REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

W jaki sposób zadbać o przewagę w branży e-commerce – komentarz ekspercki

e commerce w praktyce
e commerce w praktyce
ShutterStock

REKLAMA

REKLAMA

Strategy& Poland prognozuje ogólny wzrost rynku e-commerce w Polsce oraz zwiększenie znaczenia platform typu marketplace. Dynamiczny rozwój jest także zakładany w poszczególnych sektorach produktowych. Jaką ścieżkę wybrać dla prowadzonej działalności? O które aspekty należy szczególnie zadbać? Co będzie miało znaczenie?

E-commerce: oferta produktowa, obsługa klienta, model sprzedaży

Komentarz: Ewa Wysocka, Tribe47

REKLAMA

Z prognoz zamieszczonych w raporcie Strategy& wynika, że rynek e-handlu będzie nadal intensywnie rósł, mimo przewidywanego spowolnienia gospodarki. Walka o klienta przenosi się do Internetu i rozgrywa się w obrębie 3 obszarów.

Pierwszy, to unikalna oferta produktowa. Ta jednak, wraz z postępującym nasyceniem rynku jest coraz trudniejszym obszarem do konkurowania.

Dwa pozostałe obszary zostały poruszone w raporcie – przedsprzedażowa i posprzedażowa obsługa klienta oraz model sprzedaży internetowej. I tutaj znowu – ciągła ekspansja na rynku takich graczy jak Amazon czy Allegro oraz wzrost popularności q-commerce, sprawia, że nie każdy e-commerce jest w stanie konkurować w obszarze obsługi klienta. Dlatego zawsze warto szukać swoich przewag w modelu sprzedaży internetowej. Ten obszar daje nadal wiele możliwości i to nie tylko tym, którzy zbierają i przetwarzają duże ilości danych i dzięki nim perfekcyjnie dopasowują ofertę do klienta. W tym obszarze kryją się także takie taktyki jak budowa marki, programy lojalnościowe, subskrypcje produktowe, promocje sezonowe czy budowa społeczności ambasadorskich. To znacznie bardziej dostępne narzędzia – trzeba tylko (lub aż) dobrze wybrać i bezbłędnie wyegzekwować.

Branża zdrowie i uroda z dużym potencjałem w e-commerce

Komentarz: Katarzyna Smarczewska, Bear Z

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Według wyliczeń Strategy& Poland kategoria zdrowie i uroda zajmuje 3. miejsce pod względem prognozowanych wzrostów w polskim ecommerce. Według raportu skumulowany roczny wskaźnik wzrostu (CAGR) w latach 2022-27 wyniesie w kategorii produktów zdrowie i uroda 12,3 proc. Obserwujemy to zjawisko już od jakiegoś czasu. Ten segment ma ogromny potencjał, który w naszej ocenie będzie się dynamicznie rozwijał. Obecność w marketplace przestała być sprawą do rozważania (worth to consider) to must have zarówno dla producentów asortymentu, jak i aptek internetowych. Dobrze zorganizowany marketplace, przy umiejętnym wsparciu potencjału, jest zawsze inwestycją która się zwróci. Konieczne jest uwzględnienie działań krótko i długookresowych.

Producenci obierają zazwyczaj dwie taktyki:

· Otwierają/tworzą własne sklepy - co zazwyczaj wymaga większego wysiłku i zaangażowania, w tym finansowego

· Wspierają resellerów, którzy handlują, dystrybuują ich produkty na szeroką skalę.

To, o czym należy pamiętać w e-commerce to przede wszystkim odpowiednia organizacja środowiska wokół produktów, które chcemy sprzedać. Konsument, który znajduje się w tym obszarze jest w takim momencie zakupowym, w którym nie możemy go rozpraszać. Za to musimy dowieźć mu wszystkie niezbędne dla niego informacje o produkcie bez niepotrzebnego gadania marketingowego. Oznacza to, że oprócz reklamy, która doprowadzi kupującego do e-półki musimy obudować kartę produktową tak, żeby zachować balans pomiędzy użytecznością a atrakcyjnością (Usability vs. Desirability) czyli dążyć do minimalizacji kosztu interakcji (interaction cost).

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Źródło zewnętrzne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jaki model logistyczny wybrać dla swojego sklepu internetowego?

Zakładając sklep internetowy, staniesz przed wyzwaniem organizacji całej jego logistyki. Zanim zaczniesz działalność, będziesz musiał zdecydować, gdzie magazynować swoje towary, z jakimi kurierami współpracować i jak obsługiwać zwroty od klientów. Pochłonie to mnóstwo cennego czasu i spory kapitał. W dzisiejszych czasach możesz tego jednak uniknąć. W jaki sposób? Poznaj najciekawsze modele logistyczne dla e-commerce!

Dobrzy w teorii. Dlaczego nie potrafimy odpoczywać i jak to zmienić?

Potrzeba regeneracji wydaje się oczywista dla każdego, kto funkcjonuje w naprzemiennym cyklu, w którym wysiłek absorbujący przeważającą część naszych aktywności przeplata się z czasem wolnym. Skąd zatem trudność w świadomym uwzględnianiu potrzeby wypoczynku i planowaniu przerw w zawodowym funkcjonowaniu?

Inflacja już niestraszna firmom. Obawia się jej dwa razy mniej firm niż rok temu

W rok o połowę zmalała liczba małych i średnich firm, które boją się, że inflacja może zagrozić ich biznesom. Obecnie to zaledwie co czwarte przedsiębiorstwo. Zaskakujące są jednak branże, w których te obawy są największe. Inflacja straciła też rangę najpoważniejszej obawy.

Startup - jak uzyskać ochronę patentową, ochronę znaku towarowego i prawa autorskie?

W startupach najważniejszy jest pomysł. Jak go chronić i zabezpieczyć się przed nieuprawnionym wykorzystywaniem dzieła i pobierania wynagrodzenia za korzystanie z niego przez podmioty trzecie? Jak uzyskać ochronę patentową, ochronę znaku towarowego i prawa autorskie? Dlaczego tak ważna jest umowa o zachowaniu poufności?

REKLAMA

Spółki: Premia za kontrolę w Polsce w latach 2019-2023 spadła do poziomu 13,6 proc.

Ostatnie lata przyniosły spadek aktywności na rynku wezwań w Polsce. Coraz częściej inwestorzy decydują się na ogłoszenie wezwania z zamiarem wycofania akcji spółki z obrotu giełdowego, gdy już uzyskają kontrolny pakiet akcji – wynika z najnowszej analizy KPMG, która objęła 133 wezwań do sprzedaży akcji spółek notowanych na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie w latach 2019-2023.

Firmy będą szukać specjalistów. Jakich?

Z raportu „Barometr Polskiego Rynku Pracy” Personnel Service wynika, że polskie firmy chcą poszukiwać specjalistów od automatyzacji i sztucznej inteligencji. 

Rachunki za prąd w firmie: kto musi płacić za energię elektryczną nawet trzy razy więcej niż cena giełdowa, jak tego uniknąć na przyszłość

Kryzys energetyczny wywołany przez agresję Rosji na Ukrainę doprowadził do gigantycznego wzrostu cen prądu. Wiele małych firm w obawie przed dalszym wzrostem cen zawarło wieloletnie umowy ze stałą ceną na rekordowym poziomie. To one najbardziej ucierpią na uwolnieniu cen energii.

Stare pytania, nowe odpowiedzi. Zmiana podejścia do pożądanych kompetencji menedżerskich

Obecnie organizacje nie są zainteresowane rozwojem konkretnych umiejętności liderskich ani pozyskiwaniem wiedzy, którą łatwo dziś zdobyć. Żyjemy w czasach, w których ciężko jest zaplanować długofalową strategię, dlatego wzrasta znaczenie umiejętności płynnego poruszania się w zmieniających się okolicznościach, tzw. strategizing.

REKLAMA

Wyróżniaj się bo zginiesz: o sukcesie sklepu internetowego decydują nie tylko atrakcyjne towary w dobrej cenie

W sklepie internetowym, zupełnie inaczej niż w tradycyjnym sklepie, wiarygodność osiąga się lub nie już poprzez sam wygląd aplikacji zakupowej. Bez niej nie wyróżniający się z tysięcy inny e-sklep nie odniesie sukcesu nawet oferując bardzo konkurencyjne produkty.

Restauracje ustępują miejsca barom szybkiej obsługi i sklepowej gastronomii, bo takie są wybory „zetek”

Na naszych oczach dzieje się prawdziwa rewolucja w gastronomii. Restauracje, ledwie się odbudowały po pandemii, przegrywają z barami szybciej obsługi i cateringiem, a teraz jeszcze poważnym graczem na rynku staje się gastronomia sklepowa. Wszystko to za sprawą najmłodszych klientów, którzy chcą żyć po amerykańsku.

REKLAMA