REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Czy firmy z sektora IT jest miejsce na działania marketingu internetowego?

Shutterstock

REKLAMA

REKLAMA

Jak pokazują dane firmy analitycznej Gartner, wartość światowego rynku IT w 2019 roku wynosiła ponad 2,4 bln dolarów. W latach 2012-19 rosła o 3,4% rocznie. A epidemia wcale nie spowolniła tego trendu. Sektor IT wciąż nie jest nasycony produktami i usługami, które wspierają pracę lub codzienne funkcjonowanie firm. Nie oznacza to jednak braku konkurencji w branży. Plan strategiczny to wyznaczenie celu, którego realizacja pozwoli walczyć o pozycję lidera w branży. Wdrożenie działań z obszaru marketingu internetowego z pewnością w tym pomoże.

W IT liczy się nie tylko wiedza

Podstawowym założeniem zarządzania strategicznego jest dążenie do poznania bieżącej sytuacji firmy. Kluczowa jest znajomość czynników, które mają na nią wpływ oraz szans i zagrożeń. Na podstawie tej wiedzy określa się cele działania oraz sposoby ich osiągnięcia. Plan strategiczny powinien obejmować zarówno globalną wizję przedsiębiorstwa, jak i cele dla poszczególnych obszarów jej działalności. Istotą jest wskazanie konkretnie zdefiniowanych wskaźników. Biznes lubi liczby, bo liczby nigdy nie kłamią. Mierzalne są także działania w zakresie marketingu internetowego. – tłumaczy Sebastian Kopiej z Commplace.

REKLAMA

Wśród obowiązkowych wskaźników powinny znaleźć się:

  • Unikatowi użytkownicy strony internetowej
  • Liczba odsłon strony internetowej
  • Pozycja domeny w wynikach wyszukiwania
  • Liczba kliknięć w zakładkę „kontakt” lub „zamów teraz” na stronie internetowej
  • Liczba zapytań ofertowych i ich wartość
  • Liczba klientów
  • ROI kampanii reklamowych
  • Marka vs. Konkurencja (udział w rynku, wzrost, przewagi)
  • Liczba podpisanych umów    

Wdrożenie strategii marketingowej wymaga uszczegółowienia planu i narzędzi, określających sposób realizowania działań prowadzących do osiągnięcia zakładanego celu. Plan strategiczny powinien także zakładać szczegółowy budżet i ocenę opłacalności zastosowania poszczególnych narzędzi marketingu online.

Jakich narzędzi marketingowych potrzebuje plan strategiczny firmy z branży IT?

REKLAMA

Firmy z branży IT zmuszone są do nieustannego wdrażania różnego rodzaju innowacji. Często współpracują z uczelniami i jednostkami badawczo-rozwojowymi w tworzeniu unikalnych rozwiązań technologicznych i organizacyjnych. Zatrudniają wysoko wykwalifikowaną kadrę i przykładają dużą uwagę do stałego podnoszenia kwalifikacji. Współpracują także ze specjalistami w obszarze PR i marketingu. Strategia w przypadku tych działań powinna opierać się o specyficzną kulturę przedsiębiorstw z branży IT. Promującej osiągnięcia, innowacje, ryzyko i rozwój oparty na wiedzy.

- Plan strategiczny firmy z branży IT powinien uwzględniać wszystkie dostępne narzędzia marketingu internetowego w sposób efektywny i spójny. Nie wszystkie przedsiębiorstwa potrafią szybko dostosowywać się do zmieniających się warunków rynkowych, a te w przypadku branży nowych technologii zmieniają się czasem z dnia na dzień. – zauważa Sebastian Kopiej.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Wśród działań z obszaru marketingu internetowego, które warto na stałe wpisać do planu strategicznego, powinny się znaleźć:

  • obszar SEO
  • kampanie Google Ads
  • autorski content hub
  • pozyskiwanie referencji
  • E-PR
  • Marketing Conversion
  • Employer branding (zwłaszcza w przypadku problemów z rekrutacją nowych pracowników).

Obecny kierunek rozwoju firm z branży IT wyznacza rosnąca popularność outsourcingu różnego rodzaju działań. Także tych z obszaru PR i marketingu. Taka taktyka pozwala im nie tylko na obniżenie kosztów, ale również na koncentrowanie się na pozostałych celach biznesowych. Podstawą sukcesu tej strategii powinny być zawsze wzajemna współpraca, zaufanie i partnerstwo.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Nowe zasady naliczania składki zdrowotnej od 1 stycznia 2025 r. Rząd jest za wprowadzeniem zmian. Co się zmieni?

Nowe zasady naliczania składki zdrowotnej od 1 stycznia 2025 r. Rząd jest za wprowadzeniem zmian. Co się zmieni? Szacuje się, że z tego rozwiązania skorzysta ok. 2,4 mln przedsiębiorców. Rada ministrów przyjęła projekt nowelizacji.

Prognozy na 2025 rok: jakie trendy będą kształtować przyszłość biznesu e-commerce?

Jakie trendy ukształtują branżę e-commerce w nadchodzącym 2025 roku? Jakie narzędzia powinny wykorzystać firmy, żeby się rozwijać?

InPost Pay – rewolucyjna usługa dla Twojego e-sklepu

W dobie ogromnej konkurencji na rynku e-commerce kluczem do sukcesu jest wyróżnienie się i zwiększenie wygody zakupów dla klientów. InPost Pay to rozwiązanie, które może odmienić oblicze Twojego sklepu internetowego, pomagając zwiększyć konwersję dzięki nowoczesnym udogodnieniom. Dowiedz się, dlaczego warto wdrożyć tę usługę i co możesz dzięki niej zyskać!

Wakacje składkowe 2024 tylko za grudzień. Wniosek trzeba złożyć już w listopadzie

Z wakacji składkowych w 2024 roku można skorzystać już tylko za grudzień. Natomiast wniosek trzeba złożyć już w listopadzie. Państwo opłaci składki za jeden miesiąc za mikroprzedsiębiorców i komorników sądowych. Jakie warunki trzeba spełnić?

REKLAMA

Analiza wpływu ryzyka jako narzędzie zarządzania kryzysowego w firmach produkcyjnych [Poradnik]

Firmy produkcyjne, które operują złożonymi procesami, zaawansowanymi technologiami oraz różnorodnymi materiałami, są szczególnie narażone na ryzyko wystąpienia kryzysu. Analiza wpływu ryzyka (ang. Risk Impact Analysis) jest narzędziem, które pozwala firmom oszacować, jakie skutki dla organizacji mogą mieć określone zdarzenia i podjąć kroki w celu ich minimalizacji. Jak firmy produkcyjne mogą wykorzystać to narzędzie, aby skuteczniej zarządzać kryzysami?

Współpraca z agencją SEO - przewodnik

Jak wygląda współpraca z agencją SEO? Co obejmuje? Jak jest rozliczana? Oto przewodnik.

ZUS: 717 wniosków o świadczenie interwencyjne. ZUS wypłacił do tej pory ponad 31 mln 350 tys. zł z tego tytułu. Jak i gdzie złożyć wniosek o świadczenie?

ZUS: 717 wniosków o świadczenie interwencyjne. ZUS wypłacił do tej pory ponad 31 mln 350 tys. zł z tego tytułu. Jak i gdzie złożyć wniosek o świadczenie interwencyjne? Kto może ubiegać się o świadczenie interwencyjne? 

Prowadzisz e-commerce? Pozbądź się poniedziałkowego chaosu i poznaj Weekendowe Nadania!
Uniknij poniedziałkowego chaosu w magazynie! Weekendowe Nadania to innowacyjne rozwiązanie, które usprawni logistykę Twojego e-commerce. Dowiedz się, jak szybciej realizować zamówienia, zwiększyć satysfakcję klientów i zyskać przewagę nad konkurencją. Sprawdź, jak to działa!

REKLAMA

Nastroje w branży rolnej - znowu w dół. [Raport] Polskiej Izby Gospodarczej Maszyn i Urządzeń Rolniczych

Nastroje w branży rolnej - znowu w dół. [Raport] Polskiej Izby Gospodarczej Maszyn i Urządzeń Rolniczych. Rolnicy wziąć ograniczają swoje inwestycje. Zmalał odsetek przedsiębiorców, którzy przewidują poprawę koniunktury w branży

Indeks Dekarbonizacji Polskiej Gospodarki [odczyt II]: firmy nieprzygotowane na redukcję śladu węglowego, choć odczuwane wsparcie ze strony państwa rośnie

W pierwszym półroczu 2024 r. dekarbonizacja i ochrona środowiska miały rosnące znaczenie w działalności przedsiębiorstw – to wniosek z drugiego odczytu Indeksu Dekarbonizacji Polskiej Gospodarki. Drugi odczyt wskaźnika wskazuje wartość 61 pkt., gdzie 50 pkt. to wynik neutralny, powyżej 50 - pozytywny, a poniżej 50 - negatywny –  i w stosunku do pierwszego odczytu za rok 2023 nie uległ on zmianie. W drugiej odsłonie Indeksu wzięto pod uwagę odpowiedzi udzielone przez 111 polskich przedsiębiorstw. 

REKLAMA