REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Usługi kosmetyczne a karta podatkowa

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Dominik Mędrzycki
Katarzyna Miazek
Katarzyna Miazek
Usługi kosmetyczne, rozliczenia podatkowe, karta podatkowa.
Usługi kosmetyczne, rozliczenia podatkowe, karta podatkowa.
fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Gabinet kosmetyczny, w którym wykonywane są usługi z zakresu manicure i paznokci żelowych, może rozliczać się ze swojej działalności w formie karty podatkowej. W jaki sposób kosmetyczka może rozliczać dochody w formie karty?

Usługi kosmetyczne czy świadczenie usług manicure i pedicure zostały wymienione w załączniku nr 3 ustawy o zryczałtowanych podatku dochodowym – katalogu usług, które można opodatkować nieskomplikowaną kartą podatkową, nie wymagającą prowadzenia ksiąg czy składania rocznych zeznań podatkowych. Kosmetyczka, która decyduje się na tego typu opodatkowanie, musi złożyć wniosek o zastosowanie karty podatkowej, w którym zgłosić należy prowadzenie firmy z usługami kosmetycznymi czy usługami manicure i pedicure. Trzeba  także pamiętać, że przedsiębiorcy na karcie podatkowej przy prowadzeniu firmy nie mogą korzystać z usług osób niezatrudnionych w niej na podstawie umowy o pracę oraz z usług innych przedsiębiorstw i zakładów (chyba że chodzi o usługi specjalistyczne), nie mogą również prowadzić innej działalności gospodarczej), w tym także za granicą. Działalności w tym samym zakresie nie może również prowadzić współmałżonek.

REKLAMA

Żelowe i hybrydy też na kartę

Choć załącznik nr 4 do ustawy wymienia sporą część dostępnych na rynku usług kosmetycznych, niektórych w nim brakuje. Tak jest w przypadku usługi nakładania żelowych paznokci.

Zapisz się na nasz newsletter

Gabinet kosmetyczny - biznes plan

Zgodnie z zał. nr 4 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym usługami kosmetycznymi są:

  • wykonywanie zabiegów z zakresu kosmetyki upiększającej: stosowanie maseczek upiększających, farbowanie rzęs oraz regulacja i farbowanie brwi, makijaż, manicure i pedicure,
  • wykonywanie zabiegów z zakresu kosmetyki zachowawczej, z zastosowaniem odpowiednich aparatów i preparatów: oczyszczanie skóry twarzy i pleców, masaże pielęgnacyjne twarzy, szyi, ramion, rąk, głowy itp., maski pielęgnacyjne (np. ściągające, odżywcze, plastyczne i ziołowe),
  • wykonywanie zabiegów z zakresu kosmetyki leczniczej, jak: lecznicze oczyszczanie skóry z zaskórników, usuwanie prosaków oraz wykwitów mięczaka zakaźnego, masaże lecznicze, masaże refleksyjne, zabiegi z dziedziny światło-, wodo- i elektroterapii, wchodzące w zakres kosmetyki zachowawczej i leczniczej.

Pod pojęciem manicure i pedicure z kolei ustawodawca rozumie nadawanie kształtu paznokciom przez skracanie i opiłowanie, wycinanie naskórka, lakierowanie paznokci oraz usuwanie zgrubień skóry i wycinanie nagniotków.

REKLAMA

Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu w interpretacji indywidualnej z dnia 06.05.2014 r. o sygn.  ILPB1/415-155/14-2/IM prezentuje jednak korzystne stanowisko w tej sprawie. Wynika z niej, że ponieważ przepisy nie wskazują konkretnej statystycznej klasyfikacji PKD opodatkowanych czynności, a jedynie wymieniają usługi z nazwy, można uznać, że nakładanie żelowych paznokci mieści się w podanej w przepisach charakterystyce usług kosmetycznych oraz usług manicure i pedicure. Jeśli zatem kosmetyczka będzie chciała oferować swoim klientkom paznokcie żelowe i jednocześnie spełnia pozostałe warunki, może płacić PIT na zasadach karty podatkowej.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Należy pamiętać, że w przypadku karty podatkowej miesięczna stawka podatku nie zależy od faktycznych zarobków, tylko od rodzaju prowadzonej działalności, liczby zatrudnionych oraz liczby mieszkańców miejscowości, w której działa firma.

Stawki karty podatkowej dla kosmetyczek w 2014 r.  (w zł)

Liczba zatrudnionych pracowników

Liczba mieszkańców

Do 5 000

Ponad 5 000 do 50 000

Powyżej 50 000

Usługi kosmetyczne

0

120

140

161

1

325

365

405

2

469

516

556

3

556

608

659

4

596

646

707

5

646

707

808

Manicure, pedicure

0

79

99

99

1

205

220

220

2

244

260

304

3

343

405

450

4

381

427

486

5

516

567

608

Jak rozliczyć dochody uzyskiwane przez gabinet kosmetyczny?

Tax Care
Lider wśród biur księgowych dla mikro- i małych firm
Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
5 sprawdzonych metod pozyskiwania klientów B2B, które działają w 2025 roku

Pozyskiwanie klientów biznesowych w 2025 roku wymaga elastyczności, innowacyjności i umiejętnego łączenia tradycyjnych oraz nowoczesnych metod sprzedaży. Zmieniające się preferencje klientów, rozwój technologii i rosnące znaczenie relacji międzyludzkich sprawiają, że firmy muszą dostosować swoje strategie, aby skutecznie docierać do nowych odbiorców. Dobry prawnik zadba o zgodność strategii z przepisami prawa oraz zapewni ochronę interesów firmy. Oto pięć sprawdzonych metod, które pomogą w pozyskiwaniu klientów w obecnym roku.

Family Business Future Summit - podsumowanie po konferencji

Pod koniec kwietnia niniejszego roku, odbyła się druga edycja wydarzenia Family Business Future Summit, które dedykowane jest przedsiębiorczości rodzinnej. Stolica Warmii i Mazur przez dwa dni gościła firmy rodzinne z całej Polski, aby esencjonalnie, inspirująco i innowacyjne opowiadać i rozmawiać o sukcesach oraz wyzwaniach stojących przed pionierami polskiej przedsiębiorczości.

Fundacja rodzinna po dwóch latach – jak zmienia się myślenie o sukcesji?

Jeszcze kilka lat temu o sukcesji w firmach mówiło się niewiele. Przedsiębiorcy odsuwali tę kwestię na później, często z uwagi na brak gotowości, aby się z nią zmierzyć. Mówienie o śmierci właściciela, przekazaniu firmy i zabezpieczeniu rodziny wciąż należało do tematów „na później”.

Potencjał 33 GW z wiatraków na polskim morzu. To 57% zapotrzebowania kraju na energię. Co dalej z farmami wiatrowymi w 2026 i 2027 r.

Polski potencjał na wytwarzanie energii elektrycznej z wiatraków na morzu (offshore) wynosi 33 GW. To aż 57% rocznego zapotrzebowania kraju na energię. W 2026 i 2027 r. powstaną nowe farmy wiatrowe Baltic Power i Baltica 2. Jak zmieniają się przepisy? Co dalej?

REKLAMA

Jak zwiększyć rentowność biura rachunkowego bez dodatkowych wydatków?

Branża księgowa to jedna z dziedzin, w których wynagrodzenie za świadczone usługi często jest mocno niedoszacowane, mimo tego, że błędy w księgowości mogą skutkować bardzo poważnymi konsekwencjami dla przedsiębiorców. W związku z tak doniosłą rolą biur rachunkowych powinny one dbać o poziom rentowności, który pozwoli właścicielom skupić się na podnoszeniu jakości świadczonych usług oraz większego spokoju, co niewątpliwie pozytywnie wpływa na dobrostan właścicieli biur oraz ich pracowników.

Samozatrudnieni i małe firmy w odwrocie? wzrasta liczba likwidowanych i zawieszanych działalności gospodarczych, co się dzieje

Według znawców tematu, czynniki decydujące ostatnio o likwidacji takich firm nie różnią się od tych sprzed roku. Znaczenie mają m.in. koszty prowadzenia biznesu, w tym składki zusowskie, a także oczekiwania finansowe pracowników.

Szybki wzrost e-commerce mocno zależny od rozwoju nowych technologii: co pozwoli na zwiększenie zainteresowania zakupami online ze strony klientów

E-commerce czyli zakupy internetowe przestają być jedynie wygodną alternatywą dla handlu tradycyjnego – stają się doświadczeniem, którego jakość wyznaczają nie tylko oferta i cena, lecz także szybkość, elastyczność i przewidywalność dostawy oraz prostota ewentualnego zwrotu.

Przedsiębiorczość w Polsce ma się dobrze, mikroprzedsiębiorstwa minimalizując ryzyko działalności gospodarczej coraz częściej zaczynają od franczyzy

Najliczniejszą grupę firm zarejestrowanych w Polsce stanowią mikroprzedsiębiorstwa, a wśród nich ponad 87 tys. to podmioty działające w modelu franczyzowym. Jak zwracają uwagę ekonomiści ze Szkoły Głównej Handlowej, Polska jest liderem franczyzy w Europie Środkowo-Wschodniej.

REKLAMA

Rewolucyjne zmiany w prowadzeniu księgi przychodów i rozchodów

Ministerstwo Finansów opublikowało projekt nowego rozporządzenia w sprawie prowadzenia podatkowej księgi przychodów i rozchodów (KPiR), co oznacza, że już od 1 stycznia 2026 r. zmieni się sposób ich prowadzenia.

Apteki odzyskają prawo reklamowania swojej działalności. bo obecne zakazy są sprzeczne z prawem unijnym

Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej wydał wyrok w sprawie C-200/24, w którym jednoznacznie uznał, że obowiązujący w Polsce całkowity zakaz reklamy aptek narusza prawo Unii Europejskiej. To ważny moment dla rynku aptecznego i swobody działalności gospodarczej w Polsce.

REKLAMA