Bądź gospodarzem doskonałym
REKLAMA
REKLAMA
Kontakty z obcokrajowcami mogą być przyczyną dużego stresu. By go zmniejszyć podejmij kilka działań przed wizytą, a w jej czasie okaż zrozumienie dla swojego gościa i nie patrz krytycznym okiem na jego pomyłki.
REKLAMA
Wiedza najważniejsza
Dowiedz się jak najwięcej o kulturze, zwyczajach i religii państwa, z którego pochodzi twój gość. Informacje te sprawią, że nie będziesz zaskoczony nietypowym powitaniem. Będziesz też wiedział jakich tematów rozmów unikać, jakie potrawy zaproponować. Unikniesz gaf w stylu serwowania alkoholu osobom, których religia tego zabrania. Zgromadź wiedzę nie tylko o kulturze kraju, z którego pochodzi gość, dowiedz się czegoś o nim samym. W tym celu możesz skontaktować się z osobista sekretarką lub asystentką twojego gościa. Możesz też zapytać swojego gościa osobiście o preferencje kulinarne, dietę.
Czytaj także: Spotkanie z klientem
Z rodziną czy bez?
Dobrze widziane może być również wystosowanie do twojego gościa zaproszenia nie tylko dla niego, ale dla jego rodziny. Jeśli zdecydujesz się na ten krok pamiętaj, by zorganizować czas pobytu zarówno twojemu klientowi jak i jego najbliższym.
Zaopiekuj się swoim gościem
Od momentu przybycia do twojego kraju, twój gość powinien mieć zapewniony transport z lotniska do hotelu. Zadbaj również, by przez cały pobytu twój gość nie musiał podróżować na własną rękę. Możesz umilić mu czas zapraszając na wycieczkę po mieście, pokazując ciekawe miejsca. Jako pamiątkę z wizyty w obcym kraju podaruj gościowi album ze zdjęciami zabytków lub książkę o kulturze naszego kraju.
Zobacz serwis: Kontakty z klientami
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.