REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Afiliacja – co to jest i jak zacząć?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
prawnik, redaktor portalu Infor.pl
afiliacja
afiliacja
Shutterstock

REKLAMA

REKLAMA

Afiliacja jest formą niestandardowej reklamy – rozdrobnionej i na mniejszą skalę. Pisanie bloga o tematyce sportowej połączone z umieszczaniem linków do odżywek dla sportowców to przykład zarabiania na branży PR z własnej inicjatywy.

Czym jest afiliacja?

Różnice pomiędzy reklamą i afiliacją dotyczą m.in. jej charakteru. Afiliacja to coś więcej niż udostępnienie bilbordu lub czasu antenowego – założeniem jest polecanie. Jeśli właściciel bloga modowego poleca konkretny produkt odzieżowy to znaczy, że osobiście i z przekonaniem dobrze ocenia jego jakość.

REKLAMA

Wydawca (np. właściciel bloga lub konta na Instagramie) dysponuje unikalnym linkiem afiliacyjnym. Im więcej kliknięć w ten link, tym większe możliwości zarobkowe. Globalna wartość rynku afiliacji jest liczona w miliardach dolarów.

Podstawowa forma rozliczenia za afiliację to zapłata za kliknięcie w link. Możliwe są również inne zasady ustalania wynagrodzenia – jako prowizja od sprzedaży lub za konkretny efekt (np. zapisanie się na newsletter).

Program afiliacyjny – Jak zacząć zarabiać?

REKLAMA

Przede wszystkim należy posiadać internetowy nośnik informacji, np. blog, kanał na youtube, konta w mediach społecznościowych. Największe szanse w tym biznesie mają osoby z „popularnym” kontem społecznościowym. Im więcej znajomych lub obserwujących, tym łatwiej osiągnąć sukces.

W Internecie funkcjonuje wiele stron pełniących funkcję sieci afiliacyjnej. Na wstępie należy wybrać jedną z nich. Szczegółowe zasady współpracy są ustalane przez poszczególne platformy. Najważniejsza w tej branży jest pomysłowość jednak sieć afiliacyjna może proponować gotowe szablony działania oraz szkolenia w tym zakresie.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Sieć afiliacyjna jest pośrednikiem pomiędzy wydawcą, a konkretną firmą, której zależy na reklamie produktów lub usług. Potencjalny wydawca ma duży wybór. Należy zwrócić uwagę na takie kwestie jak wysokość prowizji, zasady wypłaty wynagrodzenia oraz przejrzystość regulaminu określającego zasady współpracy. Wydawca powinien posiadać umiejętność dopasowania konkretnych produktów do określonych grup odbiorców.

Marketing afiliacyjny – Zalety zarabiania

Przykładowe branże reklamujące się za pomocą afiliacji to finanse, podróże, kosmetyki, odzież i elektronika. Z tego powodu szczególnie przydatne może być posiadanie bloga dotyczącego któregoś z wymienionych obszarów.

REKLAMA

Zarabianie na marketingu afiliacyjnym nie wymaga wielkich nakładów finansowych na wstępie ani podejmowania typowego biznesowego ryzyka. Jest to rodzaj biznesu z kategorii „każdy może spróbować.” Dla najbardziej kreatywnych może to być podstawa dochodu, dla wszystkich pozostałych - zajęcie dodatkowe.

Nie jest konieczne zakładanie działalności gospodarczej. Należy jednak wziąć pod uwagę, że od dochodu należy zapłacić podatek (przy założeniu przekroczenia kwoty wolnej od podatku w wysokości 30 000 zł).

Afiliacja umożliwia zarabianie zarówno mniejszych jak i większych sum pieniężnych, standardem jest wypłata po osiągnięciu określonego limitu kwotowego.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
5 sprawdzonych metod pozyskiwania klientów B2B, które działają w 2025 roku

Pozyskiwanie klientów biznesowych w 2025 roku wymaga elastyczności, innowacyjności i umiejętnego łączenia tradycyjnych oraz nowoczesnych metod sprzedaży. Zmieniające się preferencje klientów, rozwój technologii i rosnące znaczenie relacji międzyludzkich sprawiają, że firmy muszą dostosować swoje strategie, aby skutecznie docierać do nowych odbiorców. Dobry prawnik zadba o zgodność strategii z przepisami prawa oraz zapewni ochronę interesów firmy. Oto pięć sprawdzonych metod, które pomogą w pozyskiwaniu klientów w obecnym roku.

Family Business Future Summit - podsumowanie po konferencji

Pod koniec kwietnia niniejszego roku, odbyła się druga edycja wydarzenia Family Business Future Summit, które dedykowane jest przedsiębiorczości rodzinnej. Stolica Warmii i Mazur przez dwa dni gościła firmy rodzinne z całej Polski, aby esencjonalnie, inspirująco i innowacyjne opowiadać i rozmawiać o sukcesach oraz wyzwaniach stojących przed pionierami polskiej przedsiębiorczości.

Fundacja rodzinna po dwóch latach – jak zmienia się myślenie o sukcesji?

Jeszcze kilka lat temu o sukcesji w firmach mówiło się niewiele. Przedsiębiorcy odsuwali tę kwestię na później, często z uwagi na brak gotowości, aby się z nią zmierzyć. Mówienie o śmierci właściciela, przekazaniu firmy i zabezpieczeniu rodziny wciąż należało do tematów „na później”.

Potencjał 33 GW z wiatraków na polskim morzu. To 57% zapotrzebowania kraju na energię. Co dalej z farmami wiatrowymi w 2026 i 2027 r.

Polski potencjał na wytwarzanie energii elektrycznej z wiatraków na morzu (offshore) wynosi 33 GW. To aż 57% rocznego zapotrzebowania kraju na energię. W 2026 i 2027 r. powstaną nowe farmy wiatrowe Baltic Power i Baltica 2. Jak zmieniają się przepisy? Co dalej?

REKLAMA

Jak zwiększyć rentowność biura rachunkowego bez dodatkowych wydatków?

Branża księgowa to jedna z dziedzin, w których wynagrodzenie za świadczone usługi często jest mocno niedoszacowane, mimo tego, że błędy w księgowości mogą skutkować bardzo poważnymi konsekwencjami dla przedsiębiorców. W związku z tak doniosłą rolą biur rachunkowych powinny one dbać o poziom rentowności, który pozwoli właścicielom skupić się na podnoszeniu jakości świadczonych usług oraz większego spokoju, co niewątpliwie pozytywnie wpływa na dobrostan właścicieli biur oraz ich pracowników.

Samozatrudnieni i małe firmy w odwrocie? wzrasta liczba likwidowanych i zawieszanych działalności gospodarczych, co się dzieje

Według znawców tematu, czynniki decydujące ostatnio o likwidacji takich firm nie różnią się od tych sprzed roku. Znaczenie mają m.in. koszty prowadzenia biznesu, w tym składki zusowskie, a także oczekiwania finansowe pracowników.

Szybki wzrost e-commerce mocno zależny od rozwoju nowych technologii: co pozwoli na zwiększenie zainteresowania zakupami online ze strony klientów

E-commerce czyli zakupy internetowe przestają być jedynie wygodną alternatywą dla handlu tradycyjnego – stają się doświadczeniem, którego jakość wyznaczają nie tylko oferta i cena, lecz także szybkość, elastyczność i przewidywalność dostawy oraz prostota ewentualnego zwrotu.

Przedsiębiorczość w Polsce ma się dobrze, mikroprzedsiębiorstwa minimalizując ryzyko działalności gospodarczej coraz częściej zaczynają od franczyzy

Najliczniejszą grupę firm zarejestrowanych w Polsce stanowią mikroprzedsiębiorstwa, a wśród nich ponad 87 tys. to podmioty działające w modelu franczyzowym. Jak zwracają uwagę ekonomiści ze Szkoły Głównej Handlowej, Polska jest liderem franczyzy w Europie Środkowo-Wschodniej.

REKLAMA

Rewolucyjne zmiany w prowadzeniu księgi przychodów i rozchodów

Ministerstwo Finansów opublikowało projekt nowego rozporządzenia w sprawie prowadzenia podatkowej księgi przychodów i rozchodów (KPiR), co oznacza, że już od 1 stycznia 2026 r. zmieni się sposób ich prowadzenia.

Apteki odzyskają prawo reklamowania swojej działalności. bo obecne zakazy są sprzeczne z prawem unijnym

Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej wydał wyrok w sprawie C-200/24, w którym jednoznacznie uznał, że obowiązujący w Polsce całkowity zakaz reklamy aptek narusza prawo Unii Europejskiej. To ważny moment dla rynku aptecznego i swobody działalności gospodarczej w Polsce.

REKLAMA