REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Doradca internetowy – zakres obowiązków nowej specjalizacji biznesowej

doradca internetowy
doradca internetowy
shutterstock

REKLAMA

REKLAMA

W 2022 r. z usług 1000 doradców internetowych skorzystało ponad 3,3 tysiąca przedsiębiorców sektora MŚP.

Kim jest doradca internetowy

Pojęcie „doradcy internetowego” zostało wprowadzone we wrześniu 2021 r. Doradca Internetowy to osoba, która ma bezpośredni kontakt z klientem.

REKLAMA

Czym zajmuje się doradca Internetowy?

•             bada potrzeby potencjalnego klienta

•             oferuje narzędzia e-marketingowe, które rozwiążą problemy klienta

•             podpowiada klientowi przenieść jego biznes tradycyjny do sieci

Dalszy ciąg materiału pod wideo

•             analizuje obecną stronę internetową i podpowiada zmiany, aktualizacje, nowe funkcjonalności

•             pomaga lokalnym przedsiębiorcom dotrzeć do ich potencjalnych klientów za pomocą rozwiązań marketingu lokalnego

•             aktualizuje strony internetowe klienta: aktualności, zdjęcia itp.

•             bada pozycję strony klienta w wyszukiwarkach, prezentuje wyniki i podpowiada możliwości poprawy,

•             prezentuje ofertę, dostarcza informacji o produktach i usługach, odpowiada na pytania i rozwiewa wątpliwości,

Jakie cechy powinien posiadać doradca internetowy?

•             być otwarty na drugiego człowieka i potrafić z nim rozmawiać,

•             posiadać chęć rozwoju i zdobywania wiedzy w e-marketingu, a także umieć się nią dzielić z klientami,

•             mieć wysoko rozwinięte zdolności komunikacyjne, wyrażać się w sposób jasny i zrozumiały,

•             wykazywać się empatią i zrozumieniem,

•             mieć pozytywne nastawienie do ludzi i łatwo nawiązywać kontakty,

•             być cierpliwy, opanowany i odporny na stres,

•             cechować się wysoką kulturą osobistą,

•             mieć umiejętności sprzedażowe i znać techniki negocjacyjne

Doradcy internetowi pracują dla klientów z 582 branż, dlatego ich wiedza musi być szeroka - mówi Anna Pszczółkowska, Dyrektor ds. Rozwoju w WeNet.

Doradca internetowy w pierwszych badaniach

Szybkość obsługi, dostępność doradców i poziom ich kompetencji, a także efektywność działań to podstawowe cechy dobrego doradcy internetowego, doceniane przez klientów. Z pierwszych badań nt. doradców internetowych wynika, że poziom satysfakcji Klientów ze współpracy z doradcą wyniósł 94%, natomiast 89% Klientów pozytywnie oceniło poziom doradztwa i wychodzenia z inicjatywą. Szybkość reagowania na zgłaszane problemy pozytywnie ocenia 92% klientów. To nie wszystko. 95% klientów wskazuje również, że doradca internetowy jest lepszym rozwiązaniem niż konsultant, który w ich ocenie był jedynie pośrednikiem w przekazywaniu informacji odpowiednim działom.

Źródło: WeNet

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Źródło zewnętrzne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA