REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Startup - jak zacząć?

Damian Strzelczyk
zakładanie firmy, start-up
zakładanie firmy, start-up
inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

Obecnie panuje moda na zakładanie firmy. Posiadanie startupu przez młode osoby to już nie tylko alternatywa dla nużącej pracy w korporacji, ale często pewien dość osobliwy styl życia.  Kiedy już wpadniemy na odpowiedni pomysł na biznes, należy od słów przejść do czynów. Jak stworzyć swój własny startup?

Gdzie jednak znaleźć wiedzę potrzebną do tego by nauczyć się jak zbudować startup, który odniesie sukces?  To czego potrzebuje każdy przedsiębiorca na początku swojej drogi to zbudowanie  sprawnie funkcjonującego i rentownego modelu biznesowego.

REKLAMA

REKLAMA

Jedną z najbardziej popularnych pozycji wydawniczych wśród startupowców jest książka „Tworzenie modeli biznesowych. Podręcznik wizjonera” wydana przez wydawnictwo Helion. Książka stworzona została przez 470 praktyków z 45 krajów i  zaprezentowano w niej uniwersalne narzędzie, które w usystematyzowany sposób umożliwia  zaprojektowanie modelu biznesowego dla swojej działalności.

 Inną pozycją wartą uwagi jest książka „Metoda Lean Startup ”, której autorem jest Eric Ries. Opisana jest w niej metoda, która pozwala maksymalizować szanse na sukces nowopowstałego startupu. Jedną z propozycji autora jest rozpoczęcie działalności z „minimalnie satysfakcjonującym produktem”, który nie będzie posiadał wszystkich kluczowych funkcjonalności, jednak umożliwi organizacji uczenie się oraz dostosowywanie produktu do potrzeb swoich klientów.

REKLAMA

Miejscem gdzie można otworzyć własną firmę i otrzymać  kompleksowe wsparcie są  Akademickie Inkubatory Przedsiębiorczości przy Szkole Głównej Handlowej. Osoby, które zdecydują się na otworzenie swojej firmy w ramach AIP korzystają z pakietu usług AIP 2.0 - obejmuje on 3 obszary kluczowe dla rozwoju każdego przedsiębiorstwa: firma, wiedza oraz społeczność. Obszar wiedzy obejmuje takie elementy jak Startup Kick-off, Startup Mentoring oraz Startup Training.

Startup Kick-off to seria 3  indywidualnych spotkań z przedstawicielem AIP w pierwszych miesiącach działalności. W trakcie spotkań doskonalony jest model biznesowy, weryfikowane są bieżące postępy przedsiębiorcy oraz wspólnie rozwiązywane są kluczowe problemy, które ograniczają rozwój startupu. Kolejnym elementem obszaru wiedzy jest Startup Mentoring, czyli możliwość spotkania z przedsiębiorcami, którzy odnieśli potężny sukces działając w ramach AIP i chcą dzielić się swoją wiedzą z osobami, które stawiają swoje pierwsze kroki w biznesie. Startup Trainingi to szkolenia, które są regularnie organizowane w biurze AIP.  

Dalszy ciąg materiału pod wideo

 Zobacz: Otwieranie firm przez studentów

Inkubator organizuje co najmniej 1 szkolenie w tygodniu o tematyce przydatnej osobom, które rozwijają swój startup - warsztaty sprzedażowe, warsztaty budowania marki czy szkolenie z marketingu internetowego. Akademickie Inkubatory Przedsiębiorczości stawiają na rozwój osób, które uczestniczą w programie AIP. Zamierzeniem jest by każda osoba po okresie 2 lat obecności w AIP była dobrze przygotowana do pełnienia roli samodzielnego przedsiębiorcy.

Czytanie podręczników dla właścicieli startupów oraz korzystanie ze wsparcia Akademickich Inkubatorów Przedsiębiorczości to tylko niektóre ze sposobów, które pozwalają maksymalizować szanse na powodzenie rozwoju naszego pomysłu biznesowego. Nie należy zapominać o elemencie społecznościowym i nie należy mieć tutaj na myśli obecności naszej firmy w Social Media. Częścią przedsiębiorczego stylu życia jest obecność na licznych imprezach, konferencjach i spotkaniach dla przedsiębiorców i pozyskiwanie coraz to nowych kontaktów. 

Startupy, które działają w ramach AIP co miesiąc spotykają się na imprezie „Startup Mixer”, która organizowana jest w jednym z miejskich klubów lub restauracji. Każdej takiej imprezie towarzyszą prezentacje kilku startupów, wybory najlepszego pomysłu biznesowego oraz prelekcja eksperta biznesu. Po części oficjalnej przedsiębiorcy mają możliwość integracji w sprzyjającej atmosferze.

Otwierając własną firmę bez wątpienia ma się na uwadze okres w jakim się znajdujemy. Decyzji o otworzeniu własnej firmy bez wątpienia towarzyszy szczegółowa analiza ryzyka z tym związanego. Ponieważ budowa startupu wymaga dużego poświęcenia to największe sukcesy odnoszą osoby, które budując swoją firmę, poświęcają się w pełni  projektowi i nie traktują go jako uzupełnienia do pracy na etacie. Z tego też powodu bardzo wiele osób rozpoczyna budowę swojego biznesu podczas studiów, kiedy to jeszcze nie mają kredytu i masy innych zobowiązań . W późniejszym okresie dużo trudniej jest zrezygnować z ciepłej posady i przejść na drogę budowania własnego przedsiębiorstwa.

Podyskutuj o tym na naszym FORUM! 

Czy budowę startupu sukcesu można zatem określić jako pewną sekwencję określonych czynności, wykonanych w odpowiednim czasie, które decydują o powodzeniu projektu?  W procesie budowania własnej firmy istotna jest funkcja samego przedsiębiorcy. Osoby, które posiadają tzw. smykałkę do biznesu, są w stanie dużo płynniej budować swoje przedsięwzięcie biznesowe, jednak przy obecnych narzędziach sukces jest na wyciągnięcie ręki każdego.

Nie żyjemy w czasach, gdy jesteśmy skazani na naukę na własnych błędach lub rady najbliższych nam ludzi - znajomych, przyjaciół i rodziny. Dostęp do wiedzy na temat tego jakie czynniki są decydujące o powodzeniu w biznesie, a które mogą wpływać  znacząco na porażkę projektu jest niezwykle prosty, a mimo to jedne projekty odnoszą sukces, a drugie ponoszą klęskę.  Żadna wiedza nie zastąpi nam jednak doświadczenia jakie zdobywamy prowadząc własny startup.

Z opinii osób zaangażowanych w obsługę startupów z Akademickich Inkubatorów Przedsiębiorczości wynika, że o sukcesie danej firmy bardzo często nie decyduje innowacyjny pomysł na biznes, ale właśnie wiedza i osobowość przedsiębiorcy, który ten pomysł realizuje i wdraża. Może właśnie Ty jesteś taką osobą? 

 Zobacz: Optymalizacja sklepów internetowych - kilka praktycznych wskazówek.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Akademickie Inkubatory Przedsiębiorczości

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA