REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Afiliacja – co to jest i jak zacząć?

prawnik, redaktor portalu Infor.pl
afiliacja
afiliacja
Shutterstock

REKLAMA

REKLAMA

Afiliacja jest formą niestandardowej reklamy – rozdrobnionej i na mniejszą skalę. Pisanie bloga o tematyce sportowej połączone z umieszczaniem linków do odżywek dla sportowców to przykład zarabiania na branży PR z własnej inicjatywy.

Czym jest afiliacja?

Różnice pomiędzy reklamą i afiliacją dotyczą m.in. jej charakteru. Afiliacja to coś więcej niż udostępnienie bilbordu lub czasu antenowego – założeniem jest polecanie. Jeśli właściciel bloga modowego poleca konkretny produkt odzieżowy to znaczy, że osobiście i z przekonaniem dobrze ocenia jego jakość.

REKLAMA

Wydawca (np. właściciel bloga lub konta na Instagramie) dysponuje unikalnym linkiem afiliacyjnym. Im więcej kliknięć w ten link, tym większe możliwości zarobkowe. Globalna wartość rynku afiliacji jest liczona w miliardach dolarów.

Podstawowa forma rozliczenia za afiliację to zapłata za kliknięcie w link. Możliwe są również inne zasady ustalania wynagrodzenia – jako prowizja od sprzedaży lub za konkretny efekt (np. zapisanie się na newsletter).

Program afiliacyjny – Jak zacząć zarabiać?

REKLAMA

Przede wszystkim należy posiadać internetowy nośnik informacji, np. blog, kanał na youtube, konta w mediach społecznościowych. Największe szanse w tym biznesie mają osoby z „popularnym” kontem społecznościowym. Im więcej znajomych lub obserwujących, tym łatwiej osiągnąć sukces.

W Internecie funkcjonuje wiele stron pełniących funkcję sieci afiliacyjnej. Na wstępie należy wybrać jedną z nich. Szczegółowe zasady współpracy są ustalane przez poszczególne platformy. Najważniejsza w tej branży jest pomysłowość jednak sieć afiliacyjna może proponować gotowe szablony działania oraz szkolenia w tym zakresie.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Sieć afiliacyjna jest pośrednikiem pomiędzy wydawcą, a konkretną firmą, której zależy na reklamie produktów lub usług. Potencjalny wydawca ma duży wybór. Należy zwrócić uwagę na takie kwestie jak wysokość prowizji, zasady wypłaty wynagrodzenia oraz przejrzystość regulaminu określającego zasady współpracy. Wydawca powinien posiadać umiejętność dopasowania konkretnych produktów do określonych grup odbiorców.

Marketing afiliacyjny – Zalety zarabiania

Przykładowe branże reklamujące się za pomocą afiliacji to finanse, podróże, kosmetyki, odzież i elektronika. Z tego powodu szczególnie przydatne może być posiadanie bloga dotyczącego któregoś z wymienionych obszarów.

REKLAMA

Zarabianie na marketingu afiliacyjnym nie wymaga wielkich nakładów finansowych na wstępie ani podejmowania typowego biznesowego ryzyka. Jest to rodzaj biznesu z kategorii „każdy może spróbować.” Dla najbardziej kreatywnych może to być podstawa dochodu, dla wszystkich pozostałych - zajęcie dodatkowe.

Nie jest konieczne zakładanie działalności gospodarczej. Należy jednak wziąć pod uwagę, że od dochodu należy zapłacić podatek (przy założeniu przekroczenia kwoty wolnej od podatku w wysokości 30 000 zł).

Afiliacja umożliwia zarabianie zarówno mniejszych jak i większych sum pieniężnych, standardem jest wypłata po osiągnięciu określonego limitu kwotowego.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA