REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak zostać nowoczesnym „hotelarzem” w 3 krokach?

Subskrybuj nas na Youtube
hotel jak zacząć biznes
hotel jak zacząć biznes
Fiat

REKLAMA

REKLAMA

Coraz popularniejszym trendem nie tylko w Polsce, ale i w całej Europie, jest tworzenie miejsc do wypoczynku, które nie tylko oferują zwykły nocleg. Lepsza jakość wykończenia wnętrza i bliskość natury zaraz po otwarciu drzwi sprawiają, że takie miejsca są coraz bardziej pożądane wśród turystów. Coraz więcej osób decyduje się także na przebranżowienie - rezygnuje z pracy i otwiera własne takie obiekty turystyczne. Jak więc zostać nowoczesnym „hotelarzem” obiektów wypoczynkowych, które spełnią tego rodzaju wymogi?

Atrakcyjna lokalizacja - blisko natury

Od pewnego czasu nasila się trend, by urlop lub weekendowy wypoczynek spędzić  w mniejszej miejscowości - niekoniecznie turystycznej - lub po prostu na łonie natury, z dala od miejskiego zgiełku. Standardowe atrakcje turystyczne wielu rodakom przestały już wystarczać, aby w pełni odpocząć, nabrać siły do powrotu do codzienności. Szukają obiektów, na przykład nad jeziorem, wokół bujnej zieleni, czy będące bazą wypadową, umożliwiającą wyjście w górskie trasy spacerowe. Tereny nadmorskie także stanowią świetną lokalizację, szczególnie jeśli można skorzystać z mniej uczęszczanego wyjścia na plażę lub położone są niedaleko terenów leśnych. Ważne, aby lokalizacja dawała potencjał różnorodności wyborów, w pewnym oddaleniu od np. głównego bulwaru czy szlaku turystycznego.

REKLAMA

REKLAMA

- Kiedyś, aby skorzystać z tego rodzaju udogodnień, Polacy szukali noclegów za granicą. Między innymi skandynawskie domki umożliwiały im poznanie nowego rodzaju turystyki wypoczynkowej i krajoznawczej. Obecnie nie trzeba wybierać się aż tak daleko, aby odpocząć w pięknych okolicznościach przyrody. Zwłaszcza że od czasu pandemii kierunki krajowe znacząco zyskały na popularności. Rodacy chętnie ponownie odkrywają Polskę. Powstaje coraz więcej obiektów w formie kompleksu kilku domków modułowych usytuowanych w niedalekiej odległości od jezior, gór czy naturalnych obszarów leśnych. To właśnie takie miejsca polscy turyści wybierają coraz częściej - mówi Rafał Nowakowski, prezes CubeEco Sp. z o.o.

Dodatkową atrakcją tego rodzaju lokalizacji, oprócz bliskości natury, są także wszelkiego rodzaju sporty rekreacyjne na świeżym powietrzu oraz aktywności, które wpisują się w tryb slow-life. Umożliwienie więc wypożyczenia roweru, maty do jogi czy kijków trekkingowych mogą być dodatkowymi atutami obiektu położonego w tak cichym i spokojnym miejscu.

Domki łatwe w budowie i obsłudze

Chcąc zostać właścicielem oryginalnego kompleksu obiektów wypoczynkowych, które z chęcią będą rezerwowane przez turystów, należy pamiętać o tym, że wybierają oni nocleg na zasadzie upodobania. Jeśli domek, który oglądają, przypadnie im do gustu, chętniej zapłacą za niego więcej, gdy będzie urokliwy, estetyczny i spełni ich potrzeby dotyczące relaksu i odpoczynku.

REKLAMA

Postawienie tradycyjnego domu wiąże się z dużymi kosztami, a przede wszystkim z długim czasem, który należy poświęcić na budowę. Świetną alternatywę stanowią więc domki w systemie modułowym. W ciągu kilku tygodni mogą one stanąć na działce. Niekiedy mają także dodatkowe udogodnienia związane np. z ich obsługą.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

- Operator inwestycyjny odpowiada za szereg ważnych z punktu widzenia inwestora czynności. Zajmuje się szeroko pojętym marketingiem, obsługą rezerwacji, rozwiązywaniem bieżących problemów przebywających w obiekcie gości, serwisem technicznym i sprzątaniem obiektu. Jako inwestorzy, decydując się na dom wybudowany w systemie modułowym wraz z obsługą doświadczonego operatora inwestycyjnego, zyskujemy nie tylko czas, ale i spokój  - dodaje Rafał Nowakowski.

Wykończenie wnętrza sprzyjające slow-life

Nie należy zapominać o tym, że wygląd samego obiektu z zewnątrz i jego otoczenie to nie wszystko. Niektórzy, wyjeżdżając na weekend, chcą zaszyć się np. na kilka dni z książką w hamaku. To, w jaki sposób zostanie zaprojektowane wnętrze domku przeznaczonego do celów turystycznych, będzie miało ogromne znaczenie dla jego popularności w sieci. To właśnie te najładniej urządzone obiekty cieszą się na portalach rezerwacyjnych największym obłożeniem, kilka, a nawet na kilkanaście miesięcy do przodu.

Z tego powodu warto postawić na swego rodzaju balans inwestycyjny, obejmujący wysoką jakość wykończenia w kontekście estetycznym oraz trwałością i łatwością w utrzymaniu. Przytulne wnętrza, zaprojektowane w stylu skandynawskim, rustykalnym lub boho z pewnością znajdą wielu wielbicieli. Ustawienie wygodnych foteli z miękkimi kocami, zawieszenie wiszącej huśtawki lub hamaka czy ulokowanie na terenie obiektu prawdziwych, pięknych roślin na pewno zwiększą jego atrakcyjność.

Zostanie „hotelarzem”, wcale nie musi oznaczać ogromnych inwestycji finansowych. Turystyczne potrzeby Polaków zmieniają się na tyle, że można spełnić ich oczekiwania, korzystając z alternatywnych opcji i wybrać modułowe domki. Nowoczesne formy inwestowania, pozwalające zainwestować w całość albo w część takiego obiektu, z kompleksową obsługą doświadczonego operatora, dają bardzo duże spektrum możliwości. Do tego odpowiednia lokalizacja lub koncepcja na wykorzystanie atutów natury w najbliższej okolicy sprawi, że goście będą wracać w takie miejsce i polecać je znajomym. A to jest najlepszy przepis na sukces w tej branży.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Źródło zewnętrzne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Stażysta w firmie na zupełnie nowych zasadach. 7 najważniejszych założeń planowanych zmian

Stażyści będą otrzymywali określone wynagrodzenie, a pracodawcy będą musieli podpisywać z nimi umowy. Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej przedstawiło założenia projektu nowej ustawy.

Polska jednym z najbardziej atrakcyjnych kierunków inwestycyjnych w Europie

Globalna relokacja kosztów zmienia mapę biznesu, ale w Europie Środkowej Polska nadal pozostaje jednym z najpewniejszych punktów odniesienia dla firm szukających balansu między ceną a bezpieczeństwem.

Ekspert BCC o wysokości minimalnego wynagrodzenia w 2026 r.: „po raz pierwszy od wielu lat (rząd) pozwolił zadziałać algorytmowi wpisanemu w ustawę”. W ocenie eksperta, jest to ulga dla pracodawców

Od stycznia 2026 r. wzrośnie zarówno płaca minimalna, jak i minimalna stawka godzinowa. Rząd przyjął w tej sprawie rozporządzenie. Rozporządzenie z 11 września 2025 r. w sprawie wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę oraz wysokości minimalnej stawki godzinowej w 2026 r. zostało ogłoszone w Dzienniku Urzędowym Rzeczypospolitej Polskiej.

Zamknięcie granicy z Białorusią 2025 a siła wyższa w kontraktach handlowych. Konsekwencje dla biznesu

Czy zamknięcie granicy z Białorusią w 2025 roku to trzęsienie ziemi w kontraktach handlowych i biznesie? Nie. To test zarządzania ryzykiem kontraktowym w łańcuchu dostaw. Czy można powołać się na siłę wyższą?

REKLAMA

Dłuższy okres kontroli drogowej: nic się nie ukryje przed inspekcją? Jak firmy transportowe mogą uniknąć częstszych i wyższych kar?

Mija kilka miesięcy od wprowadzenia nowych zasad sprawdzania kierowców na drodze. Zmiana przepisów, wynikająca z pakietu mobilności, dwukrotnie wydłużyła okres kontroli drogowej: z 28 do 56 dni wstecz. Dla inspekcji transportowych w UE to znacznie rozszerzone możliwości nadzoru, dla przedsiębiorstw transportowych – szereg kolejnych wyzwań. Jak sobie radzić w zupełnie innej rzeczywistości kontrolnej, by unikać kar finansowych i innych poważnych konsekwencji?

Gdy przedsiębiorca jest w trudnej sytuacji, ZUS może przejąć wypłatę zasiłków

Brak płynności finansowej płatnika składek, który zatrudnia powyżej 20 osób, może utrudniać mu regulowanie świadczeń na rzecz pracowników. Takimi świadczeniami są zasiłek chorobowy, zasiłek macierzyński czy świadczenie rehabilitacyjne. W takiej sytuacji Zakład Ubezpieczeń Społecznych może pomóc i przejąć wypłatę świadczeń. Potrzebny jest jednak wniosek płatnika lub ubezpieczonego.

Bezpłatny webinar: Czas na e-porządek w fakturach zakupowych

Zapanuj nad kosztami, przyspiesz pracę, zredukuj błędy. Obowiązkowy KseF przyspieszył procesy digitalizacji obiegu faktur. Wykorzystaj ten trend do kolejnych automatyzacji, również w obsłudze faktur przychodzących. Lepsza kontrola nad kosztami, eliminacja dokumentów papierowych i mniej pomyłek to mniej pracy dla finansów.

Pracodawcy będą musieli bardziej chronić pracowników przed upałami. Zmiany już od 1 stycznia 2027 r.

Dotychczas polskie prawo regulowało jedynie minimalne temperatury w miejscu pracy. Wkrótce może się to zmienić – rząd przygotował projekt przepisów wprowadzających limity także dla upałów. To odpowiedź na coraz częstsze fale wysokich temperatur w Polsce.

REKLAMA

Przywództwo to wspólna misja

Rozmowa z Piotrem Kolmasem, konsultantem biznesowym, i Sławomirem Faconem, dyrektorem odpowiedzialnym za rekrutację i rozwój pracowników w PLL LOT, autorami książki „The Team. Nowoczesne przywództwo Mission Command”, o koncepcji wywodzącej się z elitarnych sił specjalnych, która z powodzeniem sprawdza się w biznesie

Rośnie liczba donosów do skarbówki, ale tylko kilka procent informacji się potwierdza [DANE Z KAS]

Jak wynika z danych przekazanych przez 16 Izb Administracji Skarbowej, w I połowie br. liczba informacji sygnalnych, a więc tzw. donosów, skierowanych do jednostek KAS wyniosła 37,2 tys. Przy tym zestawienie nie jest pełne, bowiem nie zakończył się obowiązek sprawozdawczy urzędów skarbowych w tym zakresie. Zatem na chwilę obecną to o 4,2% więcej niż w analogicznym okresie 2024 roku, kiedy było ich 35,7 tys. Natomiast, zestawiając tegoroczne dane z tymi z I połowy 2023 roku, widać wzrost o 6%. Wówczas odnotowano 35,1 tys. takich przypadków. Poniżej omówienie dotychczasowych danych z Krajowej Administracji Skarbowej.

REKLAMA