REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jak założyć e-sklep? - klient

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
epieniadz.blox.pl
Nie wszystkie metody stosowane w sklepach stacjonarnych można przenieść do sieci.
Nie wszystkie metody stosowane w sklepach stacjonarnych można przenieść do sieci.

REKLAMA

REKLAMA

Klient , nasz pan – te słowa od zawsze towarzyszyły każdemu szanującemu się przedsiębiorcy. I nieważne, czy dotyczy to małego straganu z warzywami, czy dużej firmy klient stanowił i będzie stanowić największą wartość, gdyż to on warunkuje popyt na sprzedawane przez nas dobro. Nietrudno się więc dziwić, że wymyślono szereg metod, działań mających głównie na celu wykreowanie pozytywnego wizerunku w oczach odwiedzających nasz sklep.

Pomimo mnogości dostępnych metod należy pamiętać, że przy wyborze duże znaczenie ma charakter prowadzonej działalności. Jeżeli prowadzimy klasyczny, stacjonarny sklep nie przydadzą się nam porady dotyczące optymalizacji procesu internetowych płatności.

REKLAMA

Chcąc zadbać o swojego klienta z punktu widzenia sklepu internetowego można uznać, że większość działań mających to uczynić zawiera się w jednym słowie – usability. Co to takiego? Najprościej mówiąc, poprzez użyteczność rozumiemy ogół działań mających na celu uproszczenie i skrócenie, a tym samym uatrakcyjnienie procesów wyszukiwania i zamawiania produktów.

Jakie to ma znaczenie dla klienta?

Otóż, jak już wcześniej wspominałem nie wszystkie metody stosowane w sklepach stacjonarnych można przenieść do sieci. Nie przydadzą się nam zalecenia odnośnie bycia cierpliwym i uśmiechniętym podczas rozmowy z klientem skoro w Internecie klient dokonuje wyboru towaru samodzielnie, bez rozmowy z obsługą. Chcąc to dokładnie zrozumieć należy sobie uświadomić co tak naprawdę jest ważne dla klienta sklepu internetowego. W tym celu należy zapoznać się z dwoma kluczowymi pojęciami: konwersja i współczynnik porzuceń koszyka. Konwersja to nic innego jak stosunek liczby zakupów do liczby odwiedzających.

Polecamy: Jak założyć własną firmę?

REKLAMA

Drugie pojęcie określa współczynnik liczby klientów, którzy wrzucili produkty do koszyka, ale nie sfinalizowali transakcji. Jak pokazują ostanie badania, aż 75% potencjalnych klientów porzuca swoje koszyki. Mając to na uwadze z całą pewnością można stwierdzić, że pierwszym zadaniem jakiego powinniśmy się podjąć chcąc zadbać o klienta jest optymalizacja procesu składania zamówień.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Najczęściej polega to na edycji samego formularza. Wielu klientów, widząc zbyt długi formularz porzuca swój koszyk. Niektórzy robią to, bo szkoda im czasu na wypełnianie wielu pół, inni nie lubią podawać zbyt wielu danych osobowych.

Oczywiście sama optymalizacja formularza zamówienia nie gwarantuje sukcesu w zakresie obsługi klienta. W końcu, aby móc mówić o zamówieniu najpierw trzeba wybrać jakiś produkt. Jeżeli towar w naszym sklepie będzie mało przejrzyście udostępniony, nie podzielony na odpowiednie kategorie, strona będzie nieczytelna, to rzeczą oczywistą jest, że klient bardzo szybko opuści naszą stronę. To samo tyczy się systemu płatności. Obecnie jeżeli nie oferujemy nic poza standardowymi przelewami, to od razu możemy się liczyć z bardzo małym współczynnikiem konwersji.

Wraz z rozwojem Internetu ludzie stają się coraz bardziej otwarci na nowe możliwości. Nawet jeżeli po czasie stwierdzimy, że i tak większość wykorzystuje typowe przelewy, to warto oferować pełen wachlarz płatności, gdyż pokaże to, że dbamy o klienta starając się nie odbiegać od obowiązujących standardów.

Polecamy: serwis Zakładam firmę

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Tego zawodu nie zastąpi AI. A które czeka zagłada? Ekspert: Programiści są pierwsi w kolejce

Sztuczna inteligencja na rynku pracy to temat, który budzi coraz większe emocje. W dobie dynamicznego rozwoju technologii jedno jest pewne – wiele profesji czeka poważna transformacja, a niektóre wręcz znikną. Ale są też takie zawody, których AI nie zastąpi – i to raczej nigdy. Jakie branże są najbardziej zagrożone? A gdzie ludzka praca pozostanie niezastąpiona? O tym mówi Jan Oleszczuk - Zygmuntowski z Polskiej Sieci Ekonomii.

Branża handlowa traci coraz więcej na kradzieżach w sklepach. Jak handlowcy rozwiązują ten problem

Zmorą branży handlowej wciąż są kradzieże sklepowe. Nasiliły się one w okresie wysokiej inflacji, ale teraz nie słabną w oczekiwanym tempie. Kradzieży z powodów ekonomicznych jest mniej, natomiast rozzuchwalili się złodzieje kradnący dla zysku.

Nadchodzi czas pożegnań z papierowymi fakturami. Wszystko co trzeba wiedzieć o e-fakturowaniu i KSeF

Krajowy System eFaktur powstał by ułatwić życie przedsiębiorcom, ale jest też nowym obowiązkiem, którego przestrzeganie narzuca prawo. Firmy, które nie będą przestrzegać jego zasad, muszą liczyć się z dotkliwymi karami, wynoszącymi nawet 100% kwoty podatku z faktury wystawionej poza KSeF.

Dlaczego rezygnują z założenia własnej firmy: kobiety mają inny powód niż mężczyźni

Aż 47 proc. ankietowanych Polaków nie chciałoby prowadzić własnej firmy – wskazują dane z raportu „Polki i przedsiębiorczość 2024: Bariery w zakładaniu firmy”. Kobiety przed założeniem własnej firmy powstrzymuje sytuacja rodzinna, a mężczyzn – stan zdrowia. Nowe dane.

REKLAMA

Branża meblarska mocno traci przez zagraniczną konkurencję, końca kłopotów nie widać

Wysokie koszty produkcji, spadający popyt i silna konkurencja z Azji osłabiają pozycję polskiej branży meblarskiej. Długi sektora, notowane w Krajowym Rejestrze Długów, sięgają już prawie 130 mln zł – coraz więcej przedsiębiorstw musi wybierać między utrzymaniem płynności a spłatą zobowiązań.

Prezydent zawetował. Przedsiębiorcy będą dalej płacić wysoką składkę zdrowotną a może rząd podejmie drugą próbę zmiany

Prezydent zawetował ustawę obniżającą składki zdrowotne dla przedsiębiorców. Rząd jednak nie ustępuje i podejmie kolejną próbę, powtarzając rozwiązania przyjęte w ustawie dokładnie w takiej samej treści. Jaka więc ma być składka zdrowotna gdy uda się przeprowadzić zmiany.

Rolnicy wierzą w dobrą koniunkturę - po dłuższej przerwie znów inwestują w maszyny rolnicze

W I kwartale 2025 roku rolnictwo było branżą z największym udziałem w finansowaniu maszyn i urządzeń przez firmy leasingowe – 28%, wynika z danych Związku Polskiego Leasingu. Rolnicy wracają do inwestowania wierząc w poprawę koniunktury w branży.

Mała firma, duże ryzyko. Dlaczego system ochrony to dziś inwestycja, nie koszt [WYWIAD]

Choć wielu właścicieli małych firm wciąż traktuje ochronę jako zbędny wydatek, rosnąca liczba incydentów – zarówno fizycznych, jak i cyfrowych – pokazuje, że to podejście bywa kosztowne. Dziś zagrożeniem może być nie tylko włamanie, ale też wyciek danych czy przestój operacyjny. W rozmowie z Adamem Śliwińskim, wiceprezesem Seris Konsalnet Security, sprawdzamy, jak MŚP mogą skutecznie zadbać o swoje bezpieczeństwo – bez milionowych budżetów, za to z myśleniem przyszłościowym.

REKLAMA

Polskie firmy chcą eksportować do USA, co z cłami

Polska gospodarka łapie drugi oddech czy walczy o utrzymanie na powierzchni? Jaka będzie przyszłość eksportu do USA? Eksperci podsumowali pierwszy kwartał 2025. Analizie poddany został nie tylko eksport polskich firm, ale i ogólny bilans handlu zagranicznego.

Teraz płatności odroczone także przy zakupach dla firmy

Polskie firmy uzyskują dostęp do płatności odroczonych oraz ratalnych w standardzie zbliżonym do tego oferowanego konsumentom. To duże ułatwienie, z którego skorzystają w pierwszej kolejności małe i średnie firmy.

REKLAMA