REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Doradca internetowy – zakres obowiązków nowej specjalizacji biznesowej

Subskrybuj nas na Youtube
doradca internetowy
doradca internetowy
shutterstock

REKLAMA

REKLAMA

W 2022 r. z usług 1000 doradców internetowych skorzystało ponad 3,3 tysiąca przedsiębiorców sektora MŚP.

Kim jest doradca internetowy

Pojęcie „doradcy internetowego” zostało wprowadzone we wrześniu 2021 r. Doradca Internetowy to osoba, która ma bezpośredni kontakt z klientem.

REKLAMA

Czym zajmuje się doradca Internetowy?

•             bada potrzeby potencjalnego klienta

•             oferuje narzędzia e-marketingowe, które rozwiążą problemy klienta

•             podpowiada klientowi przenieść jego biznes tradycyjny do sieci

Dalszy ciąg materiału pod wideo

•             analizuje obecną stronę internetową i podpowiada zmiany, aktualizacje, nowe funkcjonalności

•             pomaga lokalnym przedsiębiorcom dotrzeć do ich potencjalnych klientów za pomocą rozwiązań marketingu lokalnego

•             aktualizuje strony internetowe klienta: aktualności, zdjęcia itp.

•             bada pozycję strony klienta w wyszukiwarkach, prezentuje wyniki i podpowiada możliwości poprawy,

•             prezentuje ofertę, dostarcza informacji o produktach i usługach, odpowiada na pytania i rozwiewa wątpliwości,

Jakie cechy powinien posiadać doradca internetowy?

•             być otwarty na drugiego człowieka i potrafić z nim rozmawiać,

•             posiadać chęć rozwoju i zdobywania wiedzy w e-marketingu, a także umieć się nią dzielić z klientami,

•             mieć wysoko rozwinięte zdolności komunikacyjne, wyrażać się w sposób jasny i zrozumiały,

•             wykazywać się empatią i zrozumieniem,

•             mieć pozytywne nastawienie do ludzi i łatwo nawiązywać kontakty,

•             być cierpliwy, opanowany i odporny na stres,

•             cechować się wysoką kulturą osobistą,

•             mieć umiejętności sprzedażowe i znać techniki negocjacyjne

Doradcy internetowi pracują dla klientów z 582 branż, dlatego ich wiedza musi być szeroka - mówi Anna Pszczółkowska, Dyrektor ds. Rozwoju w WeNet.

Doradca internetowy w pierwszych badaniach

Szybkość obsługi, dostępność doradców i poziom ich kompetencji, a także efektywność działań to podstawowe cechy dobrego doradcy internetowego, doceniane przez klientów. Z pierwszych badań nt. doradców internetowych wynika, że poziom satysfakcji Klientów ze współpracy z doradcą wyniósł 94%, natomiast 89% Klientów pozytywnie oceniło poziom doradztwa i wychodzenia z inicjatywą. Szybkość reagowania na zgłaszane problemy pozytywnie ocenia 92% klientów. To nie wszystko. 95% klientów wskazuje również, że doradca internetowy jest lepszym rozwiązaniem niż konsultant, który w ich ocenie był jedynie pośrednikiem w przekazywaniu informacji odpowiednim działom.

Źródło: WeNet

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Źródło zewnętrzne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Tańsze tankowanie od września – ORLEN wprowadza nową promocję dla kierowców

Od 1 września 2025 roku na stacjach ORLEN w całej Polsce rusza nowa akcja promocyjna. Kierowcy mogą liczyć na zniżki nawet do 20 zł przy jednym tankowaniu, a co ważne – promocja obowiązuje codziennie, przez cały miesiąc. To kontynuacja wakacyjnych rabatów, ale w nieco innej, bardziej elastycznej formie.

Czy firmy wolą pozyskiwać nowych klientów czy utrzymywać relacje ze starymi?

Trzy czwarte firm w Europie planuje zwiększyć wydatki na narzędzia lojalnościowe, jak karty podarunkowe. W Polsce tylko 4% firm B2B stawia na budowanie relacji w marketingu, co – zdaniem ekspertów – jest niewykorzystanym potencjałem, zwłaszcza przy rosnących kosztach pozyskania klientów.

Co piąty Polak spełnia kryteria pracoholizmu [BADANIE]

Z badań przeprowadzonych przez platformę edukacyjną Centrum Profilaktyki Społecznej wynika, iż co piąty Polak spełnia kryteria pracoholizmu. Zjawisko to odbija się na rodzinach. Terapeuci coraz częściej spotykają pacjentów, którzy nie wiedzą, jak żyć razem po latach „małżeństwa na odległość”.

Zasiłek chorobowy 2025 – jakie zmiany planuje rząd

To może być prawdziwa rewolucja w systemie świadczeń chorobowych. Rząd chce, by już od 2026 roku pracodawcy nie musieli płacić za pierwsze dni choroby pracowników. Zasiłek od początku zwolnienia lekarskiego ma przejąć ZUS. Zmiana oznacza ulgę dla firm, ale jednocześnie zwiększy wydatki Funduszu Ubezpieczeń Społecznych. Czy pracownicy zyskają, a system wytrzyma dodatkowe obciążenia?

REKLAMA

Obowiązkowy KSeF wpłynie nie tylko na sposób wystawiania faktur [KOMENTARZ]

Obowiązek korzystania z Krajowego Systemu e-faktur (KSeF) obejmie wszystkich podatników (czynnych i zwolnionych z VAT), nawet najmniejsze firmy i wpłynie nie tylko na sposób wystawiania faktur - podkreśla Monika Piątkowska, doradca podatkowy e-pity.pl i fillup.pl.

Boom na wynajem aut i rosnące zobowiązania firm

Wakacje pełne przygód? Kamper. Krótka wycieczka? Auto na godziny. Dojazd z dworca? Samochód na minuty. Wynajem pojazdów w Polsce rośnie, także w firmach. Jednak branża ma problemy – długi firm wynajmujących sięgają 251 mln zł i nadal rosną.

System kaucyjny od 1 października wchodzi w życie, co dla firm oznacza prawdziwą zmianę paradygmatu w obsłudze klientów

Większość Polaków uważa, że system kaucyjny to najlepszy sposób na odzyskiwanie opakowań po napojach – społeczna akceptacja jest ogromna, a oczekiwania klientów rosną. Dla sklepów i producentów to nie tylko obowiązek prawny, ale także nowe wyzwania logistyczne, technologiczne i edukacyjne. Firmy będą musiały nauczyć klientów prostych, ale ważnych zasad – jak prawidłowo zwracać butelki i puszki, by otrzymać kaucję, jak zorganizować punkt zwrotów i jak zintegrować systemy sprzedaży, aby proces był szybki i intuicyjny. To moment, w którym codzienne zakupy przestają być tylko rutyną – stają się gestem odpowiedzialności, a dla firm szansą na budowanie wizerunku nowoczesnego, ekologicznego biznesu, który rozumie potrzeby klientów i dba o środowisko.

Fundacja rodzinna bez napięć - co powinien zawierać dobry statut?

Pomimo że fundacja rodzinna jest w polskim prawie stosunkowo nowym rozwiązaniem, to zdążyła już wzbudzić zainteresowanie przedsiębiorców. Nic dziwnego – pozwala bowiem uporządkować proces sukcesji, ochronić majątek przed rozdrobnieniem i stworzyć ramy współpracy między pokoleniami, przekazując jednocześnie wartości i wizję fundatora jego sukcesorom.

REKLAMA

Co trzecia polska firma MŚP boi się upadłości. Winne zatory płatnicze

Choć inflacja wyhamowała, a gospodarka wysyła sygnały poprawy, małe i średnie firmy wciąż zmagają się z poważnymi problemami. Z najnowszego raportu wynika, że niemal 30% z nich obawia się, iż w ciągu dwóch lat może zniknąć z rynku – głównie przez opóźnione płatności od kontrahentów.

System kaucyjny od 1 października zagrożeniem dla MŚP? Rzecznik apeluje do rządu o zmiany

Od 1 października w Polsce ma ruszyć system kaucyjny, jednak przedsiębiorcy alarmują o poważnych problemach organizacyjnych i finansowych. Rzecznik MŚP apeluje do rządu o zmiany, ostrzegając przed chaosem i nierównymi warunkami dla małych sklepów.

REKLAMA