REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Gabinet kosmetyczny - biznes plan

Gabinet kosmetyczny - biznes plan
Gabinet kosmetyczny - biznes plan
inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

W planowaniu każdej działalności gospodarczej niezbędne będzie przygotowanie dobrego biznes planu. Bezwzględnie pomoże Ci to w dalszych działaniach, a jeśli masz zamiar ubiegać się o kredyt, biznes plan będzie od Ciebie wymagany, jako jeden z niezbędnych do przedstawienia bankowi dokumentów.

REKLAMA

Jeśli już zabierzesz się do przygotowania biznes planu przygotuj go tak jakbyś miał iść do banku w celu uzyskania kredytu (nawet jeśli tego nie planujesz na początku, to może się to jednak okazać niezbędne później) aby uzyskał aprobatę banku.
Biznes plan powinien być napisany jasno, zwięźle i realistycznie.

Zwięzłość
Napisany tekst uważnie przeczytaj i skróć wszystko co się da. Zostaw jedynie to o czym potencjalny doradca kredytowy powinien zostać niezbędnie poinformowany.

REKLAMA

Logika
Przedstawiane pomysły opisz tak aby tworzyły logiczną całość. Czytając musisz mieć pewność, że to co napisałeś w jednym akapicie płynnie przechodzi w treść tego, co jest w następnym akapicie (jeśli nie jesteś pewien swojej, oceny poproś kogoś o przeczytanie i opinię).

Realizm
Nie koloryzuj opisując swoje plany.

Liczby
Pamiętaj, że doradca kredytowy myśli kategoriami liczb. Słowa nie zrobią na nim zbyt dużego wrażenia, chyba że zostaną poparte konkretnymi i tam gdzie to możliwe, w miarę dokładnymi wyliczeniami.

W napisaniu dobrego biznes planu pomoże Ci gotowy wzór, bez problemu znajdziesz go w Internecie na przykład na stronach:
www.biznes-plan.ekonomiczne.ys.pl
www.biznes-plan.org

Porozmawiaj o tym na naszym FORUM!

Przykładowy biznes plan dla salonu kosmetycznego:

REKLAMA

I. Opis przedsięwzięcia

Siedziba Salonu kosmetycznego „Małgorzata” znajduje się w miejscowości Pszczyna, ul. Sikorskiego 8/2.
Nr telefonu ………………………….
Fax …………………………………...
e-mail ………………………………..

Firma jest jednoosobowa, właścicielem jest Małgorzata Kowalska.
Wpis do ewidencji działalności gospodarczej nr ……………

W ofercie salonu znajdują się różnego rodzaju usługi polegające na oczyszczaniu, pielęgnowaniu i utrzymywaniu dobrej formy i wyglądu cery klientów.

Na tego typu usługi zapotrzebowanie jest coraz większe, gdyż nie tylko kobiety, ale również mężczyźni korzystają z oferty salonów kosmetycznych. W planach mam zdobycie jak największej grupy stałych klientów.

Moim celem jest rozwijanie firmy, zaspokajanie potrzeb klientów oraz wypracowywanie zysków

Dalszy ciąg materiału pod wideo

II. Plan organizacyjny

Lokal przeznaczony na salon został wynajęty na okres trzech lat. W umowie znalazła się klauzula zapewniająca mi pierwszeństwo do kolejnego okresu wynajmu. Jednak chciałabym docelowo lokal wykupić. W salonie zatrudnione zostaną na początku cztery osoby.

Zamierzam korzystać z usług agencji reklamowej, która zaprezentuje moją firmę w różnych mediach, firm transportowych – dowożone na zamówienie w terminie niezbędne w salonie kosmetycznym sprzęty, narzędzia i kosmetyki oraz firmy księgowej.

III. Plan techniczny

Wyposażenie salonu kosmetycznego
- lustra
- łóżka
- krzesła
- stoliki,
- szafy
- przyrządy kosmetyczne,
- ręczniki
- szlafroki
- kosmetyki

IV. Plan marketingowy

Aby poinformować potencjalnych klientów mojego salonu kosmetycznego o jego otwarciu i oferowanych usługach mam zamiar przede wszystkim przygotować ulotki i zamieścić kilka ogłoszeń w lokalnej prasie. Z czasem zamierzam stworzyć stronę internetową, która oprócz prezentowania zabiegów kosmetycznych będzie zawierała porady kosmetyczne.

Miła i profesjonalna obsługa ma zachęcać odwiedzających klientów do kolejnej wizyty. Również stworzenie programu rabatowego (myślę o programie każda wydana złotówka to 1 punkt, czterysta punktów zabieg gratis) ma zachęcić klientów do kolejnych wizyt.

V. Opis działalności gospodarczej

1. Cele do osiągnięcia:
- pozyskanie jak największej liczny stałych klientów,
- stałe zwiększanie oferowanych zabiegów,
- zakup nowych aparatów kosmetycznych,
- powiększenie lokalu,
- wprowadzanie nowych trendów i nowych kosmetyków.

2. Klientów można podzielić na trzy grupy:
- kobiety młode,
- kobiety dojrzałe,
- mężczyźni.

Każda z tych grup ma swoje preferowane zabiegi kosmetyczne, dla każdej z grup będą więc tworzone odpowiednie oferty.

Osoby młode to głownie problemy trądzikowe, a więc oczyszczanie skóry oraz regulacja brwi, manicure, pedicure (chociaż to dotyczy wszystkich klientów).

Kobiety dojrzałe korzystają z zabiegów odmładzających, ujędrniających, stosują różnorodne maseczki.
Z czasem chciałabym również aby klienci korzystać mogli z solarium.

3. Lokalizacja przedsięwzięcia
Salon znajdował się będzie w centralnym punkcie nowego osiedla mieszkaniowego. Lokal Bedzie miał powietrznię 80 mkw z możliwością powiększenia go z czasem. Lokal posiada pełną instalację elektryczną, gazową oraz wodno-kanalizacyjną. Comiesięczny czynsz będzie wynosił ….. zł.

4. Planowane godziny otwarcia salonu:
Pn –pt 9.00-21.00
Sb 9.00-16.00

5. Forma prawna działalności
Jednoosobowa działalność gospodarcza. Właściciel Małgorzata Kowalska.

6. Dostawcy
Zaopatrzenie salonu w kosmetyki będzie pochodziło od znanych i renomowanych firm. Dostawcami będą:
- Rimmel,
- Vichy,
- Clinique
- Soraya
- dr Irena Eris.

7. Zatrudnienie
Na początku zamierzam zatrudnić cztery osoby. Wymagania będą stawiane bardzo wysoko, będą to: profesjonalne wykształcenie, miła aparycja, łatwość nawiązywania kontaktów z klientami.

VI. Plan finansowy

1. Aby otworzyć gabinet kosmetyczny potrzebuję zaciągnąć kredyt, ubiegam się również o dofinansowanie w ramach funduszy europejskich. Liczę na uzyskanie z obu wymienionych źródeł na 50 tys. zł. Własnych środków posiadam 15 tys. zł.
Jeżeli otrzymam wystarczające dofinansowanie ze środków unijnych, nie będę brała kredytu a skorzystam z możliwości leasingu sprzętu zabiegowego.

Niestety duże koszty stanowić będą pensje pracownicze, nie zamierzam jednak zbyt oszczędzać, gdyż wykwalifikowany pracownik to połowa sukcesu. Sama nie mam wykształcenia kosmetycznego więc muszę oprzeć się na wykwalifikowanej kadrze.

2. Planowane koszty
Remont lokalu – 28 tys. zł
Meble tworzące stanowiska pracy - 5 tys zł
Łóżka do zabiegów kosmetycznych – (3 szt.) 6 tys zł
Lustra – 2 tys. zł
Sprzęt zabiegowy – 15 tys zł
Komputer, oprogramowanie, kasa fiskalna – 9 tys zł
Razem: 65 tys zł

3. Cennik usług:
- manicure ….. zł
- pedicure …. Zł
- maska na dłonie …………… zł
- pielęgnacja stóp ……………. Zł
- depilacja i woskowanie …………. Zł
- makijaż okazjonalny ……. Zł
zabiegi na warz i ciało
- …………………………..
- ………………………….
- ………………………….
- …………………………….

VII. Analiza mocnych i słabych stron przedsięwzięcia

Szanse firmy
- wszechstronność usług
- kompleksowość oferty
- stałe zapotrzebowanie na oferowane usługi
- doradzanie klientom

Zagrożenia
- konkurencja
- ograniczone możliwości znalezienia profesjonalnego personelu
- trudności w utrzymaniu płynności finansowej.

Mocne strony:
- atrakcyjna lokalizacja,
- konkurencyjne ceny
- liczne promocje, programy lojalnościowe
- podpisane umowy z dobrymi firmami kosmetycznymi
- profesjonalna obsługa

Słabe strony:
- duże koszty związane z otwarciem salonu,
- konieczność zatrudnienia profesjonalistów od samego początku co znacznie podwyższa koszty rozwoju działalności.

Anna Konarzewska-Żuczek

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA