REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Reklamacja za poparzenia w solarium

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Federacja Konsumentów
Federacja Konsumentów
opalanie, solarium
opalanie, solarium
Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Poparzenia w solarium są podstawą złożenia reklamacji. W jaki sposób klienci solarium mogą reklamować usługę opalania w solarium?

Dbałość o własny wygląd, zdrowy styl życia oraz przywiązywanie coraz większej wagi do fizycznej atrakcyjności jest znakiem naszych czasów. Nie dziwi zatem nikogo wzrost zainteresowania salonami opalania, które oferują nam uzyskanie albo utrzymanie opalenizny przez długi czas. Jak się jednak okazuje, taki alternatywny sposób opalania nie zawsze kończy się dla nas korzystnie.

REKLAMA

Przekonała się o tym konsumentka, która przyszła do Federacji Konsumentów. Jej wizyta w solarium zakończyła się przykrymi konsekwencjami i koniecznością wizyty… u lekarza. Skutkiem kilkuminutowej ekspozycji na sztuczne promieniowanie UV były bowiem poparzenia i konieczność zastosowania odpowiedniego leczenia ułatwiającego i przyspieszającego gojenie się podrażnionej skóry. Co było główną przyczyną takiego efektu opalania? Zbyt duża moc lamp w kabinie opalającej.

Porozmawiaj o tym na naszym FORUM!

REKLAMA

Bezpieczny poziom natężenia promieniowania UV nie powinien przekraczać 0,3 W/m². Wartość ta odpowiada promieniowaniu występującemu na równiku i pozwala na skuteczne opalanie ciała. Dlatego też, aby uniknąć nieprzyjemnych konsekwencji wizyty w solarium, pytajmy obsługę salonu o to, czy ich urządzenia opalające nie przekraczają zalecanych norm. Jeśli nie mamy pewności, czy ustalony poziom promieniowania UV nie jest przekraczany, powinniśmy raczej zrezygnować z usług danego salonu.

Gdyby jednak zdarzyło się, że nasza skóra podczas wizyty w solarium uległa poparzeniom, to pamiętajmy, że zgodnie z przepisami prawa (art. 637 oraz art. 471 Kodeksu cywilnego możemy złożyć pisemną reklamację do usługodawcy i zażądać zwrotu pieniędzy za źle wykonaną usługę. Dodatkowo art. 415 Kodeksu cywilnego uprawnia nas do żądania naprawienia wyrządzonej szkody. Oznacza to, że jeśli wskutek opalania nasza skóra uległa poparzeniom lub podrażnieniu, to mamy prawo domagać się od salonu zwrotu kosztów leczenia lub kosztu niezbędnych medykamentów.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Reklamacja zabiegu u stomatologa

Pomimo że promieniowanie UV może korzystne wpływać na nasz organizm (synteza witaminy D, leczenie niektórych schorzeń dermatologicznych, ale tylko po konsultacji z lekarzem), to powinniśmy uważać z jego ilością i intensywnością. Poza chwilowym przyczynieniem się do zwiększenia atrakcyjności naszego wyglądu, może ono powodować także zmniejszenie elastyczności skóry, powstanie nowych zmarszczek lub pogłębienie się już istniejących, a w skrajnych przypadkach może zwiększyć ryzyko zachorowania na raka skóry (czerniaka). Pamiętajmy także, aby korzystać ze sprawdzonych, profesjonalnych salonów opalania. Przed skorzystaniem z usługi dopytujmy, czy urządzenia opalające nie przekraczają dozwolonych norm. Jeśli coś wzbudzi nasze podejrzenia, możemy o całej sprawie powiadomić właściwy dla naszego miejsca zamieszkania Wojewódzki Inspektorat Inspekcji Handlowej, który prowadzi bezpośredni nadzór nad salonami opalania. Dochodząc swoich praw, możemy również korzystać z nieodpłatnej pomocy Federacji Konsumentów. Nasi prawnicy dołażą wszelkich starań, aby prawa konsumentów były należycie chronione i egzekwowane.

Reklamacja usługi fryzjerskiej

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Będą duże problemy. Obowiązkowe e-fakturowanie już za kilka miesięcy, a dwie na trzy małe firmy nie mają o nim żadnej wiedzy

Krajowy System e-Faktur (KSeF) nadchodzi, a firmy wciąż nie są na niego przygotowane. Nie tylko od strony logistycznej czyli zakupu i przygotowania odpowiedniego oprogramowania, ale nawet elementarnej wiedzy czym jest KSeF – Krajowy System e-Faktur.

Make European BioTech Great Again - szanse dla biotechnologii w Europie Środkowo-Wschodniej

W obliczu zmian geopolitycznych w świecie Europa Środkowo-Wschodnia może stać się nowym centrum biotechnologicznych innowacji. Czy Polska i kraje regionu są gotowe na tę szansę? O tym będą dyskutować uczestnicy XXIII edycji CEBioForum, największego w regionie spotkania naukowców, ekspertów, przedsiębiorców i inwestorów zajmujących się biotechnologią.

Jak ustanowić zarząd sukcesyjny za życia przedsiębiorcy? Procedura krok po kroku

Najlepszym scenariuszem jest zaplanowanie sukcesji zawczasu, za życia właściciela firmy. Ustanowienie zarządu sukcesyjnego sprowadza się do formalnego powołania zarządcy sukcesyjnego i zgłoszenia tego faktu do CEIDG.

Obowiązek sprawozdawczości zrównoważonego rozwoju w Polsce: wyzwania i możliwości dla firm

Obowiązek sporządzania sprawozdawczości zrównoważonego rozwoju dotyczy dużych podmiotów oraz notowanych małych i średnich przedsiębiorstw. Firmy muszą działać w duchu zrównoważonego rozwoju. Jakie zmiany w pakiecie Omnibus mogą wejść w życie?

REKLAMA

Nowa funkcja Google: AI Overviews. Czy zagrozi polskim firmom i wywoła spadki ruchu na stronach internetowych?

Po latach dominacji na rynku wyszukiwarek Google odczuwa coraz większą presję ze strony takich rozwiązań, jak ChatGPT czy Perplexity. Dzięki SI internauci zyskali nowe możliwości pozyskiwania informacji, lecz gigant z Mountain View nie odda pola bez walki. AI Overviews – funkcja, która właśnie trafiła do Polski – to jego kolejna próba utrzymania cyfrowego monopolu. Dla firm pozyskujących klientów dzięki widoczności w internecie, jest ona powodem do niepokoju. Czy AI zacznie przejmować ruch, który dotąd trafiał na ich strony? Ekspert uspokaja – na razie rewolucji nie będzie.

Coraz więcej postępowań restrukturyzacyjnych. Ostatnia szansa przed upadłością

Branża handlowa nie ma się najlepiej. Ale przed falą upadłości ratuje ją restrukturyzacja. Przez dwa pierwsze miesiące 2025 r. w porównaniu do roku ubiegłego, odnotowano już 40% wzrost postępowań restrukturyzacyjnych w sektorze spożywczym i 50% wzrost upadłości w handlu odzieżą i obuwiem.

Ostatnie lata to legislacyjny rollercoaster. Przedsiębiorcy oczekują deregulacji, ale nie hurtowo

Ostatnie lata to legislacyjny rollercoaster. Przedsiębiorcy oczekują deregulacji i pozytywnie oceniają większość zmian zaprezentowanych przez Rafała Brzoskę. Deregulacja to tlen dla polskiej gospodarki, ale nie można jej przeprowadzić hurtowo.

Ekspansja zagraniczna w handlu detalicznym, a zmieniające się przepisy. Jak przygotować systemy IT, by uniknąć kosztownych błędów?

Według danych Polskiego Instytutu Ekonomicznego (Tygodnik Gospodarczy PIE nr 34/2024) co trzecia firma działająca w branży handlowej prowadzi swoją działalność poza granicami naszego kraju. Większość organizacji docenia możliwości, które dają międzynarodowe rynki. Potwierdzają to badania EY (Wyzwania polskich firm w ekspansji zagranicznej), zgodnie z którymi aż 86% polskich podmiotów planuje dalszą ekspansję zagraniczną. Przygotowanie do wejścia na nowe rynki obejmuje przede wszystkim kwestie związane ze szkoleniami (47% odpowiedzi), zakupem sprzętu (45%) oraz infrastrukturą IT (43%). W przypadku branży retail dużą rolę odgrywa integracja systemów fiskalnych z lokalnymi regulacjami prawnymi. O tym, jak firmy mogą rozwijać międzynarodowy handel detaliczny bez obaw oraz o kompatybilności rozwiązań informatycznych, opowiadają eksperci INEOGroup.

REKLAMA

Leasing w podatkach i optymalizacja wykupu - praktyczne informacje

Leasing od lat jest jedną z najpopularniejszych form finansowania środków trwałych w biznesie. Przedsiębiorcy chętnie korzystają z tej opcji, ponieważ pozwala ona na rozłożenie kosztów w czasie, a także oferuje korzyści podatkowe. Warto jednak pamiętać, że zarówno leasing operacyjny, jak i finansowy podlegają różnym regulacjom podatkowym, które mogą mieć istotne znaczenie dla rozliczeń firmy. Dodatkowo, wykup przedmiotu leasingu niesie ze sobą określone skutki podatkowe, które warto dobrze zaplanować.

Nie czekaj na cyberatak. Jakie kroki podjąć, aby być przygotowanym?

Czy w dzisiejszych czasach każda organizacja jest zagrożona cyberatakiem? Jak się chronić? Na co zwracać uwagę? Na pytania odpowiadają: Paweł Kulpa i Robert Ługowski - Cybersecurity Architect, Safesqr.

REKLAMA