REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak stworzyć stronę internetową dla małej lub średniej firmy?

Subskrybuj nas na Youtube
strony www dla małych firm
strony www dla małych firm
Shutterstock

REKLAMA

REKLAMA

Strona WWW to dziś podstawa promocji każdej firmy w Internecie. Jest wirtualną wizytówką przedsiębiorstwa, miejscem do prezentowania oferty 24/7 i istotnym kanałem sprzedażowym. Dzięki niej można docierać do większej liczby klientów i zwiększać zyski. Aby jednak firmowa witryna była skuteczna, powinna być odpowiednio zaprojektowana. Jak założyć stronę internetową dla małej lub średniej firmy? O czym warto pamiętać przy jej tworzeniu? Z czyjej pomocy warto skorzystać?

Dlaczego każda firma powinna mieć swoją stronę WWW?

REKLAMA

Dzisiaj bez wątpienia każda firma, która chce pozyskiwać klientów i prowadzić skuteczną sprzedaż, powinna być obecna w internetowym świecie. Bez tego trudno jest już prowadzić jakąkolwiek działalność. Coraz więcej osób ma dostęp do Internetu i korzysta z niego każdego dnia także w celach zakupowych. Konsumenci szukają produktów i usług właśnie w sieci. Warto więc dać się im odnaleźć.

REKLAMA

Podstawą promocji firmy w Internecie jest strona WWW, która jest wirtualną wizytówką przedsiębiorstwa i ważnym kanałem sprzedażowym. Pomaga zwiększać rozpoznawalność na rynku i zdobywać nowych klientów. Aby jednak była skuteczna, powinna być przemyślana i odpowiednio zaprojektowana.

Dobra strona internetowa ma estetyczny i nowoczesny wygląd. W czytelny i przejrzysty sposób przedstawia firmową ofertę. Poza tym jest funkcjonalna, intuicyjna, wygodna i przyjazna w użytkowaniu. Robi na odwiedzających ją internautach pozytywne wrażenie, buduje wizerunek przedsiębiorstwa i zachęca do zakupu produktów lub usług.

Odpowiednio zaprojektowana firmowa witryna to:

  • miejsce do prezentowania oferty,
  • wirtualna wizytówka firmy,
  • baza wiedzy o przedsiębiorstwie,
  • kanał sprzedażowy dostępny dla klientów 24/7,
  • miejsce, które pomaga zdobywać zaufanie odbiorców i nawiązywać z nimi trwałe relacje,
  • narzędzie do komunikacji z odbiorcami oraz prowadzenia i analizy działań marketingowych.

Budowa własnej witryny internetowej – jakie rozwiązanie wybrać?

REKLAMA

Dobra strona WWW skutecznie promuje biznes w sieci i pomaga go rozwijać. Jak jednak stworzyć własną stronę? Na rynku znaleźć można oczywiście kilka rozwiązań. Jak wybrać najlepsze? Tak naprawdę, wszystko zależy od indywidualnych potrzeb, wymagań, oczekiwań i biznesowych celów.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Jeśli strona ma promować daną działalność i pozyskiwać więcej klientów, to lepiej nie tworzyć jej samodzielnie, tylko powierzyć to zadanie doświadczonym ekspertom. Najlepiej postawić na indywidualny projekt, a nie gotowy, powtarzalny szablon, aby móc wyróżnić się na tle konkurencji i pokazać swój profesjonalizm. Podczas wyboru usługi warto zwracać uwagę, czy dana firma daje możliwość dostosowania oferty do potrzeb klienta.

Przed założeniem strony WWW warto też zadać sobie kilka podstawowych pytań i ustalić m.in. kto będzie odbiorcą oferty, jakie funkcje ma spełniać witryna i jakie są cele danej firmy. Należy wyznaczyć swoje priorytety i przygotować dokładną strategię.

Zaprojektowanie i zbudowanie własnej strony WWW to dla wielu osób spore wyzwanie. Wymaga bowiem posiadania wiedzy i umiejętności technicznych. Właściciele małych i średnich firm zazwyczaj ich nie mają. Poza tym często brakuje im czasu, gdyż są zajęci prowadzeniem własnego biznesu. Dlatego właśnie szukają kogoś, kto stworzy im ich firmową stronę. Swoją pomoc oferują specjaliści, którzy znają się na nowościach technologicznych oraz są na bieżąco, jeśli chodzi o aktualne trendy.

Przedsiębiorcy mają bardzo wiele obowiązków i często nie mają czasu lub możliwości, by nieustannie dokształcać się w tej dziedzinie i we własnym zakresie prowadzić efektywne działania, dlatego z pomocą przychodzą doradcy internetowi. To nowy zawód, który powstał by wspierać przedsiębiorców w planowaniu działań promocyjnych i wdrażaniu efektywnych narzędzi marketingowych, dzięki czemu mogą skoncentrować się na zasadniczej części swojego biznesu – mówi Michał Wrzesiński, prezes zarządu WeNet.

Właściciele firm z sektora MŚP chcą najczęściej zaoszczędzić swój czas oraz szukają kompleksowej usługi. To dlatego chętnie podejmują współpracę z ekspertami, którzy nie tylko stworzą dla nich skuteczną firmową stronę, ale także zajmą się jej prowadzeniem i bieżącą obsługą. Wybiorą też najlepszą domenę dla firmy i zapewnią sprawny hosting.

Czym wyróżnia się skuteczna strona WWW stworzona przez ekspertów?

Wygląd strony powinien być dopasowany do danej branży oraz konkretnej grupy docelowej, do której kierowane są sprzedawane produkty czy usługi. Ważna jest dobrze dobrana kolorystyka i oprawa graficzna. 

Co jeszcze wyróżnia skuteczną stronę WWW? Otóż logiczna, nieskomplikowana budowa, przejrzysty układ i intuicyjna nawigacja. Wszystkie elementy, znajdujące się na stronie powinny być odpowiednio rozmieszczone. Ułatwi to użytkownikom poruszanie się po witrynie i szybkie odnajdywanie interesujących ich informacji. Projektowanie witryny internetowej nie jest więc wcale takie proste. Wymaga nie tylko umiejętności technicznych, lecz też kreatywności i zmysłu estetycznego.

Warto mieć na uwadze, że słaba strona potrafi przynieść skutek odwrotny do zamierzonego. Jeśli będzie źle zaprojektowana, może odstraszyć potencjalnych klientów i negatywnie wpłynąć na wizerunek przedsiębiorstwa. To tylko potwierdza, że najlepiej zwrócić się po pomoc do ekspertów – dodaje Michał Wrzesiński.

Profesjonalna strona internetowa może pomóc w  sukcesie firmy

Przedsiębiorcy, którzy założyli swoją witrynę internetową u specjalistów, są skłonni polecić tę usługę swoim znajomym bądź rodzinie. Zgodnie z przeprowadzonym badaniem aż 64% klientów potwierdziło chęć rekomendacji jej innym osobom – podsumowuje Katarzyna Gordyczukowska.

Nie można zapomnieć o tym, że skuteczna witryna powinna być także prawidłowo zoptymalizowana. Kluczem do sukcesu jest więc też zadbanie o SEO. Chodzi tutaj o szereg działań, mających na celu zwiększenie widoczności strony w organicznych (bezpłatnych) wynikach wyszukiwania. Tym również zajmują się eksperci. Już po 6 miesiącach działań SEO firmowe witryny odwiedza średnio 26% więcej użytkowników, a co za tym idzie potencjalnych klientów.

Źródło: WeNet

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Źródło zewnętrzne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Gdy ogień nie jest przypadkiem. Pożary w punktach handlowo-usługowych

Od stycznia do początku maja 2025 roku straż pożarna odnotowała 306 pożarów w obiektach handlowo-usługowych, z czego aż 18 to celowe podpalenia. Potwierdzony przypadek sabotażu, który doprowadził do pożaru hali Marywilska 44, pokazuje, że bezpieczeństwo pożarowe staje się kluczowym wyzwaniem dla tej branży.

Przedsiębiorcy zyskają nowe narzędzia do analizy rynku. Współpraca GUS i Rzecznika MŚP

Nowe intuicyjne narzędzia analityczne, takie jak Dashboard Regon oraz Dashboard Koniunktura Gospodarcza, pozwolą firmom na skuteczne monitorowanie rynku i podejmowanie trafniejszych decyzji biznesowych.

Firma w Anglii w 2025 roku – czy to się nadal opłaca?

Rok 2025 to czas ogromnych wyzwań dla przedsiębiorców z Polski. Zmiany legislacyjne, niepewne otoczenie podatkowe, rosnąca liczba kontroli oraz nieprzewidywalność polityczna sprawiają, że coraz więcej firm poszukuje bezpiecznych alternatyw dla prowadzenia działalności. Jednym z najczęściej wybieranych kierunków pozostaje Wielka Brytania. Mimo Brexitu, inflacji i globalnych zmian gospodarczych, firma w Anglii to nadal bardzo atrakcyjna opcja dla polskich przedsiębiorców.

Windykacja należności krok po kroku [3 etapy]

Niezapłacone faktury to codzienność, z jaką muszą się mierzyć w swej działalności przedsiębiorcy. Postępowanie windykacyjne obejmuje szereg działań mających na celu ich odzyskanie. Kluczową rolę odgrywa w nim czas. Sprawne rozpoczęcie czynności windykacyjnych zwiększa szanse na skuteczne odzyskanie należności. Windykację możemy podzielić na trzy etapy: przedsądowy, sądowy i egzekucyjny.

REKLAMA

Roczne rozliczenie składki zdrowotnej. 20 maja 2025 r. mija ważny termin dla przedsiębiorców

20 maja 2025 r. mija ważny termin dla przedsiębiorców. Chodzi o rozliczenie składki zdrowotnej. Kto musi złożyć dokumenty dotyczące rocznego rozliczenia składki na ubezpieczenie zdrowotne za 2024 r.? Co w przypadku nadpłaty składki zdrowotnej?

Klienci nie płacą za komórki i Internet, operatorzy telekomunikacyjni sami popadają w długi

Na koniec marca w rejestrze widniało niemal 300 tys. osób i firm z przeterminowanymi zobowiązaniami wynikającymi z umów telekomunikacyjnych - zapłata za komórki i Internet. Łączna wartość tych zaległości przekroczyła 1,4 mld zł. Największe obciążenia koncentrują się w stolicy – mieszkańcy Warszawy zalegają z płatnościami na blisko 130 mln zł, w czołówce jest też Kraków, Poznań i Łódź.

Leasing: szykowana jest zmiana przepisów, która dodatkowo ułatwi korzystanie z tej formy finansowania

Branża leasingowa znajduje się obecnie w przededniu zmian legislacyjnych, które jeszcze bardziej ułatwią zawieranie umów. Dziś, by umowa leasingu była ważna, wymagana jest forma pisemna, a więc klient musi złożyć kwalifikowany podpis elektroniczny lub podpisać dokument fizycznie. To jednak już niebawem może się zmienić.

Spółka cywilna – kto jest odpowiedzialny za zobowiązania, kogo pozwać?

Spółka cywilna jest stosunkowo często spotykaną w praktyce formą prowadzenia działalności gospodarczej. Warto wiedzieć, że taka spółka nie ma osobowości prawnej i tak naprawdę nie jest generalnie żadnym samodzielnym podmiotem prawa. Jedynie niektóre ustawy (np. ustawy podatkowe) nadają spółce cywilnej przymiot podmiotu praw i obowiązków. W jaki sposób można pozwać kontrahenta, który prowadzi działalność w formie spółki cywilnej?

REKLAMA

Polskie sklepy internetowe nie wykorzystują możliwości sprzedaży produktów w innych krajach - do zyskania jest wiele

43% sklepów internetowych nie prowadzi sprzedaży zagranicznej, a 40% posiada wyłącznie polską wersję językową. Tracą przez to ogromną możliwość rozwoju, bo w przypadku firm e-handlowych stawiających na globalizację z obrotów poza krajem zyskuje się średnio o 25% wyższe przychody.

Tego zawodu nie zastąpi AI. A które czeka zagłada? Ekspert: Programiści są pierwsi w kolejce

Sztuczna inteligencja na rynku pracy to temat, który budzi coraz większe emocje. W dobie dynamicznego rozwoju technologii jedno jest pewne – wiele profesji czeka poważna transformacja, a niektóre wręcz znikną. Ale są też takie zawody, których AI nie zastąpi – i to raczej nigdy. Jakie branże są najbardziej zagrożone? A gdzie ludzka praca pozostanie niezastąpiona? O tym mówi Jan Oleszczuk - Zygmuntowski z Polskiej Sieci Ekonomii.

REKLAMA