REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Polskie firmy coraz chętniej docierają do klientów zagranicznych przez SMS

Subskrybuj nas na Youtube
sms management
sms management
Honor

REKLAMA

REKLAMA

W ubiegłym roku polskie firmy miały łącznie niemal 4 tys. oddziałów za granicą - to wzrost o 3,4 proc. w porównaniu z poprzednim rokiem. Dla firm usługowych i technologicznych otwarcie biura na zagranicznym rynku nie jest zresztą niezbędne, bo do ekspansji i pozyskiwania klientów skutecznie wykorzystują kanały online. 12 proc. więcej polskich firm skorzystało z SMS-ów do wsparcia sprzedaży i komunikacji na rynkach zagranicznych niż rok temu.

SMS-y wysyłane z Polski wspierają komunikację firm m.in. w Japonii, Australii, Angoli czy na Dominikanie

Przeprowadzone pod koniec 2020 r. wśród polskich przedsiębiorców działających za granicą Badanie ICAN Institute pokazało, że nawet w kryzysowym czasie pandemii 28 proc. firm odnotowało wzrost sprzedaży zagranicznej. Według niemal połowy badanych, ich biznes rozwijał się lepiej na rynkach zagranicznych niż w Polsce, a 35 proc. weszło w czasie pandemii na co najmniej jeden nowy rynek zagraniczny.

REKLAMA

REKLAMA

Z kolei dane GUS z ubiegłego roku pokazują, że liczba zagranicznych oddziałów polskich firm wzrosła o 3,4 proc. rok do roku i wyniosła 3979. Co ciekawe, wśród przedsiębiorstw, które posiadają swoje zagraniczne oddziały, dominują małe i średnie firmy.

- Funkcjonowanie w ramach wspólnego europejskiego rynku i nabierająca tempa cyfryzacja sprawiły, że rozszerzanie działalności na kolejne kraje jest prostsze niż kiedykolwiek - Maja Wiśniewska, Manager SMSAPI

- W podobnej sytuacji są setki polskich firm, dla których podstawowym obszarem działania stał się internet. Nie chodzi tylko o samą sprzedaż online, ale też o zdobywanie klientów i komunikację z nimi, co odbywa się dziś głównie kanałami cyfrowymi. A tu granice państw nie odgrywają tak dużej roli - zauważa ekspertka.

REKLAMA

SMS z Polski dociera coraz dalej

Polskie firmy wykorzystują SMS-y do najróżniejszych zadań. Na przestrzeni ostatnich miesięcy za pomocą zautomatyzowanych wysyłek obsługiwali m.in. powiadomienia bankowe w Japonii, zakupy klientów nabywających biżuterię i towary luksusowe we Włoszech, reklamy dla rolników w Hiszpanii, automatyczne powiadomienia dotyczące procesu produkcji grzybów w Australii, kody autoryzacyjne w Angoli czy też wsparcie kampanii wyborczej na Dominikanie.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Należy pamiętać o przepisach typu RODO

Nieważne w jakim kraju na świecie chcemy zacząć operować, SMS będzie tam działał na każdym telefonie komórkowym. Odbiorcy nie muszą nigdzie się logować, niczego instalować w swoim urządzeniu, ani nawet mieć w nim internetu. Wystarczy, że mamy ich numer oraz zgodę na przesyłanie wiadomości i postępujemy zgodnie z lokalnymi przepisami, takimi jak RODO w UE, a możemy z Polski komunikować się z klientami na wszystkich kontynentach - podpowiada Maja Wiśniewska - Do niedawna wielu menedżerów uznawało, że masowe SMS-y to głównie wiadomości reklamowe. W ostatnich latach przekonują się, jak bardzo ułatwiają one obsługę klienta i skutecznie wspierają sprzedaż niezależnie od kraju - dodaje ekspertka.

Źródło: SMSAPI

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Źródło zewnętrzne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Dziedziczenie udziałów w spółce – jak wygląda sukcesja przedsiębiorstwa w praktyce

Wielu właścicieli firm rodzinnych nie zastanawia się dostatecznie wcześnie nad tym, co stanie się z ich udziałami po śmierci. Tymczasem dziedziczenie udziałów w spółkach – zwłaszcza w spółkach z ograniczoną odpowiedzialnością i spółkach akcyjnych – to jeden z kluczowych elementów sukcesji biznesowej, który może zadecydować o przetrwaniu firmy.

Rozliczenie pojazdów firmowych w 2026 roku i nowe limity dla kosztów podatkowych w firmie – mniejsze odliczenia od podatku, czyli dlaczego opłaca się kupić samochód na firmę jeszcze w 2025 roku

Od 1 stycznia 2026 roku poważnie zmieniają się zasady odliczeń podatkowych co do samochodów firmowych – zmniejszeniu ulega limit wartości pojazdu, który można przyjmować do rozliczeń podatkowych. Rozwiązanie to miało w założeniu promować elektromobilność, a wynika z pakietu ustaw uchwalanych jeszcze w ramach tzw. „Polskiego Ładu”, z odroczonym aż do 2026 roku czasem wejścia w życie. Resort finansów nie potwierdził natomiast, aby planował zmienić te przepisy czy odroczyć ich obowiązywanie na dalszy okres.

Bezpłatny ebook: Wydanie specjalne personel & zarządzanie - kiedy życie boli...

10 października obchodzimy Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego – to dobry moment, by przypomnieć, że dobrostan psychiczny pracowników nie jest już tematem pobocznym, lecz jednym z kluczowych filarów strategii odpowiedzialnego przywództwa i zrównoważonego rozwoju organizacji.

ESG w MŚP. Czy wyzwania przewyższają korzyści?

Około 60% przedsiębiorców z sektora MŚP zna pojęcie ESG, wynika z badania Instytutu Keralla Research dla VanityStyle. Jednak 90% z nich dostrzega poważne bariery we wdrażaniu zasad zrównoważonego rozwoju. Eksperci wskazują, że choć korzyści ESG są postrzegane jako atrakcyjne, są na razie zbyt niewyraźne, by zachęcić większą liczbę firm do działania.

REKLAMA

Zarząd sukcesyjny: Klucz do przetrwania firm rodzinnych w Polsce

W Polsce funkcjonuje ponad 800 tysięcy firm rodzinnych, które stanowią kręgosłup krajowej gospodarki. Jednakże zaledwie 30% z nich przetrwa przejście do drugiego pokolenia, a tylko 12% dotrwa do trzeciego. Te alarmujące statystyki nie wynikają z braku rentowności czy problemów rynkowych – największym zagrożeniem dla ciągłości działania przedsiębiorstw rodzinnych jest brak odpowiedniego planowania sukcesji. Wprowadzony w 2018 roku instytut zarządu sukcesyjnego stanowi odpowiedź na te wyzwania, oferując prawne narzędzie umożliwiające sprawne przekazanie firmy następnemu pokoleniu.

Ukryte zasoby rynku pracy. Dlaczego warto korzystać z ich potencjału?

Chociaż dla rynku pracy pozostają niewidoczni, to tkwi w nich znaczny potencjał. Kto pozostaje w cieniu? Dlaczego firmy nie sięgają po tzw. niewidzialnych pracowników?

Firmy będą zdecydowanie zwiększać zatrudnienie na koniec roku. Jest duża szansa na podniesienie obrotu

Dlaczego firmy planują zdecydowanie zwiększać zatrudnienie na koniec 2025 roku? Chodzi o gorący okres zakończenia roku - od Halloween, przez Black Friday i Mikołajki, aż po kulminację w postaci Świąt Bożego Narodzenia. Najwięcej pracowników będą zatrudniały firmy branży produkcyjnej. Ratunkiem dla nich są pracownicy tymczasowi. To duża szansa na zwiększenie obrotu.

Monitoring wizyjny w firmach w Polsce – prawo a praktyka

Monitoring wizyjny, zwany również CCTV (Closed-Circuit Television), to system kamer rejestrujących obraz w określonym miejscu. W Polsce jest powszechnie stosowany przez przedsiębiorców, instytucje publiczne oraz osoby prywatne w celu zwiększenia bezpieczeństwa i ochrony mienia. Na kanwie głośnych decyzji Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych przyjrzyjmy się przepisom prawa, które regulują przedmiotową materię.

REKLAMA

Akcyzą w cydr. Polscy producenci rozczarowani

Jak wiadomo, Polska jabłkiem stoi. Ale zamiast wykorzystywać własny surowiec i budować rynek, oddajemy pole zagranicznym koncernom – z goryczą mówią polscy producenci cydru. Ku zaskoczeniu branży, te niskoalkoholowe napoje produkowane z polskich jabłek, trafiły na listę produktów objętych podwyżką akcyzy zapowiedzianą niedawno przez rząd. Dotychczasowa akcyzowa mapa drogowa została zatem nie tyle urealniona, jak określa to Ministerstwo Finansów, ale też rozszerzona, bo cydry i perry były z niej dotąd wyłączne. A to oznacza duże ryzyko zahamowania rozwoju tej i tak bardzo małej, bo traktowanej po macoszemu, kategorii.

Ustawa o kredycie konsumenckim z perspektywy banków – wybrane zagadnienia

Ustawa o kredycie konsumenckim wprowadza istotne wyzwania dla banków, które muszą dostosować procesy kredytowe, marketingowe i ubezpieczeniowe do nowych wymogów. Z jednej strony zmiany zwiększają ochronę konsumentów i przejrzystość rynku, z drugiej jednak skutkują większymi kosztami operacyjnymi, koniecznością zatrudnienia dodatkowego personelu, wydłużeniem procesów decyzyjnych oraz zwiększeniem ryzyka prawnego.

REKLAMA