REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak założyć gabinet kosmetyczny – krok po kroku

Natalia Strahl
Jak założyć gabinet kosmetyczny – krok po kroku
Jak założyć gabinet kosmetyczny – krok po kroku
Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Zapotrzebowanie na usługi kosmetyczne nieustannie rośnie. Pościg za nieskazitelną urodą trwa, a chętnych do biegu jest coraz więcej. Mimo, iż gabinety kosmetyczne rosną jak przysłowiowe „grzyby po deszczu”, na rynku wciąż jest miejsce na tego typu biznes. Od czego zacząć? Jak założyć gabinet kosmetyczny? Ile wyniesie nas realizacja tego kosztowanego marzenia?

KROK 1  Badanie rynku.

Pierwszym, niezwykle istotnym krokiem jest dokonanie analizy rynku w miejscu, gdzie chcemy prowadzić swoją działalność w branży kosmetycznej. Każde miasto rządzi się swoimi prawami,  ma własną specyfikę. Dobry pomysłem jest np. zrobienie listy wszystkich salonów kosmetycznych w mieście bądź w wybranej dzielnicy. Następnie dokonanie analizy oferowanych przez gabinety zabiegów, sprawdzenie osobiście jakości świadczonych usług oraz średnich cen. Rozsądnym jest również zrobienie małego wywiadu wśród znajomych i zadanie kilku kluczowych pytań „Z jakich usług w gabinecie kosmetycznym korzystanie najczęściej?”, „Jakie usługi mają za wysoką cenę?” i wreszcie „Czego brakuje wam w ofercie miejscowych salonów?”. Tego typu wielofazowe badanie, da nam cenną bazę informacji, dzięki której będziemy w stanie określić właściwy kierunek działań oparty na oczekiwaniach naszych potencjalnych klientów.

REKLAMA

Polecamy: Oferta specjalna: Pakiet książek – Nowa matryca stawek VAT Towary i Usługi z programem INFORLEX PKWiU + CN, stawki VAT i WIS na 2 m-ce

Gabinet kosmetyczny - biznes plan

KROK 2 Biznesplan.

Profesjonalny biznesplan do podstawa. Jako główne narzędzie planistyczne uwzględnia m.in. opis inwestycji, cele przedsięwzięcia, plan marketingowy, prognozy dla przedsięwzięcia, plan finansowy i plan awaryjny. Jeżeli nie mamy kompletnie pojęcia jak go stworzyć – warto zainwestować w pomoc profesjonalistów. Tego kroku na pewno nie pożałujemy. Biznesplan to niezwykła pomoc w prowadzeniu biznesu, określająca dokładnie nasze kierunki działania. Jeżeli nie wyjdziemy znacznie poza jego ramy – będziemy na dobrej drodze do sukcesu.

KROK 3 Założenie działalności gospodarczej.

Własny biznes to sporo formalności. Szczególnie na samym początku czeka nas niejedna wizyta w właściwym urzędzie. Niezbędnym jest wpisanie naszej działalności do Ewidencji Działalności Gospodarczej, wybrania właściwej siedziby, otrzymanie nr NIP i REGON oraz założenie konta bankowego.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

KROK 4 Baza potencjalnych klientów.

Klient salonów kosmetycznych to klient specyficzny ze względu na relację jaka jest budowana pomiędzy nim a pracownikiem salonu. Podczas odprężających zabiegów czy upiększających usług klienci skłonni są do zwierzeń przez co często kosmetyczka staje się jedną z bliższych osób. Regułą jest, że kosmetyczkę ma się jedną. Kosmetyczki bez powodu się nie zmienia. Do niej ma się pełne zaufanie, w jej ręce oddaje się do regeneracji twarz czy ciało. Dlatego przed otwarciem salonu warto rozpocząć działalność „domową”. Świadczenie usług w domu klienta jest ostatnio bardzo popularne. Dodatkowo da nam szansę sprawdzenia własnego doświadczenia, zadowolenia klientów z naszych usług i nawiąże cenną więź z potencjalnymi klientami naszego przyszłego salonu.

KROK 5  Pozwolenia.

Przed podjęciem ostatecznej decyzji o otwarciu własnego salonu kosmetycznego, należy zorientować się w kwestii wymaganych pozwoleń, które okażą się niezbędne do prowadzenia tego typu działalności. Nie zaszkodzi udać się z Inspektoratu Sanitarnego w celu uzyskania informacji co do konkretnych wymogów. Nie ulga wątpliwości, że to właśnie przez wizytą Sanepidu przedsiębiorcy przeżywają największy stres.

Gabinet kosmetyczny - pozwolenia

Porozmawiaj o tym na naszym FORUM!

KROK 6 Wybór miejsca.

Miejsce lokalu nie powinno być przypadkowe. Oczywistym jest, że np. punkt w centrum miasta, jest sprawdzony i pewny. Gwarantuje duże zainteresowanie klientów. Jednak centrum to  centrum i wiąże się z wysokim kosztem najmu. Na początek warto poszukać tańszego lokalu. Nie jest przecież powiedziane, że lokal na peryferiach miasta nie będzie cieszył się powodzeniem.  Regułą jest, że klienci potrafią przyjechać do swojego gabinetu kosmetycznego nawet na drugi koniec miasta. Ważny jest przede wszystkim komfort dojazdu, usytuowanie przy przystanku autobusowym i bezproblemowa możliwość parkowania. Jeżeli nie stać nas na początku na samodzielne wynajęcie lokalu, warto rozejrzeć się z pomieszczeniami udostępnianymi przez np. salony fryzjerskie. Małymi krokami do celu.

KROK 7 Koszty.

Niestety założenie własnego gabinetu kosmetycznego nie jest najtańszym pomyłem na biznes. Ze względu na standardy sanitarne, często adaptacja pomieszczenia pozbawia nas sporo środków. Dodatkowo, bez profesjonalnego sprzętu nie ma szans na prowadzenie gabinetu z „prawdziwego zdarzenia”. Nie każdy ma tak wielkie oszczędności, aby pozwolić sobie nawet na podstawowe zakupy. Często sytuacja zmusza nas do wzięcia kredytu. Nie ulega wątpliwości, że ze względu na bezpieczeństwozdrowie klientów, lepiej nie oszczędzać na sprzęcie. Warto zakupić nowy sprzęt z gwarancją do uchroni nas przed kosztami potencjalnej naprawy.

KROK 8 Pracownicy.

Wykwalifikowana kadra, ludzie z doświadczeniem i uprawnieniami to fundament sukcesu. Czas poświęcony na znalezienie pracowników spełniających nasze wymagania nie będzie zmarnowany. Przyniesienie same profity.

KROK 9 Działania marketingowe.  

Realia na rynku nie pozostawiają nam wyboru – inwestycja w reklamę jest nieunikniona. Podstawowe działania marketingowe, o których nie możemy zapomnieć to założenie strony WWW oraz jej pozycjonowanie, bannery reklamowe,  komunikacja z klientami poprzez social media, kampanie na Facebooku,  wykorzystanie aplikacji mobilnych, kampanie e-mail, ulotki informacyjne, konkursy radiowe czy organizacja eventów w salonie.

Więcej pomysłów na biznes znajdziesz w serwisie e-firma

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Człowiek ponad algorytmy. Czyli rola umiejętności miękkich w świecie automatyzacji

W miarę jak automatyzacja i sztuczna inteligencja zmieniają całe branże, firmy i miejsca pracy – umiejętności miękkie postrzegane jako jedyna rzecz, której maszyny nie mogą zastąpić, stają się absolutnie niezbędne. Które zatem z kompetencji będą szczególnie cenione przez pracodawców i mogą zadecydować o przewadze konkurencyjnej w 2025 r.?

ZUS: Zmiany w składce zdrowotnej. Jak skorzystają przedsiębiorcy?

Od nowego roku zmieniły się zasady obliczania składki na ubezpieczenie zdrowotne dla przedsiębiorców. Zakład Ubezpieczeń Społecznych przypomina, kto skorzysta z nowych przepisów i kiedy pierwsze płatności według nowych zasad.

Piękny umysł. Wiedza o mózgu w analizie preferencji zachowań i postaw człowieka

W dzisiejszym świecie, w którym wiedza neuronaukowa jest coraz bardziej dostępna, a tematyczne publikacje wychodzą poza ramę dyskursu naukowego i pisane są przystępnym językiem, wiedza o mózgu staje się niebywale wartościowym obszarem do codziennego wykorzystania. Warto, aby sięgali po nią również ci, którzy wspierają wzrost ludzi w biznesie i rozwoju indywidualnym.

Ruszył konkurs ZUS. Można otrzymać dofinansowanie do 80 proc. wartości projektu na poprawę bezpieczeństwa i higieny pracy (BHP)

Ruszył konkurs ZUS. Można otrzymać dofinansowanie do 80 proc. wartości projektu na poprawę bezpieczeństwa i higieny pracy (BHP). Wnioski można składać do 10 marca 2025 r. Gdzie złożyć wniosek? Kto może ubiegać się o dofinansowanie? Co podlega dofinansowaniu?

REKLAMA

Podatek dochodowy 2025: skala podatkowa, podatek liniowy czy ryczałt. Trzeba szybko decydować się na wybór formy opodatkowania, jaki termin - do kiedy

Przedsiębiorcy mogą co roku korzystać z innej – jednej z trzech możliwych – form podatku dochodowego od przychodów uzyskiwanych z działalności gospodarczej. Poza wysokością samego podatku, jaki trzeba będzie zapłacić, teraz forma opodatkowania wpływa również na wysokość obciążeń z tytułu składki na ubezpieczenie zdrowotne.

Raportowanie ESG: jak się przygotować, wdrażanie, wady i zalety. Czy czekają nas zmiany? [WYWIAD]

Raportowanie ESG: jak firma powinna się przygotować? Czym jest ESG? Jak wdrożyć system ESG w firmie. Czy ESG jest potrzebne? Jak ESG wpływa na rynek pracy? Jakie są wady i zalety ESG? Co należałoby zmienić w przepisach stanowiących o ESG?

Zarządzanie kryzysowe czyli jak przetrwać biznesowy sztorm - wskazówki, przykłady, inspiracje

Załóżmy, że jako kapitan statku (CEO) niespodziewanie napotykasz gwałtowny sztorm (sytuację kryzysową lub problemową). Bez odpowiednich narzędzi nawigacyjnych, takich jak mapa, kompas czy plan awaryjny, Twoje szanse na bezpieczne dotarcie do portu znacząco maleją. Ryzykujesz nawet sam fakt przetrwania. W świecie biznesu takim zestawem narzędzi jest Księga Komunikacji Kryzysowej – kluczowy element, który każda firma, niezależnie od jej wielkości czy branży, powinna mieć zawsze pod ręką.

Układ likwidacyjny w postępowaniu restrukturyzacyjnym

Układ likwidacyjny w postępowaniu restrukturyzacyjnym. Sprzedaż majątku przedsiębiorstwa w ramach postępowania restrukturyzacyjnego ma sens tylko wtedy, gdy z ekonomicznego punktu widzenia nie ma większych szans na uzdrowienie jego sytuacji, bądź gdy spieniężenie części przedsiębiorstwa może znacznie usprawnić restrukturyzację.

REKLAMA

Ile jednoosobowych firm zamknięto w 2024 r.? A ile zawieszono? [Dane z CEIDG]

W 2024 r. o 4,8 proc. spadła liczba wniosków dotyczących zamknięcia jednoosobowej działalności gospodarczej. Czy to oznacza lepsze warunki do prowadzenia biznesu? Niekoniecznie. Jak widzą to eksperci?

Rozdzielność majątkowa a upadłość i restrukturyzacja

Ogłoszenie upadłości prowadzi do powstania między małżonkami ustroju rozdzielności majątkowej, a majątek wspólny wchodzi w skład masy upadłości. Drugi z małżonków, który nie został objęty postanowieniem o ogłoszeniu upadłości, ma prawo domagać się spłaty równowartości swojej części tego majątku. Otwarcie restrukturyzacji nie powoduje tak daleko idących skutków.

REKLAMA