REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak założyć gabinet kosmetyczny – krok po kroku

Natalia Strahl
Jak założyć gabinet kosmetyczny – krok po kroku
Jak założyć gabinet kosmetyczny – krok po kroku
Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Zapotrzebowanie na usługi kosmetyczne nieustannie rośnie. Pościg za nieskazitelną urodą trwa, a chętnych do biegu jest coraz więcej. Mimo, iż gabinety kosmetyczne rosną jak przysłowiowe „grzyby po deszczu”, na rynku wciąż jest miejsce na tego typu biznes. Od czego zacząć? Jak założyć gabinet kosmetyczny? Ile wyniesie nas realizacja tego kosztowanego marzenia?

KROK 1  Badanie rynku.

Pierwszym, niezwykle istotnym krokiem jest dokonanie analizy rynku w miejscu, gdzie chcemy prowadzić swoją działalność w branży kosmetycznej. Każde miasto rządzi się swoimi prawami,  ma własną specyfikę. Dobry pomysłem jest np. zrobienie listy wszystkich salonów kosmetycznych w mieście bądź w wybranej dzielnicy. Następnie dokonanie analizy oferowanych przez gabinety zabiegów, sprawdzenie osobiście jakości świadczonych usług oraz średnich cen. Rozsądnym jest również zrobienie małego wywiadu wśród znajomych i zadanie kilku kluczowych pytań „Z jakich usług w gabinecie kosmetycznym korzystanie najczęściej?”, „Jakie usługi mają za wysoką cenę?” i wreszcie „Czego brakuje wam w ofercie miejscowych salonów?”. Tego typu wielofazowe badanie, da nam cenną bazę informacji, dzięki której będziemy w stanie określić właściwy kierunek działań oparty na oczekiwaniach naszych potencjalnych klientów.

REKLAMA

Polecamy: Oferta specjalna: Pakiet książek – Nowa matryca stawek VAT Towary i Usługi z programem INFORLEX PKWiU + CN, stawki VAT i WIS na 2 m-ce

Gabinet kosmetyczny - biznes plan

KROK 2 Biznesplan.

Profesjonalny biznesplan do podstawa. Jako główne narzędzie planistyczne uwzględnia m.in. opis inwestycji, cele przedsięwzięcia, plan marketingowy, prognozy dla przedsięwzięcia, plan finansowy i plan awaryjny. Jeżeli nie mamy kompletnie pojęcia jak go stworzyć – warto zainwestować w pomoc profesjonalistów. Tego kroku na pewno nie pożałujemy. Biznesplan to niezwykła pomoc w prowadzeniu biznesu, określająca dokładnie nasze kierunki działania. Jeżeli nie wyjdziemy znacznie poza jego ramy – będziemy na dobrej drodze do sukcesu.

KROK 3 Założenie działalności gospodarczej.

Własny biznes to sporo formalności. Szczególnie na samym początku czeka nas niejedna wizyta w właściwym urzędzie. Niezbędnym jest wpisanie naszej działalności do Ewidencji Działalności Gospodarczej, wybrania właściwej siedziby, otrzymanie nr NIP i REGON oraz założenie konta bankowego.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

KROK 4 Baza potencjalnych klientów.

Klient salonów kosmetycznych to klient specyficzny ze względu na relację jaka jest budowana pomiędzy nim a pracownikiem salonu. Podczas odprężających zabiegów czy upiększających usług klienci skłonni są do zwierzeń przez co często kosmetyczka staje się jedną z bliższych osób. Regułą jest, że kosmetyczkę ma się jedną. Kosmetyczki bez powodu się nie zmienia. Do niej ma się pełne zaufanie, w jej ręce oddaje się do regeneracji twarz czy ciało. Dlatego przed otwarciem salonu warto rozpocząć działalność „domową”. Świadczenie usług w domu klienta jest ostatnio bardzo popularne. Dodatkowo da nam szansę sprawdzenia własnego doświadczenia, zadowolenia klientów z naszych usług i nawiąże cenną więź z potencjalnymi klientami naszego przyszłego salonu.

KROK 5  Pozwolenia.

Przed podjęciem ostatecznej decyzji o otwarciu własnego salonu kosmetycznego, należy zorientować się w kwestii wymaganych pozwoleń, które okażą się niezbędne do prowadzenia tego typu działalności. Nie zaszkodzi udać się z Inspektoratu Sanitarnego w celu uzyskania informacji co do konkretnych wymogów. Nie ulga wątpliwości, że to właśnie przez wizytą Sanepidu przedsiębiorcy przeżywają największy stres.

Gabinet kosmetyczny - pozwolenia

Porozmawiaj o tym na naszym FORUM!

KROK 6 Wybór miejsca.

Miejsce lokalu nie powinno być przypadkowe. Oczywistym jest, że np. punkt w centrum miasta, jest sprawdzony i pewny. Gwarantuje duże zainteresowanie klientów. Jednak centrum to  centrum i wiąże się z wysokim kosztem najmu. Na początek warto poszukać tańszego lokalu. Nie jest przecież powiedziane, że lokal na peryferiach miasta nie będzie cieszył się powodzeniem.  Regułą jest, że klienci potrafią przyjechać do swojego gabinetu kosmetycznego nawet na drugi koniec miasta. Ważny jest przede wszystkim komfort dojazdu, usytuowanie przy przystanku autobusowym i bezproblemowa możliwość parkowania. Jeżeli nie stać nas na początku na samodzielne wynajęcie lokalu, warto rozejrzeć się z pomieszczeniami udostępnianymi przez np. salony fryzjerskie. Małymi krokami do celu.

KROK 7 Koszty.

Niestety założenie własnego gabinetu kosmetycznego nie jest najtańszym pomyłem na biznes. Ze względu na standardy sanitarne, często adaptacja pomieszczenia pozbawia nas sporo środków. Dodatkowo, bez profesjonalnego sprzętu nie ma szans na prowadzenie gabinetu z „prawdziwego zdarzenia”. Nie każdy ma tak wielkie oszczędności, aby pozwolić sobie nawet na podstawowe zakupy. Często sytuacja zmusza nas do wzięcia kredytu. Nie ulega wątpliwości, że ze względu na bezpieczeństwozdrowie klientów, lepiej nie oszczędzać na sprzęcie. Warto zakupić nowy sprzęt z gwarancją do uchroni nas przed kosztami potencjalnej naprawy.

KROK 8 Pracownicy.

Wykwalifikowana kadra, ludzie z doświadczeniem i uprawnieniami to fundament sukcesu. Czas poświęcony na znalezienie pracowników spełniających nasze wymagania nie będzie zmarnowany. Przyniesienie same profity.

KROK 9 Działania marketingowe.  

Realia na rynku nie pozostawiają nam wyboru – inwestycja w reklamę jest nieunikniona. Podstawowe działania marketingowe, o których nie możemy zapomnieć to założenie strony WWW oraz jej pozycjonowanie, bannery reklamowe,  komunikacja z klientami poprzez social media, kampanie na Facebooku,  wykorzystanie aplikacji mobilnych, kampanie e-mail, ulotki informacyjne, konkursy radiowe czy organizacja eventów w salonie.

Więcej pomysłów na biznes znajdziesz w serwisie e-firma

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA