Afiliacja – co to jest i jak zacząć?
REKLAMA
REKLAMA
Czym jest afiliacja?
Różnice pomiędzy reklamą i afiliacją dotyczą m.in. jej charakteru. Afiliacja to coś więcej niż udostępnienie bilbordu lub czasu antenowego – założeniem jest polecanie. Jeśli właściciel bloga modowego poleca konkretny produkt odzieżowy to znaczy, że osobiście i z przekonaniem dobrze ocenia jego jakość.
REKLAMA
Wydawca (np. właściciel bloga lub konta na Instagramie) dysponuje unikalnym linkiem afiliacyjnym. Im więcej kliknięć w ten link, tym większe możliwości zarobkowe. Globalna wartość rynku afiliacji jest liczona w miliardach dolarów.
Podstawowa forma rozliczenia za afiliację to zapłata za kliknięcie w link. Możliwe są również inne zasady ustalania wynagrodzenia – jako prowizja od sprzedaży lub za konkretny efekt (np. zapisanie się na newsletter).
Program afiliacyjny – Jak zacząć zarabiać?
REKLAMA
Przede wszystkim należy posiadać internetowy nośnik informacji, np. blog, kanał na youtube, konta w mediach społecznościowych. Największe szanse w tym biznesie mają osoby z „popularnym” kontem społecznościowym. Im więcej znajomych lub obserwujących, tym łatwiej osiągnąć sukces.
W Internecie funkcjonuje wiele stron pełniących funkcję sieci afiliacyjnej. Na wstępie należy wybrać jedną z nich. Szczegółowe zasady współpracy są ustalane przez poszczególne platformy. Najważniejsza w tej branży jest pomysłowość jednak sieć afiliacyjna może proponować gotowe szablony działania oraz szkolenia w tym zakresie.
Sieć afiliacyjna jest pośrednikiem pomiędzy wydawcą, a konkretną firmą, której zależy na reklamie produktów lub usług. Potencjalny wydawca ma duży wybór. Należy zwrócić uwagę na takie kwestie jak wysokość prowizji, zasady wypłaty wynagrodzenia oraz przejrzystość regulaminu określającego zasady współpracy. Wydawca powinien posiadać umiejętność dopasowania konkretnych produktów do określonych grup odbiorców.
Marketing afiliacyjny – Zalety zarabiania
Przykładowe branże reklamujące się za pomocą afiliacji to finanse, podróże, kosmetyki, odzież i elektronika. Z tego powodu szczególnie przydatne może być posiadanie bloga dotyczącego któregoś z wymienionych obszarów.
REKLAMA
Zarabianie na marketingu afiliacyjnym nie wymaga wielkich nakładów finansowych na wstępie ani podejmowania typowego biznesowego ryzyka. Jest to rodzaj biznesu z kategorii „każdy może spróbować.” Dla najbardziej kreatywnych może to być podstawa dochodu, dla wszystkich pozostałych - zajęcie dodatkowe.
Nie jest konieczne zakładanie działalności gospodarczej. Należy jednak wziąć pod uwagę, że od dochodu należy zapłacić podatek (przy założeniu przekroczenia kwoty wolnej od podatku w wysokości 30 000 zł).
Afiliacja umożliwia zarabianie zarówno mniejszych jak i większych sum pieniężnych, standardem jest wypłata po osiągnięciu określonego limitu kwotowego.
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.