REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak założyć gabinet kosmetyczny – krok po kroku

Natalia Strahl
Jak założyć gabinet kosmetyczny – krok po kroku
Jak założyć gabinet kosmetyczny – krok po kroku
Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Zapotrzebowanie na usługi kosmetyczne nieustannie rośnie. Pościg za nieskazitelną urodą trwa, a chętnych do biegu jest coraz więcej. Mimo, iż gabinety kosmetyczne rosną jak przysłowiowe „grzyby po deszczu”, na rynku wciąż jest miejsce na tego typu biznes. Od czego zacząć? Jak założyć gabinet kosmetyczny? Ile wyniesie nas realizacja tego kosztowanego marzenia?

KROK 1  Badanie rynku.

Pierwszym, niezwykle istotnym krokiem jest dokonanie analizy rynku w miejscu, gdzie chcemy prowadzić swoją działalność w branży kosmetycznej. Każde miasto rządzi się swoimi prawami,  ma własną specyfikę. Dobry pomysłem jest np. zrobienie listy wszystkich salonów kosmetycznych w mieście bądź w wybranej dzielnicy. Następnie dokonanie analizy oferowanych przez gabinety zabiegów, sprawdzenie osobiście jakości świadczonych usług oraz średnich cen. Rozsądnym jest również zrobienie małego wywiadu wśród znajomych i zadanie kilku kluczowych pytań „Z jakich usług w gabinecie kosmetycznym korzystanie najczęściej?”, „Jakie usługi mają za wysoką cenę?” i wreszcie „Czego brakuje wam w ofercie miejscowych salonów?”. Tego typu wielofazowe badanie, da nam cenną bazę informacji, dzięki której będziemy w stanie określić właściwy kierunek działań oparty na oczekiwaniach naszych potencjalnych klientów.

REKLAMA

Polecamy: Oferta specjalna: Pakiet książek – Nowa matryca stawek VAT Towary i Usługi z programem INFORLEX PKWiU + CN, stawki VAT i WIS na 2 m-ce

Gabinet kosmetyczny - biznes plan

KROK 2 Biznesplan.

Profesjonalny biznesplan do podstawa. Jako główne narzędzie planistyczne uwzględnia m.in. opis inwestycji, cele przedsięwzięcia, plan marketingowy, prognozy dla przedsięwzięcia, plan finansowy i plan awaryjny. Jeżeli nie mamy kompletnie pojęcia jak go stworzyć – warto zainwestować w pomoc profesjonalistów. Tego kroku na pewno nie pożałujemy. Biznesplan to niezwykła pomoc w prowadzeniu biznesu, określająca dokładnie nasze kierunki działania. Jeżeli nie wyjdziemy znacznie poza jego ramy – będziemy na dobrej drodze do sukcesu.

KROK 3 Założenie działalności gospodarczej.

Własny biznes to sporo formalności. Szczególnie na samym początku czeka nas niejedna wizyta w właściwym urzędzie. Niezbędnym jest wpisanie naszej działalności do Ewidencji Działalności Gospodarczej, wybrania właściwej siedziby, otrzymanie nr NIP i REGON oraz założenie konta bankowego.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

KROK 4 Baza potencjalnych klientów.

Klient salonów kosmetycznych to klient specyficzny ze względu na relację jaka jest budowana pomiędzy nim a pracownikiem salonu. Podczas odprężających zabiegów czy upiększających usług klienci skłonni są do zwierzeń przez co często kosmetyczka staje się jedną z bliższych osób. Regułą jest, że kosmetyczkę ma się jedną. Kosmetyczki bez powodu się nie zmienia. Do niej ma się pełne zaufanie, w jej ręce oddaje się do regeneracji twarz czy ciało. Dlatego przed otwarciem salonu warto rozpocząć działalność „domową”. Świadczenie usług w domu klienta jest ostatnio bardzo popularne. Dodatkowo da nam szansę sprawdzenia własnego doświadczenia, zadowolenia klientów z naszych usług i nawiąże cenną więź z potencjalnymi klientami naszego przyszłego salonu.

KROK 5  Pozwolenia.

Przed podjęciem ostatecznej decyzji o otwarciu własnego salonu kosmetycznego, należy zorientować się w kwestii wymaganych pozwoleń, które okażą się niezbędne do prowadzenia tego typu działalności. Nie zaszkodzi udać się z Inspektoratu Sanitarnego w celu uzyskania informacji co do konkretnych wymogów. Nie ulga wątpliwości, że to właśnie przez wizytą Sanepidu przedsiębiorcy przeżywają największy stres.

Gabinet kosmetyczny - pozwolenia

Porozmawiaj o tym na naszym FORUM!

KROK 6 Wybór miejsca.

Miejsce lokalu nie powinno być przypadkowe. Oczywistym jest, że np. punkt w centrum miasta, jest sprawdzony i pewny. Gwarantuje duże zainteresowanie klientów. Jednak centrum to  centrum i wiąże się z wysokim kosztem najmu. Na początek warto poszukać tańszego lokalu. Nie jest przecież powiedziane, że lokal na peryferiach miasta nie będzie cieszył się powodzeniem.  Regułą jest, że klienci potrafią przyjechać do swojego gabinetu kosmetycznego nawet na drugi koniec miasta. Ważny jest przede wszystkim komfort dojazdu, usytuowanie przy przystanku autobusowym i bezproblemowa możliwość parkowania. Jeżeli nie stać nas na początku na samodzielne wynajęcie lokalu, warto rozejrzeć się z pomieszczeniami udostępnianymi przez np. salony fryzjerskie. Małymi krokami do celu.

KROK 7 Koszty.

Niestety założenie własnego gabinetu kosmetycznego nie jest najtańszym pomyłem na biznes. Ze względu na standardy sanitarne, często adaptacja pomieszczenia pozbawia nas sporo środków. Dodatkowo, bez profesjonalnego sprzętu nie ma szans na prowadzenie gabinetu z „prawdziwego zdarzenia”. Nie każdy ma tak wielkie oszczędności, aby pozwolić sobie nawet na podstawowe zakupy. Często sytuacja zmusza nas do wzięcia kredytu. Nie ulega wątpliwości, że ze względu na bezpieczeństwozdrowie klientów, lepiej nie oszczędzać na sprzęcie. Warto zakupić nowy sprzęt z gwarancją do uchroni nas przed kosztami potencjalnej naprawy.

KROK 8 Pracownicy.

Wykwalifikowana kadra, ludzie z doświadczeniem i uprawnieniami to fundament sukcesu. Czas poświęcony na znalezienie pracowników spełniających nasze wymagania nie będzie zmarnowany. Przyniesienie same profity.

KROK 9 Działania marketingowe.  

Realia na rynku nie pozostawiają nam wyboru – inwestycja w reklamę jest nieunikniona. Podstawowe działania marketingowe, o których nie możemy zapomnieć to założenie strony WWW oraz jej pozycjonowanie, bannery reklamowe,  komunikacja z klientami poprzez social media, kampanie na Facebooku,  wykorzystanie aplikacji mobilnych, kampanie e-mail, ulotki informacyjne, konkursy radiowe czy organizacja eventów w salonie.

Więcej pomysłów na biznes znajdziesz w serwisie e-firma

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
31 maja 2024 r. upływa ważny termin dla rolników-przedsiębiorców

Do 31 maja 2024 r. należy złożyć zaświadczenie/oświadczenie o nieprzekroczeniu rocznej kwoty granicznej należnego podatku dochodowego za 2023 rok od przychodów z pozarolniczej działalności gospodarczej.

Twórcy i wykonawcy utworów audiowizualnych dostaną tantiemy za udostępnianie ich dzieł w Internecie. Czy coś się zmieni dla osób korzystających z internetu?

Rada Ministrów 14 maja 2024 r. przyjęła projekt nowelizacji ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Na mocy tych przepisów twórcy i wykonawcy utworów audiowizualnych oraz wykonawcy utworów muzycznych (i słowno-muzycznych) będą mieli prawo do tantiem z tytułu eksploatacji ich dzieł w internecie.

Firma prosi klienta o dane by spersonalizować ofertę, jak reaguje polski konsument

Firmy chcą wiedzieć coraz więcej o swoich klientach po to by łatwiej konkurować z innymi, dostarczając na rynek produkty lepiej dostosowane do oczekiwań i potrzeb nabywców. Konsumenci z kolei są gotowi przekazać więcej danych o sobie, ale nie za darmo – wiedzą już, że takie dane to towar, który ma swoją cenę oczekują więc w zamian dla siebie korzyści. Jakich?

Czy własny bank pozytywnych zasobów pomaga w pracy?

Praca często generuje stres, a z nim każdy radzi sobie na swój sposób. Niejednokrotnie jest to spadek zaangażowania czy motywacji do pracy. Czym jest PsyCap? Zagadnienie analizowały badaczki Uniwersytetu SWPS.

REKLAMA

Nowa wersja GPT-4o dostępna dla wszystkich. Asystent głosowy + rozpoznawanie i nazywanie emocji na podstawie obserwacji twarzy przez kamerę

W poniedziałek pokazano nową wersję ChataGPT - GPT-4o. Google raczej nie spadnie z tronu lidera wyszukiwarek ale nowe rozwiązania od Open AI mogą zrewolucjonizować nasze życie. Podróże bez znajomości języka będą jeszcze łatwiejsze, ale coś dla siebie dostaną też duże marki. Nowy ChatGPT będzie mógł odczytywać nasze emocje “na żywo”, a to dla reklamodawców może być wiedza bezcenna. 

Czy wkrótce już nie będzie nas stać na czekoladę?

Cena tony kakao w połowie kwietnia wynosiła na giełdach ponad 11 tys. dolarów. Eksperci są zdania, że to nie jest koniec podwyżek. Czy wkrótce nie będziemy mogli sobie pozwolić na czekoladę? 

Urlop od płacenia składek ZUS dla mikroprzedsiębiorców. Nowe rozwiązania coraz bliżej?

Sejm uchwalił ustawę o tzw. wakacjach składkowych. Nowe przepisy są skierowane do mikroprzedsiębiorców, wpisanych do CEIDG, którzy ubezpieczają do 10 osób, a ich roczny obrót nie przekracza 2 mln euro. Teraz ustawa trafi do Senatu.

Jest decyzja Rady Polityki Pieniężnej w sprawie stóp procentowych. Ile wynoszą?

Rada Polityki Pieniężnej na posiedzeniu w dn. 8-9 maja 2024 r. utrzymała wszystkie stopy procentowe NBP na niezmienionym poziomie, referencyjna wynosi nadal 5,75 proc. - podał w komunikacie bank centralny.

REKLAMA

Polacy już nie oglądają telewizji?

Polacy coraz rzadziej oglądają telewizję, a coraz częściej wybierają platformy streamingowe. Według ekspertów to te oferujące treści sportowe będą wybierane najczęściej. 

Co to jest sztuka cyfrowa i dlaczego warto w nią inwestować

– Dzięki łączeniu sztuki i nowych technologii możemy dziś pokazać w każdym miejscu na Ziemi wybitnych polskich artystów i nasz wyjątkowy kraj. To również absolutny strzał w dziesiątkę dla branży inwestycyjnej! – mówi Tomasz Jaworski, promotor Polski na świecie, mecenas sztuki, kolekcjoner, Prezes grupy innowacyjnych projektów SMARTVerum.

REKLAMA