Firmowy laptop nie ma lekko. Rzadko kiedy leży spokojnie na biurku w gabinecie czy w torbie w szatni. Zazwyczaj laptop podróżuje razem z nami, narażany jest na zmiany temperatury, często pracuje w słabych warunkach, o wszelkich uderzeniach, zarysowaniach czy kontaktach z poranną kawą nawet nie wspominamy. W tym całym zamieszaniu bardzo często zapominamy o zabezpieczeniu sprzętu przed kradzieżą, a w podróży jest to aż nadto możliwe.
Chociaż większość z nas korzysta z karty płatniczej, nie każdy zastanawia się, co począć w razie zgubienia plastiku. Eksperci policzyli, że dwie trzecie użytkowników kart nie ma nawet zapisanego numeru, pod który należałoby zadzwonić w takiej sytuacji. Co powinieneś zrobić, kiedy nie możesz znaleźć swojej karty kredytowej?
Nie zawsze nasz komputer jest w 100% osobisty. Niekiedy korzysta z niego ktoś inny, lub nawet cała grupa osób, jeśli jest to komputer firmowy. Oczywiście możemy stworzyć swoje własne konto i myśleć, że jest ono w pełni prywatne i osobiste, ale prawda jest taka, że nie zawsze uda nam się nie odpuścić do tego, aby inni nie korzystali z naszego konta. Co więc w takiej sytuacji zrobić?
W środę, 11 maja br. sejmowa Komisja Gospodarki będzie debatować nad nową wersją ustawy o kredycie konsumenckim, którą pod koniec kwietnia przyjął Senat. PKPP Lewiatan uważa, że zmiany zostałyby naniesione w sprzeczności z unijną dyrektywą, naruszałyby konstytucję, a ponadto niekorzystnie wpływały na przestrzeganie tajemnicy bankowej.
Patrząc na rynek firm, które prowadzą działalność szkoleniową dla swoich pracowników, łatwo jest odnieść wrażenie, że można go podzielić na dwie części : te firmy, które korzystają z outsourcingu i te, które nie korzystają. Powody zastosowania jednego i drugiego modelu działania są bardzo różne, począwszy od negatywnych (lub bardzo pozytywnych) doświadczeń z zewnętrznymi dostawcami, poprzez skalę działania przedsiębiorstwa, aż po aspekty czysto finansowe oczywiście. Kluczowe pytanie związane z outsourcingiem szkoleń nie powinno jednak brzmieć : „korzystać czy nie z outsourcingu?
Elastyczność działania klienta to jeden z elementów, które wpływają na decyzję o outsourcingu. Innym z ważnych punktów jest również elastyczność rozwiązań, które mogą być zaproponowane i wprowadzone przez zewnętrznego dostawcę. Dzięki temu przedsiębiorstwo, w szybko zmieniającej się sytuacji rynkowej, nie jest przypisane do jednego, sztywnego, schematu działania, a może korzystać z elastycznych i dopasowanych do niego rozwiązań, jak również może w każdej chwili zmienić ustalony schemat działania na nowy.
Redukcja kosztów operacyjnych jest najczęściej wysuwanym argumentem i korzyścią z outsourcingu. Niższe koszty działania zewnętrznego działu uzyskujemy przede wszystkim dzięki wąskiej, ale głębokiej, specjalizacji dostawcy, ekonomii skali oraz zapewnieniu kompleksowej obsługi, obejmującej zarówno ludzi, procesy jak i technologie je wspierające.
Po raz kolejny konkurencyjność …Argument, który pojawia się w przypadku praktycznie każdego nowego narzędzia zarządzania wprowadzanego do przedsiębiorstwa. Stąd prawdopodobnie już nieco wyeksploatowany. Jednakże biorąc pod uwagę bardzo młody rynek outsourcingu funkcji szkoleniowej na świecie (w Stanach Zjednoczonych pierwsze wyspecjalizowane firmy w tej dziedzinie rozpoczęły działalność w połowie lat 2000) i raptem pierwsze kroki w Polsce, samo założenie budowania konkurencyjności w oparciu o zewnętrzny dział szkoleń jest jak najbardziej zasadne. Jeżeli większość firm jeszcze nie korzysta z takiego rozwiązania, te, które jako pierwsze się na nie zdecydują, mogą bardzo szybko zaobserwować jego pozytywne efekty.