| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Firma > Zakładam firmę > Gabinet kosmetyczny > Gabinet kosmetyczny - franczyza

Gabinet kosmetyczny - franczyza

Coraz bardziej popularna w Polsce franczyza (jako pewnego rodzaju umowa licencyjna) to niezły sposób na własny biznes. Szczególnie przy zakładaniu salonu kosmetycznego, gdzie przystąpienie do takiego systemu daje Ci od razu możliwość znalezienia się w sieci renomowanych, wysokiej klasy salonów kosmetycznych.

Jeżeli wybierzesz taką formę prowadzenia swojego salonu otrzymasz tzw. pakiet franczyzowy, nazywany także licencją franczyzową. Stanowi on istotę systemu franczyzowego, w związku z tym że zawiera kompletną koncepcję prowadzenia działalności gospodarczej oferowaną przez franczyzodawcę.

W skład standardowego pakietu wchodzą:
1. znak towarowy,
2. know-how (czyli całokształt wiadomości, wiedzy fachowej, doświadczenia w danej działalności),
3 tzw. podręcznik operacyjny (opis zasad według których będziesz miał obowiązek jako franczyzobiorca prowadzić działalność w ramach systemu franczyzowego),
4.usługi świadczone przez franczyzodawcę na rzecz franczyzobiorcy (np. szkolenia, pomoc w wyborze lokalizacji, pomoc przy budowie/remoncie lokalu – chodzi tu przede wszystkim o jednolity wizerunek wszystkich punktów należących do danej sieci; ponadto wyposażenie, produkty, rekrutację personelu oraz bieżące usługi np. doradztwo, udział w targach, dostarczanie jednolitych produktów i materiałów promocyjnych itd.),
5. opłaty na rzecz franczyzodawny – najczęściej występują następujące formy opłat za udzielenie licencji na korzystanie z pakietu franczyzowego:
- wstępna opłata franczyzowa (czyli opłata przy wejściu do systemu),
- bieżąca opłata franczyzowa (z reguły jest to procent od wartości sprzedaży realizowanej przez franczyzobiorcę),  
- wpłata na wspólny fundusz marketingowy (kwota przeznaczana jest wyłącznie na finansowanie działań promocyjno-reklamowych całego systemu – istotą jest jednolity wizerunek na rynku).

Kosmetyczny Instytut dr Ireny Eris daje możliwość współpracy w systemie franczyzy. Instytut Eris oferuje klientom kosmetykę pielęgnacyjną, usługi dermatologiczne, kosmetyczne zabiegi uzupełniające i dodatkowe, jak również pełną ofertę fryzjerską mając następujące wymagania dla przyszłych franczyzobiorców:
1. Lokalizacja – duże miasta powyżej 100 tys. mieszkańców (prestiżowe dzielnice);
2. Lokal – powierzchnia minimum 160 m2, wysokość 3 m, parter, przestrzenne witryny, własność lub dzierżawa minimum 5 lat;
3. Systematyczne uczestnictwo w szkoleniach, mających na celu przede wszystkim podniesienie standardu obsługi klienta;
4. Zdolność do samodzielnego prowadzenia własnego przedsiębiorstwa przestrzegając zasad współpracy franczyzowej;
5. Mile widziane wykształcenie medyczne lub kosmetyczne.

www.drirenaeris.pl

Inne możliwości franczyzy
WWW.4health.pl
WWW.camillealbane.pl
WWW.bailine.pl
WWW.glamourstudio.pl

Anna Konarzewska-Żuczek

Czytaj także

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

EY

Firma EY jest światowym liderem rynku usług profesjonalnych obejmujących usługi audytorskie, doradztwo podatkowe, doradztwo biznesowe i doradztwo transakcyjne.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »