REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Optymalizacja sklepów internetowych - kilka praktycznych wskazówek.

inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

Większość właścicieli sklepów internetowych zdaje sobie sprawę z wagi, jaką w sukcesie ich biznesu odgrywa poprawna optymalizacja strony sklepu pod kątem wyszukiwarek. Biorąc pod uwagę konkurencję jaka panuje w Internecie, wysokie miejsce w wynikach wyszukiwania na frazy związane z asortymentem naszego sklepu to czynnik kluczowy. Jednakże, nawet jeśli przedsiębiorcy zdają sobie sprawę z tego faktu, to nie zawsze potrafią skutecznie zoptymalizować, pod względem wyszukiwarek, stronę swojego sklepu. Poniżej kilka praktycznych wskazówek.

 Nie kopiuj treści opisów produktów


Właściciele i administratorzy sklepów internetowych nagminnie kopiują opisy produktów. I to nie tylko ze stron producentów, ale też konkurentów. Niektórzy czynią to z niewiedzy. To znaczy nie zdają sobie sprawy, że kopiowanie treści na zasadzie kopiuj-wklej jest, mówiąc delikatnie, niemile widziane przez wyszukiwarki. Każda taka operacja zazwyczaj kończy się uznaniem naszych „nowych treści” jako duplicate content. A finalnie może się to zakończyć usunięciem strony sklepu z indeksu wyszukiwarki. Opisy powinny być przede wszystkim unikalne dla robota Google i ciekawe dla użytkowników. Część właścicieli sklepów kopiuje treści z lenistwa lub oszczędności - stworzenie oryginalnych opisów do kilku tysięcy produktów musi wiązać się z kosztami. Jednak na tym elemencie nie warto oszczędzać. Szczególnie, że ostatnie zmiany algorytmu Google priorytetowo traktują wartościowe i unikalne treści.

REKLAMA


Zobacz: Obowiązkowe elementy faktury VAT


Każdy produkt musi być przypisany tylko do jednego adresu URL


W sklepach z szerokim asortymentem zdarza się, iż jeden produkt pasuje do kilku kategorii. Jednakże z punktu widzenia pozycjonowania, ten sam produkt powinien być przyporządkowany do jednego adresu URL. Nie znaczy to jednak, że podstrona z produktem musi być pozycjonowana tylko na jedną frazę. Gdy jeden promowany produkt przyporządkowany jest do kilku adresów URL (podstron) to wyszukiwarka nie wie, który z nich będzie ważniejszy dla internauty poszukującego informacji. Po prostu dwie podstrony tego sklepu rywalizują ze sobą na tę samą frazę (niejako kanibalizując swoją wartość). Efekt jest taki, że żadna z podstron nie jest wysoko w wynikach wyszukiwania na dane hasło kluczowe.


Pamiętaj o linkach wewnętrznych


Linki wewnętrzne to równie ważny element SEO, jak budowa bazy linków zewnętrznych prowadzących do naszej witryny. Struktura linków wewnętrznych musi być starannie przemyślana. To sprawi, że wszystkie strony w obrębie naszego serwisu będą poprawnie zaindeksowane przez robota Google. Często administratorzy zapominają o połączeniu podstron ze stroną główną lub innymi podstronami (tzw. strony „sieroty”). Do nich niestety już nie dotrze robot Google i nie będą widoczne w wyszukiwarce. Co więcej, podstrony, które są powiązane z pozycjonowanymi frazami, warto umieścić w strukturze „blisko” strony głównej.

 
Zobacz: Czy można zatrudnić pracownika na dwa etaty?

Dalszy ciąg materiału pod wideo

 

Upraszczaj kod strony


Kod strony sklepu internetowego powinien być uproszczony do minimum. To zapewni nam szybkie uruchamianie naszej strony. Choć szybki start witryny zależy od wielu czynników (np. parametry czy lokalizacja serwera), to jednak prosty i przyjazny kod strony ma tutaj ogromne znaczenie. Klient, pomimo, że zakupów internetowych dokonuje najczęściej w domu (czasem w pracy) nie lubi czekać. Starajmy się, aby kod strony był w miarę jasny i przejrzysty, ograniczmy stosowanie elementów Flash i Javascript. Zadbajmy, aby opublikowane zdjęcia były w rozdzielczości, która zapewni ich szybkie ładowanie.


Dodaj zdjęcia produktów


Psychologia społeczna oraz wielokrotnie przeprowadzane badania konsumenckie dowiodły, że kupujemy oczami. Sam opis produktu, to niewystarczający element oferty handlowej. Warto każdą ofertę urozmaicić ciekawą fotogalerią. Nie należy ograniczać się do zdjęć samego produktu. Bardzo dobry efekt dają zdjęcia pokazujące nasz produkt w atrakcyjnym kontekście, odpowiadającym wyobrażeniom potencjalnego konsumenta (produkty szczegółowo opisane i sfotografowane oraz przedstawione na żywych modelach, a nie manekinach. Mile widziane będą także materiały video. Tym bardziej, że zdjęcia i filmy video są uwzględniane przez algorytm wyszukiwarki przy ustalaniu rankingu stron w wynikach wyszukiwania. Ponadto zdjęcia wyświetlane w wyszukiwarce Google Grafika generują dodatkowy ruch na stronie.


Zobacz: Przewlekłość postępowania - jak się przed nią bronić?


Dobierz prawidłowo słowa kluczowe


Dobór słów kluczowych sprawia trudność nawet doświadczonym specjalistom SEO. Prawidłowe dobranie pozycjonowanych fraz wymaga nie tylko wiedzy, ale także doświadczenia i intuicji. Szczególnie trudno wyszukać słowa kluczowe do strony sklepu internetowego, który zawiera kilka tysięcy produktów w asortymencie. Optymalnym rozwiązaniem jest wybranie takich fraz, które są najczęściej używane przez internautów w zapytaniach. Wybranie i pozycjonowanie strony na hasła rzadko stosowane przez użytkowników wyszukiwarki nie wygeneruje nam pożądanego ruchu na stronie. Oczywiście frazy często używane będą bardziej konkurencyjne, a to wiąże się z większymi nakładami na wypozycjonowanie (dojście do czołowych pozycji) strony w wyszukiwarkach. Jednak w dłuższej perspektywie taka inwestycja się opłaci. Przy pozycjonowaniu sklepów internetowych bardzo dobre efekty przynosi stosowanie sprecyzowanych fraz (tzw. pozycjonowanie long tail).


Zobacz: Kiedy ubezpieczenie na życie pracownika może zmniejszyć podatek?


Podsumowanie

REKLAMA


Optymalizacja strony sklepu internetowego pod kątem wyszukiwarek to rzecz nie taka łatwa, jakby się pozornie zdawało. Gdy nie mamy podstawowej wiedzy o SEO, warto optymalizację powierzyć specjalistom z agencji interaktywnej. Będziemy wtedy pewni, że została wykonana profesjonalnie. Nie jest przesadą, że to głównie od miejsca strony sklepu w wynikach wyszukiwania zależy sukces biznesowy naszego przedsięwzięcia. Nie znaczy to jednak, że cena i jakość produktów nie mają znaczenia. Mają, tylko to rzeczy niejako drugorzędne. Krytycy powiedzą, że cena i jakość produktów zawsze się obronią - oczywiście, o ile internauci do nich trafią.


Kto jednak chce samodzielnie przeprowadzić optymalizację strony swojego sklepu, może skorzystać z powyższych wskazówek. Jednakże trzeba pamiętać, że algorytmy wyszukiwarek są stale modyfikowane. Na te zmiany należy nieustannie reagować i dokonywać re-optymalizacji.

 
Zobacz: Uproszczenia podatkowe dla nowych firm

 

 

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Tense.pl

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Wiarygodność ekonomiczna państwa. Problem dla Polski i Węgier

Polska i Węgry mają wyzwania związane z wiarygodnością ekonomiczną – tak wynika z tegorocznego Indeksu Wiarygodności Ekonomicznej. Dotyczy to w szczególności obszarów praworządności, finansów publicznych i stabilności pieniądza.

Obowiązek integracji kas rejestrujących z terminalami odroczony do 31 marca 2025 r.

Obowiązek integracji kas rejestrujących z terminalami odroczony do 31 marca 2025 r. Zapisy zawarto w ustawie o opodatkowaniu wyrównawczym. W rządzie trwają prace nad całkowitą likwidację tego obowiązku.

Uwaga! Cyberprzestępcy nie odpuszczają. Coraz więcej wyłudzeń w branży transportowej – ofiara płaci dwa razy

Fałszywe e-maile coraz częściej są stosowane do wyłudzania środków z firm. Zastosowanie tej metody w transporcie bywa szczególnie skuteczne ze względu na wysoką częstotliwość transakcji oraz międzynarodowy charakter współpracy, co często utrudnia wykrycie oszustwa. Jak się bronić przed wyłudzeniami?

KAS i CBŚP zatrzymały 19 osób wystawiających tzw. puste faktury. Postawiono 29 zarzutów

KAS i CBŚP zatrzymały 19 osób wystawiających tzw. puste faktury. Postawiono 29 zarzutów. Sprawę prowadzi Kujawsko-Pomorski Urząd Celno-Skarbowy w Toruniu i CBŚP, pod nadzorem Zachodniopomorskiego Wydziału Zamiejscowego Departamentu ds. Przestępczości Zorganizowanej i Korupcji Prokuratury Krajowej w Szczecinie.

REKLAMA

Co konkretnie możemy zrobić, by zadbać o zdrowie psychiczne i fizyczne pracowników? [Pobierz BEZPŁATNEGO E-BOOKA]

Pobierz bezpłatnego e-booka. Dbanie o dobrostan pracowników powinno stanowić priorytet dla zarządów i działów HR, zwłaszcza w kontekście współczesnych wyzwań, przed którymi staje zarówno biznes, jak i społeczeństwo. W obliczu prezydencji Polski w Unii Europejskiej, gdzie jednym z priorytetów staje się profilaktyka zdrowotna, warto podkreślić, jak fundamentalne znaczenie ma ona nie tylko dla jednostek, ale i dla całych organizacji.

Efektywność energetyczna budynków. Nowe przepisy to dodatkowe obowiązki dla biznesu

Analizy rozwiązań w zakresie efektywności energetycznej dla wszystkich dużych inwestycji oraz certyfikowane systemy zarządzania energią dla firm energochłonnych. Takie rozwiązania przewidują założenia projektu zmiany ustawy o efektywności energetycznej.

ZUS otrzymał ponad 525,4 tys. wniosków o wakacje składkowe. Wnioski można składać do 30 listopada 2024 r.

ZUS otrzymał ponad 525,4 tys. wniosków o wakacje składkowe. Wnioski o wakacje składkowe można składać wyłącznie drogą elektroniczną do 30 listopada 2024 r. Czym są wakacje składkowe?

Rynek usług kurierskich w Polsce 2024: ostatni okres przyniósł dynamiczne zmiany w obsłudze przesyłek: jak korzystają na nich klienci

Polski rynek usług kurierskich, określany fachowo: KEP (Kurier, Express, Paczka) w ostatnich latach przeszedł intensywne zmiany. Są one odpowiedzią na szybki rozwój e-commerce, zmieniające się oczekiwania konsumentów i postępującą cyfryzację usług logistycznych.

REKLAMA

Tylko motocykliści odkładają zakup opon na wiosnę, branża notuje więc spektakularną dynamikę sprzedaży w tym kwartale i w całym 2024 roku

Branża oponiarska w Polsce, ale i w całej Europie 2024 rok z pewnością odnotuje jako bardzo udany. W ciągu ostatnich dwunastu miesięcy popyt na opony niemal we wszystkich segmentach rośnie dynamicznie, a klienci finalizują także decyzje zakupowe odkładane na przyszłość  powodu przejściowych problemów finansowych.

Mikro i małe firmy najbardziej boją się rosnących kosztów prowadzenia działalności i podnoszenia składek ZUS-owskich

Czynniki, które bezpośrednio mogą obciążyć finanse firmy w sposób niespodziewany budzą największe obawy małych firm. Zwłaszcza te, które od przedsiębiorcy nie zależ i ma on na nie stosunkowo najmniejszy wpływ. Nie ma w tym nic dziwnego, bo małe firmy w Polsce wciąż cechuje mała płynność finansowa.

REKLAMA