REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Czy startupy potrzebują inkubatorów, jak wybrać właściwie?

Kirill Bigai
Współzałożyciel i dyrektor generalny platformy Preply dla poszukiwania korepetytorów online
Czy startupy potrzebują inkubatorów, jak wybrać właściwie? /Fot. Shutterstock.com
Czy startupy potrzebują inkubatorów, jak wybrać właściwie? /Fot. Shutterstock.com
www.shutterstock.com

REKLAMA

REKLAMA

Startupowcy mogą skorzystać z inkubatorów od początku, niezależnie od funduszy czy stopnia zaawansowania pracy. Inkubatory nie inwestują pieniędzy i nie otrzymują zapłaty za pomoc, za to służą wsparciem mentorów i dają wskazówki biznesowe.

Przy wyborze tego rodzaju platformy współpracy, czyli inkubatora przedsiębiorczości, należy zwrócić uwagę na pewne czynniki. Jakie? O tym poniżej.

REKLAMA

1. Przybliża Cię do Twojego celu

Chcesz nawiązać kontakty z potencjalnymi inwestorami czy po prostu szukasz miejsca oferującego komfortowe warunki, szybki internet i miękkie pufy? Dowiedz się, czy Twój potencjalny inkubator jest skoncentrowany na usługach, które na dany moment są Ci niezbędne.

2. Rekrutacja jak na najlepszą uczelnię

Dostać się do najlepszych inkubatorów w rodzaju Techstars czy Y Combinator jest niezwykle trudno. Rekrutacja do nich jest przeprowadzana bardzo skrupulatnie, perspektywy, które niesie nowy biznes oraz wydajność zespołu są dokładnie analizowane, ale najlepsi zawsze zostają nagrodzeni.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

POLECAMY: E - wydanie Dziennika Gazety Prawnej

3. Ma na koncie sukcesy swoich podopiecznych

Zapoznaj się z historią potencjalnego inkubatora przedsiębiorczości i startupów, które korzystały lub wciąż korzystają z jego usług. Spotkaj się z ludźmi, którzy nim zarządzają. Najlepiej o inkubatorze opowiedzą Ci jednak jego podopieczni. Na przykład, Rocket Internet nie przypadkiem jest uważany za jeden z najlepszych w Europie. Pomógł on rozwinąć skrzydła takim znanym firmom jak Lamoda, Zalando, eDarling i Groupon. Natomiast Y Combinator w swoim czasie wziął udział w budowie jednego z najbardziej udanych ukraińskich startupów Petcube.

4. Zarządzają nim profesjonaliści

Dobry image każdej organizacji stanowią jej członkowie. Zanim zaaplikujesz, zapoznaj się z osiągnięciami i profesjonalnymi kompetencjami przyszłych mentorów, aby dokonać właściwego wyboru. Na przykład mentorzy Techstars spełniali się nie tylko w strukturach inkubatora, ale także w największych światowych koncernach jak Amazon (kierownik ds. rozwoju Ahmed Abdullah), Facebook (kierownik ds. produktu Ash Wahi), Google (kierownik ds. sprzedaży Alex Vogenthaler).

5. Jest w okolicy

Jeśli Twoim głównym celem poszukiwania inkubatora przedsiębiorczości jest niedrogie miejsce pracy, warto zwrócić uwagę na jego lokalizację. Na początkowych etapach uczestnicy startupu będą dosłownie żyć w swoim biurze, dlatego lokalizacja niedaleko od domu jest niezwykle istotna.

Zobacz: Prawo dla firm

Autopromocja

REKLAMA

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA