Doradca internetowy – zakres obowiązków nowej specjalizacji biznesowej
REKLAMA
REKLAMA
Kim jest doradca internetowy
Pojęcie „doradcy internetowego” zostało wprowadzone we wrześniu 2021 r. Doradca Internetowy to osoba, która ma bezpośredni kontakt z klientem.
REKLAMA
Czym zajmuje się doradca Internetowy?
• bada potrzeby potencjalnego klienta
• oferuje narzędzia e-marketingowe, które rozwiążą problemy klienta
• podpowiada klientowi przenieść jego biznes tradycyjny do sieci
• analizuje obecną stronę internetową i podpowiada zmiany, aktualizacje, nowe funkcjonalności
• pomaga lokalnym przedsiębiorcom dotrzeć do ich potencjalnych klientów za pomocą rozwiązań marketingu lokalnego
• aktualizuje strony internetowe klienta: aktualności, zdjęcia itp.
• bada pozycję strony klienta w wyszukiwarkach, prezentuje wyniki i podpowiada możliwości poprawy,
• prezentuje ofertę, dostarcza informacji o produktach i usługach, odpowiada na pytania i rozwiewa wątpliwości,
Jakie cechy powinien posiadać doradca internetowy?
• być otwarty na drugiego człowieka i potrafić z nim rozmawiać,
• posiadać chęć rozwoju i zdobywania wiedzy w e-marketingu, a także umieć się nią dzielić z klientami,
• mieć wysoko rozwinięte zdolności komunikacyjne, wyrażać się w sposób jasny i zrozumiały,
• wykazywać się empatią i zrozumieniem,
• mieć pozytywne nastawienie do ludzi i łatwo nawiązywać kontakty,
• być cierpliwy, opanowany i odporny na stres,
• cechować się wysoką kulturą osobistą,
• mieć umiejętności sprzedażowe i znać techniki negocjacyjne
Doradcy internetowi pracują dla klientów z 582 branż, dlatego ich wiedza musi być szeroka - mówi Anna Pszczółkowska, Dyrektor ds. Rozwoju w WeNet.
Doradca internetowy w pierwszych badaniach
Szybkość obsługi, dostępność doradców i poziom ich kompetencji, a także efektywność działań to podstawowe cechy dobrego doradcy internetowego, doceniane przez klientów. Z pierwszych badań nt. doradców internetowych wynika, że poziom satysfakcji Klientów ze współpracy z doradcą wyniósł 94%, natomiast 89% Klientów pozytywnie oceniło poziom doradztwa i wychodzenia z inicjatywą. Szybkość reagowania na zgłaszane problemy pozytywnie ocenia 92% klientów. To nie wszystko. 95% klientów wskazuje również, że doradca internetowy jest lepszym rozwiązaniem niż konsultant, który w ich ocenie był jedynie pośrednikiem w przekazywaniu informacji odpowiednim działom.
Źródło: WeNet
REKLAMA
REKLAMA