REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Biznes, Pracodawca

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Czy startupy potrzebują inkubatorów, jak wybrać właściwie?

Startupowcy mogą skorzystać z inkubatorów od początku, niezależnie od funduszy czy stopnia zaawansowania pracy. Inkubatory nie inwestują pieniędzy i nie otrzymują zapłaty za pomoc, za to służą wsparciem mentorów i dają wskazówki biznesowe.

Konstytucja Firmy Rodzinnej

Kontynuując cykl artykułów poświęconych najważniejszym mechanizmom Ładu Rodzinnego przyjrzyjmy się jednemu z mnie najbliższych – Konstytucji Firmy Rodzinnej. To jeden z najbardziej kompleksowych dokumentów rodzinnych, który porównać można do przewodnika prowadzenia firmy, napisanego wspólnie przez jej założycieli. Dzięki niemu przyszłe pokolenia mogą poznać cele i sposób zarządzania firmą rodzinną, jakie przyświecały jej założycielom lub cele te modyfikować idąc z duchem czasu.

Polecamy książkę „Praktyczne zarządzanie zmianą w firmie” Beaty Kozyry

Czy to nam się podoba, czy nie, świat idzie do przodu coraz szybciej, a organizacje chcące utrzymać się na rynku powinny za światem nadążać. We wciąż zmieniającym się środowisku bez zdolności adaptacji nie da się przetrwać. Dzięki książce Beaty Kozyry przejście ze stanu obecnego do stanu pożądanego, przestaniecie postrzegać jako zagrożenie – a zaczniecie upatrywać w nim szansy na usprawnienie organizacji! Patronem medialnym książki jest portal Infor.pl.

Networking – jak tego nie robić?

Skuteczne budowanie użytecznych relacji to nie sztuka wymiany wizytówek, w ślad za którą idzie zarzucanie listami powitalnymi. W networkingu nie wystarczy jedynie dobrze się zaprezentować podczas pierwszego spotkania, trzeba też zadbać o utrzymanie kontaktu na długie lata, ciągle go podtrzymywać oraz właściwie wykorzystywać. A o tym, czego nie należy robić, opowiada założyciel platformy dla poszukiwania korepetytorów Preply.com Kirill Bigai.

REKLAMA

Polska odnotowuje wzrost inwestycji zagranicznych

W ubiegłym roku Polska po raz pierwszy od 2008 r. znalazła się w pierwszej piątce najpopularniejszych europejskich kierunków dla inwestorów zagranicznych. Tak wynika z badania „Atrakcyjność inwestycyjna Polski”, przeprowadzonego przez firmę doradczą EY.

Wzrasta liczba inwestycji zagranicznych w Polsce i Europie

W minionym roku w Europie odnotowano rekordową liczbę inwestycji zagranicznych, które wiążą się z powstaniem nowych miejsc pracy. Powstało blisko 6 tys. nowych projektów, co oznacza wzrost o 15% rok do roku, na które przypada co najmniej 259 673 miejsc pracy – to wzrost o 19% rdr. Najpopularniejszymi kierunkami inwestycyjnymi były: Wielka Brytania, Niemcy i Francja. W pierwszej piątce najpopularniejszych europejskich kierunków dla inwestorów zagranicznych znalazła się Polska.

Polecamy książkę „Everest lidera” Anny Sarnackiej-Smith

W książce „Everest lidera. O wartościach, silnym zespole i skutecznym przywództwie” Anna Sarnacka-Smith dzieli się z nami lekcjami, które wyniosła z własnych szefowskich błędów, oraz praktykami, narzędziami, rozwiązaniami, które pomagają w drodze na upragniony szczyt, taki, z którego widać jeszcze więcej możliwości. W tej liderskiej podróży każdy ma bowiem swój „Everest”, górę, która budzi szacunek i podziw, która jest wyżej niż ta, na której właśnie jesteśmy, której zdobycie nie jest proste, ale jest możliwe, jeśli się do tej wyprawy dobrze przygotujemy. Patronat medialny nad książką objął portal Infor.pl.

5 największych porażek biznesowych Doliny Krzemowej - Yahoo, Groupon i inne

Dolina Krzemowa - centrum przemysłu i nowych technologii znajdujące w stanie Kalifornia (USA) słynie nie tylko z innowacyjnych firm, ale również z porażek biznesowych. Poniżej pięć historii największych klęsk przedsiębiorców pracujących w Kalifornii.

REKLAMA

Mała ustawa o innowacyjności - zmiany od 2017 roku

W dniu 23 listopada 2016 r. Prezydent Andrzej Duda podpisał pierwszą z ustaw mających na celu poprawę innowacyjności polskiej gospodarki, tzw. małą ustawę innowacyjną. Zmiany zaczęły obowiązywać 1 stycznia 2017 r. Nowe rozwiązania mają służyć podniesieniu poziomu innowacyjności w Polsce, poprawie funkcjonowania polskiej gospodarki oraz nauki.

Jak zostać organizatorem turystyki w 2017 r.?

Organizowanie wycieczek, świadczenie usług hotelarskich i praca jako przewodnik to działalność regulowana. Dlatego też przed rozpoczęciem wykonywania tych usług konieczne jest uzyskanie wypisu do odpowiedniego rejestru i spełnienie ustawowych wymogów.

FutureTech Congress: Przyszłość pod znakiem technologii

FutureTech Congress to jeden z najważniejszych szczytów biznesowych w Europie Środkowo-Wschodniej dedykowany branżom fintech, insurtech oraz big data. 24 i 25 maja eksperci z całego świata będą w Warszawie rozmawiać o tym, jak przedsiębiorstwa mogą przygotować się do rzeczywistości kształtowanej przez technologie, sztuczną inteligencję i disruptive innovation.

Startupowcu, nie popełniaj moich błędów! Czego żałują prezesi?

Światowy Tydzień Przedsiębiorczości dobiegł końca. Z tej okazji w blisko 160 krajach na świecie,w tym także w Polsce, odbywały się darmowe warsztaty i prezentacje dedykowane młodym przedsiębiorcom oraz tym, którzy dopiero myślą o założeniu własnego biznesu. W ramach podsumowania poprosiliśmy dwóch właścicieli dużych spółek technologicznych o stworzenie dekalogu startupowicza.

START-UP - Co zrobić, kiedy współzałożyciel odchodzi z firmy?

Startupom zawsze trudno jest pogodzić się z utratą pracowników, dlatego tym bardziej pożegnanie jednego z założycieli jest jednym z najtrudniejszych testów dla zespołu. Jak było w przypadku ukraińskiego startupu Preply.com i czego możemy się nauczyć na błędach innych?

Założyłem piekarnię. Czy jestem startupowcem? O różnicach między małą firmą a startupem

Czy każda mała firma to starup? Wg polskich mediów tak. Nowa kawiarnia-startup, nowa butik - startup, nowy sklep internetowy- podwójny startup ze względu na to, funkcjonuje w internecie. W rzeczywistości dane pojęcie oznacza zupełnie coś innego. Co się zatem kryje pod tym wyświechtanym nieco słowem?

Crossing the Baltic Sea – seminarium dla polsko-szwedzkiego biznesu

23 marca w Sztokholmie i 6 kwietnia w Gdyni odbędą się organizowane przez Rödl & Partner seminaria o nazwie „Crossing the Baltic Sea”. Dedykowane są one szwedzkim przedsiębiorcom zainteresowanym inwestowaniem w Polsce i polskim, których interesuje lokowanie kapitału w Szwecji. Rödl & Partner, wraz z partnerami wydarzenia, doradzi uczestnikom jak najsprawniej taki proces przeprowadzić. Infor.pl jest patronem medialnym tego wydarzenia.

X Konferencja Sieci Szerokopasmowe

Konferencja Sieci Szerokopasmowe to unikalna platforma wymiany opinii, wiedzy i doświadczeń pomiędzy decyzyjnymi na rynku podmiotami, zainteresowanymi rozwojem sieci szerokopasmowych w naszym kraju. Podczas spotkania zostaną omówione, między innymi, kierunki rozwoju sieci oraz możliwości ich finansowania, planowane modele inwestycyjne, współpraca administracji lokalnej, centralnej oraz firm działających na rynku. Podczas uroczystego otwarcia jubileuszowej edycji Konferencji Sieci Szerokopasmowe wystąpią Goście Honorowi: Anna Streżyńska, Minister Cyfryzacji i Marcin Cichy, Prezes Urzędu Komunikacji Elektronicznej.

Kobieta i przedsiębiorczość, czyli „III Dzień Kobiet Biznesu”  - już ruszyły zapisy

„Dzień Kobiet Biznesu” pod takim hasłem 16 marca w biurowcu Warsaw Trade Tower w Warszawie odbędą się bezpłatne warsztaty dla przedsiębiorczych pań. Ich organizatorem jest Fundacja Tax Care, Inicjatywa Wspierania Przedsiębiorczości, która już po raz trzeci, przy okazji Międzynarodowego Dnia Kobiet organizuje spotkanie dedykowane płci pięknej.

Top Employers Polska 2017: znamy 43 najlepszych pracodawców

W czwartek 9 lutego 2017 r. odbyła się uroczystość wręczenia nagród, wieńcząca ósmą już edycję programu Top Employers Polska. Certyfikat otrzymały 43 działające w Polsce organizacje.

Jak w 2017 r. zmienią się przepisy dla pracodawców?

Rok 2017 przynosi wiele zmian w obszarze wykonywania działalności gospodarczej w Polsce. Wśród nich szczególne znaczenie dla pracodawców ma obowiązująca od tego roku nowelizacja przepisów Kodeksu pracy dotycząca m.in. tworzenia regulaminów pracy i wynagradzania, sporządzania świadectwa pracy. Natomiast od 1 kwietnia 2017 r. zmienią się zasady regulujące tryb ustalania wysokości stopy procentowej składki na ubezpieczenie wypadkowe przez ZUS w przypadkach zaniżenia jej wysokości przez płatnika.

Jak zapewnić kierowcom noclegi w podróżach służbowych – skutki najnowszego wyroku TK

Po wyroku TK z 24 listopada 2016 r. (K 11/15) w sprawie stosowania do kierowców przepisów rozporządzenia w sprawie podróży służbowych pracowników sfery budżetowej pracodawcy będą mogli ograniczyć im wypłatę ryczałtów za nocleg. Stanie się tak w przypadku zapewnienia tym pracownikom możliwości przenocowania w kabinie pojazdu. Wskazany wyrok odnosi się jedynie do kierowców wykonujących przewozy międzynarodowe pojazdami, które są wyposażone w miejsce do spania.

Jakie ułatwienia dla pracodawców w zakresie prawa pracy i ZUS obowiązują od 1 stycznia 2017 r.

Od 1 stycznia 2017 r. regulamin pracy i wynagradzania oraz fundusz świadczeń socjalnych muszą tworzyć pracodawcy zatrudniający co najmniej 50 pracowników. Dotychczas obowiązek tworzenia tych regulaminów oraz prowadzenia zfśs mieli pracodawcy zatrudniający co najmniej 20 pracowników. To jedna z najważniejszych zmian, jakie wprowadziła ustawa o zmianie niektórych ustaw w celu poprawy otoczenia prawnego przedsiębiorców.

Ocena gotowości firmy do zmian

Standardowo wprowadzanie zmian zaczyna się od stwierdzenia, że jest źle i w dodatku bardzo późno, więc najwyższy czas coś z tym zrobić. W organizacjach zorientowanych na strategię i efektywność działań zaczyna się etap strategicznego planowania zmian. Często wiążą się one ze zmianą technologii, systemu zarządzania, systemu motywacyjnego lub całego modelu biznesowego czy kultury organizacyjnej.

Komu powierzyć tłumaczenie dokumentów firmy

Wraz z rozwojem firmy i ekspansją na zagraniczne rynki pojawia się konieczność inwestowania w tłumaczenie różnego typu dokumentów. Przedsiębiorca może zatrudnić tłumacza lub rozpocząć współpracę z agencją tłumaczeń. Wybór odpowiedniego dla firmy rozwiązania zależy od kilku czynników.

Jak usprawnić obieg informacji i dokumentów w firmie

Firmy najczęściej zaczynają zauważać potrzebę wdrożenia sprawnego obiegu informacji i dokumentów w momencie, gdy biznes zaczyna się szybko rozrastać, a jego właściciele inwestują w zatrudnienie nowych osób. Przybywa wówczas dokumentów napływających zarówno z zewnątrz firmy, jak i od samych pracowników, a dotychczas stosowane schematy postępowania i procedury przestają być wystarczające.

Jak otrzymać dofinansowanie na żłobek?

Środki finansowe na tworzenie i funkcjonowanie miejsc opieki nad dziećmi w wieku do lat 3 mogą pochodzić z budżetu państwa.

Brytyjskie terytoria zależne przyjazne firmom

Jeżeli chodzi o przyjazne biznesowi, a zależne od Wielkiej Brytanii kraje, to dobrym wyjściem będzie Gibraltar. Inne możliwe jurysdykcje to np. Brytyjskie Wyspy Dziewicze, Kajmany, Bermudy, Anguilla, czy też brytyjskie dependencje takie jak Man, Guernsey i Jersey.

Kondycja polskich przedsiębiorców

Ministerstwo Rozwoju w dniu wczorajszym opublikowało raport o przedsiębiorczości w Polsce. Jak wynika z raportu wyniki gospodarcze można uznać za dobre. Odnotowano wzrost gospodarczy na poziomie 3,6% (jest to jeden z lepszych wyników Unii Europejskiej).

Bezpieczeństwo musi stać się priorytetem dla zarządów firm

Niemal każdego dnia wiadomości o kradzieżach danych docierają do nas z serwisów informacyjnych. I chociaż firmy starają się przeciwdziałać cyberzagrożeniom, wydając coraz więcej na infrastrukturę bezpieczeństwa, to częstotliwość tego typu przestępstw oraz powodowane nimi straty nieustannie rosną.

Blog firmowy w 2017 r. - co zrobić, by każdy go czytał?

Blog firmowy to narzędzie inbound marketingu o dużym i wciąż jeszcze niewyczerpanym potencjale. Jakie trendy będą rządzić firmową blogosferą w 2017 roku? Co zrobić, by blog firmowy przynosił odczuwalne korzyści i budował markę firmy w internecie?

Sztuka dyplomacji – savoir-vivre w biznesie

W dniach 24-25 października 2016 r. w Centrum Konferencyjnym GOLDEN FLOOR w budynku Millenium Plaza w Warszawie odbędzie się szkolenie ,, Sztuka dyplomacji – savoir-vivre w biznesie ", organizowane przez MM Conferences S.A. Infor.pl jest patronem medialnym tego wydarzenia.

Inwestycje na rynkach kapitałowych - narzędzie Unit-Linked

Pojęcie Unit – Linked (dosł. „naczynia połączone”) oznacza narzędzie inwestycyjne, które korzysta z udogodnień oferowanych przez prawo polisom ubezpieczeniowym. Jest to narzędzie skierowana do szerokiego grona potencjalnych inwestorów. Mogą się na nie zdecydować wszystkie rodzaje spółek kapitałowych i osobowych, a także przedsiębiorstwa o strukturze mieszanej oraz firmy jednoosobowe.

Współpraca z agencją tłumaczeń - proces powstawania przekładu

W przypadku gdy w firmie zaistnieje konieczność profesjonalnego przetłumaczenia materiałów na inny język, przedsiębiorca może skorzystać z usług podmiotów zewnętrznych specjalizujących się w tym zakresie, tj. agencji tłumaczeń. Aby jednak współpraca z agencją tłumaczeń przebiegała efektywnie, warto wiedzieć jak przebiega cały proces przekładu. Pozwoli to uniknąć komplikacji oraz zaoszczędzić cenny dla projektu czas.

Pomoc rodziny w prowadzeniu firmy a ZUS

Przedsiębiorcy mogą korzystać z pomocy członków rodziny przy prowadzeniu firmy. Warto pamiętać o tym, iż za osoby współpracujące należy odprowadzać składki do ZUS-u. Jakie?

Nowe zasady tworzenia Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych (ZFŚS) - od 1 stycznia 2017 r.

W ramach projektu ustawy o zmianie niektórych ustaw w celu poprawy otoczenia prawnego przedsiębiorców Ministerstwo Rozwoju przygotowało modyfikację ustawy o zakładowym funduszu świadczeń socjalnych. Zmiany dotyczyć będą złagodzenia wymogów prawa pracy wobec małych przedsiębiorców poprzez podniesienie progu zobowiązującego do utworzenia ZFŚS z 20 do 50 pracowników. Zmiany mają wejść w życie 1 stycznia 2017 r.

Jak prowadzić rozmowy biznesowe z Brytyjczykami i Amerykanami

Negocjacje biznesowe prowadzone w języku angielskim nie zawsze wyglądają tak samo. Niezbite argumenty niejednokrotnie nie wystarczają, znaczenie ma również zachowanie i użycie odpowiedniego słownictwa. Mimo stosowania tego samego języka Brytyjczycy i Amerykanie znacznie różnią się w kwestii rozmów biznesowych.

Rodzinny biznes, czyli co robią dzieci polskich milionerów

Dzieci polskich milionerów w zasadzie nie muszą robić nic, ponieważ ich rodzice dobrze zadbali o to, żeby do końca życia niczego im nie brakowało. Mimo to, wielu z nich dołącza do rodzinnych biznesów, angażują się w ich budowę. Inni natomiast wybierają własną ścieżkę kariery i realizują się z dala od rodzinnych imperiów. Przyjrzyjmy się, co robią dzieci polskich milionerów?

Czy polskie firmy są przygotowane na cyberataki?

Jak wynika z badań przeprowadzonych w marcu tego roku przez TNS Polska w dużych polskich przedsiębiorstwach, ponad jedna trzecia firm spodziewa się poważnego cyberataku w ciągu najbliższych trzech miesięcy. Czy procedury i metody zabezpieczeń stosowane w firmach są wystarczające, by zapobiec tym atakom?

Swobodny przepływ pracowników

Prezydent RP podpisał ustawę z dnia 29 kwietnia 2016 r. o zmianie ustawy o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy, ustawy o Państwowej Inspekcji Pracy oraz ustawy o wdrożeniu niektórych przepisów Unii Europejskiej w zakresie równego traktowania.

Jak po zmianie przepisów zatrudniać pracowników sezonowych?

Przedsiębiorca, który chce zatrudnić osoby do prac sezonowych, powinien zdecydować się na zawarcie z nimi umowy cywilnoprawnej, np. umowy zlecenia lub umowy o dzieło. Taka bowiem forma zatrudnienia będzie najbardziej korzystna dla przedsiębiorców.

Społeczna odpowiedzialność biznesu - wolontariat kompetencji

Coraz więcej przedsiębiorców angażuje się zarówno w rozwiązywanie problemów społecznych, jak i wolontariat kompetencji. Obecnie blisko dwie trzecie dużych i średnich przedsiębiorstw zna koncepcję społecznie odpowiedzialnego biznesu, a więcej niż połowa wpisuje działania CSR w formalną strategię przedsiębiorstwa.

Mobilna (r)ewolucja - systemy i narzędzia wspierające organizację, doradztwo i obsługę klienta

Zapraszamy do wzięcia udziału w konferencji "Mobilna (r)ewolucja - systemy i narzędzia wspierające organizację, doradztwo i obsługę klienta", które odbędzie się 26 kwietnia w Warszawie. Patronat medialny nad wydarzeniem objął portal Infor.pl

Jak należy sporządzić umowę o pracę i świadectwo pracy po zmianach od 22 lutego 2016 r.

W związku ze zmianą przepisów dotyczących umów na czas określony zmienił się wzór umowy o pracę. Od 22 lutego 2016 r. trzeba w niej podać cel zawarcia umowy na czas określony lub wskazać leżące po stronie pracodawcy obiektywne przyczyny jej zawarcia. Dotyczy to umów o pracę, których nie obejmują nowe limity w zakresie liczby umów na czas określony oraz w zakresie łącznego czasu ich trwania.

Wzrasta liczba ofert pracy

Niemal 129 tys. ofert zatrudnienia zgłosili pracodawcy w lutym do urzędów pracy. To o ponad 48 proc. więcej w porównaniu do poprzedniego miesiąca - wynika z szacunków Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej. Tak dobrego wyniku nie było od września 2015 r.

Jak skutecznie połączyć naukę z biznesem?

W czasach nieustannego rozwoju technologii często można usłyszeć o potrzebie wprowadzenia innowacyjności w środowisku akademickim, które nierzadko broni się przed komercjalizacją prowadzonych badań. Jak pogodzić naukowy charakter jednostek badawczych z wymaganiami świata biznesu? Doskonałym przykładem może być Poznański Park Naukowo-Technologiczny (PPNT).

Pracodawca Roku rusza z wiosenną rekrutacją

Wystartowała wiosenna rekrutacja do firmy doradczej EY. Na kandydatów czekają miejsca pracy w audycie, doradztwie biznesowym, transakcyjnym, prawnym i podatkowym. Łącznie w tym roku zatrudnienie znajdzie 200 osób.

Planowane zmiany w umowach o pracę

Umowa o pracę zawarta z pracownikiem ma mieć formę pisemną. Jeżeli nie została tak zawarta, to pracownik musi otrzymać na piśmie potwierdzenie jej warunków.

Rozwiązywanie umów o pracę – po zmianach przepisów

Od 22 lutego 2016 r. w stosunku do pracowników zatrudnionych na czas określony oraz na zastępstwo trzeba będzie stosować okresy wypowiedzenia właściwe dla umów na czas nieokreślony. Będą one zatem zależne od stażu pracy u danego pracodawcy. Po zmianie przepisów pracodawca będzie też mógł jednostronnie zwolnić pracownika z obowiązku świadczenia pracy w okresie wypowiedzenia.

Analityka biznesowa i procesy w instytucjach finansowych i ubezpieczeniowych

Zapraszamy do udziału w XIII edycji wydarzenia "Analityka biznesowa i procesy w instytucjach finansowych i ubezpieczeniowych", podczas którego omówione zostaną procesy zarządzania biznesowego, analityki danych w instytucjach finansowych i ubezpieczeniowych - w dniu 23 lutego 2016 r. Warszawie. Patronat medialny nad wydarzeniem objął portal Infor.pl

Nakłanianie pracownika konkurencyjnej firmy do ujawnienia tajemnic przedsiębiorstwa

Know-how, baza klientów i inne informacje techniczne, technologiczne, organizacyjne przedsiębiorstwa mogą mieć istotną wartość gospodarczą dla przedsiębiorcy. W dobie konkurencyjnej gospodarki zdobycie informacji będących w posiadaniu konkurenta może przynieść nieuzasadnioną przewagę rynkową.

Bezpłatna konferencja OpusNet dla przedsiębiorstw działających w regionie mazowieckim

19 listopada 2015 r. w Centrum Konferencyjno-biznesowym w Warszawie przy ul. Brackiej 9 odbędzie się bezpłatna konferencja dla przedsiębiorstw działających w regionie mazowieckim. Podczas obrad będzie można dowiedzieć się m.in. jak wejść na rynki zagraniczne, efektywnie prowadzić działalność na terenie Polski i chronić majątek firmowy. Zostaną omówione również możliwości ekspansji polskich przedsiębiorców na kraje Zatoki Perskiej.

REKLAMA