REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Kiedy nie trzeba płacić za usługę kosmetyczną?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Federacja Konsumentów
Federacja Konsumentów
zabieg kosmetyczny, uroda, kosmetyczka
zabieg kosmetyczny, uroda, kosmetyczka
Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Jeżeli usługodawca w trakcie wykonywania określonych prac wykonał dodatkowe prace, usługi bez zgody zamawiającego, wówczas nie może on żądać podwyższenia wynagrodzenia. Kiedy konsument nie będzie musiał zapłacić za dodatkową usługę kosmetyczną?

Uroda to coś ulotnego, ale niezmiernie ważnego. Gabinety kosmetyczne kuszą nas różnorodnymi ofertami, zachęcają i wabią. 

REKLAMA

Niestety czasami tak bywa, że wychodząc z gabinetu kosmetycznego czujemy się okropnie. Dlaczego?

Uroda, po którą właśnie tu przyszliśmy okazała się iluzją ! Wyglądamy fatalnie, a w dodatku musieliśmy za to jeszcze zapłacić! Co możemy w takiej sytuacji zrobić, czy możemy nie płacić za usługę kosmetyczną? Zgodnie z obowiązującym prawem usługobiorca - konsument, klient zakładu np. kosmetycznego nie może uchylać się od obowiązku uiszczenia zapłaty za wykonaną usługę (art. 627 k.c.).

Porozmawiaj o tym na naszym FORUM!

W sytuacji, gdy nie jesteśmy zadowoleni z wykonanej usługi wówczas mamy prawo do:

Dalszy ciąg materiału pod wideo

1.żądania wykonania poprawki (na koszt usługodawcy) - wyznaczamy w tym celu odpowiedni termin, w którym usługodawca zobowiązuje się dokonać niezbędnych poprawek (jednak za podstawową usługę musimy zapłacić. Termin poprawki może być najbliższy z możliwych - nawet za pięć minut!);

2. możemy od umowy odstąpić, jeżeli wady są istotne. To jednak trudno wyegzekwować.

Zawieranie umów poza lokalem przedsiębiorstwa

W sytuacji gdy wady nie są istotne możemy zażądać obniżenia wynagrodzenia w odpowiednim stosunku. Jeżeli usługodawca w trakcie wykonywania określonych prac wykonał dodatkowe prace, usługi bez zgody zamawiającego, wówczas nie może on żądać podwyższenia wynagrodzenia. W sytuacji gdy usługodawca wykonał mimo wcześniejszych ustaleń prace, których ostateczny koszt przewyższył wcześniejsze ustalenia - może on zażądać podwyższenia wynagrodzenia tylko wówczas, gdy "mimo zachowania należytej staranności" (art. 630k.c.) nie mógł przewidzieć konieczności prac dodatkowych. Jeżeli nie można ustalić jednoznacznie wysokości wynagrodzenia, wykonującemu usługę należy się wynagrodzenia odpowiadające uzasadnionemu nakładowi pracy. Obowiązkiem usługodawcy (zgodnie z ustawa z dnia 5 lipca 2001 r. o cenach. DzU nr 97 poz. 1050) jest umieszczenie w sposób widoczny informacji o cenie wykonywanych w danym zakładzie usług.

Zmiana sprzedawcy energii elektrycznej - krok po kroku

Reasumując:

  1. Musimy zapłacić za wykonaną usługę
  2. Mamy prawo reklamować usługę. Koszty uzasadnionych (!) reklamacji obciążają usługodawcę. Jednakże usługodawca może odmówić naprawy, gdyby wymagała nadmiernych kosztów,
  3. Dla własnego bezpieczeństwa prośmy o cennik, a cenę każdej dodatkowej usługi starajmy się jasno określić,

Pamiętajmy - zakład kosmetyczny, jak każdy inny świadcząc określone usługi pragnie po prostu zarobić. Oczywiście szanujący się zakład będzie wykonywał usługi z należytą starannością i troską o klienta. Jednak nie możemy liczyć na żadne ulgi finansowe. Dlatego pytajmy, pytajmy i jeszcze raz pytajmy o wszystko co dotyczy naszego zdrowia, urody i pieniędzy. Mamy do tego prawo. W sytuacji gdy nie zapytamy możemy dotkliwie odczuć koszty takiej niewiedzy.

Reklamacja usługi fryzjerskiej

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Przedsiębiorczość w Polsce ma się dobrze, mikroprzedsiębiorstwa minimalizując ryzyko działalności gospodarczej coraz częściej zaczynają od franczyzy

Najliczniejszą grupę firm zarejestrowanych w Polsce stanowią mikroprzedsiębiorstwa, a wśród nich ponad 87 tys. to podmioty działające w modelu franczyzowym. Jak zwracają uwagę ekonomiści ze Szkoły Głównej Handlowej, Polska jest liderem franczyzy w Europie Środkowo-Wschodniej.

Rewolucyjne zmiany w prowadzeniu księgi przychodów i rozchodów

Ministerstwo Finansów opublikowało projekt nowego rozporządzenia w sprawie prowadzenia podatkowej księgi przychodów i rozchodów (KPiR), co oznacza, że już od 1 stycznia 2026 r. zmieni się sposób ich prowadzenia.

Apteki odzyskają prawo reklamowania swojej działalności. bo obecne zakazy są sprzeczne z prawem unijnym

Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej wydał wyrok w sprawie C-200/24, w którym jednoznacznie uznał, że obowiązujący w Polsce całkowity zakaz reklamy aptek narusza prawo Unii Europejskiej. To ważny moment dla rynku aptecznego i swobody działalności gospodarczej w Polsce.

Kryzys się skończył, inflacja wyhamowała, a mimo to kradzieży sklepowych jest coraz więcej

Kradzieże w sklepach wciąż są dla branży handlowej wielkim problemem. Choć kryzys się skończył, inflacja wygasa, złodzieje nie rezygnują. Kradną nie tylko kosmetyki czy alkohole - na handel, ale nadal na dużą skalę przedmiotem kradzieży są artykuły spożywcze.

REKLAMA

Branża budowlana: mimo działań prewencyjnych liczba wypadków przy pracy nie chce spadać

Brokerzy ubezpieczeniowi alarmują> Firmy budowlane nieraz bagatelizują skalę oraz prawdopodobieństwo wypadków i zawierają ubezpieczenia OC działalności z niskimi sumami gwarancyjnymi i limitami. Tymczasem rośnie liczba wypadków ze skutkiem śmiertelnym.

Rząd opóźnia obowiązek raportowania ESG. Raportowanie dopiero od 2028 i 2029 r. [projekt ustawy przyjęty przez Radę Ministrów]

Rada Ministrów przyjęła projekt ustawy odraczający o dwa lata obowiązek raportowania ESG dla firm. Nowe przepisy mają ograniczyć biurokratyczne obciążenia i dać przedsiębiorcom więcej czasu na dostosowanie się do unijnych regulacji.

Jak założyć klub fitness lub siłownię? [Poradnik eksperta]

Obecnie w Polsce działa ponad trzy tysiące siłowni i klubów fitness, z czego przeważająca większość funkcjonuje w ramach większych sieci. Dbanie o zdrowie i kondycję fizyczną stało się globalnym i nieprzemijającym trendem, co można zawdzięczać m.in. influencerom z branży fitness (trenerom i instruktorom).

Dlaczego Polacy nie ufają zagranicznym sklepom online? [Raport]

Zagraniczne firmy napotykają na poważną barierę na polskim rynku e-commerce – brak zaufania. Aż 2/3 Polaków unika zakupów w zagranicznych e-sklepach z obawy o zwroty, reklamacje i autentyczność produktów. Kluczową rolę w decyzjach zakupowych odgrywają opinie innych klientów. Pokonanie tej nieufności to klucz do sukcesu w polskim e-handlu.

REKLAMA

Rząd podwyższy w 2026 r. płacę minimalną tylko o wskaźnik inflacji - przedsiębiorcy chwalą takie rozwiązanie, dlaczego

Płaca minimalna w 2026 roku wzrośnie o 140 złotych brutto do kwoty 4806 złotych. To mniejszy wzrost niż w minionych latach, ale przedsiębiorcy przyznają, że jest to kompromis pomiędzy możliwościami przedsiębiorców, a oczekiwaniami pracowników.

Szczęście i spełnienie może iść w parze

Rozmowa z dr Mary E. Anderson, autorką książki „Radość osiągania” – o tym, jak być szczęśliwym wysoko efektywnym człowiekiem.

REKLAMA