Kategorie

Kosmetyka

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Kosmetyczki i fryzjerzy wciąż nie otrzymali pomocy z Tarczy Antykryzysowej. Dochodzi do absurdu, w którym kosmetyczka może pójść do sklepu, kasjerka nie może pójść do kosmetyczki, a razem mogą pójść do kościoła - mówi Michał Łenczyński.
Zwolnienie ze składek ZUS, 5 tyś wsparcia, postojowe. To część instrumentów wsparcia w ramach Tarczy Branżowej dla branży beauty. Kto może liczyć na pomoc? Ile wsparcia można otrzymać?
Rzecznik MŚP wnioskuje do Wicepremiera Jarosława Gowina o wsparcie i możliwość działania dla branży . Branża została zamknięta na 2 tygodnie i nie uzyskała do tej pory żadnego wsparcia.
Trzecia fala najbardziej uderzy w branżę beauty. Zamykanie jej nie ma żadnego uzasadnienia, bo ani salon fryzjerski ani gabinet kosmetyczny nie jest źródłem zakażeń COVID-19 – mówi Michał Łenczyński z Beauty Razem. Zapraszamy do wysłuchania podcastu.
Ile kosztuje pranie tapicerki samochodowej? Czy warto korzystać z usług warsztatu czy można wyprać fotele we własnym zakresie? Sprawdźmy.
Konsumenci są coraz bardziej świadomi, co dla producentów oznacza podwyższoną poprzeczkę. Jak pokazują badania skład kosmetyków ma większe znaczenie dla kobiet, za to mężczyźni są bardziej lojalni wobec marki.
Branża Beauty apeluje o 8% VAT na zabiegi kosmetyczne, co pozwoli na ocalenie 45 tysięcy miejsc pracy w Polsce. W tym celu została opracowana specjalna Tarcza Beauty, która ma być receptą na wychodzenie z kryzysu. Zapraszamy do słuchania podcastu.
Jakie są wymagania sanitarne przy prowadzeniu zakładu fryzjerskiego, salonu kosmetycznego czy studia tatuażu? Jak powinna wyglądać sterylizacja sprzętu? W poniższym tekście przedstawiamy najnowsze wytyczne w tym zakresie.
Branża kosmetyczna stoi przed szeregiem wyzwań. W tym roku musi sprostać wielu nowościom w prawie. Jednymi z najistotniejszych, które z pewnością wpłyną na zachowanie sektora oraz praktykę organów w tym zakresie, są załączniki III i IV Dokumentu Technicznego Komisji Europejskiej w sprawie oświadczeń dotyczących produktów kosmetycznych do Rozporządzenia 655/2013. Jakie obostrzenia wprowadzają oraz na jakich zasadach wprowadzane są kosmetyki do obrotu w Unii Europejskiej będzie można usłyszeć podczas szkolenia Kancelarii Prawnej Chałas i Wspólnicy już 4 czerwca br. Patronat nad wydarzeniem objął portal Infor.pl.
W 2019 roku branża kosmetyczna ma do czynienia z ważnymi nowymi przepisami. Od 1 stycznia obowiązuje nowa ustawa z 4 października 2018 r.o produktach kosmetycznych, zaś od 1 lipca stosują się załączniki III i IV Dokumentu Technicznego Komisji Europejskiej w sprawie oświadczeń dotyczących produktów kosmetycznych dotyczące nowych zasad w ocenie poprawności stosowania deklaracji „free from” („nie zawiera”/”wolny od”) i „hipoalergiczny”.
Coraz więcej osób jest zainteresowanych używaniem kosmetyków określanych jako naturalne lub organiczne, co bezsprzecznie wpływa na wzrost produkcji tego typu kosmetyków. Jakie wymogi musi spełnić osoba wprowadzająca na rynek eko kosmetyki?
W ostatnich latach rynkowe triumfy święci polska branża kosmetyczna. Niewątpliwie wpływają na to rodzime tradycje tej gałęzi biznesu oraz rosnąca popularność internetowych poradników makijażowych. Ale szczególne znaczenie – zwłaszcza dla rozwoju eksportu kosmetyków – ma rządowe wsparcie branży. Dobrze to udowodniły niedawne targi Cosmoprof w Bolonii, gdzie Polska miała swój narodowy pawilon.
Jeżeli usługodawca w trakcie wykonywania określonych prac wykonał dodatkowe prace, usługi bez zgody zamawiającego, wówczas nie może on żądać podwyższenia wynagrodzenia. Kiedy konsument nie będzie musiał zapłacić za dodatkową usługę kosmetyczną?
11 marca 2013 upłynął ostateczny termin wycofywania na terenie Unii testów na zwierzętach składników kosmetyków. Przepis został wprowadzony już w 2009 roku, ale na prośbę firm kosmetycznych jego wprowadzenie w życie zostało przesunięte w czasie do 2013 roku. Opóźnienie to uzasadnione było potrzebą dostosowania produkcji do braku możliwości testowania swoich produktów na zwierzętach.
Zapotrzebowanie na usługi kosmetyczne nieustannie rośnie. Pościg za nieskazitelną urodą trwa, a chętnych do biegu jest coraz więcej. Mimo, iż gabinety kosmetyczne rosną jak przysłowiowe „grzyby po deszczu”, na rynku wciąż jest miejsce na tego typu biznes. Od czego zacząć? Jak założyć gabinet kosmetyczny? Ile wyniesie nas realizacja tego kosztowanego marzenia?
Karoserie samochodów są narażone na przeróżne zanieczyszczenia, z których nie wszystkie dają się usunąć przy pomocy nawet najsilniejszych detergentów i gorącej wody. Należą do nich plamy z żywic roślinnych, ptasich odchodów, mas bitumicznych, a także pozostałości po kwaśnych deszczach w rejonach o dużym uprzemysłowieniu.
Kosmetyki samochodowe do konserwowania karoserii pozwalają na długie lata zachować estetyczny wygląd auta.
W planowaniu każdej działalności gospodarczej niezbędne będzie przygotowanie dobrego biznes planu. Bezwzględnie pomoże Ci to w dalszych działaniach, a jeśli masz zamiar ubiegać się o kredyt, biznes plan będzie od Ciebie wymagany, jako jeden z niezbędnych do przedstawienia bankowi dokumentów.
Salon kosmetyczny może być prowadzony przez każdą osobę nawet taką, która nie posiada specjalistycznego wykształcenia z zakresu kosmetyki.