorskiego 8/2.
Nr telefonu ………………………….
Fax …………………………………...
e-mail ………………………………..
Firma jest jednoosobowa, właścicielem jest Małgorzata Kowalska.
Wpis do ewidencji działalności gospodarczej nr ……………
W ofercie salonu znajdują się różnego rodzaju usługi polegające na oczyszczaniu, pielęgnowaniu i utrzymywaniu dobrej formy i wyglądu cery klientów.
Na tego typu usługi zapotrzebowanie jest coraz większe, gdyż nie tylko kobiety, ale również mężczyźni korzystają z oferty salonów kosmetycznych. W planach mam zdobycie jak największej grupy stałych klientów.
Moim celem jest rozwijanie firmy, zaspokajanie potrzeb klientów oraz wypracowywanie zysków
II. Plan organizacyjny
Lokal przeznaczony na salon został wynajęty na okres trzech lat. W umowie znalazła się klauzula zapewniająca mi pierwszeństwo do kolejnego okresu wynajmu. Jednak chciałabym docelowo lokal wykupić. W salonie zatrudnione zostaną na początku cztery osoby.
Zamierzam korzystać z usług agencji reklamowej, która zaprezentuje moją firmę w różnych mediach, firm transportowych – dowożone na zamówienie w terminie niezbędne w salonie kosmetycznym sprzęty, narzędzia i kosmetyki oraz firmy księgowej.
III. Plan techniczny
Wyposażenie salonu kosmetycznego
- lustra
- łóżka
- krzesła
- stoliki,
- szafy
- przyrządy kosmetyczne,
- ręczniki
- szlafroki
- kosmetyki
IV. Plan marketingowy
Aby poinformować potencjalnych klientów mojego salonu kosmetycznego o jego otwarciu i oferowanych usługach mam zamiar przede wszystkim przygotować ulotki i zamieścić kilka ogłoszeń w lokalnej prasie. Z czasem zamierzam stworzyć stronę internetową, która oprócz prezentowania zabiegów kosmetycznych będzie zawierała porady kosmetyczne.
Miła i profesjonalna obsługa ma zachęcać odwiedzających klientów do kolejnej wizyty. Również stworzenie programu rabatowego (myślę o programie każda wydana złotówka to 1 punkt, czterysta punktów zabieg gratis) ma zachęcić klientów do kolejnych wizyt.
V. Opis działalności gospodarczej
1. Cele do osiągnięcia:
- pozyskanie jak największej liczny stałych klientów,
- stałe zwiększanie oferowanych zabiegów,
- zakup nowych aparatów kosmetycznych,
- powiększenie lokalu,
- wprowadzanie nowych trendów i nowych kosmetyków.
2. Klientów można podzielić na trzy grupy:
- kobiety młode,
- kobiety dojrzałe,
- mężczyźni.
Każda z tych grup ma swoje preferowane zabiegi kosmetyczne, dla każdej z grup będą więc tworzone odpowiednie oferty.
Osoby młode to głownie problemy trądzikowe, a więc oczyszczanie skóry oraz regulacja brwi, manicure, pedicure (chociaż to dotyczy wszystkich klientów).
Kobiety dojrzałe korzystają z zabiegów odmładzających, ujędrniających, stosują różnorodne maseczki.
Z czasem chciałabym również aby klienci korzystać mogli z solarium.
3. Lokalizacja przedsięwzięcia
Salon znajdował się będzie w centralnym punkcie nowego osiedla mieszkaniowego. Lokal Bedzie miał powietrznię 80 mkw z możliwością powiększenia go z czasem. Lokal posiada pełną instalację elektryczną, gazową oraz wodno-kanalizacyjną. Comiesięczny czynsz będzie wynosił ….. zł.
4. Planowane godziny otwarcia salonu:
Pn –pt 9.00-21.00
Sb 9.00-16.00
5. Forma prawna działalności
Jednoosobowa działalność gospodarcza. Właściciel Małgorzata Kowalska.
6. Dostawcy
Zaopatrzenie salonu w kosmetyki będzie pochodziło od znanych i renomowanych firm. Dostawcami będą:
- Rimmel,
- Vichy,
- Clinique
- Soraya
- dr Irena Eris.
7. Zatrudnienie
Na początku zamierzam zatrudnić cztery osoby. Wymagania będą stawiane bardzo wysoko, będą to: profesjonalne wykształcenie, miła aparycja, łatwość nawiązywania kontaktów z klientami.
VI. Plan finansowy
1. Aby otworzyć gabinet kosmetyczny potrzebuję zaciągnąć kredyt, ubiegam się również o dofinansowanie w ramach funduszy europejskich. Liczę na uzyskanie z obu wymienionych źródeł na 50 tys. zł. Własnych środków posiadam 15 tys. zł.
Jeżeli otrzymam wystarczające dofinansowanie ze środków unijnych, nie będę brała kredytu a skorzystam z możliwości leasingu sprzętu zabiegowego.
Niestety duże koszty stanowić będą pensje pracownicze, nie zamierzam jednak zbyt oszczędzać, gdyż wykwalifikowany pracownik to połowa sukcesu. Sama nie mam wykształcenia kosmetycznego więc muszę oprzeć się na wykwalifikowanej kadrze.
2. Planowane koszty
Remont lokalu – 28 tys. zł
Meble tworzące stanowiska pracy - 5 tys zł
Łóżka do zabiegów kosmetycznych – (3 szt.) 6 tys zł
Lustra – 2 tys. zł
Sprzęt zabiegowy – 15 tys zł
Komputer, oprogramowanie, kasa fiskalna – 9 tys zł
Razem: 65 tys zł
3. Cennik usług:
- manicure ….. zł
- pedicure …. Zł
- maska na dłonie …………… zł
- pielęgnacja stóp ……………. Zł
- depilacja i woskowanie …………. Zł
- makijaż okazjonalny ……. Zł
zabiegi na warz i ciało
- …………………………..
- ………………………….
- ………………………….
- …………………………….
VII. Analiza mocnych i słabych stron przedsięwzięcia
Szanse firmy
- wszechstronność usług
- kompleksowość oferty
- stałe zapotrzebowanie na oferowane usługi
- doradzanie klientom
Zagrożenia
- konkurencja
- ograniczone możliwości znalezienia profesjonalnego personelu
- trudności w utrzymaniu płynności finansowej.
Mocne strony:
- atrakcyjna lokalizacja,
- konkurencyjne ceny
- liczne promocje, programy lojalnościowe
- podpisane umowy z dobrymi firmami kosmetycznymi
- profesjonalna obsługa
Słabe strony:
- duże koszty związane z otwarciem salonu,
- konieczność zatrudnienia profesjonalistów od samego początku co znacznie podwyższa koszty rozwoju działalności.
Anna Konarzewska-Żuczek
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.