REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Salon fryzjerski - biznes plan

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Salon fryzjerski - biznes plan
Salon fryzjerski - biznes plan

REKLAMA

REKLAMA

Prezentujemy przykładowy biznes plan dla nowego salonu fryzjerskiego.

Charakter przedsięwzięcia

REKLAMA

Celem przedsięwzięcia jest otwarcie salonu fryzjerskiego, któremu towarzyszyłyby elementy nowatorskie. Firma będzie jednoosobowa – właściciel Anna Kowalska. Pomysł na salon powstał przede wszystkim w wyniku zainteresowania i obserwacji otoczenia z których wynika, że na terenie gdzie chciałabym go zrealizować nie ma żadnego salonu fryzjerskiego świadczącego tak szeroki zakres usług.

Główną ofertą salonu byłoby profesjonalne doradztwo w zakresie doboru koloru włosów, odpowiedniej fryzury jak również doboru odpowiednich kosmetyków w zależności od indywidualnych potrzeb klientów.

Zobacz: Jak założyć salon fryzjerski? Przewodnik krok po kroku

Obecnie klienci chcący skorzystać z profesjonalnych usług fryzjerskich muszą dojeżdżać do oddalonej o 30 km Ostródy, otwarcie mojego salonu zaoszczędzi im czas i pieniądze.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Salon rozpocznie działalność 12.12.2020 r.

Źródła finansowania

40% kapitał własny, 30 tys. zł.,

60% - kredyt i dofinansowanie unijne.

Porozmawiaj o tym na naszym FORUM!

Chcesz otrzymywać więcej aktualnych informacji? Zapisz się na nasz Newsletter!

2. Opis (charakterystyka) przedsięwzięcia

Rodzaj działalności

REKLAMA

Działalność salonu fryzjerskiego „Freezurka” ma charakter usługowy. W ofercie znajdzie się szeroki zakres podstawowych usług fryzjerskich (mycie, strzyżenie, modelowanie, trwała ondulacja itp.) i manicure, w przyszłości zamierzam jeszcze mieć kabinę do solarium.

Oferta salonu została także wzbogacona o takie usługi jak komputerowy dobór fryzury i koloru włosów jak również makijażu. Wszystkie czynności wykonywane będą przez wysoko wykwalifikowany personel.

Lokalizacja przedsięwzięcia

Salon będzie się mieścił w centrum Zagórza w lokalu o pow. 85 m2 należącym do wspólnoty mieszkaniowej (wynajem). Lokal ten posiada pełną instalację elektryczną, gazową oraz wodno-kanalizacyjną.

Dane firmy:

REKLAMA

• nazwa: „Freezurka”,  adres: Zagórze, ul. Wązka 1
• E-mail: freezurka@salon.pl
• www.freezurka.pl
• Tel: 203 203 204
• NIP : 200-00-22-002
• Bank, nr konta: BZ WBK, ul. pl. Niepodległości 1 , Ostróda
• Godziny otwarcia salonu:
o Pon. – Pt.: 9.00 – 20.00
o Soboty: 10.00 – 18.00

Program prac inwestycyjnych oraz wyposażenie w środki trwałe, ceny oraz źródła i warunki zakupów.

Na remont wybranego lokalu zamierzam przeznaczyć 40 000 zł. Planowany remont będzie trwał od sierpnia do października br. Środki trwałe zostaną zakupione w hurtowni z wyposażeniem salonów fryzjerskich „Bella”, a będą to:

• meble tworzące stanowiska pracy 10.000 zł
• urządzenie do nowoczesnej trwałej 3.000 zł
• suszarki ręczne (3szt.) 1.500 zł
• suszarki stojące (2 szt.) 4.000 zł
• fotele fryzjerskie (2 szt.) 6.000 zł
• stanowisko do mycia głowy 3.000 zł
• lustra 4.000 zł
• komputer i oprogramowanie 6.000 zł
• kasa fiskalna 3.500 zł
• drukarka 800 zł
• aparat telefoniczny: baza + 2 słuchawki 700 zł
• wyposażenie pomocnicze 700 zł
• urządzenie do pielęgnacji paznokci 1.000 zł
Razem: 44.200 zł

Zużywane materiały i surowceZaopatrzenie salonu będzie nabywane u znanych dystrybutorów kosmetyków mających swe siedziby na Mazurach. Zobowiązania będą regulowane w terminie do 14 dni od daty zakupu. Dostawcami będą firmy takie, jak:

• L’Oreal,
• Garnier,
• Wella,
• Soraya

Zatrudnienie

Do prawidłowego działania salonu „Freezurka” należy dobrać odpowiednich pracowników. Przewidywana obsada:
• wizażystka – kosmetyczka – manicurzystka
• fryzjer – dwa stanowiska
• osoba sprzątająca – jedna osoba na ½ etatu

Wymagania stawiane przyszłym pracownikom:
• doświadczenie zawodowe: udokumentowana praktyka lub staż w salonie fryzjerskim lub ko-smetycznym,
• miła aparycja,
• umiejętność pracy w zespole,
• obsługa kasy fiskalnej i komputera,
• łatwość nawiązywania kontaktu z ludźmi

Plan działań marketingowychPlanujemy standardowe działania marketingowe takie jak: ogłoszenia w prasie lokalnej, plakaty, ulotki z informacjami o innowacyjności usług oferowanych w salonie. Mam nadzieję, że szeroka i nowa gama usług zachęci klientów do korzystania z oferowanych usług.

Otwarcie salonu przed Świętami Bożego Narodzenia pozwoli nam zachęcić nowych klientów ciekawymi promocjami. Istotnym elementem w pomyślnym rozpoczęciu działalności jest również lokalizacja lokalu. Ważnym atutem dla sukcesu firmy będzie także wystrój wewnętrzny lokalu, jego wyposażenie oraz wygląd zewnętrzny.

W związku z powyższym zaplanowano, aby wnętrze salonu było eleganckie, nowocześnie wyposażone, ale również przytulne i miłe, w którym klienci czuliby się dobrze, a atmosfera w nim panująca, zachęcałaby do ponownej wizyty.

Mam nadzieję, że również ceny oferowanych usług będą również na tyle konkurencyjne, że zachęcą klientów do korzystania z usług salonu.


Proponowany cennik

Usługi fryzjerskie:

a) męskie
1. Strzyżenie 9 zł
2. Strzyżenie z myciem 10 zł
3. Strzyżenie, mycie, modelowanie 11zł
4. Modelowanie 5 zł
5. Baleyage 25-30 zł
6. Strzyżenie brody 3-5 zł
7. Strzyżenie wąsów 2 zł

b) damskie
włosy krótkie włosy średnie włosy długie
1. Strzyżenie 10 zł 11 zł 12 zł
2. Strzyżenie z myciem 11 zł 12 zł 13 zł
3. Strzyżenie, mycie, modelowanie 15 zł 17 zł 20 zł
4. Modelowanie 10 zł 15 zł 15 zł
5. Modelowanie z myciem 12 zł 17 zł 20 zł
6. Trwała ondulacja 35 zł 40 zł 50-60 zł
7. Baleyage 40 zł 50-60 zł 60-70 zł
8. Farbowanie 25 zł 30-40 zł 40-50 zł
9. Refleksy 20 zł 25 zł 30 zł
10. Kok - 25 zł 35 zł

Usługi kosmetyczne:

a) Manicure

AKRYL - DŁONIE
- Akryl na tipsie cena: 130 zł
- French-akryl na tipsie cena: 140 zł
- Akryl na szablonie cena: 130 zł
- French-akryl na szablonie cena: 150 zł
- Uzupełnianie akrylu cena: 60-70 zł
- Zdjęcie tipsów cena: 40 zł
- Podpiłowanie akrylu cena: 20 zł
- Utwardzenie naturalnych paznokci akrylem cena: 80-90 zł

PIELĘGNACJA PAZNOKCI I DŁONI
- Manicure naturalny cena: 15 zł
- Manicure z malowaniem (kolor) cena: 20 zł
- Manicure ślubny cena: 30 zł
- Manicure francuski cena: 25 zł
- Opiłowanie i polerowanie paznokcia cena: 10 zł
- Malowanie paznokci cena: 8-12 zł
- French- malowanie paznokci cena: 15 zł
- Zdobienie paznokcia (1 element) cena: 1-5 zł
- Manicure z masażem cena: 40 zł
- Peeling dłoni z masażem + maska cena: 25 zł

Makijaż okazjonalny cena: 30-70 zł

Analiza kolorystyczna i stylizacja cena: 30-50 zł

3. Sytuacja rynkowa przedsięwzięcia

Na miejscowym rynku działają dwa małe zakłady fryzjerskie, świadczące proste usługi strzyżenia, modelowania i farbowania włosów. W żadnym z tych zakładów klient nie uzyska fachowej porady, nie zostanie uczesany zgodnie z najnowszymi trendami, nie wykona manicuru.

Rynek usług fryzjerskich coraz bardziej się rozwija. Klienci są coraz bardziej wymagający jeśli chodzi tego typu usługi. Dzięki usługom świadczonym na wysokim poziomie oraz dobrej reklamie z miesiąca na miesiąc salon będzie miał coraz większy udział w miejscowym rynku.
Klientami salonu przede wszystkim są mieszkańcy Zagórza i okolic (młodzież oraz kobiety i mężczyźni w różnym wieku).

Mocne i słabe strony przedsięwzięcia na tle konkurencji (analiza SWOT)

Szanse firmy
• wszechstronność usług,
• kompleksowość oferowanych świadczeń dająca możliwość obniżenia cen pojedynczych usług, co doprowadzi do zwiększenia konkurencyjności firmy,
• stałe zapotrzebowanie na tego typu usługi,
• umiejętne wykorzystanie oprogramowania komputerowego w doborze fryzury i makijażu
• świadczenie usług również u klienta,

Zagrożenia:
• konkurencja,
• pozyskanie i utrzymanie wysokiej klasy specjalistów,
• niestabilność kadry pracowniczej,
• trudności w utrzymaniu płynności finansowej

Mocne strony:
• doświadczenie w kierowaniu firmą i organizacją pracy,
• atrakcyjna lokalizacja • atrakcyjne (konkurencyjne) ceny,
• liczne promocje, • kontrakty z firmami kosmetycznymi,
• profesjonalna obsługa,
• wysoka elastyczność działania,
• dobre połączenie komunikacyjne

Słabe strony:
• brak dostępu do niskooprocentowanego kredytu,
• duże koszty związane z uruchomieniem działalności.

 Więcej informacji znajdziesz w serwisie MOJA FIRMA

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Polska inwestycyjna zapaść – co hamuje rozwój i jak to zmienić?

Od 2015 roku stopa inwestycji w Polsce systematycznie spada. Choć może się to wydawać abstrakcyjnym wskaźnikiem makroekonomicznym, jego skutki odczuwamy wszyscy – wolniejsze tempo wzrostu gospodarczego, mniejszy przyrost zamożności, trudniejsza pogoń za Zachodem. Dlaczego tak się dzieje i czy można to odwrócić? O tym rozmawiali Szymon Glonek oraz dr Anna Szymańska z Polskiego Instytutu Ekonomicznego.

Firma za granicą jako narzędzie legalnej optymalizacji podatkowej. Fakty i mity

W dzisiejszych czasach, gdy przedsiębiorcy coraz częściej stają przed koniecznością konkurowania na globalnym rynku, pojęcie optymalizacji podatkowej staje się jednym z kluczowych elementów strategii biznesowej. Wiele osób kojarzy jednak przenoszenie firmy za granicę głównie z próbą unikania podatków lub wręcz z działaniami nielegalnymi. Tymczasem, właściwie zaplanowana firma za granicą może być w pełni legalnym i etycznym narzędziem zarządzania obciążeniami fiskalnymi. W tym artykule obalimy popularne mity, przedstawimy fakty, wyjaśnimy, które rozwiązania są legalne, a które mogą być uznane za agresywną optymalizację. Odpowiemy też na kluczowe pytanie: czy polski przedsiębiorca faktycznie zyskuje, przenosząc działalność poza Polskę?

5 sprawdzonych metod pozyskiwania klientów B2B, które działają w 2025 roku

Pozyskiwanie klientów biznesowych w 2025 roku wymaga elastyczności, innowacyjności i umiejętnego łączenia tradycyjnych oraz nowoczesnych metod sprzedaży. Zmieniające się preferencje klientów, rozwój technologii i rosnące znaczenie relacji międzyludzkich sprawiają, że firmy muszą dostosować swoje strategie, aby skutecznie docierać do nowych odbiorców. Dobry prawnik zadba o zgodność strategii z przepisami prawa oraz zapewni ochronę interesów firmy. Oto pięć sprawdzonych metod, które pomogą w pozyskiwaniu klientów w obecnym roku.

Family Business Future Summit - podsumowanie po konferencji

Pod koniec kwietnia niniejszego roku, odbyła się druga edycja wydarzenia Family Business Future Summit, które dedykowane jest przedsiębiorczości rodzinnej. Stolica Warmii i Mazur przez dwa dni gościła firmy rodzinne z całej Polski, aby esencjonalnie, inspirująco i innowacyjne opowiadać i rozmawiać o sukcesach oraz wyzwaniach stojących przed pionierami polskiej przedsiębiorczości.

REKLAMA

Fundacja rodzinna po dwóch latach – jak zmienia się myślenie o sukcesji?

Jeszcze kilka lat temu o sukcesji w firmach mówiło się niewiele. Przedsiębiorcy odsuwali tę kwestię na później, często z uwagi na brak gotowości, aby się z nią zmierzyć. Mówienie o śmierci właściciela, przekazaniu firmy i zabezpieczeniu rodziny wciąż należało do tematów „na później”.

Potencjał 33 GW z wiatraków na polskim morzu. To 57% zapotrzebowania kraju na energię. Co dalej z farmami wiatrowymi w 2026 i 2027 r.

Polski potencjał na wytwarzanie energii elektrycznej z wiatraków na morzu (offshore) wynosi 33 GW. To aż 57% rocznego zapotrzebowania kraju na energię. W 2026 i 2027 r. powstaną nowe farmy wiatrowe Baltic Power i Baltica 2. Jak zmieniają się przepisy? Co dalej?

Jak zwiększyć rentowność biura rachunkowego bez dodatkowych wydatków?

Branża księgowa to jedna z dziedzin, w których wynagrodzenie za świadczone usługi często jest mocno niedoszacowane, mimo tego, że błędy w księgowości mogą skutkować bardzo poważnymi konsekwencjami dla przedsiębiorców. W związku z tak doniosłą rolą biur rachunkowych powinny one dbać o poziom rentowności, który pozwoli właścicielom skupić się na podnoszeniu jakości świadczonych usług oraz większego spokoju, co niewątpliwie pozytywnie wpływa na dobrostan właścicieli biur oraz ich pracowników.

Samozatrudnieni i małe firmy w odwrocie? wzrasta liczba likwidowanych i zawieszanych działalności gospodarczych, co się dzieje

Według znawców tematu, czynniki decydujące ostatnio o likwidacji takich firm nie różnią się od tych sprzed roku. Znaczenie mają m.in. koszty prowadzenia biznesu, w tym składki zusowskie, a także oczekiwania finansowe pracowników.

REKLAMA

Szybki wzrost e-commerce mocno zależny od rozwoju nowych technologii: co pozwoli na zwiększenie zainteresowania zakupami online ze strony klientów

E-commerce czyli zakupy internetowe przestają być jedynie wygodną alternatywą dla handlu tradycyjnego – stają się doświadczeniem, którego jakość wyznaczają nie tylko oferta i cena, lecz także szybkość, elastyczność i przewidywalność dostawy oraz prostota ewentualnego zwrotu.

Przedsiębiorczość w Polsce ma się dobrze, mikroprzedsiębiorstwa minimalizując ryzyko działalności gospodarczej coraz częściej zaczynają od franczyzy

Najliczniejszą grupę firm zarejestrowanych w Polsce stanowią mikroprzedsiębiorstwa, a wśród nich ponad 87 tys. to podmioty działające w modelu franczyzowym. Jak zwracają uwagę ekonomiści ze Szkoły Głównej Handlowej, Polska jest liderem franczyzy w Europie Środkowo-Wschodniej.

REKLAMA