REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Networking – znaczenie sieci kontaktów w biznesie

Subskrybuj nas na Youtube
Networking
Networking

REKLAMA

REKLAMA

Networking nie tylko umożliwia znalezienie odpowiednich talentów i potencjalnych klientów. Okazał się także istotnym narzędziem w pomocy na rzecz Ukrainy.

Dlaczego networking jest tak ważny?

Trudno dziś o lepszy sposób budowania sieci kontaktów niż networking. Może on przyczynić się do znalezienia nowej pracy, ale też pomóc zyskać nową rolę w obecnej firmie.

REKLAMA

Z badania firmy Jobvite.com wynika, że 31 proc. osób poszukujących pracy znajduje ją właśnie dzięki kontaktom zawodowym, a zwłaszcza poleceniom. Co więcej, jak podaje CNBC, aż 70 proc. wakatów nie pojawiło się nigdy jako oferty pracy. Networking może więc otworzyć drzwi do nowych możliwości, które w innym przypadku mogłyby być poza naszym zasięgiem. Ale to nie wszystko.

Wysokiej jakości sieć biznesowa jest bardzo ceniona przez przedstawicieli biznesu. To podstawa do uznania, że dany kandydat posiada możliwości zwiększenia zysków firmy i pozyskania kluczowej wiedzy branżowej.

Networking w obliczu kryzysu

Budowanie sieci kontaktów ma jednak jedną, zasadniczą słabość. Wszelkie zawirowania – społeczne czy gospodarcze, mogą negatywnie wpłynąć na rozwijanie relacji.

REKLAMA

Pierwszy poważny kryzys w skutecznym budowaniu sieci przyniosła pandemia COVID-19, przez którą poznawanie nowych ludzi stało się znacznie trudniejsze. Według serwisu LinkedIn, od czasu rozpoczęcia pandemii tylko około 42% profesjonalistów miało kontakt z osobami ze swojej sieci kontaktów. Tymczasem, jak wynika z badań, aż 97% uczestników preferuje spotkania osobiste (zamiast online) w małych gronach, licząc na lepszą dyskusję i współpracę.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

W lutym tego roku, pojawiła się kolejna, ważna przeszkoda. Wojna.  24 lutego wiele osób uświadomiło sobie, że rozwój zawodowy czy znalezienie nowej pracy nie jest tak ważny, jak im się do tej pory wydawało. Ale przy okazji okazało się też, że networking to narzędzie o zastosowaniu o wiele szerszym niż tylko szukanie pracy.

Networking pozwala realizować wiele celów

– Zazwyczaj myślimy o sieci jako o sposobie na poprawę perspektyw biznesowych. Tak naprawdę jest to wąskie rozumienie tego, czym ona właściwie jest. Przekonaliśmy się o jej mocy po 24 lutego, kiedy Rosja dokonała nielegalnej inwazji na Ukrainę – mówi John Harris, CTO i jeden z założycieli GT.

– To właśnie wtedy, globalna sieć, którą tworzą firmy, organizacje, kraje, ale przede wszystkim pojedynczy ludzie, mający świadomość tego, że to, co się dzieje, jest złe, postanowiły ruszyć Ukraińcom na pomoc – korzystając ze swoich prywatnych kontaktów – dodaje.

Networking zyskał większą świadomość

Nowe oblicze networkingu to relacje, które wcześniej nie istniały, a które dziś tworzą inspirującą historię. W obliczu kryzysu czy wojny, solidarność pojawia się także między ludźmi, którzy niegdyś pracowali razem, a później ich relacje się rozluźniły.

– Wystarczył jeden telefon, by dawni koledzy podjęli się ratowania osób uciekających z Ukrainy, oferując im swoje domy i mieszkania.– wspomina Harris.

REKLAMA

Jak przyznaje, w takich sytuacjach w sposób naturalny pojawia się pytanie, co jeszcze można zrobić, aby wykorzystać ten niesamowicie potężny ekosystem sieci wspólnych kontaktów? I jakie działania może podjąć jednostka, aby być lepiej połączona z siecią?

– Nie sądzę, aby istniała jedna właściwa odpowiedź na to pytanie. To wymaga świadomego wysiłku. Warto jednak pamiętać, że nasza sieć kontaktów istnieje cały czas, a nie tylko podczas konferencji, albo kiedy przypadkiem na siebie wpadniemy. Dlatego warto do niej sięgnąć.

Źródło: GT

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Źródło zewnętrzne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Zakupy w sklepie stacjonarnym a reklamacja. Co może konsument?

Od wielu lat obowiązuje ustawa o prawach konsumenta. W wyniku implementowania do polskiego systemu prawa regulacji unijnej, od 1 stycznia 2023 r. wprowadzono do tej ustawy bardzo ważne, korzystne dla konsumentów rozwiązania.

Ponad 650 tys. firm skorzystało z wakacji składkowych w pierwszym półroczu

Zakład Ubezpieczeń Społecznych informuje, że w pierwszym półroczu 2025 r. z wakacji składkowych skorzystało 657,5 tys. przedsiębiorców. Gdzie można znaleźć informacje o uldze?

Vibe coding - czy AI zredukuje koszty tworzenia oprogramowania, a programiści będą zbędni?

Kiedy pracowałem wczoraj wieczorem nad newsletterem, do szablonu potrzebowałem wołacza imienia – chciałem, żeby mail zaczynał się od “Witaj Marku”, zamiast „Witaj Marek”. W Excelu nie da się tego zrobić w prosty sposób, a na ręczne przerobienie wszystkich rekordów straciłbym długie godziny. Poprosiłem więc ChatGPT o skrypt, który zrobi to za mnie. Po trzech sekundach miałem działający kod, a wołacze przerobiłem w 20 minut. Więcej czasu zapewne zajęłoby spotkanie, na którym zleciłbym komuś to zadanie. Czy coraz więcej takich zadań nie będzie już wymagać udziału człowieka?

Wellbeing, który naprawdę działa. Arłamów Business Challenge 2025 pokazuje, jak budować silne organizacje w czasach kryzysu zaangażowania

Arłamów, 30 czerwca 2025 – „Zaangażowanie pracowników w Polsce wynosi jedynie 8%. Czas przestać mówić o benefitach i zacząć praktykować realny well-doing” – te słowa Jacka Santorskiego, psychologa biznesu i społecznego, wybrzmiały wyjątkowo mocno w trakcie tegorocznej edycji Arłamów Business Challenge.

REKLAMA

Nie uczą się i nie pracują. Polscy NEET często są niewidzialni dla systemu

Jak pokazuje najnowszy raport Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości, około 10% młodych Polaków nie uczy się ani nie pracuje. Kim są polscy NEET i dlaczego jest to realny problem społeczny?

Polska inwestycyjna zapaść – co hamuje rozwój i jak to zmienić?

Od 2015 roku stopa inwestycji w Polsce systematycznie spada. Choć może się to wydawać abstrakcyjnym wskaźnikiem makroekonomicznym, jego skutki odczuwamy wszyscy – wolniejsze tempo wzrostu gospodarczego, mniejszy przyrost zamożności, trudniejsza pogoń za Zachodem. Dlaczego tak się dzieje i czy można to odwrócić? O tym rozmawiali Szymon Glonek oraz dr Anna Szymańska z Polskiego Instytutu Ekonomicznego.

Firma za granicą jako narzędzie legalnej optymalizacji podatkowej. Fakty i mity

W dzisiejszych czasach, gdy przedsiębiorcy coraz częściej stają przed koniecznością konkurowania na globalnym rynku, pojęcie optymalizacji podatkowej staje się jednym z kluczowych elementów strategii biznesowej. Wiele osób kojarzy jednak przenoszenie firmy za granicę głównie z próbą unikania podatków lub wręcz z działaniami nielegalnymi. Tymczasem, właściwie zaplanowana firma za granicą może być w pełni legalnym i etycznym narzędziem zarządzania obciążeniami fiskalnymi. W tym artykule obalimy popularne mity, przedstawimy fakty, wyjaśnimy, które rozwiązania są legalne, a które mogą być uznane za agresywną optymalizację. Odpowiemy też na kluczowe pytanie: czy polski przedsiębiorca faktycznie zyskuje, przenosząc działalność poza Polskę?

5 sprawdzonych metod pozyskiwania klientów B2B, które działają w 2025 roku

Pozyskiwanie klientów biznesowych w 2025 roku wymaga elastyczności, innowacyjności i umiejętnego łączenia tradycyjnych oraz nowoczesnych metod sprzedaży. Zmieniające się preferencje klientów, rozwój technologii i rosnące znaczenie relacji międzyludzkich sprawiają, że firmy muszą dostosować swoje strategie, aby skutecznie docierać do nowych odbiorców. Dobry prawnik zadba o zgodność strategii z przepisami prawa oraz zapewni ochronę interesów firmy. Oto pięć sprawdzonych metod, które pomogą w pozyskiwaniu klientów w obecnym roku.

REKLAMA

Family Business Future Summit - podsumowanie po konferencji

Pod koniec kwietnia niniejszego roku, odbyła się druga edycja wydarzenia Family Business Future Summit, które dedykowane jest przedsiębiorczości rodzinnej. Stolica Warmii i Mazur przez dwa dni gościła firmy rodzinne z całej Polski, aby esencjonalnie, inspirująco i innowacyjne opowiadać i rozmawiać o sukcesach oraz wyzwaniach stojących przed pionierami polskiej przedsiębiorczości.

Fundacja rodzinna po dwóch latach – jak zmienia się myślenie o sukcesji?

Jeszcze kilka lat temu o sukcesji w firmach mówiło się niewiele. Przedsiębiorcy odsuwali tę kwestię na później, często z uwagi na brak gotowości, aby się z nią zmierzyć. Mówienie o śmierci właściciela, przekazaniu firmy i zabezpieczeniu rodziny wciąż należało do tematów „na później”.

REKLAMA