REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Reklamacja za poparzenia w solarium

Federacja Konsumentów
Federacja Konsumentów
opalanie, solarium
opalanie, solarium
Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Poparzenia w solarium są podstawą złożenia reklamacji. W jaki sposób klienci solarium mogą reklamować usługę opalania w solarium?

Dbałość o własny wygląd, zdrowy styl życia oraz przywiązywanie coraz większej wagi do fizycznej atrakcyjności jest znakiem naszych czasów. Nie dziwi zatem nikogo wzrost zainteresowania salonami opalania, które oferują nam uzyskanie albo utrzymanie opalenizny przez długi czas. Jak się jednak okazuje, taki alternatywny sposób opalania nie zawsze kończy się dla nas korzystnie.

REKLAMA

Przekonała się o tym konsumentka, która przyszła do Federacji Konsumentów. Jej wizyta w solarium zakończyła się przykrymi konsekwencjami i koniecznością wizyty… u lekarza. Skutkiem kilkuminutowej ekspozycji na sztuczne promieniowanie UV były bowiem poparzenia i konieczność zastosowania odpowiedniego leczenia ułatwiającego i przyspieszającego gojenie się podrażnionej skóry. Co było główną przyczyną takiego efektu opalania? Zbyt duża moc lamp w kabinie opalającej.

Porozmawiaj o tym na naszym FORUM!

REKLAMA

Bezpieczny poziom natężenia promieniowania UV nie powinien przekraczać 0,3 W/m². Wartość ta odpowiada promieniowaniu występującemu na równiku i pozwala na skuteczne opalanie ciała. Dlatego też, aby uniknąć nieprzyjemnych konsekwencji wizyty w solarium, pytajmy obsługę salonu o to, czy ich urządzenia opalające nie przekraczają zalecanych norm. Jeśli nie mamy pewności, czy ustalony poziom promieniowania UV nie jest przekraczany, powinniśmy raczej zrezygnować z usług danego salonu.

Gdyby jednak zdarzyło się, że nasza skóra podczas wizyty w solarium uległa poparzeniom, to pamiętajmy, że zgodnie z przepisami prawa (art. 637 oraz art. 471 Kodeksu cywilnego możemy złożyć pisemną reklamację do usługodawcy i zażądać zwrotu pieniędzy za źle wykonaną usługę. Dodatkowo art. 415 Kodeksu cywilnego uprawnia nas do żądania naprawienia wyrządzonej szkody. Oznacza to, że jeśli wskutek opalania nasza skóra uległa poparzeniom lub podrażnieniu, to mamy prawo domagać się od salonu zwrotu kosztów leczenia lub kosztu niezbędnych medykamentów.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Reklamacja zabiegu u stomatologa

Pomimo że promieniowanie UV może korzystne wpływać na nasz organizm (synteza witaminy D, leczenie niektórych schorzeń dermatologicznych, ale tylko po konsultacji z lekarzem), to powinniśmy uważać z jego ilością i intensywnością. Poza chwilowym przyczynieniem się do zwiększenia atrakcyjności naszego wyglądu, może ono powodować także zmniejszenie elastyczności skóry, powstanie nowych zmarszczek lub pogłębienie się już istniejących, a w skrajnych przypadkach może zwiększyć ryzyko zachorowania na raka skóry (czerniaka). Pamiętajmy także, aby korzystać ze sprawdzonych, profesjonalnych salonów opalania. Przed skorzystaniem z usługi dopytujmy, czy urządzenia opalające nie przekraczają dozwolonych norm. Jeśli coś wzbudzi nasze podejrzenia, możemy o całej sprawie powiadomić właściwy dla naszego miejsca zamieszkania Wojewódzki Inspektorat Inspekcji Handlowej, który prowadzi bezpośredni nadzór nad salonami opalania. Dochodząc swoich praw, możemy również korzystać z nieodpłatnej pomocy Federacji Konsumentów. Nasi prawnicy dołażą wszelkich starań, aby prawa konsumentów były należycie chronione i egzekwowane.

Reklamacja usługi fryzjerskiej

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moja firma
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Posiadanie własnej firmy to plan na przyszłość ponad 80 proc. młodych w wieku 8-14 lat

    Młode pokolenie już zarabia. Ma też sprecyzowane plany dotyczące tego, co chce robić w przyszłości. I tak, 81 proc. osób z Polski w wieku 8-14 lat chce posiadać przedsiębiorstwo, prowadzić małą firmę albo mieć poboczny biznes. Pracę dla kogoś innego wybrałoby natomiast 11 proc. badanych.

    Szef OPZZ: dodatkowe niedziele handlowe w grudniu zaskoczeniem dla pracowników

    Wprowadzenie dodatkowych niedziel handlowych jest zaskoczeniem dla pracowników, którzy niemal w ostatniej chwili dowiadują się, że muszą stawić się do pracy 10 i 17 grudnia - powiedział PAP przewodniczący Ogólnopolskiego Porozumienia Związków Zawodowych Piotr Ostrowski.

    Nawet 130 - z tylu różnych aplikacji SaaS korzystały firmy w 2022 r.

    Rosnący poziom cyfryzacji i powszechny model pracy rozproszonej niesie duże wyzwania związane z ochroną danych poufnych i wrażliwych. W 2022 r. firmy korzystały przeciętnie nawet ze 130 różnych aplikacji SaaS. Jak zapewnić ochronę danych poufnych w tak rozbudowanym środowisku?

    Jak karty podarunkowe mogą uchronić przed poświątecznym spadkiem sprzedaży

    Karta podarunkowa jako narzędzie generowania przychodów? Jak najbardziej. Specjaliści od marketingu nie mają wątpliwości, że nowoczesne technologie wykorzystywane w kartach mogą być kluczem do zwiększania lojalności klientów i zapewniania stałego źródła dochodów. 

    REKLAMA

    Zaskakujący rok na giełdzie. Czego spodziewać się na ostatniej prostej 2023 r.?

    To był zaskakujący rok dla rynków, wyjątkowo pomyślny. Zwłaszcza biorąc pod uwagę widmo recesji, które groziło nam jeszcze na jego początku. Czy ostatnie tygodnie roku znów są obiecujące dla giełdy?

    Branża gastronomiczna chętnie korzysta z nowych technologii. Kody QR zamiast tradycyjnego menu będą już standardem?

    Nowe technologie napędzają branżę gastronomiczną. Usprawniają pracę, zmniejszają marnowanie produktów, ułatwiają kontakt z klientem. Rozwój będzie postępował i digitalizacja to jeden z najważniejszych kierunków w rozwoju tego biznesu.

    Firmy nie są zainteresowane ulgą B+R? A może nie wiedzą, że mogą skorzystać

    Ulga B+R. Dane dotyczące wybranych ulg z rozliczenia PIT za 2022 rok są zaskakujące. W porównaniu z rokiem wcześniejszym, skorzystano z ponad 36% mniej odliczeń zmniejszających podstawę opodatkowania z tytułu kosztów uzyskania przychodów, poniesionych na działalność badawczo-rozwojową. Jak komentują to eksperci?

    Wzrost płacy minimalnej: pracodawcy będą ciąć koszty a pracownicy stracą zapał do pracy?

    Wzrost płacy minimalnej w 2024 r. będzie wyzwaniem dla przedsiębiorców. Niektórzy eksperci prognozują, że paradoksalnie może wpłynąć negatywnie na nastroje pracowników i spowodować kolejne podwyżki. 

    REKLAMA

    Akcje, obligacje, giełda, rynek kapitałowy – komentarz rynkowy - listopad 2023 r. Jak rynek zareagował na wynik wyborów?

    W listopadowym komentarzu rynkowym eksperciVIG/C-QUADRAT TFI sprawdzają jak zachowują się obligacje korporacyjne oraz skarbowe w aktualnym otoczeniu makroekonomicznym; zastanawiają się, czy rynki akcji mogą kontynuować wzrosty z początku listopada. A także analizują jak wynik wyborów przełożył się na krajowy rynek akcji. 

    Złota jesień dla branży reklamowej. Politycy dali zarobić. Nowe trendy w bilboardach

    Politycy zapewnili polskiej branży reklamowej w 2023 roku owocne jesienne zbiory. W przypadku reklamy outdoor przychody wzrosły o 25% w porównaniu z anabolicznym okresem minionego roku. To dla tego segmentu rynku dobry znak, choćby dlatego, że niebawem czekają nas dwie kampanie wyborcze. Jednak najważniejsze dla branży reklamy jest to, że nie musi ona “wisieć” na pasku polityków. Nadal tę formę reklamy najczęściej wybierają firmy z sektora handlowego. To on stoi za najbardziej kreatywnymi rozwiązaniami i inwestycjami w cyfrową część reklamy zewnętrznej. 

    REKLAMA