REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Straciłeś dane z komputera? Jak je odzyskać?

Subskrybuj nas na Youtube
Źródło: www.bezpieczniejwsieci.pl
Źródło: www.bezpieczniejwsieci.pl

REKLAMA

REKLAMA

Awaria dysku, błąd oprogramowania, wirus? Stało się – Twoja firma straciła ważne dane, bez których jej funkcjonowanie może zostać przynajmniej na jakiś czas poważnie zachwiane. W zależności od tego, jak przygotowałeś się na taką ewentualność, masz do wyboru kilka scenariuszy.

Scenariusz 1 – Przecież w mojej firmie to się nie zdarzy…

Wiele firm, których nigdy wcześniej nie dotknął problem utraty ważnych biznesowych danych, jest przekonanych, że sytuacja ta ich nie spotka. Przyczyną takiego stanu rzeczy, może być po pierwsze nieznajomość zagrożeń i ich powszechności, po drugie zaś niewystarczająca wiedza dotycząca sposobów zabezpieczania się na wypadek awarii, przypadkowego skasowania bądź też innego czynnika, który może spowodować dotkliwe dla firmy straty.

REKLAMA

REKLAMA

Teoretycznie utracone dane można odzyskać, ale nie jest to możliwe w każdym przypadku. Często udaje się przywrócić jedynie ich część, a wiele trwale uszkodzonych plików przepada na zawsze. Kosztowny proces odzyskiwania danych to zatem metoda doraźna i nie zawsze w pełni skuteczna. Taka krótkowzroczność może Cię wiele kosztować. Czy pomyślałeś, co się stanie, jeśli wśród utraconych dokumentów znajdzie się właśnie ten najważniejszy, od którego zależy podpisanie umowy z ważnym klientem?

Wykres 1, Najczęstsze przyczyny utraty danych z komputera, Źródło: www.bezpieczniejwsieci.pl

REKLAMA

Scenariusz 2 – Przecież robiliśmy kopie zapasowe! (Pół roku temu…)

Backup danych często traktowany jest przez firmy jako uciążliwy obowiązek. Zabiera czas i energię pracowników, którzy zamiast skupić się na wykonywaniu „ważniejszych” zadań, muszą pamiętać o systematycznym tworzeniu kopii zapasowych. Tradycyjne archiwizowanie danych wykorzystujące m.in. nośniki zewnętrzne takie jak płyty CD lub DVD, czy przenośne dyski, nawet jeśli jest regularne, z wielu innych powodów nie gwarantuje całkowitego bezpieczeństwa.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Postaw się w sytuacji, w której w Twojej firmie miała miejsce awaria zasilania, na tyle silna i długotrwała, iż w jej wyniku zostały uszkodzone niektóre dane. Zlecasz firmowemu informatykowi ich odzyskanie, ale… Może się okazać, że część utraconych plików została źle zapisana na nośnikach, w związku z czym, nie da się ich odzyskać. Przeszukanie setek płyt i dotarcie do właściwych plików, zajmie mnóstwo czasu. Finalnie może się okazać, że wersja tego ważnego dokumentu, którego szukałeś, to wersja sprzed kilku miesięcy…

Przeczytaj także: Serwer dla firmy a parametry bezpieczeństwa

Od kilku miesięcy Twoja firma korzysta z nowej usługi – programu do robienia backupu online. Zainstalowana na każdym stanowisku komputerowym aplikacja stale monitoruje ważne dane i na bieżąco tworzy ich kopie zapasowe. Usługa działa w pełni automatycznie i nie angażuje czasu, ani uwagi Twoich pracowników, oszczędzając ich czas oraz eliminując błędy ludzkie takie jak przypadkowe skasowanie pliku czy „brak czasu” na wykonanie kopii zapasowej ważnego dokumentu.

Polecamy serwis Telefony firmowe

Gdy jesteś na spotkaniu służbowym i dzwoni do Ciebie pracownik działu IT, przekazując złe wieści o awarii systemu, która prawdopodobnie wykasowała połowę Waszych danych, jesteś spokojny. Wiesz, że wszystkie pliki, zarówno te ważniejsze, jak i mniej ważne, da się bez problemu odzyskać. A co najistotniejsze, ponieważ program stale zapisuje kolejne wersje plików, masz dostęp do materiałów sprzed dwóch miesięcy, miesiąca, a nawet kilku godzin.

Zastanów się, który z tych scenariuszy Ciebie mógłby spotkać. Przeanalizuj, jak wiele możesz zyskać lub stracić, dokonując odpowiedniego wyboru, jeszcze zanim zdarzy Ci się jakaś nieprzewidziana sytuacja.

Autor: Emil Kasjaniuk, AutoBackup Sp. z o.o.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Ekspert BCC o wysokości minimalnego wynagrodzenia w 2026 r.: „po raz pierwszy od wielu lat (rząd) pozwolił zadziałać algorytmowi wpisanemu w ustawę”. W ocenie eksperta, jest to ulga dla pracodawców

Od stycznia 2026 r. wzrośnie zarówno płaca minimalna, jak i minimalna stawka godzinowa. Rząd przyjął w tej sprawie rozporządzenie. Rozporządzenie z 11 września 2025 r. w sprawie wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę oraz wysokości minimalnej stawki godzinowej w 2026 r. zostało ogłoszone w Dzienniku Urzędowym Rzeczypospolitej Polskiej.

Zamknięcie granicy z Białorusią 2025 a siła wyższa w kontraktach handlowych. Konsekwencje dla biznesu

Czy zamknięcie granicy z Białorusią w 2025 roku to trzęsienie ziemi w kontraktach handlowych i biznesie? Nie. To test zarządzania ryzykiem kontraktowym w łańcuchu dostaw. Czy można powołać się na siłę wyższą?

Dłuższy okres kontroli drogowej: nic się nie ukryje przed inspekcją? Jak firmy transportowe mogą uniknąć częstszych i wyższych kar?

Mija kilka miesięcy od wprowadzenia nowych zasad sprawdzania kierowców na drodze. Zmiana przepisów, wynikająca z pakietu mobilności, dwukrotnie wydłużyła okres kontroli drogowej: z 28 do 56 dni wstecz. Dla inspekcji transportowych w UE to znacznie rozszerzone możliwości nadzoru, dla przedsiębiorstw transportowych – szereg kolejnych wyzwań. Jak sobie radzić w zupełnie innej rzeczywistości kontrolnej, by unikać kar finansowych i innych poważnych konsekwencji?

Gdy przedsiębiorca jest w trudnej sytuacji, ZUS może przejąć wypłatę zasiłków

Brak płynności finansowej płatnika składek, który zatrudnia powyżej 20 osób, może utrudniać mu regulowanie świadczeń na rzecz pracowników. Takimi świadczeniami są zasiłek chorobowy, zasiłek macierzyński czy świadczenie rehabilitacyjne. W takiej sytuacji Zakład Ubezpieczeń Społecznych może pomóc i przejąć wypłatę świadczeń. Potrzebny jest jednak wniosek płatnika lub ubezpieczonego.

REKLAMA

Bezpłatny webinar: Czas na e-porządek w fakturach zakupowych

Zapanuj nad kosztami, przyspiesz pracę, zredukuj błędy. Obowiązkowy KseF przyspieszył procesy digitalizacji obiegu faktur. Wykorzystaj ten trend do kolejnych automatyzacji, również w obsłudze faktur przychodzących. Lepsza kontrola nad kosztami, eliminacja dokumentów papierowych i mniej pomyłek to mniej pracy dla finansów.

Pracodawcy będą musieli bardziej chronić pracowników przed upałami. Zmiany już od 1 stycznia 2027 r.

Dotychczas polskie prawo regulowało jedynie minimalne temperatury w miejscu pracy. Wkrótce może się to zmienić – rząd przygotował projekt przepisów wprowadzających limity także dla upałów. To odpowiedź na coraz częstsze fale wysokich temperatur w Polsce.

Przywództwo to wspólna misja

Rozmowa z Piotrem Kolmasem, konsultantem biznesowym, i Sławomirem Faconem, dyrektorem odpowiedzialnym za rekrutację i rozwój pracowników w PLL LOT, autorami książki „The Team. Nowoczesne przywództwo Mission Command”, o koncepcji wywodzącej się z elitarnych sił specjalnych, która z powodzeniem sprawdza się w biznesie

Rośnie liczba donosów do skarbówki, ale tylko kilka procent informacji się potwierdza [DANE Z KAS]

Jak wynika z danych przekazanych przez 16 Izb Administracji Skarbowej, w I połowie br. liczba informacji sygnalnych, a więc tzw. donosów, skierowanych do jednostek KAS wyniosła 37,2 tys. Przy tym zestawienie nie jest pełne, bowiem nie zakończył się obowiązek sprawozdawczy urzędów skarbowych w tym zakresie. Zatem na chwilę obecną to o 4,2% więcej niż w analogicznym okresie 2024 roku, kiedy było ich 35,7 tys. Natomiast, zestawiając tegoroczne dane z tymi z I połowy 2023 roku, widać wzrost o 6%. Wówczas odnotowano 35,1 tys. takich przypadków. Poniżej omówienie dotychczasowych danych z Krajowej Administracji Skarbowej.

REKLAMA

Wygoda, bezpieczeństwo, prestiż – trzy filary nowoczesnego biznesu

Cyfryzacja, zielona transformacja i konieczność reagowania na coraz szybsze zmiany rynkowe sprawiają, że współczesnym firmom potrzebne są nie tylko tradycyjne narzędzia finansowe. Przedsiębiorcy oczekują nowoczesnych rozwiązań, które usprawnią zarządzanie biznesem, oszczędzą czas i zminimalizują ryzyko. Bank BNP Paribas odpowiada na te potrzeby, oferując innowacyjne pakiety rachunków oraz prestiżową kartę Mastercard Business World Elite. To narzędzia, które pomagają firmom z różnych branż - od e-commerce, przez usługi i budownictwo, aż po handel międzynarodowy - zachować stabilność i skutecznie rozwijać biznes.

Webinar: Architekci zmiany

Jak dobrać zespół, który skutecznie przeprowadzi transformację?

REKLAMA