REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Poradniki

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Franczyza - czy jest dla Ciebie?

Franczyza jest konstrukcją umożliwiającą założenie własnego biznesu pod sprawdzonym szyldem. Franczyzodawca udostępnia również know-how oraz praktyczne porady. Ryzyko gospodarcze pozostaje ale na wstępie jest łatwiej.

Wzrost cen za prąd. Czy można uniknąć?

Wzrost cen prądu: 84 proc. Polaków obawia się podwyżek prądu, ogrzewania i ciepłej wody . Ceny nośników energii, takich jak węgiel, ropa czy gaz poszybowały w górę o 44,2%! . Część rachunków możemy jednak obniżyć.

Afiliacja – co to jest i jak zacząć?

Afiliacja jest formą niestandardowej reklamy – rozdrobnionej i na mniejszą skalę. Pisanie bloga o tematyce sportowej połączone z umieszczaniem linków do odżywek dla sportowców to przykład zarabiania na branży PR z własnej inicjatywy.

Jak zmniejszyć negatywny wpływ inflacji na firmę?

Wysoka inflacja: utrzymujący się wysoki wzrost cen sprawia, że coraz bardziej uwidacznia się negatywna presja na poziom generowanych przez przedsiębiorstwa marż. Jak powinny reagować firmy?

REKLAMA

Inwestycje w waluty: czy teraz jest dobry moment?

Polski złoty odrabia straty wobec głównych walut. Niebezpieczny rajd dolara wyhamował, a popyt na franka osłabł. Jak obecnie wygląda sytuacja PLN na tle innych krajów? Czy warto wykorzystać chwilowy spokój na tym rynku, by zainwestować w waluty? Jeśli tak, to na co postawić – euro, dolara, franka szwajcarskiego, a może funta brytyjskiego?

Nietypowe inwestycje. Na czym można zarobić

Alternatywa dla tradycyjnych form inwestowania. Nie tylko kryptowaluty.

Bezpieczeństwo krajowe pod znakiem zapytania — alarmują specjaliści IT

7 na 10 informatyków, biorących udział w badaniu uważa, że naruszenie bezpieczeństwa korporacyjnych sieci może poważnie zagrozić bezpieczeństwu narodowemu. Przestarzała infrastruktura to łatwy cel dla hakerów, a konsekwencje będziemy ponosić wszyscy. Czy atak hakerów może zablokować wodę w kranie?

Żywieniowe nawyki pracujących Polaków 2022. Raport z badania

Celem badania było poznanie nawyków polskich pracowników. Sprawdzono jakość diety. Zebrane wnioski potwierdziły, że pracownicy potrzebują edukacji żywieniowej i sprzyjających jej rozwiązań w miejscu pracy. Niezbędne są inwestycje w profilaktyczne działania, obejmujące m.in. konsultacje dietetyczne.

REKLAMA

Transformacja cyfrowa wymusza zmianę biznesowego krajobrazu

Według prognoz, w przyszłym roku za niemal połowę wypracowanego, światowego PKB odpowiadać będą firmy, które przeszły transformację cyfrową. Cyfryzacja czeka prawie każdą firmę, bez względu na wielkość. Duży wpływ na to będzie miał coraz bardziej popularny model pracy hybrydowej i związana z nim potrzeba zabezpieczeń.

Low-code, samodzielne programowanie zyskuje popularność. Mniejszy rynek dla IT?

Low-code, samodzielne programowanie. Według opinii do 2024 roku ponad 80 proc. produktów i usług cyfrowych będzie tworzonych przez osoby spoza branży IT. Czy low-code może wyprzeć programistów?

Chaptery - innowacje w zakresie firmowej współpracy zespołowej

Chaptery mogą być jednym ze sposobów na efektywną współpracę i rozwijanie kompetencji w organizacji. Jak spontanicznie utworzyć zespół z określoną specjalnością?

Eksperci ostrzegają przed wzrostem liczby cyberataków

Specjaliści odnotowali w Polsce w 2021 r. wzrost cyberataków aż o 182% w stosunku do roku poprzedniego. Tymczasem, tylko 1/5 badanych wskazała, że doświadczyła próby ataku rozumianego jako naruszenie ich Infrastruktury IT w pracy, danych w domowej sieci internetowej lub kradzieży środków finansowych.

Dofinansowanie dla branży meblarskiej

Branża meblarska dotknięta kryzysem. Czy dofinansowanie na robotyzację pomoże?

Czy firmy mogą mają możliwości na wypadek blackoutu?

Blackout. Całkowite zatrzymanie pracy, utrata ważnych dokumentów i danych – to tylko niektóre z możliwych skutków przerw w dostawie energii dla firm. Brak zasilania nawet przez ułamek sekundy może spowodować poważne straty. Jak przygotować się na taką ewentualność?

Programy lojalnościowe - jak układać, żeby uzyskać wyniki

Programy lojalnościowe coraz bardziej angażują konsumentów. Co zrobić, by strategia marketingowa była skuteczna, a program pozwalał zdobyć i utrzymać klientów?

Firmy powinny spodziewać się cyberataku. Jakie środki podjąć?

Częstotliwość i dotkliwość cyberataków gwałtownie wzrosła w ciągu ostatniego roku. Aż 73% przedsiębiorstw doświadczyło co najmniej dwóch incydentów związanych z ransomware. W większości przypadków furtką do firmowej sieci są ludzie. Żeby chronić się przed atakami przedsiębiorstwa powinny zawsze zakładać, że nastąpiło naruszenie, a ich dane są zagrożone.

Korekty na rynku – czy inwestorzy mają się czego obawiać?

Spektakularne spadki bitcoina, zmiany wycen złota, wahania cen spółek – to nic innego jak korekty na rynkach, które często przyprawiają inwestorów o siwe włosy. Stała, uważna obserwacja zachowania aktywów na rynkach jest jedną z ważniejszych zasad na drodze do podejmowania dobrych decyzji inwestycyjnych. Warto więc wiedzieć, że na rynkach wszystko co rośnie, kiedyś musi spaść. Czym są korekty i jak sobie z nimi radzić?

Rozpoznawanie obrazu w handlu – innowacja dla handlu detalicznego

Handel potrzebuje innowacji. Rozpoznawanie obrazu ma szansę stać się jednym z głównych składników miksu technologicznego, pozwalającego sprzedawcom, dystrybutorom i producentom optymalizować zapasy, organizować ruch w sklepach czy zwiększyć zadowolenie klientów.

Jak powiązać cele strategiczne z KPI i projektami w firmie?

Aby firma efektywnie się rozwijała, budując przy tym przewagę konkurencyjną- powinna mieć ona rzetelnie zaplanowane i rozpisane cele strategiczne. Nieodłącznym elementem przy tym planowaniu powinno być określenie KPI firmy, czyli mierników jej sukcesu. Następnie można przystąpić do przełożenia poszczególnych celi na realizację ich poprzez projekty. Finalnie dochodzimy do jasnego wniosku, że połączenie realizowanych projektów ze strategią i KPI firmy jest praktycznie nierozerwalne.

Polska energetyka – jakie ryzyko cyberataków?

W 2021 roku prawie 14% wszystkich cyberataków w naszym kraju dotyczyło sektora energetycznego. Na świecie 34% firm z branży naftowej i gazowniczej w ciągu ostatnich dwóch lat napotkało problem przejęcia maszyn przez hakerów. Ochrona internetu rzeczy (IoT) jest obecnie jednym z większych wyzwań dla całej branży.

Doradca internetowy – zakres obowiązków nowej specjalizacji biznesowej

W 2022 r. z usług 1000 doradców internetowych skorzystało ponad 3,3 tysiąca przedsiębiorców sektora MŚP.

Brak know-how hamuje ekspansję polskiego e-commerce

Jeśli polski e-handel chce się liczyć w skali globalnej, musi gonić europejską czołówkę. Ogromny wpływ na kiepskie tempo wzrostu handlu cross-border wśród rodzimych przedsiębiorstw mają nie tylko czynniki obiektywne, takie jak problemy z logistyką, ale też brak odpowiedniego know-how.

Cyberbezpieczeństwo – odzyskiwanie danych

Tylko jedna na sześć firm na świecie testuje możliwość odzyskiwania danych w razie awarii – wynika z badania Veeam Ransomware Trends Report 2022. Brakuje właściwych procedur na wypadek ataku, wiele przedsiębiorstw zaniedbuje też kwestię sprawdzania kopii zapasowych i powiązanych procesów. Aż 20% w ramach strategii reagowania wymienia zapłacenie okupu, które nie daje żadnej gwarancji odzyskania zasobów.

Branża eventowa – odbudowa po pandemii

Klienci biznesowi coraz częściej szukają wydarzeń nie tylko dla firmy, ale też dla odbudowy motywacji i więzi wśród pracowników po pandemii. Wyzwań jest więcej – technologia i ekologia stawiają operatorom coraz wyższe wymagania.

Czy robotyzacja sprawdzi się w każdej firmie? Kto może skorzystać z najnowszych technologii?

Myśląc o robotach, wiele osób wciąż wyobraża sobie zaawansowaną maszynę wykonującą zlecone jej prace. Tymczasem roboty to także oprogramowania, które doskonale sprawdzają się w pracy biurowej. Nie zajmują przestrzeni, nie wymagają dodatkowego sprzętu ani wykwalifikowanego personelu.

Cyberbezpieczeństwo firm : Niewiadome, Centrum Operacji Bezpieczeństwa (SOC)

Zespoły ds. bezpieczeństwa mają trudności z dotrzymaniem kroku postępowi cyberataków. Brak pełnego podglądu, trudność wykrywania nowoczesnych ataków i słaba integracja to czynniki wymienione jako trzy główne powody, dla których 79% decydentów ds. bezpieczeństwa stwierdziło, że narzędzia bezpieczeństwa nie spełniają swoich obietnic. Powód to „wielkie niewiadome”.

Czy warto założyć stronę internetową dla małej lub średniej firmy?

W dzisiejszych czasach każda firma, która chce zdobywać klientów i odnieść sukces, powinna zadbać o swoją obecność w Internecie. Dzięki niej można wypromować własną działalność i zwiększyć sprzedaż. Podstawą jest tutaj strona internetowa, która przedstawia firmową ofertę 24/7. Jakie konkretnie korzyści przynosi biznesowi strona WWW? Dlaczego każdy przedsiębiorca powinien o nią zadbać? Jakimi cechami wyróżnia się skuteczna witryna internetowa, która przynosi zyski?

Tylko co trzeci produkt cyfrowy trafia na rynek. Jak tworzyć produkty cyfrowe, aby odnosiły sukces?

Bywa, że produkty cyfrowe, które świetnie wyglądały na planach, zamiast do klientów, trafiają do kosza. Ostatnie badanie The Chaos Report, w którym przebadano losy 50 tys. produktów cyfrowych, pokazało, że tylko 29 proc. z nich odniosło sukces. Aż ponad połowa (52 proc.) została zakwestionowana, a niemal co piąty (19 proc.) okazał się całkowitym niepowodzeniem.

PSD2. Co zmieni kolejna wersja dyrektywy w zakresie open banking

We wrześniu mijają trzy lata od wprowadzenia do polskiego porządku prawnego unijnej dyrektywy PSD2. Przedstawiciele fintechów chcą więcej informacji od banków i liczą na nowe możliwości związane z PSD3. W jaki sposób wyobrażają sobie przyszłość open banking?

Marketing lokalny. Jak wypromować małą lub średnią firmę online?

Właściciele małych i średnich biznesów zastanawiają się, jak docierać do klientów w okolicy i wyróżnić się na tle konkurencji. Ogromne możliwości daje dziś Internet. Sama obecność w sieci jednak nie wystarczy. Trzeba na bieżąco prowadzić aktywne działania. Jak promować firmę na mapie lokalnego biznesu i dlaczego warto to robić? Jakie są sposoby na zdobycie rozpoznawalności i zwiększenie sprzedaży?

Holakracja – kompletna innowacja. Czym jest firma rozproszona?

Brak managerów oraz kręgi zadaniowe. Holakracja, forma zarządzania, która to umożliwia, zyskuje coraz bardziej na popularności. Już 185 firm na świecie wdrożyło holakrację. Jakie są przyczyny jej sukcesu i jakie niesie korzyści dla firm?

Jak zostać nowoczesnym „hotelarzem” w 3 krokach?

Coraz popularniejszym trendem nie tylko w Polsce, ale i w całej Europie, jest tworzenie miejsc do wypoczynku, które nie tylko oferują zwykły nocleg. Lepsza jakość wykończenia wnętrza i bliskość natury zaraz po otwarciu drzwi sprawiają, że takie miejsca są coraz bardziej pożądane wśród turystów. Coraz więcej osób decyduje się także na przebranżowienie - rezygnuje z pracy i otwiera własne takie obiekty turystyczne. Jak więc zostać nowoczesnym „hotelarzem” obiektów wypoczynkowych, które spełnią tego rodzaju wymogi?

SEO dla małych i średnich biznesów. Jak pozycjonować firmę w sieci

Strona internetowa jest wirtualną wizytówką firmy i ważnym kanałem sprzedażowym. Pomaga zdobywać nowych klientów i zwiększać sprzedaż. Należy zadbać, aby witryna była odpowiednio zoptymalizowana, przyjazna dla internautów i zgodna z wymaganiami robotów Google. Co zrobić, aby zajmowała wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania? Z pomocą przychodzą działania SEO. Czym jest SEO i na czym polega?

Polskie firmy coraz chętniej docierają do klientów zagranicznych przez SMS

W ubiegłym roku polskie firmy miały łącznie niemal 4 tys. oddziałów za granicą - to wzrost o 3,4 proc. w porównaniu z poprzednim rokiem. Dla firm usługowych i technologicznych otwarcie biura na zagranicznym rynku nie jest zresztą niezbędne, bo do ekspansji i pozyskiwania klientów skutecznie wykorzystują kanały online. 12 proc. więcej polskich firm skorzystało z SMS-ów do wsparcia sprzedaży i komunikacji na rynkach zagranicznych niż rok temu.

Smartfon jako narzędzie pracy a cyberbezpieczeństwo

Bezpieczeństwo w organizacji jest tak silne, jak jej najsłabsze ogniwo. Dlatego traktowanie służbowych smartfonów wyłącznie jako benefitu dla pracownika, może firmę lub instytucję narazić na infiltrację i poważne straty. Przemyślany dobór urządzeń oraz szkolenia z cyberbezpieczeństwa to mniejsze ryzyko.

Cyberbezpieczeństwo sektora edukacji – obszary ryzyka

Ostatnie dwa lata odmieniły oblicze sektora edukacji. W związku z koniecznością szybkiego wdrażania nowych narzędzi i rozwiązań, zespoły IT zaczęły sięgać do chmury, aby wspierać potrzebę łączenia się i współpracy pomiędzy naukowcami, nauczycielami i studentami. Tempo zmian negatywnie wpłynęło na kwestie bezpieczeństwa. Temat bezpieczeństwa aplikacji wykorzystywanych przez sektor edukacji wciąż pozostaje niezbyt jasny.

Jak stworzyć stronę internetową dla małej lub średniej firmy?

Strona WWW to dziś podstawa promocji każdej firmy w Internecie. Jest wirtualną wizytówką przedsiębiorstwa, miejscem do prezentowania oferty 24/7 i istotnym kanałem sprzedażowym. Dzięki niej można docierać do większej liczby klientów i zwiększać zyski. Aby jednak firmowa witryna była skuteczna, powinna być odpowiednio zaprojektowana. Jak założyć stronę internetową dla małej lub średniej firmy? O czym warto pamiętać przy jej tworzeniu? Z czyjej pomocy warto skorzystać?

E-commerce: zmiana zawartości maila po wysyłce? To możliwe!

Zawartość wysłanego już maila można zmienić dzięki technologii real time content management (RTCM). Korzystanie z tego rozwiązania staje się coraz powszechniejszym trendem na polskim rynku e-commerce.

Internet Rzeczy. Rewolucja, która w Polsce jest nowością

Przedmioty połączone cyfrowo. Internet Rzeczy to technologia, od której w biznesie nie ma już odwrotu. Skoro tak, to dlaczego zaledwie 29 proc. firm w UE wykorzystuje IoT? Polska nie zaskakuje — znajdujemy się w ogonie wspólnoty. Nowe dane Eurostatu pokazują, jak wygląda wykorzystanie tej technologii w UE.

Inteligentne systemy w ochronie przed cyberprzestępczością - hakerzy też mają słabe punkty

Eksperci ds. cyberbezpieczeństwa zrobią wszystko, co w ich mocy, aby zapobiec skutecznemu włamaniu, ale wiedzą też, że ograniczanie dostępu do zasobów organizacji jest zupełnie niepraktyczne. Największym przełomem ostatnich lat jest wykorzystanie uczenia maszynowego do wykrywania, kiedy próba naruszenia zabezpieczeń zakończyła się sukcesem.

Marketing i reklama wobec różnych grup wiekowych

Działania marketingowe marek dotychczas koncentrowały się w przeważającej mierze na młodszych użytkownikach. Jednak, jak wynika z raportu GWI, każda grupa wiekowa to potencjalni klienci e-commerce

Ryzyko rozwoju chmury dla usług finansowych: obszary niebezpieczeństwa działu IT

W silnie regulowanej branży finansowej wiele instytucji przenosi się do chmury, aby szybko i ekonomicznie dostarczać klientom nowe usługi. Największy nacisk kładziony jest na zapewnienie elastyczności i dostępu, ale przyspieszyły również wdrożenia funkcji jednokrotnego logowania (SSO) przy użyciu usług Azure Active Directory (AD) i Office 365. Funkcja ta stała się wszechobecna w instytucjach usług finansowych (FSI). Usługi oparte na chmurze ujawniły jednak nowe obszary wystawione na ataki, a cyberprzestępcy nieustannie testują nowe możliwości wejścia.

Zakupy na czacie. Conversational commerce

Gdy sieci handlowe stawiają kasy samoobsługowe, w internecie rozkręca się odwrotny trend. E-sklepy pozwalają zapytać o radę chatbota lub bezpośrednio sprzedawcę przez komunikator lub złożyć tą drogą zamówienie. Jak conversational commerce zmieni zwyczaje zakupowe - prognozują eksperci SMSAPI.

Wpływ rynku e-commerce na rozwój usług branży transportowej

Branża e-commerce bardzo dynamicznie rośnie - tylko w Polsce, w przyszłym roku prognozuje się wolumen przekraczający miliard przesyłek. Już dziś ocenia się wartość tego rynku w Polsce na ponad 100 mld euro, a procentowy wzrost rok do roku jest regularnie dwucyfrowy. Te liczby na pewno robią wrażenie, a to dane tylko z naszego rodzimego rynku, który dopiero dogadania Zachód pod względem udziału e-commerce w całkowitej sprzedaży.

Networking – znaczenie sieci kontaktów w biznesie

Networking nie tylko umożliwia znalezienie odpowiednich talentów i potencjalnych klientów. Okazał się także istotnym narzędziem w pomocy na rzecz Ukrainy.

Influ-biznes od podszewki – dlaczego znani influencerzy potrzebują managera?

Nie tylko gwiazdy kina czy muzyki mają swoich managerów. Również za większością znanych nazwisk w świecie influencerów od lat stoją osoby lub agencje, która wspierają ich działania, pomagają wynegocjować lepsze kontrakty i wynagrodzenia. Jak duże grono „fanów” trzeba mieć, aby zacząć myśleć o takiej współpracy? Jakie są zalety, a jakie koszty takiego rozwiązania? Zdradza od kuchni WhitePress, zajmujący się Influencer managementem kilkunastu popularnych twórców.

Systemy IT w firmach. Rozwój musi iść w parze ze środkami bezpieczeństwa

Działy IT działają obecnie dwukierunkowo – z jednej strony stawiają na zwinność, z drugiej na rozwój narzędzi typu „low code”. Największym zagrożeniem wciąż pozostaje bezpieczeństwo, o którym często zapomina się podczas realizacji biznesowych celów.

W jaki sposób zadbać o przewagę w branży e-commerce – komentarz ekspercki

Strategy& Poland prognozuje ogólny wzrost rynku e-commerce w Polsce oraz zwiększenie znaczenia platform typu marketplace. Dynamiczny rozwój jest także zakładany w poszczególnych sektorach produktowych. Jaką ścieżkę wybrać dla prowadzonej działalności? O które aspekty należy szczególnie zadbać? Co będzie miało znaczenie?

PaaS i IaaS - raport o stanie bezpieczeństwa w dobie cyberprzestępczości

Rośnie zainteresowanie korzystaniem z platformy jako usługi (PaaS) i infrastruktury jako usługi (IaaS) do tworzenia aplikacji. Jak pokazuje najnowszy raport opracowany przez Vectra AI, korzyści wynikające z chmury należy zrównoważyć z zagrożeniami bezpieczeństwa, płynącymi z coraz bardziej złożonych, ewoluujących wdrożeń — zwłaszcza w usługach chmury publicznej, takich jak Amazon Web Services (AWS).

Prognoza dotycząca wzrostu rynku ecommerce

Strategy& Poland prognozuje wzrost rynku ecommerce w Polsce oraz zwiększenie znaczenia platform typu marketplace. "Teraz jest czas, żeby zdecydować, po której stronie chcę być jako sprzedawca za te 5 lat – na marketplace'ie czy we własnym sklepie. Przyszłość e-sprzedawców widzę w modelu D2C" komentuje dane z raportu Ewa Bartnik, dyrektorka finansowa IMKER.

REKLAMA