REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak założyć gabinet kosmetyczny – krok po kroku

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Natalia Strahl
Jak założyć gabinet kosmetyczny – krok po kroku
Jak założyć gabinet kosmetyczny – krok po kroku
Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Zapotrzebowanie na usługi kosmetyczne nieustannie rośnie. Pościg za nieskazitelną urodą trwa, a chętnych do biegu jest coraz więcej. Mimo, iż gabinety kosmetyczne rosną jak przysłowiowe „grzyby po deszczu”, na rynku wciąż jest miejsce na tego typu biznes. Od czego zacząć? Jak założyć gabinet kosmetyczny? Ile wyniesie nas realizacja tego kosztowanego marzenia?

KROK 1  Badanie rynku.

Pierwszym, niezwykle istotnym krokiem jest dokonanie analizy rynku w miejscu, gdzie chcemy prowadzić swoją działalność w branży kosmetycznej. Każde miasto rządzi się swoimi prawami,  ma własną specyfikę. Dobry pomysłem jest np. zrobienie listy wszystkich salonów kosmetycznych w mieście bądź w wybranej dzielnicy. Następnie dokonanie analizy oferowanych przez gabinety zabiegów, sprawdzenie osobiście jakości świadczonych usług oraz średnich cen. Rozsądnym jest również zrobienie małego wywiadu wśród znajomych i zadanie kilku kluczowych pytań „Z jakich usług w gabinecie kosmetycznym korzystanie najczęściej?”, „Jakie usługi mają za wysoką cenę?” i wreszcie „Czego brakuje wam w ofercie miejscowych salonów?”. Tego typu wielofazowe badanie, da nam cenną bazę informacji, dzięki której będziemy w stanie określić właściwy kierunek działań oparty na oczekiwaniach naszych potencjalnych klientów.

REKLAMA

REKLAMA

Polecamy: Oferta specjalna: Pakiet książek – Nowa matryca stawek VAT Towary i Usługi z programem INFORLEX PKWiU + CN, stawki VAT i WIS na 2 m-ce

Gabinet kosmetyczny - biznes plan

KROK 2 Biznesplan.

Profesjonalny biznesplan do podstawa. Jako główne narzędzie planistyczne uwzględnia m.in. opis inwestycji, cele przedsięwzięcia, plan marketingowy, prognozy dla przedsięwzięcia, plan finansowy i plan awaryjny. Jeżeli nie mamy kompletnie pojęcia jak go stworzyć – warto zainwestować w pomoc profesjonalistów. Tego kroku na pewno nie pożałujemy. Biznesplan to niezwykła pomoc w prowadzeniu biznesu, określająca dokładnie nasze kierunki działania. Jeżeli nie wyjdziemy znacznie poza jego ramy – będziemy na dobrej drodze do sukcesu.

REKLAMA

KROK 3 Założenie działalności gospodarczej.

Własny biznes to sporo formalności. Szczególnie na samym początku czeka nas niejedna wizyta w właściwym urzędzie. Niezbędnym jest wpisanie naszej działalności do Ewidencji Działalności Gospodarczej, wybrania właściwej siedziby, otrzymanie nr NIP i REGON oraz założenie konta bankowego.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

KROK 4 Baza potencjalnych klientów.

Klient salonów kosmetycznych to klient specyficzny ze względu na relację jaka jest budowana pomiędzy nim a pracownikiem salonu. Podczas odprężających zabiegów czy upiększających usług klienci skłonni są do zwierzeń przez co często kosmetyczka staje się jedną z bliższych osób. Regułą jest, że kosmetyczkę ma się jedną. Kosmetyczki bez powodu się nie zmienia. Do niej ma się pełne zaufanie, w jej ręce oddaje się do regeneracji twarz czy ciało. Dlatego przed otwarciem salonu warto rozpocząć działalność „domową”. Świadczenie usług w domu klienta jest ostatnio bardzo popularne. Dodatkowo da nam szansę sprawdzenia własnego doświadczenia, zadowolenia klientów z naszych usług i nawiąże cenną więź z potencjalnymi klientami naszego przyszłego salonu.

KROK 5  Pozwolenia.

Przed podjęciem ostatecznej decyzji o otwarciu własnego salonu kosmetycznego, należy zorientować się w kwestii wymaganych pozwoleń, które okażą się niezbędne do prowadzenia tego typu działalności. Nie zaszkodzi udać się z Inspektoratu Sanitarnego w celu uzyskania informacji co do konkretnych wymogów. Nie ulga wątpliwości, że to właśnie przez wizytą Sanepidu przedsiębiorcy przeżywają największy stres.

Gabinet kosmetyczny - pozwolenia

Porozmawiaj o tym na naszym FORUM!

KROK 6 Wybór miejsca.

Miejsce lokalu nie powinno być przypadkowe. Oczywistym jest, że np. punkt w centrum miasta, jest sprawdzony i pewny. Gwarantuje duże zainteresowanie klientów. Jednak centrum to  centrum i wiąże się z wysokim kosztem najmu. Na początek warto poszukać tańszego lokalu. Nie jest przecież powiedziane, że lokal na peryferiach miasta nie będzie cieszył się powodzeniem.  Regułą jest, że klienci potrafią przyjechać do swojego gabinetu kosmetycznego nawet na drugi koniec miasta. Ważny jest przede wszystkim komfort dojazdu, usytuowanie przy przystanku autobusowym i bezproblemowa możliwość parkowania. Jeżeli nie stać nas na początku na samodzielne wynajęcie lokalu, warto rozejrzeć się z pomieszczeniami udostępnianymi przez np. salony fryzjerskie. Małymi krokami do celu.

KROK 7 Koszty.

Niestety założenie własnego gabinetu kosmetycznego nie jest najtańszym pomyłem na biznes. Ze względu na standardy sanitarne, często adaptacja pomieszczenia pozbawia nas sporo środków. Dodatkowo, bez profesjonalnego sprzętu nie ma szans na prowadzenie gabinetu z „prawdziwego zdarzenia”. Nie każdy ma tak wielkie oszczędności, aby pozwolić sobie nawet na podstawowe zakupy. Często sytuacja zmusza nas do wzięcia kredytu. Nie ulega wątpliwości, że ze względu na bezpieczeństwozdrowie klientów, lepiej nie oszczędzać na sprzęcie. Warto zakupić nowy sprzęt z gwarancją do uchroni nas przed kosztami potencjalnej naprawy.

KROK 8 Pracownicy.

Wykwalifikowana kadra, ludzie z doświadczeniem i uprawnieniami to fundament sukcesu. Czas poświęcony na znalezienie pracowników spełniających nasze wymagania nie będzie zmarnowany. Przyniesienie same profity.

KROK 9 Działania marketingowe.  

Realia na rynku nie pozostawiają nam wyboru – inwestycja w reklamę jest nieunikniona. Podstawowe działania marketingowe, o których nie możemy zapomnieć to założenie strony WWW oraz jej pozycjonowanie, bannery reklamowe,  komunikacja z klientami poprzez social media, kampanie na Facebooku,  wykorzystanie aplikacji mobilnych, kampanie e-mail, ulotki informacyjne, konkursy radiowe czy organizacja eventów w salonie.

Więcej pomysłów na biznes znajdziesz w serwisie e-firma

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Stażysta w firmie na zupełnie nowych zasadach. 7 najważniejszych założeń planowanych zmian

Stażyści będą otrzymywali określone wynagrodzenie, a pracodawcy będą musieli podpisywać z nimi umowy. Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej przedstawiło założenia projektu nowej ustawy.

Polska jednym z najbardziej atrakcyjnych kierunków inwestycyjnych w Europie

Globalna relokacja kosztów zmienia mapę biznesu, ale w Europie Środkowej Polska nadal pozostaje jednym z najpewniejszych punktów odniesienia dla firm szukających balansu między ceną a bezpieczeństwem.

Ekspert BCC o wysokości minimalnego wynagrodzenia w 2026 r.: „po raz pierwszy od wielu lat (rząd) pozwolił zadziałać algorytmowi wpisanemu w ustawę”. W ocenie eksperta, jest to ulga dla pracodawców

Od stycznia 2026 r. wzrośnie zarówno płaca minimalna, jak i minimalna stawka godzinowa. Rząd przyjął w tej sprawie rozporządzenie. Rozporządzenie z 11 września 2025 r. w sprawie wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę oraz wysokości minimalnej stawki godzinowej w 2026 r. zostało ogłoszone w Dzienniku Urzędowym Rzeczypospolitej Polskiej.

Zamknięcie granicy z Białorusią 2025 a siła wyższa w kontraktach handlowych. Konsekwencje dla biznesu

Czy zamknięcie granicy z Białorusią w 2025 roku to trzęsienie ziemi w kontraktach handlowych i biznesie? Nie. To test zarządzania ryzykiem kontraktowym w łańcuchu dostaw. Czy można powołać się na siłę wyższą?

REKLAMA

Dłuższy okres kontroli drogowej: nic się nie ukryje przed inspekcją? Jak firmy transportowe mogą uniknąć częstszych i wyższych kar?

Mija kilka miesięcy od wprowadzenia nowych zasad sprawdzania kierowców na drodze. Zmiana przepisów, wynikająca z pakietu mobilności, dwukrotnie wydłużyła okres kontroli drogowej: z 28 do 56 dni wstecz. Dla inspekcji transportowych w UE to znacznie rozszerzone możliwości nadzoru, dla przedsiębiorstw transportowych – szereg kolejnych wyzwań. Jak sobie radzić w zupełnie innej rzeczywistości kontrolnej, by unikać kar finansowych i innych poważnych konsekwencji?

Gdy przedsiębiorca jest w trudnej sytuacji, ZUS może przejąć wypłatę zasiłków

Brak płynności finansowej płatnika składek, który zatrudnia powyżej 20 osób, może utrudniać mu regulowanie świadczeń na rzecz pracowników. Takimi świadczeniami są zasiłek chorobowy, zasiłek macierzyński czy świadczenie rehabilitacyjne. W takiej sytuacji Zakład Ubezpieczeń Społecznych może pomóc i przejąć wypłatę świadczeń. Potrzebny jest jednak wniosek płatnika lub ubezpieczonego.

Bezpłatny webinar: Czas na e-porządek w fakturach zakupowych

Zapanuj nad kosztami, przyspiesz pracę, zredukuj błędy. Obowiązkowy KseF przyspieszył procesy digitalizacji obiegu faktur. Wykorzystaj ten trend do kolejnych automatyzacji, również w obsłudze faktur przychodzących. Lepsza kontrola nad kosztami, eliminacja dokumentów papierowych i mniej pomyłek to mniej pracy dla finansów.

Pracodawcy będą musieli bardziej chronić pracowników przed upałami. Zmiany już od 1 stycznia 2027 r.

Dotychczas polskie prawo regulowało jedynie minimalne temperatury w miejscu pracy. Wkrótce może się to zmienić – rząd przygotował projekt przepisów wprowadzających limity także dla upałów. To odpowiedź na coraz częstsze fale wysokich temperatur w Polsce.

REKLAMA

Przywództwo to wspólna misja

Rozmowa z Piotrem Kolmasem, konsultantem biznesowym, i Sławomirem Faconem, dyrektorem odpowiedzialnym za rekrutację i rozwój pracowników w PLL LOT, autorami książki „The Team. Nowoczesne przywództwo Mission Command”, o koncepcji wywodzącej się z elitarnych sił specjalnych, która z powodzeniem sprawdza się w biznesie

Rośnie liczba donosów do skarbówki, ale tylko kilka procent informacji się potwierdza [DANE Z KAS]

Jak wynika z danych przekazanych przez 16 Izb Administracji Skarbowej, w I połowie br. liczba informacji sygnalnych, a więc tzw. donosów, skierowanych do jednostek KAS wyniosła 37,2 tys. Przy tym zestawienie nie jest pełne, bowiem nie zakończył się obowiązek sprawozdawczy urzędów skarbowych w tym zakresie. Zatem na chwilę obecną to o 4,2% więcej niż w analogicznym okresie 2024 roku, kiedy było ich 35,7 tys. Natomiast, zestawiając tegoroczne dane z tymi z I połowy 2023 roku, widać wzrost o 6%. Wówczas odnotowano 35,1 tys. takich przypadków. Poniżej omówienie dotychczasowych danych z Krajowej Administracji Skarbowej.

REKLAMA