Jak stworzyć stronę internetową dla małej lub średniej firmy?
REKLAMA
REKLAMA
- Dlaczego każda firma powinna mieć swoją stronę WWW?
- Budowa własnej witryny internetowej – jakie rozwiązanie wybrać?
- Czym wyróżnia się skuteczna strona WWW stworzona przez ekspertów?
- Profesjonalna strona internetowa może pomóc w sukcesie firmy
Dlaczego każda firma powinna mieć swoją stronę WWW?
REKLAMA
Dzisiaj bez wątpienia każda firma, która chce pozyskiwać klientów i prowadzić skuteczną sprzedaż, powinna być obecna w internetowym świecie. Bez tego trudno jest już prowadzić jakąkolwiek działalność. Coraz więcej osób ma dostęp do Internetu i korzysta z niego każdego dnia także w celach zakupowych. Konsumenci szukają produktów i usług właśnie w sieci. Warto więc dać się im odnaleźć.
REKLAMA
Podstawą promocji firmy w Internecie jest strona WWW, która jest wirtualną wizytówką przedsiębiorstwa i ważnym kanałem sprzedażowym. Pomaga zwiększać rozpoznawalność na rynku i zdobywać nowych klientów. Aby jednak była skuteczna, powinna być przemyślana i odpowiednio zaprojektowana.
Dobra strona internetowa ma estetyczny i nowoczesny wygląd. W czytelny i przejrzysty sposób przedstawia firmową ofertę. Poza tym jest funkcjonalna, intuicyjna, wygodna i przyjazna w użytkowaniu. Robi na odwiedzających ją internautach pozytywne wrażenie, buduje wizerunek przedsiębiorstwa i zachęca do zakupu produktów lub usług.
Odpowiednio zaprojektowana firmowa witryna to:
- miejsce do prezentowania oferty,
- wirtualna wizytówka firmy,
- baza wiedzy o przedsiębiorstwie,
- kanał sprzedażowy dostępny dla klientów 24/7,
- miejsce, które pomaga zdobywać zaufanie odbiorców i nawiązywać z nimi trwałe relacje,
- narzędzie do komunikacji z odbiorcami oraz prowadzenia i analizy działań marketingowych.
Budowa własnej witryny internetowej – jakie rozwiązanie wybrać?
REKLAMA
Dobra strona WWW skutecznie promuje biznes w sieci i pomaga go rozwijać. Jak jednak stworzyć własną stronę? Na rynku znaleźć można oczywiście kilka rozwiązań. Jak wybrać najlepsze? Tak naprawdę, wszystko zależy od indywidualnych potrzeb, wymagań, oczekiwań i biznesowych celów.
Jeśli strona ma promować daną działalność i pozyskiwać więcej klientów, to lepiej nie tworzyć jej samodzielnie, tylko powierzyć to zadanie doświadczonym ekspertom. Najlepiej postawić na indywidualny projekt, a nie gotowy, powtarzalny szablon, aby móc wyróżnić się na tle konkurencji i pokazać swój profesjonalizm. Podczas wyboru usługi warto zwracać uwagę, czy dana firma daje możliwość dostosowania oferty do potrzeb klienta.
Przed założeniem strony WWW warto też zadać sobie kilka podstawowych pytań i ustalić m.in. kto będzie odbiorcą oferty, jakie funkcje ma spełniać witryna i jakie są cele danej firmy. Należy wyznaczyć swoje priorytety i przygotować dokładną strategię.
Zaprojektowanie i zbudowanie własnej strony WWW to dla wielu osób spore wyzwanie. Wymaga bowiem posiadania wiedzy i umiejętności technicznych. Właściciele małych i średnich firm zazwyczaj ich nie mają. Poza tym często brakuje im czasu, gdyż są zajęci prowadzeniem własnego biznesu. Dlatego właśnie szukają kogoś, kto stworzy im ich firmową stronę. Swoją pomoc oferują specjaliści, którzy znają się na nowościach technologicznych oraz są na bieżąco, jeśli chodzi o aktualne trendy.
Przedsiębiorcy mają bardzo wiele obowiązków i często nie mają czasu lub możliwości, by nieustannie dokształcać się w tej dziedzinie i we własnym zakresie prowadzić efektywne działania, dlatego z pomocą przychodzą doradcy internetowi. To nowy zawód, który powstał by wspierać przedsiębiorców w planowaniu działań promocyjnych i wdrażaniu efektywnych narzędzi marketingowych, dzięki czemu mogą skoncentrować się na zasadniczej części swojego biznesu – mówi Michał Wrzesiński, prezes zarządu WeNet.
Właściciele firm z sektora MŚP chcą najczęściej zaoszczędzić swój czas oraz szukają kompleksowej usługi. To dlatego chętnie podejmują współpracę z ekspertami, którzy nie tylko stworzą dla nich skuteczną firmową stronę, ale także zajmą się jej prowadzeniem i bieżącą obsługą. Wybiorą też najlepszą domenę dla firmy i zapewnią sprawny hosting.
Czym wyróżnia się skuteczna strona WWW stworzona przez ekspertów?
Wygląd strony powinien być dopasowany do danej branży oraz konkretnej grupy docelowej, do której kierowane są sprzedawane produkty czy usługi. Ważna jest dobrze dobrana kolorystyka i oprawa graficzna.
Co jeszcze wyróżnia skuteczną stronę WWW? Otóż logiczna, nieskomplikowana budowa, przejrzysty układ i intuicyjna nawigacja. Wszystkie elementy, znajdujące się na stronie powinny być odpowiednio rozmieszczone. Ułatwi to użytkownikom poruszanie się po witrynie i szybkie odnajdywanie interesujących ich informacji. Projektowanie witryny internetowej nie jest więc wcale takie proste. Wymaga nie tylko umiejętności technicznych, lecz też kreatywności i zmysłu estetycznego.
Warto mieć na uwadze, że słaba strona potrafi przynieść skutek odwrotny do zamierzonego. Jeśli będzie źle zaprojektowana, może odstraszyć potencjalnych klientów i negatywnie wpłynąć na wizerunek przedsiębiorstwa. To tylko potwierdza, że najlepiej zwrócić się po pomoc do ekspertów – dodaje Michał Wrzesiński.
Profesjonalna strona internetowa może pomóc w sukcesie firmy
Przedsiębiorcy, którzy założyli swoją witrynę internetową u specjalistów, są skłonni polecić tę usługę swoim znajomym bądź rodzinie. Zgodnie z przeprowadzonym badaniem aż 64% klientów potwierdziło chęć rekomendacji jej innym osobom – podsumowuje Katarzyna Gordyczukowska.
Nie można zapomnieć o tym, że skuteczna witryna powinna być także prawidłowo zoptymalizowana. Kluczem do sukcesu jest więc też zadbanie o SEO. Chodzi tutaj o szereg działań, mających na celu zwiększenie widoczności strony w organicznych (bezpłatnych) wynikach wyszukiwania. Tym również zajmują się eksperci. Już po 6 miesiącach działań SEO firmowe witryny odwiedza średnio 26% więcej użytkowników, a co za tym idzie potencjalnych klientów.
Źródło: WeNet
REKLAMA
REKLAMA