REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Kiedy nie trzeba płacić za usługę kosmetyczną?

Federacja Konsumentów
Federacja Konsumentów
zabieg kosmetyczny, uroda, kosmetyczka
zabieg kosmetyczny, uroda, kosmetyczka
Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Jeżeli usługodawca w trakcie wykonywania określonych prac wykonał dodatkowe prace, usługi bez zgody zamawiającego, wówczas nie może on żądać podwyższenia wynagrodzenia. Kiedy konsument nie będzie musiał zapłacić za dodatkową usługę kosmetyczną?

Uroda to coś ulotnego, ale niezmiernie ważnego. Gabinety kosmetyczne kuszą nas różnorodnymi ofertami, zachęcają i wabią. 

REKLAMA

Niestety czasami tak bywa, że wychodząc z gabinetu kosmetycznego czujemy się okropnie. Dlaczego?

Uroda, po którą właśnie tu przyszliśmy okazała się iluzją ! Wyglądamy fatalnie, a w dodatku musieliśmy za to jeszcze zapłacić! Co możemy w takiej sytuacji zrobić, czy możemy nie płacić za usługę kosmetyczną? Zgodnie z obowiązującym prawem usługobiorca - konsument, klient zakładu np. kosmetycznego nie może uchylać się od obowiązku uiszczenia zapłaty za wykonaną usługę (art. 627 k.c.).

Porozmawiaj o tym na naszym FORUM!

W sytuacji, gdy nie jesteśmy zadowoleni z wykonanej usługi wówczas mamy prawo do:

Dalszy ciąg materiału pod wideo

1.żądania wykonania poprawki (na koszt usługodawcy) - wyznaczamy w tym celu odpowiedni termin, w którym usługodawca zobowiązuje się dokonać niezbędnych poprawek (jednak za podstawową usługę musimy zapłacić. Termin poprawki może być najbliższy z możliwych - nawet za pięć minut!);

2. możemy od umowy odstąpić, jeżeli wady są istotne. To jednak trudno wyegzekwować.

Zawieranie umów poza lokalem przedsiębiorstwa

W sytuacji gdy wady nie są istotne możemy zażądać obniżenia wynagrodzenia w odpowiednim stosunku. Jeżeli usługodawca w trakcie wykonywania określonych prac wykonał dodatkowe prace, usługi bez zgody zamawiającego, wówczas nie może on żądać podwyższenia wynagrodzenia. W sytuacji gdy usługodawca wykonał mimo wcześniejszych ustaleń prace, których ostateczny koszt przewyższył wcześniejsze ustalenia - może on zażądać podwyższenia wynagrodzenia tylko wówczas, gdy "mimo zachowania należytej staranności" (art. 630k.c.) nie mógł przewidzieć konieczności prac dodatkowych. Jeżeli nie można ustalić jednoznacznie wysokości wynagrodzenia, wykonującemu usługę należy się wynagrodzenia odpowiadające uzasadnionemu nakładowi pracy. Obowiązkiem usługodawcy (zgodnie z ustawa z dnia 5 lipca 2001 r. o cenach. DzU nr 97 poz. 1050) jest umieszczenie w sposób widoczny informacji o cenie wykonywanych w danym zakładzie usług.

Zmiana sprzedawcy energii elektrycznej - krok po kroku

Reasumując:

  1. Musimy zapłacić za wykonaną usługę
  2. Mamy prawo reklamować usługę. Koszty uzasadnionych (!) reklamacji obciążają usługodawcę. Jednakże usługodawca może odmówić naprawy, gdyby wymagała nadmiernych kosztów,
  3. Dla własnego bezpieczeństwa prośmy o cennik, a cenę każdej dodatkowej usługi starajmy się jasno określić,

Pamiętajmy - zakład kosmetyczny, jak każdy inny świadcząc określone usługi pragnie po prostu zarobić. Oczywiście szanujący się zakład będzie wykonywał usługi z należytą starannością i troską o klienta. Jednak nie możemy liczyć na żadne ulgi finansowe. Dlatego pytajmy, pytajmy i jeszcze raz pytajmy o wszystko co dotyczy naszego zdrowia, urody i pieniędzy. Mamy do tego prawo. W sytuacji gdy nie zapytamy możemy dotkliwie odczuć koszty takiej niewiedzy.

Reklamacja usługi fryzjerskiej

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Czy polskie firmy są gotowe na ESG?

Współczesny świat biznesu zakręcił się wokół kwestii związanych z ESG. Ta koncepcja, będąca wskaźnikiem zrównoważonego rozwoju, wpływa nie tylko na wielkie korporacje, ale coraz częściej obejmuje także małe i średnie przedsiębiorstwa. W dobie rosnących wymagań związanych ze zrównoważonością społeczną i środowiskową, ESG jest nie tylko wyzwaniem, ale również szansą na budowanie przewagi konkurencyjnej.

ESG u dostawców czyli jak krok po kroku wdrożyć raportowanie ESG [Mini poradnik]

Wdrażanie raportowania ESG (środowiskowego, społecznego i zarządczego) to niełatwe zadanie, zwłaszcza dla dostawców, w tym działających dla większych firm. Choć na pierwszy rzut oka może się wydawać, że wystarczy powołać koordynatora i zebrać dane, to tak naprawdę proces ten wymaga zaangażowania całej organizacji. Jakie są pierwsze kroki do skutecznego raportowania ESG? Na co zwrócić szczególną uwagę?

ESG to zielona miara ryzyka, która potrzebuje strategii zmian [Rekomendacje]

Żeby utrzymać się na rynku, sprostać konkurencji, a nawet ją wyprzedzić, warto stosować się do zasad, które już obowiązują dużych graczy. Najprostszym i najbardziej efektywnym sposobem będzie przygotowanie się, a więc stworzenie mapy działania – czyli strategii ESG – i wdrożenie jej w swojej firmie. Artykuł zawiera rekomendacje dla firm, które dopiero rozpoczynają podróż z ESG.

Ratingi ESG: katalizator zmian czy iluzja postępu?

Współczesny świat biznesu coraz silniej akcentuje znaczenie ESG jako wyznacznika zrównoważonego rozwoju. W tym kontekście ratingi ESG odgrywają kluczową rolę w ocenie działań firm na polu odpowiedzialności środowiskowe, społecznej i zarządzania. Ale czy są one rzeczywistym impulsem do zmian, czy raczej efektowną fasadą bez głębszego wpływu na biznesową rzeczywistość? Przyjrzyjmy się temu bliżej.

REKLAMA

Zrównoważony biznes czyli jak strategie ESG zmienią reguły gry?

ESG to dziś megatrend, który dotyczy coraz więcej firm i organizacji. Zaciera powoli granicę między sukcesem a odpowiedzialnością biznesu. Mimo, iż wymaga od przedsiębiorców wiele wysiłku, ESG dostarcza m.in. nieocenione narzędzie, które może nie tylko przekształcić biznes, ale również pomóc budować lepszą przyszłość. To strategia ESG zmienia sposób działania firm na zrównoważony i odpowiedzialny.

Podatek od nieruchomości może być niższy. Samorządy ustalają najwyższe możliwe stawki

Podatek od nieruchomości może być niższy. To samorządy ustalają najwyższe możliwe stawki, korzystając z widełek ustawowych. Przedsiębiorcy apelują do samorządów o obniżenie podatku. Niektóre firmy płacą go nawet setki tysięcy w skali roku.

Jakie recenzje online liczą się bardziej niż te pozytywne?

Podejmując decyzje zakupowe online, klienci kierują się kilkoma ważnymi kryteriami, z których opinie odgrywają kluczową rolę. Oczekują przy tym, że recenzje będą nie tylko pozytywne, ale również aktualne. Potwierdzają to wyniki najnowszego badania TRUSTMATE.io, z którego wynika, że aż 73% Polaków zwraca uwagę na aktualność opinii. Zaledwie 1,18% respondentów nie uważa tego za istotne.

Widzieć człowieka. Czyli power skills menedżerów przyszłości

W świecie nieustannych zmian empatia i zrozumienie innych ludzi stają się fundamentem efektywnej współpracy, kreatywności i innowacyjności. Kompetencje przyszłości są związane nie tylko z automatyzacją, AI i big data, ale przede wszystkim z power skills – umiejętnościami interpersonalnymi, wśród których zarządzanie różnorodnością, coaching i mentoring mają szczególne znaczenie.

REKLAMA

Czy cydry, wina owocowe i miody pitne doczekają się wersji 0%?

Związek Pracodawców Polska Rada Winiarstwa wystąpił z wnioskiem do Ministra Rolnictwa o nowelizację ustawy o wyrobach winiarskich. Powodem jest brak regulacji umożliwiających polskim producentom napojów winiarskich, takich jak cydr, wina owocowe czy miody pitne, oferowanie produktów bezalkoholowych. W obliczu rosnącego trendu NoLo, czyli wzrostu popularności napojów o zerowej lub obniżonej zawartości alkoholu, coraz więcej firm z branży alkoholowej wprowadza takie opcje do swojej oferty.

Czy darowizna na WOŚP podlega odliczeniu od podatku? Komentarz ekspercki

W najbliższą niedzielę (26.01.2025 r.) swój Finał będzie miała Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy. Bez wątpienia wielu przedsiębiorców, jak również tysiące osób prywatnych, będzie wspierać to wydarzenie, a z takiego działania płynie wiele korzyści. Czy darowizna na WOŚP podlega odliczeniu od podatku?

REKLAMA