REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Polecamy książkę „Negocjacyjne zoo” autorstwa Grzegorza Załuskiego

Subskrybuj nas na Youtube
Polecamy książkę „Negocjacyjne zoo” autorstwa Grzegorza Załuskiego
Polecamy książkę „Negocjacyjne zoo” autorstwa Grzegorza Załuskiego

REKLAMA

REKLAMA

Jak mawiał Machiavelli: dobry władca powinien być potężny jak lew i przebiegły jak lis. A jaki powinien być idealny negocjator? Powolny jak żółw, chytry jak lis, czy może śliski i zwinny jak ryba? Grzegorz Załuski, wieloletni praktyk i specjalista od negocjacji, w książce „Negocjacyjne zoo” omawia różne typy negocjatorów, wykorzystując przy tym alegorie zwierzęce, i radzi, w jaki sposób należy z nimi pracować, aby osiągnąć zamierzony cel. Patronat medialny nad książką objął Infor.pl.

Wszyscy negocjujemy niemal każdego dnia – rozmawiając z partnerem, z dzieckiem, nawet podczas rozmowy z panią, od której kupujemy warzywa. Szczególnie w biznesie negocjacje to chleb powszedni. To na nich w dużej mierze opierają się nasze relacje z kontrahentami, partnerami biznesowymi czy dostawcami. W rezultacie nieważne co negocjujemy – ważne, abyśmy odnieśli w tym sukces.

REKLAMA

Powodzenie każdej pertraktacji zależy od pozycji, doświadczenia, nastawienia i odpowiedniego przygotowania. Każde negocjacje mogą być łatwe i przyjemne, pod warunkiem, że się do nich solidnie przygotujemy i możliwie jak najszybciej rozpoznamy negocjacyjnego partnera. I tu przychodzi nam z pomocą Grzegorz Załuski. Doświadczony negocjator, konsultant i trener biznesu, który od wielu lat wspiera działania negocjacyjne osób prywatnych, menedżerów i właścicieli firm oraz całych organizacji, stworzył Negocjacyjne zoo – praktyczne kompendium technik negocjacyjnych.

Autor odwołuje się do pięciu gatunków zwierząt: słonia, żółwia, lisa, ryby i geparda, przypisując ich cechy określonym typom negocjatorów, dzięki czemu łatwo i intuicyjnie możemy przyswoić sobie pewne schematy myślenia i działania. Grzegorz Załuski część teoretyczną ograniczył do niezbędnego minimum i skupił się przede wszystkim na doskonaleniu praktycznych umiejętności z zakresu dobierania metod i technik negocjowania do typu osobowości kontrahenta. Inaczej bowiem będziemy prowadzić negocjacje z powolnym żółwiem, który stale korzysta z procedur i nie spieszy się z podejmowaniem decyzji, a inaczej z chytrym lisem, który wszystko chce uzyskać jak najszybciej, tu i teraz. Technika skuteczna w przypadku śliskiej ryby, która jeśli tylko opuści swoje otoczenie, wpada w panikę i agresję, nie zadziała w przypadku silnego i spokojnego słonia o doskonałej pamięci. Wszystkie te zależności zostały opisane w przejrzysty sposób, jasnym językiem, aby z tej książki mógł skorzystać każdy – zarówno doświadczony, jak i początkujący biznesmen.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Mówi się, że dobre przygotowanie do pertraktacji jest siedmiokrotnie bardziej czasochłonne niż same rozmowy negocjacyjne. Już nie. Negocjacyjne zoo w perfekcyjny sposób upraszcza nam to zadanie i pozwala efektywnie przygotować, przeprowadzić i z sukcesem zakończyć każdy proces negocjacyjny. Forma książki (podręcznik z kolorowymi mapami strategii negocjacyjnych) ułatwia praktyczne korzystanie z niej, uczenie się na bieżąco i sprawne przygotowanie się do każdych negocjacji.

 

Wybrane opinie o książce:

„Negocjacyjne zoo” to ciekawy poradnik zarówno dla osób stawiających pierwsze kroki w biznesie, jak i tych, którzy chcieliby sobie przypomnieć etapy, taktyki i techniki negocjacyjne. Autor prowadzi czytelnika poprzez proces negocjacji, zwracając szczególną uwagę na kluczowe czynniki sukcesu: na to, o czym musimy pamiętać, i na to, o czym nie możemy zapomnieć. Po przeczytaniu książki będziemy wiedzieli, jak dużo możemy zyskać – albo stracić, jeśli nie przejrzymy „gry" przeciwnika i nie dopasujemy do niej swojego działania – w końcu negocjacje to gra.

Bartosz Olejarski, Marketing and Sales Director OTC Sandoz Polska

Mądrze jak sowa, ale bez żabiego nadęcia, prosto jak krowie na granicy i z małpim poczuciem humoru autor „Negocjacyjnego zoo” w pomysłowy sposób przełożył skomplikowane arkana negocjacji na praktyczny i przystępny podręcznik dla każdego. Obowiązkowa lektura dla negocjatorów, którzy szukają porady wieloletniego praktyka.

Konrad Szałkiewicz, General Manager – Herbalife Polska, Czechy i Słowacja

Błyskotliwie napisana książka, która w prosty i przejrzysty sposób przedstawia meandry negocjacji biznesowych. Postaci zwierząt służą do przedstawienia najczęściej spotykanych profili negocjatorów, przez co czyta się tę książkę z ciekawością i ma ona swój logiczny rytm. Dużym atutem książki są liczne przykłady praktyczne, pokazujące duże doświadczenie biznesowe autora oraz pasję, z jaką łączy on praktykę z teorią. Negocjujemy całe życie; polecam tę lekturę – pomoże ona rozpoznać, kto stoi po drugiej stronie i jakie są jego motywacje.

Magdalena Bartoszewicz, Head of Sales Sony Mobile Communications

Książka Grzegorza Załuskiego nie tylko daje wgląd w teorię negocjowania, ale przede wszystkim przekazuje wyjątkowo praktyczne rady do natychmiastowego zastosowania, od pierwszej strony książki. Umiejętność stosowania technik negocjacji w praktyce jest ważna w wielu funkcjach handlowych, ale dla menedżera absolutnie niezbędna. Czas poświęcony na przeczytanie tej książki to znakomita inwestycja w osobisty rozwój.

Toni Hyyrylainen – Business Manager, Sanoma Media (Finland)

O autorze:

GRZEGORZ ZAŁUSKI – doświadczony negocjator, konsultant i trener biznesu. Od wielu lat wspiera działania negocjacyjne osób prywatnych, menedżerów i właścicieli firm oraz całych organizacji. Wieloletni praktyk w zarządzaniu sprzedażą oraz całymi strukturami przedsiębiorstwa. Przez kilkanaście lat pracy zawodowej zajmował wysokie stanowiska menedżerskie w największych firmach międzynarodowych. Czynny mediator, wpisany do wykazu instytucji i osób godnych zaufania w Sądzie Okręgowym w Warszawie, certyfikowany coach, współpracujący z menedżerami najwyższych szczebli oraz właścicielami firm. Ekspert mowy ciała, a także certyfikowany Instruktor Programu YOU CAN’T LIE TO ME – Body Language Institute w Waszyngtonie.

Grzegorz Załuski

Negocjacyjne zoo

Strategie i techniki negocjacji w pigułce

116 stron, oprawa miękka, cena 39,90 zł

wyd. MT Biznes

premiera 15 września 2017 r.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
5 sprawdzonych metod pozyskiwania klientów B2B, które działają w 2025 roku

Pozyskiwanie klientów biznesowych w 2025 roku wymaga elastyczności, innowacyjności i umiejętnego łączenia tradycyjnych oraz nowoczesnych metod sprzedaży. Zmieniające się preferencje klientów, rozwój technologii i rosnące znaczenie relacji międzyludzkich sprawiają, że firmy muszą dostosować swoje strategie, aby skutecznie docierać do nowych odbiorców. Dobry prawnik zadba o zgodność strategii z przepisami prawa oraz zapewni ochronę interesów firmy. Oto pięć sprawdzonych metod, które pomogą w pozyskiwaniu klientów w obecnym roku.

Family Business Future Summit - podsumowanie po konferencji

Pod koniec kwietnia niniejszego roku, odbyła się druga edycja wydarzenia Family Business Future Summit, które dedykowane jest przedsiębiorczości rodzinnej. Stolica Warmii i Mazur przez dwa dni gościła firmy rodzinne z całej Polski, aby esencjonalnie, inspirująco i innowacyjne opowiadać i rozmawiać o sukcesach oraz wyzwaniach stojących przed pionierami polskiej przedsiębiorczości.

Fundacja rodzinna po dwóch latach – jak zmienia się myślenie o sukcesji?

Jeszcze kilka lat temu o sukcesji w firmach mówiło się niewiele. Przedsiębiorcy odsuwali tę kwestię na później, często z uwagi na brak gotowości, aby się z nią zmierzyć. Mówienie o śmierci właściciela, przekazaniu firmy i zabezpieczeniu rodziny wciąż należało do tematów „na później”.

Potencjał 33 GW z wiatraków na polskim morzu. To 57% zapotrzebowania kraju na energię. Co dalej z farmami wiatrowymi w 2026 i 2027 r.

Polski potencjał na wytwarzanie energii elektrycznej z wiatraków na morzu (offshore) wynosi 33 GW. To aż 57% rocznego zapotrzebowania kraju na energię. W 2026 i 2027 r. powstaną nowe farmy wiatrowe Baltic Power i Baltica 2. Jak zmieniają się przepisy? Co dalej?

REKLAMA

Jak zwiększyć rentowność biura rachunkowego bez dodatkowych wydatków?

Branża księgowa to jedna z dziedzin, w których wynagrodzenie za świadczone usługi często jest mocno niedoszacowane, mimo tego, że błędy w księgowości mogą skutkować bardzo poważnymi konsekwencjami dla przedsiębiorców. W związku z tak doniosłą rolą biur rachunkowych powinny one dbać o poziom rentowności, który pozwoli właścicielom skupić się na podnoszeniu jakości świadczonych usług oraz większego spokoju, co niewątpliwie pozytywnie wpływa na dobrostan właścicieli biur oraz ich pracowników.

Samozatrudnieni i małe firmy w odwrocie? wzrasta liczba likwidowanych i zawieszanych działalności gospodarczych, co się dzieje

Według znawców tematu, czynniki decydujące ostatnio o likwidacji takich firm nie różnią się od tych sprzed roku. Znaczenie mają m.in. koszty prowadzenia biznesu, w tym składki zusowskie, a także oczekiwania finansowe pracowników.

Szybki wzrost e-commerce mocno zależny od rozwoju nowych technologii: co pozwoli na zwiększenie zainteresowania zakupami online ze strony klientów

E-commerce czyli zakupy internetowe przestają być jedynie wygodną alternatywą dla handlu tradycyjnego – stają się doświadczeniem, którego jakość wyznaczają nie tylko oferta i cena, lecz także szybkość, elastyczność i przewidywalność dostawy oraz prostota ewentualnego zwrotu.

Przedsiębiorczość w Polsce ma się dobrze, mikroprzedsiębiorstwa minimalizując ryzyko działalności gospodarczej coraz częściej zaczynają od franczyzy

Najliczniejszą grupę firm zarejestrowanych w Polsce stanowią mikroprzedsiębiorstwa, a wśród nich ponad 87 tys. to podmioty działające w modelu franczyzowym. Jak zwracają uwagę ekonomiści ze Szkoły Głównej Handlowej, Polska jest liderem franczyzy w Europie Środkowo-Wschodniej.

REKLAMA

Rewolucyjne zmiany w prowadzeniu księgi przychodów i rozchodów

Ministerstwo Finansów opublikowało projekt nowego rozporządzenia w sprawie prowadzenia podatkowej księgi przychodów i rozchodów (KPiR), co oznacza, że już od 1 stycznia 2026 r. zmieni się sposób ich prowadzenia.

Apteki odzyskają prawo reklamowania swojej działalności. bo obecne zakazy są sprzeczne z prawem unijnym

Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej wydał wyrok w sprawie C-200/24, w którym jednoznacznie uznał, że obowiązujący w Polsce całkowity zakaz reklamy aptek narusza prawo Unii Europejskiej. To ważny moment dla rynku aptecznego i swobody działalności gospodarczej w Polsce.

REKLAMA