REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Gabinet kosmetyczny - biznes plan

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Gabinet kosmetyczny - biznes plan
Gabinet kosmetyczny - biznes plan
inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

W planowaniu każdej działalności gospodarczej niezbędne będzie przygotowanie dobrego biznes planu. Bezwzględnie pomoże Ci to w dalszych działaniach, a jeśli masz zamiar ubiegać się o kredyt, biznes plan będzie od Ciebie wymagany, jako jeden z niezbędnych do przedstawienia bankowi dokumentów.

REKLAMA

Jeśli już zabierzesz się do przygotowania biznes planu przygotuj go tak jakbyś miał iść do banku w celu uzyskania kredytu (nawet jeśli tego nie planujesz na początku, to może się to jednak okazać niezbędne później) aby uzyskał aprobatę banku.
Biznes plan powinien być napisany jasno, zwięźle i realistycznie.

Zwięzłość
Napisany tekst uważnie przeczytaj i skróć wszystko co się da. Zostaw jedynie to o czym potencjalny doradca kredytowy powinien zostać niezbędnie poinformowany.

REKLAMA

Logika
Przedstawiane pomysły opisz tak aby tworzyły logiczną całość. Czytając musisz mieć pewność, że to co napisałeś w jednym akapicie płynnie przechodzi w treść tego, co jest w następnym akapicie (jeśli nie jesteś pewien swojej, oceny poproś kogoś o przeczytanie i opinię).

Realizm
Nie koloryzuj opisując swoje plany.

Liczby
Pamiętaj, że doradca kredytowy myśli kategoriami liczb. Słowa nie zrobią na nim zbyt dużego wrażenia, chyba że zostaną poparte konkretnymi i tam gdzie to możliwe, w miarę dokładnymi wyliczeniami.

W napisaniu dobrego biznes planu pomoże Ci gotowy wzór, bez problemu znajdziesz go w Internecie na przykład na stronach:
www.biznes-plan.ekonomiczne.ys.pl
www.biznes-plan.org

Porozmawiaj o tym na naszym FORUM!

Przykładowy biznes plan dla salonu kosmetycznego:

REKLAMA

I. Opis przedsięwzięcia

Siedziba Salonu kosmetycznego „Małgorzata” znajduje się w miejscowości Pszczyna, ul. Sikorskiego 8/2.
Nr telefonu ………………………….
Fax …………………………………...
e-mail ………………………………..

Firma jest jednoosobowa, właścicielem jest Małgorzata Kowalska.
Wpis do ewidencji działalności gospodarczej nr ……………

W ofercie salonu znajdują się różnego rodzaju usługi polegające na oczyszczaniu, pielęgnowaniu i utrzymywaniu dobrej formy i wyglądu cery klientów.

Na tego typu usługi zapotrzebowanie jest coraz większe, gdyż nie tylko kobiety, ale również mężczyźni korzystają z oferty salonów kosmetycznych. W planach mam zdobycie jak największej grupy stałych klientów.

Moim celem jest rozwijanie firmy, zaspokajanie potrzeb klientów oraz wypracowywanie zysków

Dalszy ciąg materiału pod wideo

II. Plan organizacyjny

Lokal przeznaczony na salon został wynajęty na okres trzech lat. W umowie znalazła się klauzula zapewniająca mi pierwszeństwo do kolejnego okresu wynajmu. Jednak chciałabym docelowo lokal wykupić. W salonie zatrudnione zostaną na początku cztery osoby.

Zamierzam korzystać z usług agencji reklamowej, która zaprezentuje moją firmę w różnych mediach, firm transportowych – dowożone na zamówienie w terminie niezbędne w salonie kosmetycznym sprzęty, narzędzia i kosmetyki oraz firmy księgowej.

III. Plan techniczny

Wyposażenie salonu kosmetycznego
- lustra
- łóżka
- krzesła
- stoliki,
- szafy
- przyrządy kosmetyczne,
- ręczniki
- szlafroki
- kosmetyki

IV. Plan marketingowy

Aby poinformować potencjalnych klientów mojego salonu kosmetycznego o jego otwarciu i oferowanych usługach mam zamiar przede wszystkim przygotować ulotki i zamieścić kilka ogłoszeń w lokalnej prasie. Z czasem zamierzam stworzyć stronę internetową, która oprócz prezentowania zabiegów kosmetycznych będzie zawierała porady kosmetyczne.

Miła i profesjonalna obsługa ma zachęcać odwiedzających klientów do kolejnej wizyty. Również stworzenie programu rabatowego (myślę o programie każda wydana złotówka to 1 punkt, czterysta punktów zabieg gratis) ma zachęcić klientów do kolejnych wizyt.

V. Opis działalności gospodarczej

1. Cele do osiągnięcia:
- pozyskanie jak największej liczny stałych klientów,
- stałe zwiększanie oferowanych zabiegów,
- zakup nowych aparatów kosmetycznych,
- powiększenie lokalu,
- wprowadzanie nowych trendów i nowych kosmetyków.

2. Klientów można podzielić na trzy grupy:
- kobiety młode,
- kobiety dojrzałe,
- mężczyźni.

Każda z tych grup ma swoje preferowane zabiegi kosmetyczne, dla każdej z grup będą więc tworzone odpowiednie oferty.

Osoby młode to głownie problemy trądzikowe, a więc oczyszczanie skóry oraz regulacja brwi, manicure, pedicure (chociaż to dotyczy wszystkich klientów).

Kobiety dojrzałe korzystają z zabiegów odmładzających, ujędrniających, stosują różnorodne maseczki.
Z czasem chciałabym również aby klienci korzystać mogli z solarium.

3. Lokalizacja przedsięwzięcia
Salon znajdował się będzie w centralnym punkcie nowego osiedla mieszkaniowego. Lokal Bedzie miał powietrznię 80 mkw z możliwością powiększenia go z czasem. Lokal posiada pełną instalację elektryczną, gazową oraz wodno-kanalizacyjną. Comiesięczny czynsz będzie wynosił ….. zł.

4. Planowane godziny otwarcia salonu:
Pn –pt 9.00-21.00
Sb 9.00-16.00

5. Forma prawna działalności
Jednoosobowa działalność gospodarcza. Właściciel Małgorzata Kowalska.

6. Dostawcy
Zaopatrzenie salonu w kosmetyki będzie pochodziło od znanych i renomowanych firm. Dostawcami będą:
- Rimmel,
- Vichy,
- Clinique
- Soraya
- dr Irena Eris.

7. Zatrudnienie
Na początku zamierzam zatrudnić cztery osoby. Wymagania będą stawiane bardzo wysoko, będą to: profesjonalne wykształcenie, miła aparycja, łatwość nawiązywania kontaktów z klientami.

VI. Plan finansowy

1. Aby otworzyć gabinet kosmetyczny potrzebuję zaciągnąć kredyt, ubiegam się również o dofinansowanie w ramach funduszy europejskich. Liczę na uzyskanie z obu wymienionych źródeł na 50 tys. zł. Własnych środków posiadam 15 tys. zł.
Jeżeli otrzymam wystarczające dofinansowanie ze środków unijnych, nie będę brała kredytu a skorzystam z możliwości leasingu sprzętu zabiegowego.

Niestety duże koszty stanowić będą pensje pracownicze, nie zamierzam jednak zbyt oszczędzać, gdyż wykwalifikowany pracownik to połowa sukcesu. Sama nie mam wykształcenia kosmetycznego więc muszę oprzeć się na wykwalifikowanej kadrze.

2. Planowane koszty
Remont lokalu – 28 tys. zł
Meble tworzące stanowiska pracy - 5 tys zł
Łóżka do zabiegów kosmetycznych – (3 szt.) 6 tys zł
Lustra – 2 tys. zł
Sprzęt zabiegowy – 15 tys zł
Komputer, oprogramowanie, kasa fiskalna – 9 tys zł
Razem: 65 tys zł

3. Cennik usług:
- manicure ….. zł
- pedicure …. Zł
- maska na dłonie …………… zł
- pielęgnacja stóp ……………. Zł
- depilacja i woskowanie …………. Zł
- makijaż okazjonalny ……. Zł
zabiegi na warz i ciało
- …………………………..
- ………………………….
- ………………………….
- …………………………….

VII. Analiza mocnych i słabych stron przedsięwzięcia

Szanse firmy
- wszechstronność usług
- kompleksowość oferty
- stałe zapotrzebowanie na oferowane usługi
- doradzanie klientom

Zagrożenia
- konkurencja
- ograniczone możliwości znalezienia profesjonalnego personelu
- trudności w utrzymaniu płynności finansowej.

Mocne strony:
- atrakcyjna lokalizacja,
- konkurencyjne ceny
- liczne promocje, programy lojalnościowe
- podpisane umowy z dobrymi firmami kosmetycznymi
- profesjonalna obsługa

Słabe strony:
- duże koszty związane z otwarciem salonu,
- konieczność zatrudnienia profesjonalistów od samego początku co znacznie podwyższa koszty rozwoju działalności.

Anna Konarzewska-Żuczek

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Family Business Future Summit - podsumowanie po konferencji

Pod koniec kwietnia niniejszego roku, odbyła się druga edycja wydarzenia Family Business Future Summit, które dedykowane jest przedsiębiorczości rodzinnej. Stolica Warmii i Mazur przez dwa dni gościła firmy rodzinne z całej Polski, aby esencjonalnie, inspirująco i innowacyjne opowiadać i rozmawiać o sukcesach oraz wyzwaniach stojących przed pionierami polskiej przedsiębiorczości.

Fundacja rodzinna po dwóch latach – jak zmienia się myślenie o sukcesji?

Jeszcze kilka lat temu o sukcesji w firmach mówiło się niewiele. Przedsiębiorcy odsuwali tę kwestię na później, często z uwagi na brak gotowości, aby się z nią zmierzyć. Mówienie o śmierci właściciela, przekazaniu firmy i zabezpieczeniu rodziny wciąż należało do tematów „na później”.

Potencjał 33 GW z wiatraków na polskim morzu. To 57% zapotrzebowania kraju na energię. Co dalej z farmami wiatrowymi w 2026 i 2027 r.

Polski potencjał na wytwarzanie energii elektrycznej z wiatraków na morzu (offshore) wynosi 33 GW. To aż 57% rocznego zapotrzebowania kraju na energię. W 2026 i 2027 r. powstaną nowe farmy wiatrowe Baltic Power i Baltica 2. Jak zmieniają się przepisy? Co dalej?

Jak zwiększyć rentowność biura rachunkowego bez dodatkowych wydatków?

Branża księgowa to jedna z dziedzin, w których wynagrodzenie za świadczone usługi często jest mocno niedoszacowane, mimo tego, że błędy w księgowości mogą skutkować bardzo poważnymi konsekwencjami dla przedsiębiorców. W związku z tak doniosłą rolą biur rachunkowych powinny one dbać o poziom rentowności, który pozwoli właścicielom skupić się na podnoszeniu jakości świadczonych usług oraz większego spokoju, co niewątpliwie pozytywnie wpływa na dobrostan właścicieli biur oraz ich pracowników.

REKLAMA

Samozatrudnieni i małe firmy w odwrocie? wzrasta liczba likwidowanych i zawieszanych działalności gospodarczych, co się dzieje

Według znawców tematu, czynniki decydujące ostatnio o likwidacji takich firm nie różnią się od tych sprzed roku. Znaczenie mają m.in. koszty prowadzenia biznesu, w tym składki zusowskie, a także oczekiwania finansowe pracowników.

Szybki wzrost e-commerce mocno zależny od rozwoju nowych technologii: co pozwoli na zwiększenie zainteresowania zakupami online ze strony klientów

E-commerce czyli zakupy internetowe przestają być jedynie wygodną alternatywą dla handlu tradycyjnego – stają się doświadczeniem, którego jakość wyznaczają nie tylko oferta i cena, lecz także szybkość, elastyczność i przewidywalność dostawy oraz prostota ewentualnego zwrotu.

Przedsiębiorczość w Polsce ma się dobrze, mikroprzedsiębiorstwa minimalizując ryzyko działalności gospodarczej coraz częściej zaczynają od franczyzy

Najliczniejszą grupę firm zarejestrowanych w Polsce stanowią mikroprzedsiębiorstwa, a wśród nich ponad 87 tys. to podmioty działające w modelu franczyzowym. Jak zwracają uwagę ekonomiści ze Szkoły Głównej Handlowej, Polska jest liderem franczyzy w Europie Środkowo-Wschodniej.

Rewolucyjne zmiany w prowadzeniu księgi przychodów i rozchodów

Ministerstwo Finansów opublikowało projekt nowego rozporządzenia w sprawie prowadzenia podatkowej księgi przychodów i rozchodów (KPiR), co oznacza, że już od 1 stycznia 2026 r. zmieni się sposób ich prowadzenia.

REKLAMA

Apteki odzyskają prawo reklamowania swojej działalności. bo obecne zakazy są sprzeczne z prawem unijnym

Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej wydał wyrok w sprawie C-200/24, w którym jednoznacznie uznał, że obowiązujący w Polsce całkowity zakaz reklamy aptek narusza prawo Unii Europejskiej. To ważny moment dla rynku aptecznego i swobody działalności gospodarczej w Polsce.

Kryzys się skończył, inflacja wyhamowała, a mimo to kradzieży sklepowych jest coraz więcej

Kradzieże w sklepach wciąż są dla branży handlowej wielkim problemem. Choć kryzys się skończył, inflacja wygasa, złodzieje nie rezygnują. Kradną nie tylko kosmetyki czy alkohole - na handel, ale nadal na dużą skalę przedmiotem kradzieży są artykuły spożywcze.

REKLAMA