Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Czy warto założyć stronę internetową dla małej lub średniej firmy?

strona internetowa małej firmy
strona internetowa małej firmy
Shutterstock
W dzisiejszych czasach każda firma, która chce zdobywać klientów i odnieść sukces, powinna zadbać o swoją obecność w Internecie. Dzięki niej można wypromować własną działalność i zwiększyć sprzedaż. Podstawą jest tutaj strona internetowa, która przedstawia firmową ofertę 24/7. Jakie konkretnie korzyści przynosi biznesowi strona WWW? Dlaczego każdy przedsiębiorca powinien o nią zadbać? Jakimi cechami wyróżnia się skuteczna witryna internetowa, która przynosi zyski?
rozwiń >

Dlaczego obecność firmy w Internecie to dziś podstawa?

Przedsiębiorstwa, które chcą zdobywać klientów i prowadzić efektywną sprzedaż, powinny być obecne w świecie online. Nie bez powodu mówi się, że jeśli czegoś lub kogoś nie ma w Internecie, to de facto nie istnieje. Ludzie najczęściej produktów i usług szukają właśnie w sieci. Jest to dla nich wygodne, szybkie i najprostsze rozwiązanie. Firmy, których nie ma w Internecie, tracą więc klientów i są skazane na niepowodzenie.

Co daje obecność firmy w sieci? Co można zyskać dzięki prowadzeniu działań z zakresu marketingu internetowego? Otóż:

•             rozpoznawalność na rynku,

•             możliwość dotarcia do większej liczby potencjalnych klientów,

•             szansę na zwiększenie sprzedaży,

•             zaufanie klientów,

•             lepszy wizerunek firmy,

•             okazję na wyróżnienie się na tle konkurencji.

Mały i średni biznes w świecie online

Właściciele małych i średnich firm coraz bardziej zdają sobie sprawę, że prowadzenie biznesu bez jego promocji online jest znacznie utrudnione. To dlatego coraz chętniej poszerzają swoją działalność o obecność w sieci albo całkowicie przenoszą swój biznes do Internetu.

Marketing internetowy daje mnóstwo możliwości, które warto wykorzystywać. Bywa jednak skomplikowany i dynamicznie się zmienia, dlatego wymaga ciągłego uzupełnienia wiedzy i podążania za trendami.

Wielu doradców internetowych pomaga przedsiębiorcom zaplanować działania promocyjne i wdraża efektywne narzędzia marketingowe. Dzięki temu właściciele firm mogą skupić się na zasadniczej części swojego biznesu – mówi Michał Wrzesiński prezes zarządu WeNet.

Jak można skutecznie promować się w Internecie? Absolutną podstawą jest nowoczesna strona internetowa, która jest wirtualną wizytówką firmy i istotnym kanałem sprzedażowym. Bez wątpienia warto ją dzisiaj mieć, aby dać się odnaleźć potencjalnym klientom.

Dlaczego warto założyć firmową stronę WWW?

Internauci wyszukują codziennie informacje o firmach, produktach i usługach. Przedsiębiorcy, którzy chcą dotrzeć do nowych klientów, powinni więc zadbać o estetyczną i funkcjonalną stronę internetową, która prezentuje firmową ofertę. Jest to często pierwsze miejsce styczności klienta z daną firmą, dlatego strona powinna robić na nim dobre wrażenie.

Warto mieć na uwadze, że firmy, które mają swoją witrynę, są bardziej godne zaufania. Strona WWW to miejsce budowania wizerunku firmy. Powinna być atrakcyjna, mieć nowoczesny wygląd oraz być intuicyjna i przyjazna w użytkowaniu. Nie mniej ważne są treści napisane przyjaznym językiem. Mowa tu o szczegółowo opisanej ofercie firmy czy łatwo dostępnych danych kontaktowych umieszczonych w widocznym miejscu. Ważne jest, aby witryna była przemyślana, dobrze zaprojektowana i zgodna z aktualnymi trendami.

Jakie funkcje spełnia firmowa witryna?

Przechodząc do meritum – do czego jest potrzebna strona internetowa i jakie korzyści przynosi biznesowi? Poniżej znajdują się powody, dla których zdecydowanie warto mieć swoją firmową stronę.

Wirtualna wizytówka firmy

Witryna internetowa pomaga w budowaniu wizerunku przedsiębiorstwa. Jest to wirtualna wizytówka firmy. Trzeba więc zadbać, aby była zaprojektowana profesjonalnie. Potencjalny klient, wchodząc na stronę, wyrabia sobie pierwsze zdanie na temat firmy. Witryna ma więc wywoływać pozytywne emocje i budować zaufanie.

O co należy zadbać podczas tworzenia strony? Otóż o to, aby była atrakcyjna wizualnie oraz intuicyjna i wygodna w przeglądaniu. Ponadto powinna szybko się ładować oraz być responsywna, czyli dostosowana do urządzeń mobilnych. Powinna być także stabilna i bezpieczna.

Miejsce do prezentowania firmowej oferty

Strona WWW to miejsce do prezentowania oferty firmy. Klient szuka na niej najważniejszych informacji o produktach czy usługach. Aby witryna zachęcała do skorzystania z oferty, powinny znaleźć się na niej atrakcyjne, szczegółowe, ale też zrozumiałe opisy. Warto używać przyjaznego stylu i języka korzyści. Obraz potrafi oddać więcej niż tysiąc słów dlatego równie istotne, co teksty, są wysokiej jakości zdjęcia przedstawiające produkty lub usługi.

Kanał sprzedażowy dostępny dla klientów 24/7

Strona WWW działa nieprzerwanie, 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu. Dzięki firmowej witrynie można prezentować klientom ofertę przez cały czas, a nie tylko w określonych godzinach. Nie ma tu zatem żadnych ograniczeń czasowych czy geograficznych. Aby odbiorca mógł zapoznać się z firmową ofertą, potrzebuje wyłącznie dostępu do Internetu. Strona internetowa pozwala dotrzeć z produktami bądź usługami nie tylko lokalnie, ale także do mieszkańców całej Polski, a nawet za  granicę. Warto to wykorzystać i pozwolić, by witryna przyczyniała się do wzrostu zysków.

Miejsce do budowania trwałych relacji z klientami

Firmowa witryna to też przestrzeń do budowania relacji. Pomaga zdobywać zaufanie klientów. Aby budować wiarygodność marki, warto wykorzystywać content marketing, czyli tworzyć atrakcyjne i przydatne treści, które odpowiadają na popularne zapytania użytkowników sieci. Merytoryczne artykuły na firmowym blogu wzmacniają SEO oraz sprawiają, że internauci postrzegają daną firmę jako eksperta w branży i są bardziej skłonni skorzystać z oferty. Na stronie warto publikować też np. edukacyjne filmy. Chodzi o to, aby dzielić się swoją fachową wiedzą.

Ponadto firmowa strona musi umożliwiać potencjalnym klientom sprawne i wygodne nawiązanie kontaktu z przedstawicielem firmy. Zakładka ,,Kontakt’ z numerem telefonu i adresem e-mail to podstawa. Oprócz tego dobrze jest też dodać formularz kontaktowy oraz pozwolić na kontakt poprzez okienko czatu.

Narzędzie do analizy rynku

Strona internetowa firmy może być też ciekawym narzędziem analitycznym. Można sprawdzić, ile osób ją dziennie odwiedza, skąd internauci trafiają na stronę czy też jakie są preferencje zakupowe klientów. Dodatkowe narzędzia pozwalają zweryfikować, jak witryna wypada na tle konkurencji. Wszelkie statystyki i prowadzenie analiz ułatwiają zaplanowanie skutecznej strategii marketingowej.

Podsumowując, prawidłowo zaprojektowana strona internetowa firmy pozwala:

•             prezentować firmową ofertę,

•             docierać do klientów 24/7,

•             zwiększać sprzedaż,

•             budować wizerunek przedsiębiorstwa,

•             komunikować się z odbiorcami,

•             zdobywać zaufanie i nawiązywać wartościowe relacje z klientami,

•             pomagać w prowadzeniu efektywnych działań marketingowych i je analizować.

Posiadanie strony internetowej wiąże się z oszczędnością i wygodą. Niektórzy właściciele małych i średnich przedsiębiorstw mogą obawiać się, że zbudowanie firmowej witryny to zbyt duży wydatek. Jednak to jest inwestycja.

Kluczem do sukcesu jest dobre pozycjonowanie. Już po 6 miesiącach działań SEO na stronach obserwuje się średnio 25% więcej odwiedzin. Witryna internetowa cały czas pracuje na sukces firmy.

Źródło: WeNet

Instrukcje księgowego
Instrukcje księgowego – książka z aktualizacjami w serwisie online

Zawiera zestaw 96 aktualnych instrukcji objaśniających wybrane procedury podatkowe, księgowe, kadrowe oraz z dziedziny prawa cywilnego i gospodarczego. Instrukcje w serwisie są powiązane z kalkulatorami, formularzami, wskaźnikami, materiałami wideo i aktami prawnymi.

Teraz 17% taniej!
Źródło: Źródło zewnętrzne
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code
    Moja firma
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Uprawnienia straży miejskiej 2022
    Uprawnienia straży miejskiej 2022, czyli kiedy strażnik miejski może zatrzymać pojazd do kontroli, a kiedy pieszego. Czy straż miejska może legitymować?
    Kiedy stawia się ekrany akustyczne?
    Kiedy stawia się ekrany akustyczne? Obowiązek ich stawiania jest bardzo precyzyjnie regulowany przez przepisy. Dziś przypomnimy główne zasady.
    Czy straż miejska może zatrzymać pieszego?
    Czy straż miejska może zatrzymać pieszego? To pytanie o tyle zasadnicze, że uprawnienia tej formacji są naprawdę mocno ograniczone. Sprawdźmy.
    Dofinansowanie zakupu samochodu dla osoby niepełnosprawnej
    Dofinansowanie zakupu samochodu dla osoby niepełnosprawnej? Tak, taki właśnie program został zatwierdzony przez radę nadzorczą PFRON.
    Jak oznaczać posty sponsorowane w Internecie?
    Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów przygotował rekomendacje dotyczące oznaczania treści reklamowanych przez influencerów w mediach społecznościowych. Przedstawił w nich podstawy prawne, przykłady współpracy, sposoby oznaczania materiałów sponsorowanych, a także konsekwencje prawne. Jeśli publikujesz tego rodzaju treści zapoznaj się z rekomendacją.
    Zakaz korzystania z telefonu na przejściu dla pieszych w praktyce
    Zakaz korzystania z telefonu na przejściu dla pieszych? Co oznacza? Zobaczmy o czym w praktyce mówi art. 14 pkt 8 Prawa o ruchu drogowym.
    Nowe baterie do samochodów elektrycznych. 80 proc. w 12 minut
    Nowe baterie do samochodów elektrycznych. Castrol i Sprint Power mają pomysł. Pracują nad akumulatorem, który można ładować z mocą 800 kW!
    Oprocentowanie lokat w 2022 roku
    Nominalne oprocentowanie lokat jest obecnie dużo wyższe niż jeszcze na początku roku. Eksperci portalu RynekPierwotny.pl sprawdzili, czy to wystarczyło, aby przyciągnąć oszczędności Polaków.
    Co to jest RegTech i jaką rolę odgrywa w biznesie?
    Co to jest RegTech i jaką rolę odgrywa w biznesie? Na czym polegają usługi RegTech? Jak działają firmy RegTech? Wyjaśnia Robert Błaszczyk, dyrektor departamentu klienta strategicznego w Cinkciarz.pl.
    Jak zabezpieczyć budynek przed ulatnianiem się tlenku węgla, czyli czadu? Obowiązki zarządcy
    Najczęstszymi przyczynami zatrucia tlenkiem węgla, czyli czadem oraz wybuchów gazu i pożarów są: brak szczelności i sprawności urządzeń spalających paliwa, instalacji kominowych i gazowych oraz brak drożności i właściwego ciągu przewodów wentylacyjnych.
    Drewno opałowe: Lasy Państwowe sprzedają więcej ale zasoby są ograniczone
    Do końca sierpnia br. Lasy Państwowe sprzedały 545 tys. m sześc. tzw. gałęziówki; to o 46 proc. więcej niż w 2021 r. - poinformowały PAP Lasy Państwowe. Dodano, że o ponad 40 proc. wzrosła też sprzedaż grubszego drewna opałowego.
    Branża eventowa – odbudowa po pandemii
    Klienci biznesowi coraz częściej szukają wydarzeń nie tylko dla firmy, ale też dla odbudowy motywacji i więzi wśród pracowników po pandemii. Wyzwań jest więcej – technologia i ekologia stawiają operatorom coraz wyższe wymagania.
    Czy robotyzacja sprawdzi się w każdej firmie? Kto może skorzystać z najnowszych technologii?
    Myśląc o robotach, wiele osób wciąż wyobraża sobie zaawansowaną maszynę wykonującą zlecone jej prace. Tymczasem roboty to także oprogramowania, które doskonale sprawdzają się w pracy biurowej. Nie zajmują przestrzeni, nie wymagają dodatkowego sprzętu ani wykwalifikowanego personelu.
    Nowa definicja skrzyżowania. Uwaga na mandaty!
    Nowa definicja skrzyżowania obowiązuje od 21 września 2022 roku. I choć zmiana miała być kosmetyczna, może oznaczać dla kierowców mandat.
    125 tys. Yarisów Cross w Europie. Kupujemy głównie hybrydy
    125 tys. Yarisów Cross w Europie, czyli miejski crossover bije rekordy popularności. 94 proc. pojazdów opuszcza salon z silnikiem hybrydowym.
    Wysokie rachunki, wzrost cen. Piekarze przerażeni obecną sytuacją
    Północna Izba Gospodarcza apeluje o natychmiastowe przyjęcie programu wsparcia dla rzemieślniczych piekarni oraz dla piekarzy prowadzących wypiek tradycyjnymi metodami.
    Hakerzy coraz lepsi, koszty ponoszą konsumenci
    Zaniedbania w cyberbezpieczeństwie słono kosztują. Firmy tracą średnio ponad 4 mln dolarów rocznie z powodu ataków hakerów, wynika z najnowszego raportu IBM Security. Kto za to płaci? Na pewno nie korporacje – aż 6 na 10 ankietowanych firm przyznaje, że kosztami obarcza swoich klientów.
    Handel hurtowy w sierpniu 2022 i nowe zamówienia w przemyśle
    Handel hurtowy w sierpniu 2022, zgodnie z danymi GUS, zanotował wyraźne wzrosty – zarówno w ujęciu miesięcznym jak i rocznym. Rośnie również dynamika nowych zamówień w przemyśle oraz zamówień eksportowych. Daje to nadzieję, że wbrew niektórym pesymistycznym prognozom polskie firmy nie będą aż tak bardzo spowalniać aktywności w najbliższych miesiącach.
    Ciężkie czasy branży sadowniczej. Brak pracowników i rynków zbytu
    Dramatycznie brakuje ludzi do zrywania jabłek, część zbiorów prawdopodobnie pozostanie w sadach - poinformował prezes Związku Sadowników RP Mirosław Maliszewski. "W sadownictwie jest mnóstwo problemów, najważniejsze to braki siły roboczej, koszty energii i brak rynków zbytu w związku z wojną”.
    Samochody elektryczne sposobem na kryzys energetyczny
    Samochody elektryczne. W związku z rosnącymi stawkami za prąd i brakami w dostawach gazu oraz węgla coraz więcej mówi się o kryzysie energetycznym. Jak wskazują eksperci, sposobem na niedobory prądu mogą być samochody elektryczne. Każdy z nich to potencjalny bank energii dla budynków i odciążenie dla sieci. Czy kierowcy zostaną prosumentami tak jak właściciele fotowoltaiki?
    Konfederacja Lewiatan: bezrobocie przynajmniej do końca roku będzie na niskim poziomie
    Wszystko wskazuje na to, że bezrobocie jeszcze przynajmniej do końca roku utrzyma się na niskim poziomie – podano w piątkowym komentarzu Konfederacji Lewiatan do danych GUS.
    Ile można jeździć bez przeglądu technicznego?
    Ile można jeździć bez przeglądu technicznego? Oto pytanie, które postawiliśmy przed dzisiejszym materiałem. Odpowiedź jest prosta.
    Podwyżka abonamentu za radio w samochodzie 2023
    Abonament za radio w samochodzie - podwyżka w 2023 roku. Tak, kierowcy zapłacą więcej. Nowe stawki zaczną obowiązywać już za kilka miesięcy.
    Jak dojechać na przegląd bez przeglądu?
    Jak dojechać na przegląd bez przeglądu? Tak, pytanie może wydawać się podchwytliwe, ale podchwytliwe nie jest. Poszukajmy zatem odpowiedzi.
    Frank szwajcarski przebił 5 zł. Polska waluta tanieje
    Frank szwajcarski kosztuje ponad 5 zł, euro jest po 4,77 zł, a kurs dolara przebił poziom 4,83 zł.