REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Handel internetowy

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Handel internetowy idzie w górę, stanowi 8,8% ogółu sprzedaży detalicznej

Sprzedaż internetowa w ujęciu rocznym w styczniu wzrosła ogółem o 11%, co stanowił 8,8% ogółu sprzedaży detalicznej. Największy udział e-sprzedaży w całości sprzedaży detalicznej miały takie kategorie jak tekstylia, odzież, obuwie, prasa i książki. Tak wynika z danych przekazanych przez GUS.

Jak płacimy w sklepach internetowych? Ulubione metody płatności polskich internautów

Zmieniają się preferencje dotyczące wyboru metod płatności w sklepach internetowych. Kupujący najczęściej finalizują transakcje poprzez szybki przelew lub BLIK. Udział w rynku tracą płatności za pobraniem. 

Trendy e-commerce. Jak poprawić wyniki sprzedaży?

E-commerce w Polsce ma przed sobą dobre perspektywy, ale też poważnego rywala – sytuację gospodarczą, która wymusza na konsumentach oszczędności. Jak się wyrwać z tego impasu? Firmy muszą pamiętać o tym, że posiadanie sklepu w internecie to nie wszystko. Należy inwestować w nowinki, które jeszcze bardziej zaangażują przebodźcowanych internautów. Jakie?

Obsługa zwrotów w sektorze e-mody będzie drożeć. Wszystko przez bracketing i wardrobing

REKLAMA

Podróbki w sieci: Stany Zjednoczone wypowiadają wojnę

Amazon czy Facebook będą przekazywać amerykańskim służbom dane detalicznych sprzedawców. Wszystko to w myśl walki z internetowymi gangami, które oferują podrabiane towary. Przepisy, które zawierają regulacje w tym zakresie weszły w życie w Stanach Zjednoczonych pod koniec czerwca.

Metaverse – wirtualna pomoc w obsłudze klienta oraz rzeczywistość alternatywna

Przedsiębiorcy są optymistycznie nastawieni do metaverse, 70% z nich wierzy, że może on poprawić doświadczenia klientów i stać się ich kluczowym wyróżnikiem – wynika z najnowszych badań

e-commerce - nadchodzą istotne zmiany w modelu dostaw

Zbliżający się szczyt zakupowy może być ostatnią szansą na detalistów na maksymalizację sprzedaży przed zapowiadanym ochłodzeniem gospodarki. W kryzysie nieco łatwiej mogą mieć firmy sprzedające dużo w sieci, bo to do internetu skieruje się konsument szukający oszczędności. Pomoże to operatorom logistycznym obsługującym rynek e-commerce, ale rosnące koszty obsługi zamówień wywołają uboczny efekt racjonalizacji doświadczeń zakupowych, z czego zapewne nie ucieszy się klient. Pod naporem kosztów logistycznych najwięksi gracze już teraz podnoszą minimalne kwoty zamówień lub rezygnują z niektórych opcji dostaw, w tym z darmowych zwrotów.

Brak know-how hamuje ekspansję polskiego e-commerce

E-commerce. Jeśli polski e-handel chce się liczyć w skali globalnej, musi gonić europejską czołówkę. Jak pokazuje analiza Strix, ogromny wpływ na kiepskie tempo wzrostu handlu transgranicznego (cross-border) wśród rodzimych przedsiębiorstw mają nie tylko czynniki obiektywne, takie jak problemy z logistyką czy niepewność rynkowa, ale też brak odpowiedniego know-how.

REKLAMA

Czy warto założyć stronę internetową dla małej lub średniej firmy?

W dzisiejszych czasach każda firma, która chce zdobywać klientów i odnieść sukces, powinna zadbać o swoją obecność w Internecie. Dzięki niej można wypromować własną działalność i zwiększyć sprzedaż. Podstawą jest tutaj strona internetowa, która przedstawia firmową ofertę 24/7. Jakie konkretnie korzyści przynosi biznesowi strona WWW? Dlaczego każdy przedsiębiorca powinien o nią zadbać? Jakimi cechami wyróżnia się skuteczna witryna internetowa, która przynosi zyski?

Handel internetowy i gospodarka cyfrowa przyspieszają. Do 2030 r. możliwe potrojenie wartości

Wartość polskiej gospodarki cyfrowej to ok. 44 mld euro, najwięcej w naszej części Europy. Nad Wisłą jest również ulokowany największy w tym regionie rynek e-commerce, który w ubiegłym roku był wart 27 mld euro i stanowił 17 proc. krajowego handlu.

Dostawy w e-handlu stały się zakładnikiem pandemicznych przyzwyczajeń klientów

Internetowi sprzedawcy i firmy logistyczne mierzą się z niechcianym dziedzictwem nawyków, które po pandemii pozostawili klienci e-sklepów. Powrót tradycyjnego handlu i spadki w e-commerce nie osłabiły jednak presji wywieranej na łańcuchy logistyczne, zwłaszcza w kontekście zwrotów na rynku mody – największej kategorii w globalnym e-handlu. Klient modowy w pandemii stał się kapryśny, dużo zamawia, ale także dużo odsyła, najchętniej za darmo. Kłopot w tym, że obsługa zwrotów jest skomplikowana i bardzo kosztowna. Na domiar złego odsetek zwrotów w segmencie mody w Europie wynosi aż 58%.

Jak przygotować sklep internetowy do sprzedaży za granicą?

Każdy, kto planuje uruchomić sklep internetowy, albo już działa w branży e-commerce, ale wyłącznie na krajowym rynku, może rozszerzyć swoją działalność na międzynarodową skalę. Dzięki temu zamiast kilku, kilkunastu czy też nawet kilkudziesięciu milionów potencjalnych nabywców oferowanych produktów, może zainteresować nawet kilkaset milionów. Taka inwestycja wymaga wprawdzie dodatkowego zachodu, ale może przełożyć się na większe obroty i zyski.

Cyfrowa transformacja w handlu detalicznym

Sprzedawcy detaliczni funkcjonują w coraz bardziej skomplikowanej i szybko zmieniającej się rzeczywistości przez co są zmuszeni błyskawicznie reagować na zmieniające się zachowania oraz oczekiwania klientów. Tradycyjny sposób sprzedaży, oparty na kontakcie z klientem tylko i wyłącznie w sklepie stacjonarnym nie jest odpowiedzią na potrzeby konsumentów. Jednak z badań Brother wynika, że nie wszystkie procesy zostały jeszcze zdigitalizowane – dwie trzecie (66%) przedsiębiorców informuje o istnieniu licznych manualnych oraz powolnych procesów, które można zautomatyzować, np. archiwizację dokumentów przyjęcia towaru oraz aktualizację metek i etykiet z cenami. Jednocześnie ponad połowa (57%) małych i średnich przedsiębiorstw handlu detalicznego twierdzi, że niepotrzebnie traci czas na zadania administracyjne, takie jak zbieranie danych, identyfikacja i archiwizacja. Są to procesy, które można zautomatyzować dzięki inteligentnym rozwiązaniom w miejscu pracy. Bez wprowadzenia tego typu rozwiązań aż połowa (51%) respondentów twierdzi, że często powiela swoje zadania w wielu niekompatybilnych ze sobą systemach.

E-commerce. Trendy na 2022

Co czeka e-commerce w nowym roku? Wyjście na zagraniczne rynki, personalizacja produktów, headless e-commerce, wzrost znaczenia omnichannel - to tylko kilka tendencji, które będą dominować w nowym roku w e-commerce. Jakie będą trendy w 2022?

YouTube. Vlogmasy i inspiracje zakupowe

W świątecznym czasie uwielbiamy oglądać na YouTube vlogmasy, a także słuchać kolęd. W ubiegłym roku Polacy obejrzeli ponad 54 miliony godzin treści związanych ze Świętami. Platforma jest także dla wielu źródłem inspiracji prezentowych. YouTube pomaga w decyzjach zakupowych 67% respondentów.

Hossa w handlu internetowym - koronawirus przyśpiesza rozwój e-commerce

W czasie epidemii COVID-19 bezkontaktowy e-handel stał się zarówno najwygodniejszą, jak i najbezpieczniejszą metodą dokonywania zakupów. Przesyłkę można odebrać w paczkomatach zdalnie, z wykorzystaniem aplikacji w smartfonie, bez konieczności dotykania panelu sterującego. Bezpieczna i niewymagająca wychodzenia z domu jest również dostawa kurierem. Jak wynika z badania Nielsena „Wpływ COVID-19 na zachowania konsumentów”, 31 proc. Polaków przyznaje, że zwiększyło swoją aktywność zakupową w kanale online w kategorii produktów spożywczych i kosmetyczno-chemicznych. – Obserwujemy rosnącą z dnia na dzień liczbę przesyłek – zarówno krajowych, jak i zagranicznych – obsługiwanych w ramach naszej sieci. Skala wolumenu jest porównywalna do wyników grudniowych, kiedy w szczycie paczkowym obsługujemy nawet o 100 proc. więcej przesyłek niż w pozostałych miesiącach roku – mówi Tomasz Kowalewski, kierownik terminala w DHL Parcel.

Transakcje internetowe coraz częściej naruszają prawo

Internet staje się główną płaszczyzną komunikacji w trakcie zawierania wszelkiego rodzaju transakcji naruszających prawo - tak wynika z badań, w trakcie których wykryto wiele rodzajów aktywności stanowiących mniej lub bardziej poważne przestępstwa: od handlu skradzionymi informacjami i nielegalnymi towarami, po morderstwa na zlecenie.

REKLAMA