reklama
| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes i finanse > Branża beauty nadal bez wsparcia Tarczy Antykryzysowej

Branża beauty nadal bez wsparcia Tarczy Antykryzysowej

Kosmetyczki i fryzjerzy wciąż nie otrzymali pomocy z Tarczy Antykryzysowej. Dochodzi do absurdu, w którym kosmetyczka może pójść do sklepu, kasjerka nie może pójść do kosmetyczki, a razem mogą pójść do kościoła - mówi Michał Łenczyński.

Beauty Razem apeluje o powrót do pracy

Należy jak najszybciej uruchomić wypłatę wynegocjowanych z branżą Beauty rekompensat oraz niezwłocznie ją otworzyć - mówi Michał Łenczyński, przedstawiciel Beauty Razem.

Beauty Razem to grupa wsparcia 50 tys. przedsiębiorców i specjalistów beauty, którzy w wyniku III fali ponownie zostali zamknięci.

“Lockdown najbezpieczniejszej branży usługowej jest absurdem. Rząd zamiast przyznać się do błędu, brnie w ten absurd jeszcze głębiej. Należy jak najszybciej uruchomić wypłatę wynegocjowanych z nami rekompensat oraz niezwłocznie otworzyć branżę Beauty - powiedział Łenczyński.

Rozmowy z rządem, a pomocy brak

Łenczyński podkreślił, że 25 marca po ogłoszeniu lockdownu salonów fryzjersko-kosmetycznych, wraz z przedstawicielami Beauty Razem przedstawił Ministerstwu Rozwoju, Pracy i Technologii postulaty branży. Mimo, że 1 kwietnia tego roku premier Mateusz Morawiecki poinformował, że zamknięte sektory uzyskają tożsame rozwiązania wsparcia. Mechanizmy te nadal jednak nie zostały uruchomione.

To nie salony są źródłem wirusa

Na przełomie kwietnia i maja minionego roku branża w ścisłej współpracy z Ministerstwem Rozwoju (dziś: MRPiT) sama opracowała wytyczne i nowy reżim bezpieczeństwa. Reżim okazał się skuteczny, a czyste, higieniczne salony stały się najbezpieczniejszymi miejscami usługowymi. Potwierdzają to specjaliści zdrowia publicznego i wirusolodzy. Dlatego lockdown najbezpieczniejszej branży usługowej jest absurdem. W salonach usługa realizowana jest jeden na jeden, klienci nie mijają się, przychodzą na wcześniej umówione wizyty. Skala ryzyka jest minimalna.

Dochodzi do absurdu, w którym kosmetyczka może pójść do sklepu, kasjerka nie może pójść do kosmetyczki, a razem mogą pójść do kościoła - podsumowuje Łenczyński.

Więcej informacji znajdziesz w serwisie MOJA FIRMA

reklama

Czytaj także

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama
reklama

POLECANE

reklama

Koronawirus a przedsiębiorcy

reklama

Ostatnio na forum

reklama

Dotacje dla firm

reklama

Eksperci portalu infor.pl

Patrycja Łazowa

Konsultant projektów rekrutacyjnych

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
reklama
reklama
reklama