REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

W jaki sposób zadbać o przewagę w branży e-commerce – komentarz ekspercki

Subskrybuj nas na Youtube
e commerce w praktyce
e commerce w praktyce
ShutterStock

REKLAMA

REKLAMA

Strategy& Poland prognozuje ogólny wzrost rynku e-commerce w Polsce oraz zwiększenie znaczenia platform typu marketplace. Dynamiczny rozwój jest także zakładany w poszczególnych sektorach produktowych. Jaką ścieżkę wybrać dla prowadzonej działalności? O które aspekty należy szczególnie zadbać? Co będzie miało znaczenie?

E-commerce: oferta produktowa, obsługa klienta, model sprzedaży

Komentarz: Ewa Wysocka, Tribe47

REKLAMA

Z prognoz zamieszczonych w raporcie Strategy& wynika, że rynek e-handlu będzie nadal intensywnie rósł, mimo przewidywanego spowolnienia gospodarki. Walka o klienta przenosi się do Internetu i rozgrywa się w obrębie 3 obszarów.

Pierwszy, to unikalna oferta produktowa. Ta jednak, wraz z postępującym nasyceniem rynku jest coraz trudniejszym obszarem do konkurowania.

Dwa pozostałe obszary zostały poruszone w raporcie – przedsprzedażowa i posprzedażowa obsługa klienta oraz model sprzedaży internetowej. I tutaj znowu – ciągła ekspansja na rynku takich graczy jak Amazon czy Allegro oraz wzrost popularności q-commerce, sprawia, że nie każdy e-commerce jest w stanie konkurować w obszarze obsługi klienta. Dlatego zawsze warto szukać swoich przewag w modelu sprzedaży internetowej. Ten obszar daje nadal wiele możliwości i to nie tylko tym, którzy zbierają i przetwarzają duże ilości danych i dzięki nim perfekcyjnie dopasowują ofertę do klienta. W tym obszarze kryją się także takie taktyki jak budowa marki, programy lojalnościowe, subskrypcje produktowe, promocje sezonowe czy budowa społeczności ambasadorskich. To znacznie bardziej dostępne narzędzia – trzeba tylko (lub aż) dobrze wybrać i bezbłędnie wyegzekwować.

Branża zdrowie i uroda z dużym potencjałem w e-commerce

Komentarz: Katarzyna Smarczewska, Bear Z

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Według wyliczeń Strategy& Poland kategoria zdrowie i uroda zajmuje 3. miejsce pod względem prognozowanych wzrostów w polskim ecommerce. Według raportu skumulowany roczny wskaźnik wzrostu (CAGR) w latach 2022-27 wyniesie w kategorii produktów zdrowie i uroda 12,3 proc. Obserwujemy to zjawisko już od jakiegoś czasu. Ten segment ma ogromny potencjał, który w naszej ocenie będzie się dynamicznie rozwijał. Obecność w marketplace przestała być sprawą do rozważania (worth to consider) to must have zarówno dla producentów asortymentu, jak i aptek internetowych. Dobrze zorganizowany marketplace, przy umiejętnym wsparciu potencjału, jest zawsze inwestycją która się zwróci. Konieczne jest uwzględnienie działań krótko i długookresowych.

Producenci obierają zazwyczaj dwie taktyki:

· Otwierają/tworzą własne sklepy - co zazwyczaj wymaga większego wysiłku i zaangażowania, w tym finansowego

· Wspierają resellerów, którzy handlują, dystrybuują ich produkty na szeroką skalę.

To, o czym należy pamiętać w e-commerce to przede wszystkim odpowiednia organizacja środowiska wokół produktów, które chcemy sprzedać. Konsument, który znajduje się w tym obszarze jest w takim momencie zakupowym, w którym nie możemy go rozpraszać. Za to musimy dowieźć mu wszystkie niezbędne dla niego informacje o produkcie bez niepotrzebnego gadania marketingowego. Oznacza to, że oprócz reklamy, która doprowadzi kupującego do e-półki musimy obudować kartę produktową tak, żeby zachować balans pomiędzy użytecznością a atrakcyjnością (Usability vs. Desirability) czyli dążyć do minimalizacji kosztu interakcji (interaction cost).

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Źródło zewnętrzne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Polska inwestycyjna zapaść – co hamuje rozwój i jak to zmienić?

Od 2015 roku stopa inwestycji w Polsce systematycznie spada. Choć może się to wydawać abstrakcyjnym wskaźnikiem makroekonomicznym, jego skutki odczuwamy wszyscy – wolniejsze tempo wzrostu gospodarczego, mniejszy przyrost zamożności, trudniejsza pogoń za Zachodem. Dlaczego tak się dzieje i czy można to odwrócić? O tym rozmawiali Szymon Glonek oraz dr Anna Szymańska z Polskiego Instytutu Ekonomicznego.

Firma za granicą jako narzędzie legalnej optymalizacji podatkowej. Fakty i mity

W dzisiejszych czasach, gdy przedsiębiorcy coraz częściej stają przed koniecznością konkurowania na globalnym rynku, pojęcie optymalizacji podatkowej staje się jednym z kluczowych elementów strategii biznesowej. Wiele osób kojarzy jednak przenoszenie firmy za granicę głównie z próbą unikania podatków lub wręcz z działaniami nielegalnymi. Tymczasem, właściwie zaplanowana firma za granicą może być w pełni legalnym i etycznym narzędziem zarządzania obciążeniami fiskalnymi. W tym artykule obalimy popularne mity, przedstawimy fakty, wyjaśnimy, które rozwiązania są legalne, a które mogą być uznane za agresywną optymalizację. Odpowiemy też na kluczowe pytanie: czy polski przedsiębiorca faktycznie zyskuje, przenosząc działalność poza Polskę?

5 sprawdzonych metod pozyskiwania klientów B2B, które działają w 2025 roku

Pozyskiwanie klientów biznesowych w 2025 roku wymaga elastyczności, innowacyjności i umiejętnego łączenia tradycyjnych oraz nowoczesnych metod sprzedaży. Zmieniające się preferencje klientów, rozwój technologii i rosnące znaczenie relacji międzyludzkich sprawiają, że firmy muszą dostosować swoje strategie, aby skutecznie docierać do nowych odbiorców. Dobry prawnik zadba o zgodność strategii z przepisami prawa oraz zapewni ochronę interesów firmy. Oto pięć sprawdzonych metod, które pomogą w pozyskiwaniu klientów w obecnym roku.

Family Business Future Summit - podsumowanie po konferencji

Pod koniec kwietnia niniejszego roku, odbyła się druga edycja wydarzenia Family Business Future Summit, które dedykowane jest przedsiębiorczości rodzinnej. Stolica Warmii i Mazur przez dwa dni gościła firmy rodzinne z całej Polski, aby esencjonalnie, inspirująco i innowacyjne opowiadać i rozmawiać o sukcesach oraz wyzwaniach stojących przed pionierami polskiej przedsiębiorczości.

REKLAMA

Fundacja rodzinna po dwóch latach – jak zmienia się myślenie o sukcesji?

Jeszcze kilka lat temu o sukcesji w firmach mówiło się niewiele. Przedsiębiorcy odsuwali tę kwestię na później, często z uwagi na brak gotowości, aby się z nią zmierzyć. Mówienie o śmierci właściciela, przekazaniu firmy i zabezpieczeniu rodziny wciąż należało do tematów „na później”.

Potencjał 33 GW z wiatraków na polskim morzu. To 57% zapotrzebowania kraju na energię. Co dalej z farmami wiatrowymi w 2026 i 2027 r.

Polski potencjał na wytwarzanie energii elektrycznej z wiatraków na morzu (offshore) wynosi 33 GW. To aż 57% rocznego zapotrzebowania kraju na energię. W 2026 i 2027 r. powstaną nowe farmy wiatrowe Baltic Power i Baltica 2. Jak zmieniają się przepisy? Co dalej?

Jak zwiększyć rentowność biura rachunkowego bez dodatkowych wydatków?

Branża księgowa to jedna z dziedzin, w których wynagrodzenie za świadczone usługi często jest mocno niedoszacowane, mimo tego, że błędy w księgowości mogą skutkować bardzo poważnymi konsekwencjami dla przedsiębiorców. W związku z tak doniosłą rolą biur rachunkowych powinny one dbać o poziom rentowności, który pozwoli właścicielom skupić się na podnoszeniu jakości świadczonych usług oraz większego spokoju, co niewątpliwie pozytywnie wpływa na dobrostan właścicieli biur oraz ich pracowników.

Samozatrudnieni i małe firmy w odwrocie? wzrasta liczba likwidowanych i zawieszanych działalności gospodarczych, co się dzieje

Według znawców tematu, czynniki decydujące ostatnio o likwidacji takich firm nie różnią się od tych sprzed roku. Znaczenie mają m.in. koszty prowadzenia biznesu, w tym składki zusowskie, a także oczekiwania finansowe pracowników.

REKLAMA

Szybki wzrost e-commerce mocno zależny od rozwoju nowych technologii: co pozwoli na zwiększenie zainteresowania zakupami online ze strony klientów

E-commerce czyli zakupy internetowe przestają być jedynie wygodną alternatywą dla handlu tradycyjnego – stają się doświadczeniem, którego jakość wyznaczają nie tylko oferta i cena, lecz także szybkość, elastyczność i przewidywalność dostawy oraz prostota ewentualnego zwrotu.

Przedsiębiorczość w Polsce ma się dobrze, mikroprzedsiębiorstwa minimalizując ryzyko działalności gospodarczej coraz częściej zaczynają od franczyzy

Najliczniejszą grupę firm zarejestrowanych w Polsce stanowią mikroprzedsiębiorstwa, a wśród nich ponad 87 tys. to podmioty działające w modelu franczyzowym. Jak zwracają uwagę ekonomiści ze Szkoły Głównej Handlowej, Polska jest liderem franczyzy w Europie Środkowo-Wschodniej.

REKLAMA