REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Zakaz testów kosmetyków na zwierzętach

Maria Szadkowska
Kosmetyki nie testowane na zwierzętach.
Kosmetyki nie testowane na zwierzętach.

REKLAMA

REKLAMA

11 marca 2013 upłynął ostateczny termin wycofywania na terenie Unii testów na zwierzętach składników kosmetyków. Przepis został wprowadzony już w 2009 roku, ale na prośbę firm kosmetycznych jego wprowadzenie w życie zostało przesunięte w czasie do 2013 roku. Opóźnienie to uzasadnione było potrzebą dostosowania produkcji do braku możliwości testowania swoich produktów na zwierzętach.

Zakaz obejmuje również dystrybucję produktów testowanych na zwierzętach do UE w tym, co ważne import z krajów, w których zakazu takowego nie ma. Zanim przepis wszedł w życie konsument, aby kupić produkt kosmetyczny wyprodukowany bez testów na zwierzętach musiał szukać na etykiecie specjalnego oznaczenia w postaci uciekającego króliczka.

REKLAMA

Co obejmuje zakaz?

Przepis obejmuje wszystkie produkty od pasty do zębów po dezodorant, jak również ich substancje składowe. Z przyczyn oczywistych dotyczy to nowych substancji a niewyprodukowanych wcześniej, ponieważ trudno znaleźć substancję, która nie była w przeszłości testowana na zwierzętach. Od teraz producent może umieścić na opakowaniu informację, że produkt nie był testowany na zwierzętach, gdy ani gotowy produkt, ani składnik preparatu ani mieszaniny składników bądź ich prototypy nie były testowane na zwierzętach zarówno na terenie UE jak i poza nią. W przypadku wykrycia, iż jest inaczej konsument może dokonać reklamacji zakupionego towaru. Od 2009 roku firmy miały możliwość testowania kosmetyków poza Unią, wiele firm w związku z tym założyła swoje filie w krajach nieobjętych zakazem takich jak np. Indie.

Jak założyć gabinet kosmetyczny?

Walka o wprowadzenie tego rodzaju uregulowań trwała 20 lat, dlatego też jej aktywni uczestnicy – firma The Body Shop oraz organizacja Cruelty Free International uważają jego wprowadzenie za wielki sukces pomimo tak długiego czasu pełnego wprowadzenia go w życie.

Porozmawiaj o tym na naszym FORUM!

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zwycięstwo na małą skalę

Przeciwnicy wprowadzenia zakazu argumentują, iż ilość testów przeprowadzanych na zwierzętach w tej gałęzi przemysłu od dawna jest marginalna, zwłaszcza w porównaniu do innych jak chociażby przemysł farmaceutyczny. Wiele osób przytacza też, jako minus opóźnienie lub nawet zastój rozwoju przemysłu kosmetycznego. Europa dotychczas wiodąca w produkcji innowacyjnych kosmetyków przez wprowadzenie tego ograniczenia, z braku alternatyw dla testów na zwierzętach będzie musiała stosować składniki przetestowane wcześniej bez możliwości dodawania nowych do gamy już istniejących. Dodatkowo stwierdzenie „nietestowany na zwierzętach” nie oznacza bezpieczny, do tej pory bezpieczeństwo produktów kosmetycznych było zagwarantowane wcześniejszym sprawdzeniem ich na zwierzętach a obecnie będzie to tylko orientacyjna wiedza, iż raczej jest to bezpieczny produkt aczkolwiek niesprawdzony.

Doświadczenia laboratoryjne. Ustawa o humanitarnym traktowaniu zwierząt

Z jednej strony ciężko nie przejąć się losem laboratoryjnych królików cierpiących, aby rzesze kobiet miało mniejsze zmarszczki a z drugiej nieuwzględnienie faktu marginalnej skali zjawiska byłoby wyolbrzymianiem wpływu unijnego zakazu na ogólny dobrostan zwierząt w przemyśle. Organizacje walczące o prawa zwierząt takie jak PETA odniosły swój mały sukces, ale nie można nie ulec wrażeniu, iż zakaz ten stanowi głównie polityczną decyzję mającą na celu zadowolenie rzeszy konsumentów za relatywnie niską cenę.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Dobrzy w teorii. Dlaczego nie potrafimy odpoczywać i jak to zmienić?

Potrzeba regeneracji wydaje się oczywista dla każdego, kto funkcjonuje w naprzemiennym cyklu, w którym wysiłek absorbujący przeważającą część naszych aktywności przeplata się z czasem wolnym. Skąd zatem trudność w świadomym uwzględnianiu potrzeby wypoczynku i planowaniu przerw w zawodowym funkcjonowaniu?

Inflacja już niestraszna firmom. Obawia się jej dwa razy mniej firm niż rok temu

W rok o połowę zmalała liczba małych i średnich firm, które boją się, że inflacja może zagrozić ich biznesom. Obecnie to zaledwie co czwarte przedsiębiorstwo. Zaskakujące są jednak branże, w których te obawy są największe. Inflacja straciła też rangę najpoważniejszej obawy.

Startup - jak uzyskać ochronę patentową, ochronę znaku towarowego i prawa autorskie?

W startupach najważniejszy jest pomysł. Jak go chronić i zabezpieczyć się przed nieuprawnionym wykorzystywaniem dzieła i pobierania wynagrodzenia za korzystanie z niego przez podmioty trzecie? Jak uzyskać ochronę patentową, ochronę znaku towarowego i prawa autorskie? Dlaczego tak ważna jest umowa o zachowaniu poufności?

Spółki: Premia za kontrolę w Polsce w latach 2019-2023 spadła do poziomu 13,6 proc.

Ostatnie lata przyniosły spadek aktywności na rynku wezwań w Polsce. Coraz częściej inwestorzy decydują się na ogłoszenie wezwania z zamiarem wycofania akcji spółki z obrotu giełdowego, gdy już uzyskają kontrolny pakiet akcji – wynika z najnowszej analizy KPMG, która objęła 133 wezwań do sprzedaży akcji spółek notowanych na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie w latach 2019-2023.

REKLAMA

Firmy będą szukać specjalistów. Jakich?

Z raportu „Barometr Polskiego Rynku Pracy” Personnel Service wynika, że polskie firmy chcą poszukiwać specjalistów od automatyzacji i sztucznej inteligencji. 

Rachunki za prąd w firmie: kto musi płacić za energię elektryczną nawet trzy razy więcej niż cena giełdowa, jak tego uniknąć na przyszłość

Kryzys energetyczny wywołany przez agresję Rosji na Ukrainę doprowadził do gigantycznego wzrostu cen prądu. Wiele małych firm w obawie przed dalszym wzrostem cen zawarło wieloletnie umowy ze stałą ceną na rekordowym poziomie. To one najbardziej ucierpią na uwolnieniu cen energii.

Stare pytania, nowe odpowiedzi. Zmiana podejścia do pożądanych kompetencji menedżerskich

Obecnie organizacje nie są zainteresowane rozwojem konkretnych umiejętności liderskich ani pozyskiwaniem wiedzy, którą łatwo dziś zdobyć. Żyjemy w czasach, w których ciężko jest zaplanować długofalową strategię, dlatego wzrasta znaczenie umiejętności płynnego poruszania się w zmieniających się okolicznościach, tzw. strategizing.

Wyróżniaj się bo zginiesz: o sukcesie sklepu internetowego decydują nie tylko atrakcyjne towary w dobrej cenie

W sklepie internetowym, zupełnie inaczej niż w tradycyjnym sklepie, wiarygodność osiąga się lub nie już poprzez sam wygląd aplikacji zakupowej. Bez niej nie wyróżniający się z tysięcy inny e-sklep nie odniesie sukcesu nawet oferując bardzo konkurencyjne produkty.

REKLAMA

Restauracje ustępują miejsca barom szybkiej obsługi i sklepowej gastronomii, bo takie są wybory „zetek”

Na naszych oczach dzieje się prawdziwa rewolucja w gastronomii. Restauracje, ledwie się odbudowały po pandemii, przegrywają z barami szybciej obsługi i cateringiem, a teraz jeszcze poważnym graczem na rynku staje się gastronomia sklepowa. Wszystko to za sprawą najmłodszych klientów, którzy chcą żyć po amerykańsku.

Paragon fiskalny przy sprzedaży on-line: kiedy i jak powinien wystawić sprzedawca oraz dostarczyć klientowi [wszystkie przypadki]

Dla klientów kupowanie w e-sklepach jest wygodniejsze niż w placówkach stacjonarnych. Dla samych sprzedawców jednak procedura ta jest dużo bardziej skomplikowana od strony fiskalnej. Dotyczy to zwłaszcza wystawiania paragonów i obowiązków w podatku VAT.

REKLAMA