REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Networking – znaczenie sieci kontaktów w biznesie

Subskrybuj nas na Youtube
Networking
Networking

REKLAMA

REKLAMA

Networking nie tylko umożliwia znalezienie odpowiednich talentów i potencjalnych klientów. Okazał się także istotnym narzędziem w pomocy na rzecz Ukrainy.

Dlaczego networking jest tak ważny?

Trudno dziś o lepszy sposób budowania sieci kontaktów niż networking. Może on przyczynić się do znalezienia nowej pracy, ale też pomóc zyskać nową rolę w obecnej firmie.

REKLAMA

REKLAMA

Z badania firmy Jobvite.com wynika, że 31 proc. osób poszukujących pracy znajduje ją właśnie dzięki kontaktom zawodowym, a zwłaszcza poleceniom. Co więcej, jak podaje CNBC, aż 70 proc. wakatów nie pojawiło się nigdy jako oferty pracy. Networking może więc otworzyć drzwi do nowych możliwości, które w innym przypadku mogłyby być poza naszym zasięgiem. Ale to nie wszystko.

Wysokiej jakości sieć biznesowa jest bardzo ceniona przez przedstawicieli biznesu. To podstawa do uznania, że dany kandydat posiada możliwości zwiększenia zysków firmy i pozyskania kluczowej wiedzy branżowej.

Networking w obliczu kryzysu

Budowanie sieci kontaktów ma jednak jedną, zasadniczą słabość. Wszelkie zawirowania – społeczne czy gospodarcze, mogą negatywnie wpłynąć na rozwijanie relacji.

REKLAMA

Pierwszy poważny kryzys w skutecznym budowaniu sieci przyniosła pandemia COVID-19, przez którą poznawanie nowych ludzi stało się znacznie trudniejsze. Według serwisu LinkedIn, od czasu rozpoczęcia pandemii tylko około 42% profesjonalistów miało kontakt z osobami ze swojej sieci kontaktów. Tymczasem, jak wynika z badań, aż 97% uczestników preferuje spotkania osobiste (zamiast online) w małych gronach, licząc na lepszą dyskusję i współpracę.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

W lutym tego roku, pojawiła się kolejna, ważna przeszkoda. Wojna.  24 lutego wiele osób uświadomiło sobie, że rozwój zawodowy czy znalezienie nowej pracy nie jest tak ważny, jak im się do tej pory wydawało. Ale przy okazji okazało się też, że networking to narzędzie o zastosowaniu o wiele szerszym niż tylko szukanie pracy.

Networking pozwala realizować wiele celów

– Zazwyczaj myślimy o sieci jako o sposobie na poprawę perspektyw biznesowych. Tak naprawdę jest to wąskie rozumienie tego, czym ona właściwie jest. Przekonaliśmy się o jej mocy po 24 lutego, kiedy Rosja dokonała nielegalnej inwazji na Ukrainę – mówi John Harris, CTO i jeden z założycieli GT.

– To właśnie wtedy, globalna sieć, którą tworzą firmy, organizacje, kraje, ale przede wszystkim pojedynczy ludzie, mający świadomość tego, że to, co się dzieje, jest złe, postanowiły ruszyć Ukraińcom na pomoc – korzystając ze swoich prywatnych kontaktów – dodaje.

Networking zyskał większą świadomość

Nowe oblicze networkingu to relacje, które wcześniej nie istniały, a które dziś tworzą inspirującą historię. W obliczu kryzysu czy wojny, solidarność pojawia się także między ludźmi, którzy niegdyś pracowali razem, a później ich relacje się rozluźniły.

– Wystarczył jeden telefon, by dawni koledzy podjęli się ratowania osób uciekających z Ukrainy, oferując im swoje domy i mieszkania.– wspomina Harris.

Jak przyznaje, w takich sytuacjach w sposób naturalny pojawia się pytanie, co jeszcze można zrobić, aby wykorzystać ten niesamowicie potężny ekosystem sieci wspólnych kontaktów? I jakie działania może podjąć jednostka, aby być lepiej połączona z siecią?

– Nie sądzę, aby istniała jedna właściwa odpowiedź na to pytanie. To wymaga świadomego wysiłku. Warto jednak pamiętać, że nasza sieć kontaktów istnieje cały czas, a nie tylko podczas konferencji, albo kiedy przypadkiem na siebie wpadniemy. Dlatego warto do niej sięgnąć.

Źródło: GT

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Źródło zewnętrzne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Stażysta w firmie na zupełnie nowych zasadach. 7 najważniejszych założeń planowanych zmian

Stażyści będą otrzymywali określone wynagrodzenie, a pracodawcy będą musieli podpisywać z nimi umowy. Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej przedstawiło założenia projektu nowej ustawy.

Polska jednym z najbardziej atrakcyjnych kierunków inwestycyjnych w Europie

Globalna relokacja kosztów zmienia mapę biznesu, ale w Europie Środkowej Polska nadal pozostaje jednym z najpewniejszych punktów odniesienia dla firm szukających balansu między ceną a bezpieczeństwem.

Ekspert BCC o wysokości minimalnego wynagrodzenia w 2026 r.: „po raz pierwszy od wielu lat (rząd) pozwolił zadziałać algorytmowi wpisanemu w ustawę”. W ocenie eksperta, jest to ulga dla pracodawców

Od stycznia 2026 r. wzrośnie zarówno płaca minimalna, jak i minimalna stawka godzinowa. Rząd przyjął w tej sprawie rozporządzenie. Rozporządzenie z 11 września 2025 r. w sprawie wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę oraz wysokości minimalnej stawki godzinowej w 2026 r. zostało ogłoszone w Dzienniku Urzędowym Rzeczypospolitej Polskiej.

Zamknięcie granicy z Białorusią 2025 a siła wyższa w kontraktach handlowych. Konsekwencje dla biznesu

Czy zamknięcie granicy z Białorusią w 2025 roku to trzęsienie ziemi w kontraktach handlowych i biznesie? Nie. To test zarządzania ryzykiem kontraktowym w łańcuchu dostaw. Czy można powołać się na siłę wyższą?

REKLAMA

Dłuższy okres kontroli drogowej: nic się nie ukryje przed inspekcją? Jak firmy transportowe mogą uniknąć częstszych i wyższych kar?

Mija kilka miesięcy od wprowadzenia nowych zasad sprawdzania kierowców na drodze. Zmiana przepisów, wynikająca z pakietu mobilności, dwukrotnie wydłużyła okres kontroli drogowej: z 28 do 56 dni wstecz. Dla inspekcji transportowych w UE to znacznie rozszerzone możliwości nadzoru, dla przedsiębiorstw transportowych – szereg kolejnych wyzwań. Jak sobie radzić w zupełnie innej rzeczywistości kontrolnej, by unikać kar finansowych i innych poważnych konsekwencji?

Gdy przedsiębiorca jest w trudnej sytuacji, ZUS może przejąć wypłatę zasiłków

Brak płynności finansowej płatnika składek, który zatrudnia powyżej 20 osób, może utrudniać mu regulowanie świadczeń na rzecz pracowników. Takimi świadczeniami są zasiłek chorobowy, zasiłek macierzyński czy świadczenie rehabilitacyjne. W takiej sytuacji Zakład Ubezpieczeń Społecznych może pomóc i przejąć wypłatę świadczeń. Potrzebny jest jednak wniosek płatnika lub ubezpieczonego.

Bezpłatny webinar: Czas na e-porządek w fakturach zakupowych

Zapanuj nad kosztami, przyspiesz pracę, zredukuj błędy. Obowiązkowy KseF przyspieszył procesy digitalizacji obiegu faktur. Wykorzystaj ten trend do kolejnych automatyzacji, również w obsłudze faktur przychodzących. Lepsza kontrola nad kosztami, eliminacja dokumentów papierowych i mniej pomyłek to mniej pracy dla finansów.

Pracodawcy będą musieli bardziej chronić pracowników przed upałami. Zmiany już od 1 stycznia 2027 r.

Dotychczas polskie prawo regulowało jedynie minimalne temperatury w miejscu pracy. Wkrótce może się to zmienić – rząd przygotował projekt przepisów wprowadzających limity także dla upałów. To odpowiedź na coraz częstsze fale wysokich temperatur w Polsce.

REKLAMA

Przywództwo to wspólna misja

Rozmowa z Piotrem Kolmasem, konsultantem biznesowym, i Sławomirem Faconem, dyrektorem odpowiedzialnym za rekrutację i rozwój pracowników w PLL LOT, autorami książki „The Team. Nowoczesne przywództwo Mission Command”, o koncepcji wywodzącej się z elitarnych sił specjalnych, która z powodzeniem sprawdza się w biznesie

Rośnie liczba donosów do skarbówki, ale tylko kilka procent informacji się potwierdza [DANE Z KAS]

Jak wynika z danych przekazanych przez 16 Izb Administracji Skarbowej, w I połowie br. liczba informacji sygnalnych, a więc tzw. donosów, skierowanych do jednostek KAS wyniosła 37,2 tys. Przy tym zestawienie nie jest pełne, bowiem nie zakończył się obowiązek sprawozdawczy urzędów skarbowych w tym zakresie. Zatem na chwilę obecną to o 4,2% więcej niż w analogicznym okresie 2024 roku, kiedy było ich 35,7 tys. Natomiast, zestawiając tegoroczne dane z tymi z I połowy 2023 roku, widać wzrost o 6%. Wówczas odnotowano 35,1 tys. takich przypadków. Poniżej omówienie dotychczasowych danych z Krajowej Administracji Skarbowej.

REKLAMA