Czy kopie faktur sprzedaży, które przechowujemy w firmie co najmniej przez pięć lat, powinny być papierowe? Czy mogą być przechowywane w systemie, natomiast na żądanie np. kontrolujących udostępniane w postaci wydruku komputerowego? Wystawiamy bardzo dużo faktur. Przechowywanie ich papierowych kopii stanowi dla nas ogromy problem. Nie ma ich gdzie składować. Spotkaliśmy się z wieloma interpretacjami, w których urzędy stoją na stanowisku, że kopie należy przechowywać w formie papierowej, w ich oryginalnej postaci. Czy rzeczywiście tak jest?
Zamierzam zająć się handlem zabawkami. Będą to wyłącznie towary używane. Będę je kupował tylko od osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej, mieszkających zarówno w Polsce, jak i w innych krajach Unii Europejskiej za pośrednictwem portali Allegro. Poza kontaktem przez Internet nie będę miał innego kontaktu ani z osobami, od których będę kupował, ani z osobami, którym będę sprzedawał te towary, ponieważ sprzedaż również będzie prowadzona przez Internet. Jak powinno wyglądać rozliczenie tak prowadzonej działalności? Co w przypadku, gdy będę korzystał ze zwolnienia z VAT? Czy muszę mieć kasę fiskalną? Płatności za sprzedaż będą dokonywane na konto bankowe. Będę prowadził pkpir.
Jestem wspólnikiem spółki z o.o. Wraz z pozostałymi wspólnikami od kilku lat dokapitalizujemy naszą spółkę, zasilając ją w miarę potrzeb dopłatami do już wniesionych wkładów lub pożyczkami. W związku z tym, że terminy ich zwrotu już minęły, a spółka zainwestowała nasze pieniądze, to nie ma realnej możliwości, aby je nam zwróciła. Spółka jest więc naszym dłużnikiem, co pogarsza jej wizerunek, np. w bankach. Słyszałem, że jest możliwość „wpisania” kwot pożyczek i dopłat do kapitału zakładowego i oddłużenie spółki w ten sposób. Czy wiąże się to z jakimiś kosztami podatkowymi?
Ze wstępnych wyliczeń wynika, że w listopadzie powinienem przekroczyć limit obrotów z tytułu sprzedaży na rzecz osób fizycznych (20 000 zł). Prowadzę działalność gospodarczą od sierpnia br., jednak teraz mam chwilowe problemy zdrowotne i finansowe. Wiem, że muszę kupić kasę i rozpocząć wkrótce ewidencjonowanie na niej sprzedaży na rzecz osób fizycznych. Jednak czy mogę zwrócić się do urzędu, aby ten termin trochę odwlec w czasie? Czy jest taka możliwość, czy też urząd skarbowy nie ma na to wpływu i bez względu na jego opinię będę musiał postąpić w myśl litery prawa?