REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
opalanie, solarium
opalanie, solarium
Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Poparzenia w solarium są podstawą złożenia reklamacji. W jaki sposób klienci solarium mogą reklamować usługę opalania w solarium?

Dbałość o własny wygląd, zdrowy styl życia oraz przywiązywanie coraz większej wagi do fizycznej atrakcyjności jest znakiem naszych czasów. Nie dziwi zatem nikogo wzrost zainteresowania salonami opalania, które oferują nam uzyskanie albo utrzymanie opalenizny przez długi czas. Jak się jednak okazuje, taki alternatywny sposób opalania nie zawsze kończy się dla nas korzystnie.

REKLAMA

REKLAMA

Przekonała się o tym konsumentka, która przyszła do Federacji Konsumentów. Jej wizyta w solarium zakończyła się przykrymi konsekwencjami i koniecznością wizyty… u lekarza. Skutkiem kilkuminutowej ekspozycji na sztuczne promieniowanie UV były bowiem poparzenia i konieczność zastosowania odpowiedniego leczenia ułatwiającego i przyspieszającego gojenie się podrażnionej skóry. Co było główną przyczyną takiego efektu opalania? Zbyt duża moc lamp w kabinie opalającej.

Porozmawiaj o tym na naszym FORUM!

Bezpieczny poziom natężenia promieniowania UV nie powinien przekraczać 0,3 W/m². Wartość ta odpowiada promieniowaniu występującemu na równiku i pozwala na skuteczne opalanie ciała. Dlatego też, aby uniknąć nieprzyjemnych konsekwencji wizyty w solarium, pytajmy obsługę salonu o to, czy ich urządzenia opalające nie przekraczają zalecanych norm. Jeśli nie mamy pewności, czy ustalony poziom promieniowania UV nie jest przekraczany, powinniśmy raczej zrezygnować z usług danego salonu.

REKLAMA

Gdyby jednak zdarzyło się, że nasza skóra podczas wizyty w solarium uległa poparzeniom, to pamiętajmy, że zgodnie z przepisami prawa (art. 637 oraz art. 471 Kodeksu cywilnego możemy złożyć pisemną reklamację do usługodawcy i zażądać zwrotu pieniędzy za źle wykonaną usługę. Dodatkowo art. 415 Kodeksu cywilnego uprawnia nas do żądania naprawienia wyrządzonej szkody. Oznacza to, że jeśli wskutek opalania nasza skóra uległa poparzeniom lub podrażnieniu, to mamy prawo domagać się od salonu zwrotu kosztów leczenia lub kosztu niezbędnych medykamentów.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Reklamacja zabiegu u stomatologa

Pomimo że promieniowanie UV może korzystne wpływać na nasz organizm (synteza witaminy D, leczenie niektórych schorzeń dermatologicznych, ale tylko po konsultacji z lekarzem), to powinniśmy uważać z jego ilością i intensywnością. Poza chwilowym przyczynieniem się do zwiększenia atrakcyjności naszego wyglądu, może ono powodować także zmniejszenie elastyczności skóry, powstanie nowych zmarszczek lub pogłębienie się już istniejących, a w skrajnych przypadkach może zwiększyć ryzyko zachorowania na raka skóry (czerniaka). Pamiętajmy także, aby korzystać ze sprawdzonych, profesjonalnych salonów opalania. Przed skorzystaniem z usługi dopytujmy, czy urządzenia opalające nie przekraczają dozwolonych norm. Jeśli coś wzbudzi nasze podejrzenia, możemy o całej sprawie powiadomić właściwy dla naszego miejsca zamieszkania Wojewódzki Inspektorat Inspekcji Handlowej, który prowadzi bezpośredni nadzór nad salonami opalania. Dochodząc swoich praw, możemy również korzystać z nieodpłatnej pomocy Federacji Konsumentów. Nasi prawnicy dołażą wszelkich starań, aby prawa konsumentów były należycie chronione i egzekwowane.

Reklamacja usługi fryzjerskiej

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Masz swoją tożsamość cyfrową. Pytanie brzmi: czy potrafisz ją chronić? [Gość Infor.pl]

Żyjemy w świecie, w którym coraz więcej spraw załatwiamy przez telefon lub komputer. Logujemy się do banku, zamawiamy jedzenie, podpisujemy umowy, składamy wnioski w urzędach. To wygodne. Ale ta wygoda ma swoją cenę – musimy umieć potwierdzić, że jesteśmy tymi, za których się podajemy. I musimy robić to bezpiecznie.

Przedsiębiorca był pewien, że wygrał z urzędem. Wystarczyło milczenie organu administracyjnego. Ale ten wyrok NSA zmienił zasady - Prawo przedsiębiorców nie działa

Spółka złożyła wniosek o interpretację indywidualną i czekała na odpowiedź. Gdy organ nie wydał decyzji w ustawowym terminie 30 dni, przedsiębiorca uznał, że sprawa załatwiła się sama – na jego korzyść. Wystąpił o zaświadczenie potwierdzające milczące załatwienie sprawy. Naczelny Sąd Administracyjny wydał jednak wyrok, który może zaskoczyć wielu przedsiębiorców liczących na bezczynność urzędników.

Robią to od lat, nie wiedząc, że ma to nazwę. Nowe badanie odsłania prawdę o polskich firmach

Niemal 60 proc. mikro, małych i średnich przedsiębiorstw deklaruje znajomość pojęcia ESG. Jednocześnie znaczna część z nich od lat realizuje działania wpisujące się w zrównoważony rozwój – często nie zdając sobie z tego sprawy. Najnowsze badanie Instytutu Keralla Research pokazuje, jak wygląda rzeczywistość polskiego sektora MŚP w kontekście odpowiedzialnego zarządzania.

Większość cyberataków zaczyna się od pracownika. Oto 6 dobrych praktyk dla pracowników i pracodawców

Ponad połowa cyberataków spowodowana jest błędami pracowników. Przekazujemy 6 dobrych praktyk dla pracownika i pracodawcy z zakresu cyberbezpieczeństwa. Każda organizacja powinna się z nimi zapoznać.

REKLAMA

Rolnictwo precyzyjne jako element rolnictwa 4.0 - co to jest i od czego zacząć?

Rolnictwo precyzyjne elementem rolnictwa 4.0 - co to jest i jak zacząć? Wejście w świat rolnictwa precyzyjnego nie musi być gwałtowną rewolucją na zasadzie „wszystko albo nic”. Co wynika z najnowszego raportu John Deere?

Każdy przedsiębiorca musi pamiętać o tym na koniec 2025 r. Lista zadań na zakończenie roku podatkowego

Każdy przedsiębiorca musi pamiętać o tym na koniec 2025 r. Lista zadań na zakończenie roku podatkowego dotyczy: kosztów podatkowych, limitu amortyzacji dla samochodów o wysokiej emisji CO₂, remanentu, warunków i limitów małego podatnika, rozrachunków, systemów księgowych i rozliczenia podatku.

Ugorowanie to katastrofa dla gleby - najlepszy jest płodozmian. Naukowcy od 1967 roku badali jedno pole

Ugorowanie gleby to przepis na katastrofę, a prowadzenie jednej uprawy na polu powoduje m.in. erozję i suchość gleby. Najlepszą formą jej uprawy jest płodozmian - do takich wniosków doszedł międzynarodowy zespół naukowców, m.in. z Wrocławia, który nieprzerwanie od 1967 r. badał jedno z litewskich pól.

Czy firmy zamierzają zatrudniać nowych pracowników na początku 2026 roku? Prognoza zatrudnienia netto

Czy firmy zamierzają zatrudniać nowych pracowników na początku 2026 roku? Gdzie będzie najwięcej rekrutacji? Jaka jest prognoza zatrudnienia netto? Oto wyniki raportu ManpowerGroup.

REKLAMA

Po latach przyzwyczailiście się już do RODO? Och, nie trzeba było... Unia Europejska szykuje potężne zmiany, będzie RODO 2.0 i trzeba się go nauczyć od nowa

Unia Europejska szykuje przełomowe zmiany w przepisach o ochronie danych osobowych. Projekt Digital Omnibus zakłada m.in. uproszczenie zasad dotyczących plików cookie, nowe regulacje dla sztucznej inteligencji oraz mniejszą biurokrację dla firm. Sprawdź, jak nadchodząca nowelizacja RODO wpłynie na Twoje codzienne korzystanie z Internetu!

Mniej podwyżek wynagrodzeń w 2026 roku? Niepokojące prognozy dla pracowników [BADANIE]

Podwyżki wynagrodzeń w przyszłym roku deklaruje 39 proc. pracodawców, o 8 pkt proc. mniej wobec 2025 roku - wynika z badania Randstad. Jednocześnie prawie 80 proc. firm chce utrzymać zatrudnienia, a redukcje zapowiada 5 proc.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA