REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Optymalizacja sklepów internetowych - kilka praktycznych wskazówek.

inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

Większość właścicieli sklepów internetowych zdaje sobie sprawę z wagi, jaką w sukcesie ich biznesu odgrywa poprawna optymalizacja strony sklepu pod kątem wyszukiwarek. Biorąc pod uwagę konkurencję jaka panuje w Internecie, wysokie miejsce w wynikach wyszukiwania na frazy związane z asortymentem naszego sklepu to czynnik kluczowy. Jednakże, nawet jeśli przedsiębiorcy zdają sobie sprawę z tego faktu, to nie zawsze potrafią skutecznie zoptymalizować, pod względem wyszukiwarek, stronę swojego sklepu. Poniżej kilka praktycznych wskazówek.

 Nie kopiuj treści opisów produktów


Właściciele i administratorzy sklepów internetowych nagminnie kopiują opisy produktów. I to nie tylko ze stron producentów, ale też konkurentów. Niektórzy czynią to z niewiedzy. To znaczy nie zdają sobie sprawy, że kopiowanie treści na zasadzie kopiuj-wklej jest, mówiąc delikatnie, niemile widziane przez wyszukiwarki. Każda taka operacja zazwyczaj kończy się uznaniem naszych „nowych treści” jako duplicate content. A finalnie może się to zakończyć usunięciem strony sklepu z indeksu wyszukiwarki. Opisy powinny być przede wszystkim unikalne dla robota Google i ciekawe dla użytkowników. Część właścicieli sklepów kopiuje treści z lenistwa lub oszczędności - stworzenie oryginalnych opisów do kilku tysięcy produktów musi wiązać się z kosztami. Jednak na tym elemencie nie warto oszczędzać. Szczególnie, że ostatnie zmiany algorytmu Google priorytetowo traktują wartościowe i unikalne treści.

REKLAMA


Zobacz: Obowiązkowe elementy faktury VAT


Każdy produkt musi być przypisany tylko do jednego adresu URL


W sklepach z szerokim asortymentem zdarza się, iż jeden produkt pasuje do kilku kategorii. Jednakże z punktu widzenia pozycjonowania, ten sam produkt powinien być przyporządkowany do jednego adresu URL. Nie znaczy to jednak, że podstrona z produktem musi być pozycjonowana tylko na jedną frazę. Gdy jeden promowany produkt przyporządkowany jest do kilku adresów URL (podstron) to wyszukiwarka nie wie, który z nich będzie ważniejszy dla internauty poszukującego informacji. Po prostu dwie podstrony tego sklepu rywalizują ze sobą na tę samą frazę (niejako kanibalizując swoją wartość). Efekt jest taki, że żadna z podstron nie jest wysoko w wynikach wyszukiwania na dane hasło kluczowe.


Pamiętaj o linkach wewnętrznych


Linki wewnętrzne to równie ważny element SEO, jak budowa bazy linków zewnętrznych prowadzących do naszej witryny. Struktura linków wewnętrznych musi być starannie przemyślana. To sprawi, że wszystkie strony w obrębie naszego serwisu będą poprawnie zaindeksowane przez robota Google. Często administratorzy zapominają o połączeniu podstron ze stroną główną lub innymi podstronami (tzw. strony „sieroty”). Do nich niestety już nie dotrze robot Google i nie będą widoczne w wyszukiwarce. Co więcej, podstrony, które są powiązane z pozycjonowanymi frazami, warto umieścić w strukturze „blisko” strony głównej.

 
Zobacz: Czy można zatrudnić pracownika na dwa etaty?

Dalszy ciąg materiału pod wideo

 

Upraszczaj kod strony


Kod strony sklepu internetowego powinien być uproszczony do minimum. To zapewni nam szybkie uruchamianie naszej strony. Choć szybki start witryny zależy od wielu czynników (np. parametry czy lokalizacja serwera), to jednak prosty i przyjazny kod strony ma tutaj ogromne znaczenie. Klient, pomimo, że zakupów internetowych dokonuje najczęściej w domu (czasem w pracy) nie lubi czekać. Starajmy się, aby kod strony był w miarę jasny i przejrzysty, ograniczmy stosowanie elementów Flash i Javascript. Zadbajmy, aby opublikowane zdjęcia były w rozdzielczości, która zapewni ich szybkie ładowanie.


Dodaj zdjęcia produktów


Psychologia społeczna oraz wielokrotnie przeprowadzane badania konsumenckie dowiodły, że kupujemy oczami. Sam opis produktu, to niewystarczający element oferty handlowej. Warto każdą ofertę urozmaicić ciekawą fotogalerią. Nie należy ograniczać się do zdjęć samego produktu. Bardzo dobry efekt dają zdjęcia pokazujące nasz produkt w atrakcyjnym kontekście, odpowiadającym wyobrażeniom potencjalnego konsumenta (produkty szczegółowo opisane i sfotografowane oraz przedstawione na żywych modelach, a nie manekinach. Mile widziane będą także materiały video. Tym bardziej, że zdjęcia i filmy video są uwzględniane przez algorytm wyszukiwarki przy ustalaniu rankingu stron w wynikach wyszukiwania. Ponadto zdjęcia wyświetlane w wyszukiwarce Google Grafika generują dodatkowy ruch na stronie.


Zobacz: Przewlekłość postępowania - jak się przed nią bronić?


Dobierz prawidłowo słowa kluczowe


Dobór słów kluczowych sprawia trudność nawet doświadczonym specjalistom SEO. Prawidłowe dobranie pozycjonowanych fraz wymaga nie tylko wiedzy, ale także doświadczenia i intuicji. Szczególnie trudno wyszukać słowa kluczowe do strony sklepu internetowego, który zawiera kilka tysięcy produktów w asortymencie. Optymalnym rozwiązaniem jest wybranie takich fraz, które są najczęściej używane przez internautów w zapytaniach. Wybranie i pozycjonowanie strony na hasła rzadko stosowane przez użytkowników wyszukiwarki nie wygeneruje nam pożądanego ruchu na stronie. Oczywiście frazy często używane będą bardziej konkurencyjne, a to wiąże się z większymi nakładami na wypozycjonowanie (dojście do czołowych pozycji) strony w wyszukiwarkach. Jednak w dłuższej perspektywie taka inwestycja się opłaci. Przy pozycjonowaniu sklepów internetowych bardzo dobre efekty przynosi stosowanie sprecyzowanych fraz (tzw. pozycjonowanie long tail).


Zobacz: Kiedy ubezpieczenie na życie pracownika może zmniejszyć podatek?


Podsumowanie

REKLAMA


Optymalizacja strony sklepu internetowego pod kątem wyszukiwarek to rzecz nie taka łatwa, jakby się pozornie zdawało. Gdy nie mamy podstawowej wiedzy o SEO, warto optymalizację powierzyć specjalistom z agencji interaktywnej. Będziemy wtedy pewni, że została wykonana profesjonalnie. Nie jest przesadą, że to głównie od miejsca strony sklepu w wynikach wyszukiwania zależy sukces biznesowy naszego przedsięwzięcia. Nie znaczy to jednak, że cena i jakość produktów nie mają znaczenia. Mają, tylko to rzeczy niejako drugorzędne. Krytycy powiedzą, że cena i jakość produktów zawsze się obronią - oczywiście, o ile internauci do nich trafią.


Kto jednak chce samodzielnie przeprowadzić optymalizację strony swojego sklepu, może skorzystać z powyższych wskazówek. Jednakże trzeba pamiętać, że algorytmy wyszukiwarek są stale modyfikowane. Na te zmiany należy nieustannie reagować i dokonywać re-optymalizacji.

 
Zobacz: Uproszczenia podatkowe dla nowych firm

 

 

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Tense.pl

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
KAS: Nowe funkcjonalności konta organizacji w e-Urzędzie Skarbowym

Spółki, fundacje i stowarzyszenia nie muszą już upoważniać pełnomocników do składania deklaracji drogą elektroniczną, aby rozliczać się elektronicznie. Krajowa Administracja Skarbowa wprowadziła nowe funkcjonalności konta organizacji w e-US.

Sztuczna inteligencja będzie dyktować ceny?

Sztuczna inteligencja wykorzystywana jest coraz chętniej, sięgają po nią także handlowcy. Jak detaliści mogą zwiększyć zyski dzięki sztucznej inteligencji? Coraz więcej z nich wykorzystuje AI do kalkulacji cen. 

Coraz więcej firm zatrudnia freelancerów. Przedsiębiorcy opowiadają dlaczego

Czy firmy wolą teraz zatrudniać freelancerów niż pracowników na etat? Jakie są zalety takiego modelu współpracy? 

Lavard - kara UOKiK na ponad 3,8 mln zł, Lord - ponad 213 tys. zł. Firmy wprowadzały w błąd konsumentów kupujących odzież

UOKiK wymierzył kary finansowe na przedsiębiorstwa odzieżowe: Polskie Sklepy Odzieżowe (Lavard) - ponad 3,8 mln zł, Lord - ponad 213 tys. zł. Konsumenci byli wprowadzani w błąd przez nieprawdziwe informacje o składzie ubrań. Zafałszowanie składu ubrań potwierdziły kontrole Inspekcji Handlowej i badania w laboratorium UOKiK.

REKLAMA

Składka zdrowotna to parapodatek! Odkręcanie Polskiego Ładu powinno nastąpić jak najszybciej

Składka zdrowotna to parapodatek! Zmiany w składce zdrowotnej muszą nastąpić jak najszybciej. Odkręcanie Polskiego Ładu dopiero od stycznia 2025 r. nie satysfakcjonuje przedsiębiorców. Czy składka zdrowotna wróci do stanu sprzed Polskiego Ładu?

Dotacje KPO wzmocnią ofertę konkursów ABM 2024 dla przedsiębiorców

Dotacje ABM (Agencji Badań Medycznych) finansowane były dotychczas przede wszystkim z krajowych środków publicznych. W 2024 roku ulegnie to zmianie za sprawą środków z KPO. Zgodnie z zapowiedziami, już w 3 i 4 kwartale możemy spodziewać się rozszerzenia oferty dotacyjnej dla przedsiębiorstw.

"DGP": Ceneo wygrywa z Google. Sąd zakazał wyszukiwarce Google faworyzowania własnej porównywarki cenowej

Warszawski sąd zakazał wyszukiwarce Google faworyzowania własnej porównywarki cenowej. Nie wolno mu też przekierowywać ruchu do Google Shopping kosztem Ceneo ani utrudniać dostępu do polskiej porównywarki przez usuwanie prowadzących do niej wyników wyszukiwania – pisze we wtorek "Dziennik Gazeta Prawna".

Drogie podróże zarządu Orlenu. Nowe "porażające" informacje

"Tylko w 2022 roku zarząd Orlenu wydał ponad pół miliona euro na loty prywatnymi samolotami" - poinformował w poniedziałek minister aktywów państwowych Borys Budka. Dodał, że w listopadzie ub.r. wdano też 400 tys. zł na wyjazd na wyścig Formuły 1 w USA.

REKLAMA

Cable pooling - nowy model inwestycji w OZE. Warunki przyłączenia, umowa

W wyniku ostatniej nowelizacji ustawy Prawo energetyczne, która weszła w życie 1 października 2023 roku, do polskiego porządku prawnego wprowadzono długo wyczekiwane przez polską branżę energetyczną przepisy regulujące instytucję zbiorczego przyłącza, tzw. cable poolingu. Co warto wiedzieć o tej instytucji i przepisach jej dotyczących?

Wakacje składkowe. Od kiedy, jakie kryteria trzeba spełnić?

12 kwietnia 2024 r. w Sejmie odbyło się I czytanie projektu nowelizacji ustawy o systemie ubezpieczeń społecznych. Projekt nowelizacji przewiduje zwolnienie z opłacania składek ZUS (tzw. wakacje składkowe) dla małych przedsiębiorców. 

REKLAMA