REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Usługi kosmetyczne a karta podatkowa

Katarzyna Miazek
Katarzyna Miazek
Dominik Mędrzycki
Usługi kosmetyczne, rozliczenia podatkowe, karta podatkowa.
Usługi kosmetyczne, rozliczenia podatkowe, karta podatkowa.
fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Gabinet kosmetyczny, w którym wykonywane są usługi z zakresu manicure i paznokci żelowych, może rozliczać się ze swojej działalności w formie karty podatkowej. W jaki sposób kosmetyczka może rozliczać dochody w formie karty?

Usługi kosmetyczne czy świadczenie usług manicure i pedicure zostały wymienione w załączniku nr 3 ustawy o zryczałtowanych podatku dochodowym – katalogu usług, które można opodatkować nieskomplikowaną kartą podatkową, nie wymagającą prowadzenia ksiąg czy składania rocznych zeznań podatkowych. Kosmetyczka, która decyduje się na tego typu opodatkowanie, musi złożyć wniosek o zastosowanie karty podatkowej, w którym zgłosić należy prowadzenie firmy z usługami kosmetycznymi czy usługami manicure i pedicure. Trzeba  także pamiętać, że przedsiębiorcy na karcie podatkowej przy prowadzeniu firmy nie mogą korzystać z usług osób niezatrudnionych w niej na podstawie umowy o pracę oraz z usług innych przedsiębiorstw i zakładów (chyba że chodzi o usługi specjalistyczne), nie mogą również prowadzić innej działalności gospodarczej), w tym także za granicą. Działalności w tym samym zakresie nie może również prowadzić współmałżonek.

REKLAMA

Żelowe i hybrydy też na kartę

Choć załącznik nr 4 do ustawy wymienia sporą część dostępnych na rynku usług kosmetycznych, niektórych w nim brakuje. Tak jest w przypadku usługi nakładania żelowych paznokci.

Zapisz się na nasz newsletter

Gabinet kosmetyczny - biznes plan

Zgodnie z zał. nr 4 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym usługami kosmetycznymi są:

  • wykonywanie zabiegów z zakresu kosmetyki upiększającej: stosowanie maseczek upiększających, farbowanie rzęs oraz regulacja i farbowanie brwi, makijaż, manicure i pedicure,
  • wykonywanie zabiegów z zakresu kosmetyki zachowawczej, z zastosowaniem odpowiednich aparatów i preparatów: oczyszczanie skóry twarzy i pleców, masaże pielęgnacyjne twarzy, szyi, ramion, rąk, głowy itp., maski pielęgnacyjne (np. ściągające, odżywcze, plastyczne i ziołowe),
  • wykonywanie zabiegów z zakresu kosmetyki leczniczej, jak: lecznicze oczyszczanie skóry z zaskórników, usuwanie prosaków oraz wykwitów mięczaka zakaźnego, masaże lecznicze, masaże refleksyjne, zabiegi z dziedziny światło-, wodo- i elektroterapii, wchodzące w zakres kosmetyki zachowawczej i leczniczej.

Pod pojęciem manicure i pedicure z kolei ustawodawca rozumie nadawanie kształtu paznokciom przez skracanie i opiłowanie, wycinanie naskórka, lakierowanie paznokci oraz usuwanie zgrubień skóry i wycinanie nagniotków.

REKLAMA

Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu w interpretacji indywidualnej z dnia 06.05.2014 r. o sygn.  ILPB1/415-155/14-2/IM prezentuje jednak korzystne stanowisko w tej sprawie. Wynika z niej, że ponieważ przepisy nie wskazują konkretnej statystycznej klasyfikacji PKD opodatkowanych czynności, a jedynie wymieniają usługi z nazwy, można uznać, że nakładanie żelowych paznokci mieści się w podanej w przepisach charakterystyce usług kosmetycznych oraz usług manicure i pedicure. Jeśli zatem kosmetyczka będzie chciała oferować swoim klientkom paznokcie żelowe i jednocześnie spełnia pozostałe warunki, może płacić PIT na zasadach karty podatkowej.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Należy pamiętać, że w przypadku karty podatkowej miesięczna stawka podatku nie zależy od faktycznych zarobków, tylko od rodzaju prowadzonej działalności, liczby zatrudnionych oraz liczby mieszkańców miejscowości, w której działa firma.

Stawki karty podatkowej dla kosmetyczek w 2014 r.  (w zł)

Liczba zatrudnionych pracowników

Liczba mieszkańców

Do 5 000

Ponad 5 000 do 50 000

Powyżej 50 000

Usługi kosmetyczne

0

120

140

161

1

325

365

405

2

469

516

556

3

556

608

659

4

596

646

707

5

646

707

808

Manicure, pedicure

0

79

99

99

1

205

220

220

2

244

260

304

3

343

405

450

4

381

427

486

5

516

567

608

Jak rozliczyć dochody uzyskiwane przez gabinet kosmetyczny?

Autopromocja
Tax Care
Lider wśród biur księgowych dla mikro- i małych firm

REKLAMA

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA