REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Polskie firmy coraz chętniej docierają do klientów zagranicznych przez SMS

sms management
sms management
Honor

REKLAMA

REKLAMA

W ubiegłym roku polskie firmy miały łącznie niemal 4 tys. oddziałów za granicą - to wzrost o 3,4 proc. w porównaniu z poprzednim rokiem. Dla firm usługowych i technologicznych otwarcie biura na zagranicznym rynku nie jest zresztą niezbędne, bo do ekspansji i pozyskiwania klientów skutecznie wykorzystują kanały online. 12 proc. więcej polskich firm skorzystało z SMS-ów do wsparcia sprzedaży i komunikacji na rynkach zagranicznych niż rok temu.

SMS-y wysyłane z Polski wspierają komunikację firm m.in. w Japonii, Australii, Angoli czy na Dominikanie

Przeprowadzone pod koniec 2020 r. wśród polskich przedsiębiorców działających za granicą Badanie ICAN Institute pokazało, że nawet w kryzysowym czasie pandemii 28 proc. firm odnotowało wzrost sprzedaży zagranicznej. Według niemal połowy badanych, ich biznes rozwijał się lepiej na rynkach zagranicznych niż w Polsce, a 35 proc. weszło w czasie pandemii na co najmniej jeden nowy rynek zagraniczny.

REKLAMA

REKLAMA

Z kolei dane GUS z ubiegłego roku pokazują, że liczba zagranicznych oddziałów polskich firm wzrosła o 3,4 proc. rok do roku i wyniosła 3979. Co ciekawe, wśród przedsiębiorstw, które posiadają swoje zagraniczne oddziały, dominują małe i średnie firmy.

- Funkcjonowanie w ramach wspólnego europejskiego rynku i nabierająca tempa cyfryzacja sprawiły, że rozszerzanie działalności na kolejne kraje jest prostsze niż kiedykolwiek - Maja Wiśniewska, Manager SMSAPI

- W podobnej sytuacji są setki polskich firm, dla których podstawowym obszarem działania stał się internet. Nie chodzi tylko o samą sprzedaż online, ale też o zdobywanie klientów i komunikację z nimi, co odbywa się dziś głównie kanałami cyfrowymi. A tu granice państw nie odgrywają tak dużej roli - zauważa ekspertka.

REKLAMA

SMS z Polski dociera coraz dalej

Polskie firmy wykorzystują SMS-y do najróżniejszych zadań. Na przestrzeni ostatnich miesięcy za pomocą zautomatyzowanych wysyłek obsługiwali m.in. powiadomienia bankowe w Japonii, zakupy klientów nabywających biżuterię i towary luksusowe we Włoszech, reklamy dla rolników w Hiszpanii, automatyczne powiadomienia dotyczące procesu produkcji grzybów w Australii, kody autoryzacyjne w Angoli czy też wsparcie kampanii wyborczej na Dominikanie.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Należy pamiętać o przepisach typu RODO

Nieważne w jakim kraju na świecie chcemy zacząć operować, SMS będzie tam działał na każdym telefonie komórkowym. Odbiorcy nie muszą nigdzie się logować, niczego instalować w swoim urządzeniu, ani nawet mieć w nim internetu. Wystarczy, że mamy ich numer oraz zgodę na przesyłanie wiadomości i postępujemy zgodnie z lokalnymi przepisami, takimi jak RODO w UE, a możemy z Polski komunikować się z klientami na wszystkich kontynentach - podpowiada Maja Wiśniewska - Do niedawna wielu menedżerów uznawało, że masowe SMS-y to głównie wiadomości reklamowe. W ostatnich latach przekonują się, jak bardzo ułatwiają one obsługę klienta i skutecznie wspierają sprzedaż niezależnie od kraju - dodaje ekspertka.

Źródło: SMSAPI

Źródło: Źródło zewnętrzne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
6 nowych konkursów w programie FERS, m.in. równe traktowanie na rynku pracy i cyfryzacja edukacji. Dofinansowanie ponad 144,5 mln zł

6 nowych konkursów w programie FERS, m.in. równe traktowanie na rynku pracy i cyfryzacja edukacji - Komitet Monitorujący Program Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego podjął decyzje. Na projekty wpisujące się w ramy konkursowe przeznaczone zostanie dofinansowanie ponad 144,5 mln zł.

BCC Mixer ’25 – 25. edycja networkingowego spotkania przedsiębiorców już w ten czwartek

W najbliższy czwartek, 27 listopada 2025 roku w hotelu Warsaw Presidential Hotel rozpocznie się 25. edycja wydarzenia BCC Mixer, organizowanego przez Business Centre Club (BCC). BCC Mixer to jedno z większych ogólnopolskich wydarzeń networkingowych, które co roku gromadzi blisko 200 przedsiębiorców: prezesów, właścicieli firm, menedżerów oraz gości specjalnych.

"Firma Dobrze Widziana" i medal Solidarności Społecznej – BCC wyróżnia tych, którzy realnie zmieniają świat

Zbliża się finał XVI edycji konkursu "Firma Dobrze Widziana" – ogólnopolskiego przedsięwzięcia Business Centre Club. W tym roku konkurs po raz pierwszy został połączony z wręczeniem Medalu Solidarności Społecznej – wyróżnienia przyznawanego osobom realnie zmieniającym rzeczywistość społeczną. Wśród tegorocznych laureatów znalazła się m.in. Anna Dymna.

Opłata mocowa i kogeneracyjna wystrzelą w 2026. Firmy zapłacą najwięcej od dekady

W 2026 roku rachunki za prąd zmienią się bardziej, niż większość odbiorców się spodziewa. To nie cena kWh odpowiada za podwyżki, lecz gwałtowny wzrost opłaty mocowej i kogeneracyjnej, które trafią na każdą fakturę od stycznia. Firmy zapłacą nawet o 55 proc. więcej, ale koszt odczują także gospodarstwa domowe. Sprawdzamy, dlaczego ceny rosną i kto zapłaci najwięcej.

REKLAMA

URE: 2,92 mld zł rekompensaty dla przedsiębiorstw z sektorów energochłonnych za 2024 r. Cena terminowych uprawnień do emisji wynosiła 406,21 zł/t

Prezes Urzędu Regulacji Energetyki przyznaje 2,92 mld zł rekompensaty dla przedsiębiorstw z sektorów energochłonnych za 2024 r. Cena terminowych uprawnień do emisji wynosiła 406,21 zł/t. Jak uzyskać wsparcie z URE?

Rynek zamówień publicznych czeka na firmy. Minerva chce go otworzyć dla każdego [Gość Infor.pl]

W 2024 roku wartość rynku zamówień publicznych w Polsce wyniosła 587 miliardów złotych. To ogromna pula pieniędzy, która co roku trafia do przedsiębiorców. W skali Unii Europejskiej znaczenie tego segmentu gospodarki jest jeszcze większe, bo zamówienia publiczne odpowiadają za około 20 procent unijnego PKB. Mimo to wśród 33 milionów firm w UE tylko 3,5 miliona w ogóle próbuje swoich sił w przetargach. Reszta stoi z boku, choć mogłaby zyskać nowe źródła przychodów i stabilne kontrakty.

"Zrób to sam" w prawie? To nie działa!

Obecnie w internecie znaleźć można wszystko. Bez trudu znajdziemy gotowe wzory umów, regulaminów, czy całe polityki. Takie rozwiązania kuszą prostotą, szybkością i przede wszystkim brakiem kosztów. Nic dziwnego, że wielu przedsiębiorców decyduje się na skorzystanie z ogólnodostępnego wzoru nieznanego autora zamiast zapłacić za konsultację prawną i przygotowanie dokumentu przez profesjonalistę.

Za negocjowanie w złej wierze też można odpowiadać

Negocjacje poprzedzają zazwyczaj zawarcie bardziej skomplikowanych umów, w których do uzgodnienia pozostaje wiele elementów, często wymagających specjalistycznej wiedzy, wnikliwej oceny oraz refleksji. Negocjacje stanowią uporządkowany albo niezorganizowany przez strony ciąg wielu innych wzajemnie się uzupełniających albo wykluczających, w całości lub w części, oświadczeń, twierdzeń i zachowań, który dopiero na końcu ma doprowadzić do związania stron umową [1].

REKLAMA

"Najtańsza energia to ta, którą zaoszczędziliśmy". Jaka jest kondycja polskiej branży AGD? [WYWIAD]

Polska pozostaje największym producentem AGD w Unii Europejskiej, ale stoi dziś przed kumulacją wyzwań: spadkiem popytu w kraju i na kluczowych rynkach europejskich, rosnącą konkurencją z Chin i Turcji oraz narastającymi kosztami wynikającymi z unijnych regulacji. Choć fabryki wciąż pracują stabilnie, producenci podkreślają, że bez wsparcia w zakresie innowacji, rynku pracy i energii trudno będzie utrzymać dotychczasową przewagę konkurencyjną. Z Wojciechem Koneckim, prezesem APPLiA – Polskiego Związku Producentów AGD rozmawiamy o kondycji i przyszłości polskiej branży AGD.

Kobieta i firma: co 8. polska przedsiębiorczyni przy pozyskiwaniu finansowania doświadczyła trudności związanych z płcią

Blisko co ósma przedsiębiorczyni (13 proc.) deklaruje, że doświadczyła trudności potencjalnie związanych z płcią na etapie pozyskiwania finansowania działalności. Najczęściej trudności te wiązały się z otrzymaniem mniej korzystnych warunków niż inne podmioty znajdujące się w podobnej sytuacji (28 proc.) oraz wymaganiem dodatkowych zabezpieczeń (27 proc.). Respondentki wskazują także odrzucenie wniosku bez jasnego uzasadnienia (24 proc.). Niemal ⅕ przedsiębiorczyń nie potrafi określić czy tego typu trudności ich dotyczyły – deklaruje to 19 proc. badanych. Poniżej szczegółowa analiza badania.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA