Jak założyć e-sklep? - wybór platformy sklepu
REKLAMA
REKLAMA
Decydując się na gotowe rozwiązanie mamy do wyboru dwie możliwości. Pierwszą z nich jest wybór usługi SaaS (ang. Software as a Service). Dzięki temu opłacając miesięczny abonament otrzymujemy domenę, hosting oraz gotową platformę wraz ze wsparciem technicznym. Tego typu rozwiązania są coraz popularniejsze głównie z uwago na niski koszt prowadzenia działalności oraz stały dostęp do pomocy technicznej.
REKLAMA
Dodatkową zaletą jest bardzo szybki czas uruchomienia i wdrożenia platformy. W praktyce wystarczy jeden dzień, by móc uruchomić gotowy sklep. Oczywiście rozwiązanie to nie jest pozbawione wad. Decydując się usługę SaaS musimy pogodzić się brakiem możliwości wprowadzania indywidualnych rozwiązań.
Zobacz: E-faktura w e-biznesie – jakie są korzyści takiego rozwiązania?
REKLAMA
Owszem na samym początku przechodzimy przez etap konfiguracji, ale do wyboru mamy jedynie rozwiązania dedykowane. To samo tyczy się wpływu na kierunek rozwoju oprogramowania. Posiadając własny sklep, to my decydujemy o charakterze modyfikacji, natomiast w tym przypadku jesteśmy zdani na łaskę producenta platformy.
Drugą możliwością jest wybór darmowych skryptów sklepowych, które uruchamiamy samodzielnie na swoim serwerze. Niewątpliwą zaletą tego typu rozwiązania jest zerowy koszt samej platformy. Dodatkowo mamy pełną kontrolę nad konfiguracją sklepu i wprowadzaniem ewentualnych zmian. Niestety w tym miejscu kończą się wszystkie zalety darmowego oprogramowania.
Polecamy: Jak założyć własną firmę?
Decydując się na to rozwiązanie musimy się liczyć z ogromną ilością czasu jaką pochłonie nam przygotowanie i wdrożenie całej platformy. Dodatkowo musimy pamiętać o samodzielnej aktualizacji oprogramowania oraz poprawie błędów w kodzie sklepu.
Co prawda sama platforma jest darmowa, ale nie oznacza to, że nie poniesiemy żadnych opłat podczas uruchamiania sklepu. W praktyce koszt uruchomienia platformy jest wyższy niż w modelu SaaS.
Wszystko to przez cenę wynajęcia serwera, który w przypadku sklepu internetowego jest znacznie wyższy niż standardowej witryny głównie z uwagi na dużo większą powierzchnię.
Polecamy: serwis Zakładam firmę
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.