REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Nieprawidłowości dot. kosmetyków przeznaczonych dla małych dzieci

PAP
Fot. Kids Town
Fot. Kids Town
Kids Town

REKLAMA

REKLAMA

U 10 na 83 przedsiębiorców Inspekcja Handlowa stwierdziła nieprawidłowości dot. kosmetyków przeznaczonych dla małych dzieci. Kontrolerzy zakwestionowali 5,5 proc. z 306 zbadanych partii, stwierdzając m.in. błędne oznakowanie czy przeterminowanie.

Nieprawidłowe oznakowanie lub jego brak

Jak poinformował w piątek UOKiK, Inspekcja Handlowa przeprowadziła na terenie całego kraju 83 kontrole, których celem było sprawdzenie prawidłowości oznakowania kosmetyków przeznaczonych dla małych dzieci, obrotu tymi produktami, a także deklaracji znajdujących się na opakowaniach oświadczeń marketingowych dotyczących działania kosmetyków.

REKLAMA

REKLAMA

Kontrole przeprowadzono u 83 przedsiębiorców, w tym w 79 sklepach detalicznych i czterech hurtowniach. Jak podał UOKiK, sprawdzono łącznie 306 partii kosmetyków przeznaczonych dla małych dzieci, z czego z powodu różnego rodzaju nieprawidłowości zakwestionowano 17 partii (5,5 proc. badanych). Nieprawidłowości stwierdzono u 10 przedsiębiorców, w tym w jednej hurtowni oraz u dziewięciu prowadzących sklepy detaliczne.

Ze względu na brak lub nieprawidłowe oznakowanie zakwestionowano siedem partii kosmetyków (2,3 proc.), stwierdzając brak m.in.: funkcji produktu w języku polskim; imienia i nazwiska lub nazwy firmy; daty minimalnej trwałości; funkcji produktu; wykazu składników.

Przeterminowane kosmetyki

Inspektorzy sprawdzili również, czy przedsiębiorcy udostępniają na rynku produkty kosmetyczne po upływie daty minimalnej trwałości. Przeterminowane kosmetyki stwierdzili u dwóch przedsiębiorców - łącznie sześć partii (ok. 2 proc.) oferowanych po terminie od ok. 2-18 miesięcy. Przedsiębiorcy wycofali z obrotu kwestionowane kosmetyki.

UOKiK przekazał, że wszystkie stwierdzone nieprawidłowości dały podstawę do wydania trzech decyzji nakładających kary pieniężne na łączną kwotę 2000 zł, wszczęcia dwóch postępowań administracyjnych w sprawie nałożenia administracyjnej kary pieniężnej, a w jednym przypadku odstąpiono od wymierzenia.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Ponadto skierowano 11 pism do dostawców/producentów kwestionowanych wyrobów, wskazując na stwierdzone nieprawidłowości, oraz przekazano pięć informacji o nieprawidłowościach do właściwych stacji sanitarno-epidemiologicznych. (PAP)

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: PAP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA