REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Polskie firmy coraz chętniej docierają do klientów zagranicznych przez SMS

Subskrybuj nas na Youtube
sms management
sms management
Honor

REKLAMA

REKLAMA

W ubiegłym roku polskie firmy miały łącznie niemal 4 tys. oddziałów za granicą - to wzrost o 3,4 proc. w porównaniu z poprzednim rokiem. Dla firm usługowych i technologicznych otwarcie biura na zagranicznym rynku nie jest zresztą niezbędne, bo do ekspansji i pozyskiwania klientów skutecznie wykorzystują kanały online. 12 proc. więcej polskich firm skorzystało z SMS-ów do wsparcia sprzedaży i komunikacji na rynkach zagranicznych niż rok temu.

SMS-y wysyłane z Polski wspierają komunikację firm m.in. w Japonii, Australii, Angoli czy na Dominikanie

Przeprowadzone pod koniec 2020 r. wśród polskich przedsiębiorców działających za granicą Badanie ICAN Institute pokazało, że nawet w kryzysowym czasie pandemii 28 proc. firm odnotowało wzrost sprzedaży zagranicznej. Według niemal połowy badanych, ich biznes rozwijał się lepiej na rynkach zagranicznych niż w Polsce, a 35 proc. weszło w czasie pandemii na co najmniej jeden nowy rynek zagraniczny.

REKLAMA

REKLAMA

Z kolei dane GUS z ubiegłego roku pokazują, że liczba zagranicznych oddziałów polskich firm wzrosła o 3,4 proc. rok do roku i wyniosła 3979. Co ciekawe, wśród przedsiębiorstw, które posiadają swoje zagraniczne oddziały, dominują małe i średnie firmy.

- Funkcjonowanie w ramach wspólnego europejskiego rynku i nabierająca tempa cyfryzacja sprawiły, że rozszerzanie działalności na kolejne kraje jest prostsze niż kiedykolwiek - Maja Wiśniewska, Manager SMSAPI

- W podobnej sytuacji są setki polskich firm, dla których podstawowym obszarem działania stał się internet. Nie chodzi tylko o samą sprzedaż online, ale też o zdobywanie klientów i komunikację z nimi, co odbywa się dziś głównie kanałami cyfrowymi. A tu granice państw nie odgrywają tak dużej roli - zauważa ekspertka.

REKLAMA

SMS z Polski dociera coraz dalej

Polskie firmy wykorzystują SMS-y do najróżniejszych zadań. Na przestrzeni ostatnich miesięcy za pomocą zautomatyzowanych wysyłek obsługiwali m.in. powiadomienia bankowe w Japonii, zakupy klientów nabywających biżuterię i towary luksusowe we Włoszech, reklamy dla rolników w Hiszpanii, automatyczne powiadomienia dotyczące procesu produkcji grzybów w Australii, kody autoryzacyjne w Angoli czy też wsparcie kampanii wyborczej na Dominikanie.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Należy pamiętać o przepisach typu RODO

Nieważne w jakim kraju na świecie chcemy zacząć operować, SMS będzie tam działał na każdym telefonie komórkowym. Odbiorcy nie muszą nigdzie się logować, niczego instalować w swoim urządzeniu, ani nawet mieć w nim internetu. Wystarczy, że mamy ich numer oraz zgodę na przesyłanie wiadomości i postępujemy zgodnie z lokalnymi przepisami, takimi jak RODO w UE, a możemy z Polski komunikować się z klientami na wszystkich kontynentach - podpowiada Maja Wiśniewska - Do niedawna wielu menedżerów uznawało, że masowe SMS-y to głównie wiadomości reklamowe. W ostatnich latach przekonują się, jak bardzo ułatwiają one obsługę klienta i skutecznie wspierają sprzedaż niezależnie od kraju - dodaje ekspertka.

Źródło: SMSAPI

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Źródło zewnętrzne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Stażysta w firmie na zupełnie nowych zasadach. 7 najważniejszych założeń planowanych zmian

Stażyści będą otrzymywali określone wynagrodzenie, a pracodawcy będą musieli podpisywać z nimi umowy. Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej przedstawiło założenia projektu nowej ustawy.

Polska jednym z najbardziej atrakcyjnych kierunków inwestycyjnych w Europie

Globalna relokacja kosztów zmienia mapę biznesu, ale w Europie Środkowej Polska nadal pozostaje jednym z najpewniejszych punktów odniesienia dla firm szukających balansu między ceną a bezpieczeństwem.

Ekspert BCC o wysokości minimalnego wynagrodzenia w 2026 r.: „po raz pierwszy od wielu lat (rząd) pozwolił zadziałać algorytmowi wpisanemu w ustawę”. W ocenie eksperta, jest to ulga dla pracodawców

Od stycznia 2026 r. wzrośnie zarówno płaca minimalna, jak i minimalna stawka godzinowa. Rząd przyjął w tej sprawie rozporządzenie. Rozporządzenie z 11 września 2025 r. w sprawie wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę oraz wysokości minimalnej stawki godzinowej w 2026 r. zostało ogłoszone w Dzienniku Urzędowym Rzeczypospolitej Polskiej.

Zamknięcie granicy z Białorusią 2025 a siła wyższa w kontraktach handlowych. Konsekwencje dla biznesu

Czy zamknięcie granicy z Białorusią w 2025 roku to trzęsienie ziemi w kontraktach handlowych i biznesie? Nie. To test zarządzania ryzykiem kontraktowym w łańcuchu dostaw. Czy można powołać się na siłę wyższą?

REKLAMA

Dłuższy okres kontroli drogowej: nic się nie ukryje przed inspekcją? Jak firmy transportowe mogą uniknąć częstszych i wyższych kar?

Mija kilka miesięcy od wprowadzenia nowych zasad sprawdzania kierowców na drodze. Zmiana przepisów, wynikająca z pakietu mobilności, dwukrotnie wydłużyła okres kontroli drogowej: z 28 do 56 dni wstecz. Dla inspekcji transportowych w UE to znacznie rozszerzone możliwości nadzoru, dla przedsiębiorstw transportowych – szereg kolejnych wyzwań. Jak sobie radzić w zupełnie innej rzeczywistości kontrolnej, by unikać kar finansowych i innych poważnych konsekwencji?

Gdy przedsiębiorca jest w trudnej sytuacji, ZUS może przejąć wypłatę zasiłków

Brak płynności finansowej płatnika składek, który zatrudnia powyżej 20 osób, może utrudniać mu regulowanie świadczeń na rzecz pracowników. Takimi świadczeniami są zasiłek chorobowy, zasiłek macierzyński czy świadczenie rehabilitacyjne. W takiej sytuacji Zakład Ubezpieczeń Społecznych może pomóc i przejąć wypłatę świadczeń. Potrzebny jest jednak wniosek płatnika lub ubezpieczonego.

Bezpłatny webinar: Czas na e-porządek w fakturach zakupowych

Zapanuj nad kosztami, przyspiesz pracę, zredukuj błędy. Obowiązkowy KseF przyspieszył procesy digitalizacji obiegu faktur. Wykorzystaj ten trend do kolejnych automatyzacji, również w obsłudze faktur przychodzących. Lepsza kontrola nad kosztami, eliminacja dokumentów papierowych i mniej pomyłek to mniej pracy dla finansów.

Pracodawcy będą musieli bardziej chronić pracowników przed upałami. Zmiany już od 1 stycznia 2027 r.

Dotychczas polskie prawo regulowało jedynie minimalne temperatury w miejscu pracy. Wkrótce może się to zmienić – rząd przygotował projekt przepisów wprowadzających limity także dla upałów. To odpowiedź na coraz częstsze fale wysokich temperatur w Polsce.

REKLAMA

Przywództwo to wspólna misja

Rozmowa z Piotrem Kolmasem, konsultantem biznesowym, i Sławomirem Faconem, dyrektorem odpowiedzialnym za rekrutację i rozwój pracowników w PLL LOT, autorami książki „The Team. Nowoczesne przywództwo Mission Command”, o koncepcji wywodzącej się z elitarnych sił specjalnych, która z powodzeniem sprawdza się w biznesie

Rośnie liczba donosów do skarbówki, ale tylko kilka procent informacji się potwierdza [DANE Z KAS]

Jak wynika z danych przekazanych przez 16 Izb Administracji Skarbowej, w I połowie br. liczba informacji sygnalnych, a więc tzw. donosów, skierowanych do jednostek KAS wyniosła 37,2 tys. Przy tym zestawienie nie jest pełne, bowiem nie zakończył się obowiązek sprawozdawczy urzędów skarbowych w tym zakresie. Zatem na chwilę obecną to o 4,2% więcej niż w analogicznym okresie 2024 roku, kiedy było ich 35,7 tys. Natomiast, zestawiając tegoroczne dane z tymi z I połowy 2023 roku, widać wzrost o 6%. Wówczas odnotowano 35,1 tys. takich przypadków. Poniżej omówienie dotychczasowych danych z Krajowej Administracji Skarbowej.

REKLAMA