Reklamacja usługi fryzjerskiej
REKLAMA
REKLAMA
Reklamacja fryzury
W takiej sytuacji, masz prawo złożyć reklamację do wykonawcy usługi. W piśmie reklamacyjnym należy zażądać poprawienia usługi i wyznaczyć odpowiedni termin na dokonanie tej czynności. Jeżeli fryzjer nie dokona poprawek w wyznaczonym terminie albo w ogóle nie jest możliwe usunięcie wad masz prawo odstąpić od umowy ( jeżeli wady są istotne) i zażądać zwrotu zapłaconej ceny za usługę. Dodatkowo możesz domagać się odszkodowania, jeżeli musiałaś kupić specjalne odżywki bądź skorzystać z dodatkowych zabiegów w innym zakładzie. Konieczne są rachunki, aby udowodnić poniesioną szkodę i wystąpić o odszkodowanie. Jeżeli wady są nieistotne możemy domagać się obniżenia ceny za wykonaną usługę.
REKLAMA
Salon fryzjerski - biznes plan
Podstawa prawna: Kodeks cywilny – art. 637 i nast. Odszkodowanie – 471 k.c.
Zepsuta peruka
REKLAMA
Jeżeli zakupiona przez Ciebie peruka okazała się niezgodna z umową ( np. wypadają z niej włosy ) przysługuje Ci prawo do złożenia reklamacji do sprzedawcy. Zgodnie z ustawą o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego ( DzU nr 141, poz. 1176 ) możesz żądać naprawy albo wymiany peruki.
Wybór jednego z tych roszczeń należy do kupującego. Dopiero wówczas, gdy naprawa albo wymiana będzie niemożliwa lub będzie wymagała nadmiernych kosztów albo sprzedawca nie dokona ich w odpowiednim czasie lub też naprawa lub wymiana narażałaby kupującego na znaczne niedogodności, możesz żądać zwrotu ceny ( w przypadku niezgodności istotnej ) albo domagać się obniżenia ceny. Sprzedawca odpowiada za towar przez 2 lata od daty jego wydania.
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.
REKLAMA