REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Polecamy książkę „Negocjacyjne zoo” autorstwa Grzegorza Załuskiego

Subskrybuj nas na Youtube
Polecamy książkę „Negocjacyjne zoo” autorstwa Grzegorza Załuskiego
Polecamy książkę „Negocjacyjne zoo” autorstwa Grzegorza Załuskiego

REKLAMA

REKLAMA

Jak mawiał Machiavelli: dobry władca powinien być potężny jak lew i przebiegły jak lis. A jaki powinien być idealny negocjator? Powolny jak żółw, chytry jak lis, czy może śliski i zwinny jak ryba? Grzegorz Załuski, wieloletni praktyk i specjalista od negocjacji, w książce „Negocjacyjne zoo” omawia różne typy negocjatorów, wykorzystując przy tym alegorie zwierzęce, i radzi, w jaki sposób należy z nimi pracować, aby osiągnąć zamierzony cel. Patronat medialny nad książką objął Infor.pl.

Wszyscy negocjujemy niemal każdego dnia – rozmawiając z partnerem, z dzieckiem, nawet podczas rozmowy z panią, od której kupujemy warzywa. Szczególnie w biznesie negocjacje to chleb powszedni. To na nich w dużej mierze opierają się nasze relacje z kontrahentami, partnerami biznesowymi czy dostawcami. W rezultacie nieważne co negocjujemy – ważne, abyśmy odnieśli w tym sukces.

REKLAMA

REKLAMA

Powodzenie każdej pertraktacji zależy od pozycji, doświadczenia, nastawienia i odpowiedniego przygotowania. Każde negocjacje mogą być łatwe i przyjemne, pod warunkiem, że się do nich solidnie przygotujemy i możliwie jak najszybciej rozpoznamy negocjacyjnego partnera. I tu przychodzi nam z pomocą Grzegorz Załuski. Doświadczony negocjator, konsultant i trener biznesu, który od wielu lat wspiera działania negocjacyjne osób prywatnych, menedżerów i właścicieli firm oraz całych organizacji, stworzył Negocjacyjne zoo – praktyczne kompendium technik negocjacyjnych.

REKLAMA

Autor odwołuje się do pięciu gatunków zwierząt: słonia, żółwia, lisa, ryby i geparda, przypisując ich cechy określonym typom negocjatorów, dzięki czemu łatwo i intuicyjnie możemy przyswoić sobie pewne schematy myślenia i działania. Grzegorz Załuski część teoretyczną ograniczył do niezbędnego minimum i skupił się przede wszystkim na doskonaleniu praktycznych umiejętności z zakresu dobierania metod i technik negocjowania do typu osobowości kontrahenta. Inaczej bowiem będziemy prowadzić negocjacje z powolnym żółwiem, który stale korzysta z procedur i nie spieszy się z podejmowaniem decyzji, a inaczej z chytrym lisem, który wszystko chce uzyskać jak najszybciej, tu i teraz. Technika skuteczna w przypadku śliskiej ryby, która jeśli tylko opuści swoje otoczenie, wpada w panikę i agresję, nie zadziała w przypadku silnego i spokojnego słonia o doskonałej pamięci. Wszystkie te zależności zostały opisane w przejrzysty sposób, jasnym językiem, aby z tej książki mógł skorzystać każdy – zarówno doświadczony, jak i początkujący biznesmen.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Mówi się, że dobre przygotowanie do pertraktacji jest siedmiokrotnie bardziej czasochłonne niż same rozmowy negocjacyjne. Już nie. Negocjacyjne zoo w perfekcyjny sposób upraszcza nam to zadanie i pozwala efektywnie przygotować, przeprowadzić i z sukcesem zakończyć każdy proces negocjacyjny. Forma książki (podręcznik z kolorowymi mapami strategii negocjacyjnych) ułatwia praktyczne korzystanie z niej, uczenie się na bieżąco i sprawne przygotowanie się do każdych negocjacji.

 

Wybrane opinie o książce:

„Negocjacyjne zoo” to ciekawy poradnik zarówno dla osób stawiających pierwsze kroki w biznesie, jak i tych, którzy chcieliby sobie przypomnieć etapy, taktyki i techniki negocjacyjne. Autor prowadzi czytelnika poprzez proces negocjacji, zwracając szczególną uwagę na kluczowe czynniki sukcesu: na to, o czym musimy pamiętać, i na to, o czym nie możemy zapomnieć. Po przeczytaniu książki będziemy wiedzieli, jak dużo możemy zyskać – albo stracić, jeśli nie przejrzymy „gry" przeciwnika i nie dopasujemy do niej swojego działania – w końcu negocjacje to gra.

Bartosz Olejarski, Marketing and Sales Director OTC Sandoz Polska

Mądrze jak sowa, ale bez żabiego nadęcia, prosto jak krowie na granicy i z małpim poczuciem humoru autor „Negocjacyjnego zoo” w pomysłowy sposób przełożył skomplikowane arkana negocjacji na praktyczny i przystępny podręcznik dla każdego. Obowiązkowa lektura dla negocjatorów, którzy szukają porady wieloletniego praktyka.

Konrad Szałkiewicz, General Manager – Herbalife Polska, Czechy i Słowacja

Błyskotliwie napisana książka, która w prosty i przejrzysty sposób przedstawia meandry negocjacji biznesowych. Postaci zwierząt służą do przedstawienia najczęściej spotykanych profili negocjatorów, przez co czyta się tę książkę z ciekawością i ma ona swój logiczny rytm. Dużym atutem książki są liczne przykłady praktyczne, pokazujące duże doświadczenie biznesowe autora oraz pasję, z jaką łączy on praktykę z teorią. Negocjujemy całe życie; polecam tę lekturę – pomoże ona rozpoznać, kto stoi po drugiej stronie i jakie są jego motywacje.

Magdalena Bartoszewicz, Head of Sales Sony Mobile Communications

Książka Grzegorza Załuskiego nie tylko daje wgląd w teorię negocjowania, ale przede wszystkim przekazuje wyjątkowo praktyczne rady do natychmiastowego zastosowania, od pierwszej strony książki. Umiejętność stosowania technik negocjacji w praktyce jest ważna w wielu funkcjach handlowych, ale dla menedżera absolutnie niezbędna. Czas poświęcony na przeczytanie tej książki to znakomita inwestycja w osobisty rozwój.

Toni Hyyrylainen – Business Manager, Sanoma Media (Finland)

O autorze:

GRZEGORZ ZAŁUSKI – doświadczony negocjator, konsultant i trener biznesu. Od wielu lat wspiera działania negocjacyjne osób prywatnych, menedżerów i właścicieli firm oraz całych organizacji. Wieloletni praktyk w zarządzaniu sprzedażą oraz całymi strukturami przedsiębiorstwa. Przez kilkanaście lat pracy zawodowej zajmował wysokie stanowiska menedżerskie w największych firmach międzynarodowych. Czynny mediator, wpisany do wykazu instytucji i osób godnych zaufania w Sądzie Okręgowym w Warszawie, certyfikowany coach, współpracujący z menedżerami najwyższych szczebli oraz właścicielami firm. Ekspert mowy ciała, a także certyfikowany Instruktor Programu YOU CAN’T LIE TO ME – Body Language Institute w Waszyngtonie.

Grzegorz Załuski

Negocjacyjne zoo

Strategie i techniki negocjacji w pigułce

116 stron, oprawa miękka, cena 39,90 zł

wyd. MT Biznes

premiera 15 września 2017 r.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Cesja umowy leasingu samochodu osobowego – ujęcie podatkowe po stronie "przejmującego" leasing

W praktyce gospodarczej często zdarza się, że leasingobiorca korzystający z samochodu osobowego na podstawie umowy leasingu operacyjnego decyduje się przenieść swoje prawa i obowiązki na inny podmiot. Taka transakcja nazywana jest cesją umowy leasingu.

Startupy, AI i biznes: Polska coraz mocniej w grze o rynek USA [Gość Infor.pl]

Współpraca polsko-amerykańska to temat, który od lat przyciąga uwagę — nie tylko polityków, ale też przedsiębiorców, naukowców i ludzi kultury. Fundacja Kościuszkowska, działająca już od stu lat, jest jednym z filarów tej relacji. W rozmowie z Szymonem Glonkiem w programie Gość Infor.pl, Wojciech Voytek Jackowski — powiernik Fundacji i prawnik pracujący w Nowym Jorku — opowiedział o tym, jak dziś wyglądają kontakty gospodarcze między Polską a Stanami Zjednoczonymi, jak rozwijają się polskie startupy za oceanem i jakie szanse przynosi era sztucznej inteligencji.

Coraz większe kłopoty polskich firm z terminowym płaceniem faktur. Niewypłacalnych firm przybywa w zastraszającym tempie

Kolejny rekord niewypłacalności i coraz większa świadomość polskich firm. Od stycznia do końca września 2025 roku aż 5215 polskich firm ogłosiło niewypłacalność. To o 17% więcej niż w tym samym okresie w 2024 roku i o 39% więcej niż po pierwszym półroczu 2025 roku.

Gdy motywacja spada. Sprawdzone sposoby na odzyskanie chęci do działania

Zaangażowanie pracowników to nie tylko wskaźnik nastrojów w zespołach, lecz realny czynnik decydujący o efektywności i kondycji finansowej organizacji. Jak pokazuje raport Gallupa „State of the Global Workplace 2025”, firmy z wysokim poziomem zaangażowania osiągają o 23 proc. wyższą rentowność i o 18 proc. lepszą produktywność niż konkurencja. Jednocześnie dane z tego samego badania są alarmujące – globalny poziom zaangażowania spadł z 23 do 21 proc., co oznacza, że aż czterech na pięciu pracowników nie czuje silnej więzi z miejscem pracy. Jak odwrócić ten trend?

REKLAMA

Niezwykli ludzie. Jak wzbogacać kulturę organizacji dzięki talentom osób z niepełnosprawnością?

Najważniejszym kapitałem każdej organizacji są ludzie – to oni kształtują kulturę, rozwój i pozycję firmy na rynku. Dobrze dobrany zespół udźwignie ogromne wymagania, często przewyższając pokładane w nich oczekiwania, natomiast niewłaściwie dobrany lub źle zarządzany – może osłabić firmę i jej relacje z klientami. Integralnym elementem dojrzałej kultury organizacyjnej staje się dziś świadome włączanie różnorodności, w tym także osób z niepełnosprawnością.

Ogólne warunki umowy często nie są wiążące. Mimo że są dostępne

Wiele firm – także dużych – zakłada, że sam fakt opublikowania wzorca umownego oznacza, iż automatycznie obowiązuje on drugą stronę. To założenie jest błędne. Może być nie tylko rozczarowujące, ale i kosztowne.

Wakacje od ZUS 2025: pół miliona przedsiębiorców wciąż może z nich skorzystać w tym roku. Czy planują zrobić to w listopadzie i grudniu

Na 0,5 mln przedsiębiorców jeszcze w tym roku czekają wakacje, w kieszeni zostanie im z tego powodu 360 mln zł. Zwolnienia ze składki na własne ubezpieczenia społeczne, tzw. wakacje od ZUS-u, w tym roku uzyskało 885,5 tys. podmiotów. Te pół miliona przedsiębiorców, prawdopodobnie zaplanowało wakacje od ZUS-u na końcowe miesiące roku.

Firma w Czechach w 2026 roku – dlaczego warto?

Czechy od lat należą do najatrakcyjniejszych krajów w Europie dla przedsiębiorców z Polski, którzy szukają stabilnego, przejrzystego i przyjaznego środowiska do prowadzenia biznesu. W 2025 roku to zainteresowanie nie tylko nie słabnie, ale wręcz rośnie. Coraz więcej osób rozważa przeniesienie działalności gospodarczej za południową granicę – nie z powodu chęci ucieczki przed obowiązkami, lecz po to, by zyskać normalne warunki do pracy i rozwoju firmy.

REKLAMA

Faktoring bije rekordy w Polsce. Ponad 31 tysięcy firm finansuje się bez kredytu

Coraz więcej polskich przedsiębiorców wybiera faktoring jako sposób na poprawę płynności finansowej. Z danych Polskiego Związku Faktorów wynika, że po trzech kwartałach 2025 roku firmy zrzeszone w organizacji sfinansowały faktury o łącznej wartości 376,7 mld to o 9,3 proc. więcej niż rok wcześniej. Z usług faktorów korzysta już ponad 31 tysięcy przedsiębiorstw.

PKO Leasing nadal na czele, rynek z wolniejszym wzrostem – leasing w 2025 roku [Gość Infor.pl]

Polski rynek leasingu po trzech kwartałach 2025 roku wyraźnie zwalnia. Po latach dwucyfrowych wzrostów branża wchodzi w fazę dojrzewania – prognozowany roczny wynik to zaledwie jednocyfrowy przyrost. Mimo spowolnienia, lider rynku – PKO Leasing – utrzymuje pozycję z bezpieczną przewagą nad konkurencją.

REKLAMA