REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Cyfrowa transformacja w handlu detalicznym

zakupy w internecie, klawiatura, sklep, internet
zakupy w internecie, klawiatura, sklep, internet
ShutterStock

REKLAMA

REKLAMA

Sprzedawcy detaliczni funkcjonują w coraz bardziej skomplikowanej i szybko zmieniającej się rzeczywistości przez co są zmuszeni błyskawicznie reagować na zmieniające się zachowania oraz oczekiwania klientów. Tradycyjny sposób sprzedaży, oparty na kontakcie z klientem tylko i wyłącznie w sklepie stacjonarnym nie jest odpowiedzią na potrzeby konsumentów. Jednak z badań Brother wynika, że nie wszystkie procesy zostały jeszcze zdigitalizowane – dwie trzecie (66%) przedsiębiorców informuje o istnieniu licznych manualnych oraz powolnych procesów, które można zautomatyzować, np. archiwizację dokumentów przyjęcia towaru oraz aktualizację metek i etykiet z cenami. Jednocześnie ponad połowa (57%) małych i średnich przedsiębiorstw handlu detalicznego twierdzi, że niepotrzebnie traci czas na zadania administracyjne, takie jak zbieranie danych, identyfikacja i archiwizacja. Są to procesy, które można zautomatyzować dzięki inteligentnym rozwiązaniom w miejscu pracy. Bez wprowadzenia tego typu rozwiązań aż połowa (51%) respondentów twierdzi, że często powiela swoje zadania w wielu niekompatybilnych ze sobą systemach.

Czym jest omnichannel?

REKLAMA

Ze względu na pokolenie „chcę mieć to teraz” i rosnącą konkurencję, od sprzedawców detalicznych oczekuje się, że zagwarantują swoim klientom szybką i bezproblemową obsługę wielokanałową (omnichannel). Nie jest zaskoczeniem, że trzecim najważniejszym celem dla małych i średnich przedsiębiorstw z branży detalicznej, zaraz po wzroście przychodów i wydajności, jest inwestycja w technologie, które pomagają w rozwiązaniu problemów i automatyzacji uciążliwych zadań.

REKLAMA

„Od czasu narodzin e-commerce handel detaliczny uległ wielu zmianom. Nowe technologie to nowe możliwości – ale jednocześnie wyzwania, zwłaszcza w zakresie bezpieczeństwa. Coraz więcej danych konsumenta jest przechowywanych w Internecie, dlatego sprzedawcy, którzy nie wprowadzą odpowiednich praktyk w tym zakresie ryzykują utratę klientów. Brak odpowiednich zabezpieczeń może również skutkować wysoką karą w ramach RODO” – komentuje Katarzyna Idzkiewicz, Senior Marketing Coordinator w firmie Brother Polska. „Nowe technologie, bezpieczeństwo, zrównoważony rozwój i druk prowadzą do jednego celu, jakim jest sukces biznesowy” – dodaje ekspert Brother.

E-commerce. Jak nie marnować czasu?

REKLAMA

Myśląc o barierach, które spowalniają rozwój biznesów z sektora MŚP, aż 69% detalistów wskazuje powielanie pracy w różnych systemach, które jest ich zdaniem marnowaniem czasu. Dodatkowo więcej niż połowa ankietowanych przedsiębiorców (66%) jako wyzwanie postrzega osiąganie zrównoważonego rozwoju organizacji w sposób efektywny kosztowo.

Chcąc sprostać rosnącym wymaganiom klientów, przedsiębiorcy sięgają po nowe technologie, aby usprawnić działalność i pozostać konkurencyjnym na rynku. Z raportu Brother wynika, że prawie dwie trzecie (62%) europejskich firm handlowych twierdzi, że ich procesy biznesowe zmieniają formę na cyfrową. Warto zauważyć, że w najbliższym czasie elektroniczny obieg dokumentów stanie się jeszcze ważniejszy, ponieważ umożliwi to digitalizację wielu fizycznych dokumentów, takich jak dowody dostawy i przyjęcia towaru, jednocześnie skracając czas ich weryfikacji. Zautomatyzowana identyfikacja i archiwizacja skanów i wydruków to główne obszary, w które 65% przedsiębiorstw handlu detalicznego z sektora MŚP już zainwestowało lub zamierza to zrobić w ciągu najbliższych trzech lat. Technologia rozpoznawania znaków i automatycznego skanowania jest kolejnym krokiem ułatwiającym i podnoszącym jakość obsługi klienta, w którą zainwestowało już 53% respondentów z sektora MŚP.

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Podatek dochodowy 2025: skala podatkowa, podatek liniowy czy ryczałt. Trzeba szybko decydować się na wybór formy opodatkowania, jaki termin - do kiedy

Przedsiębiorcy mogą co roku korzystać z innej – jednej z trzech możliwych – form podatku dochodowego od przychodów uzyskiwanych z działalności gospodarczej. Poza wysokością samego podatku, jaki trzeba będzie zapłacić, teraz forma opodatkowania wpływa również na wysokość obciążeń z tytułu składki na ubezpieczenie zdrowotne.

Raportowanie ESG: jak się przygotować, wdrażanie, wady i zalety. Czy czekają nas zmiany? [WYWIAD]

Raportowanie ESG: jak firma powinna się przygotować? Czym jest ESG? Jak wdrożyć system ESG w firmie. Czy ESG jest potrzebne? Jak ESG wpływa na rynek pracy? Jakie są wady i zalety ESG? Co należałoby zmienić w przepisach stanowiących o ESG?

Zarządzanie kryzysowe czyli jak przetrwać biznesowy sztorm - wskazówki, przykłady, inspiracje

Załóżmy, że jako kapitan statku (CEO) niespodziewanie napotykasz gwałtowny sztorm (sytuację kryzysową lub problemową). Bez odpowiednich narzędzi nawigacyjnych, takich jak mapa, kompas czy plan awaryjny, Twoje szanse na bezpieczne dotarcie do portu znacząco maleją. Ryzykujesz nawet sam fakt przetrwania. W świecie biznesu takim zestawem narzędzi jest Księga Komunikacji Kryzysowej – kluczowy element, który każda firma, niezależnie od jej wielkości czy branży, powinna mieć zawsze pod ręką.

Układ likwidacyjny w postępowaniu restrukturyzacyjnym

Układ likwidacyjny w postępowaniu restrukturyzacyjnym. Sprzedaż majątku przedsiębiorstwa w ramach postępowania restrukturyzacyjnego ma sens tylko wtedy, gdy z ekonomicznego punktu widzenia nie ma większych szans na uzdrowienie jego sytuacji, bądź gdy spieniężenie części przedsiębiorstwa może znacznie usprawnić restrukturyzację.

REKLAMA

Ile jednoosobowych firm zamknięto w 2024 r.? A ile zawieszono? [Dane z CEIDG]

W 2024 r. o 4,8 proc. spadła liczba wniosków dotyczących zamknięcia jednoosobowej działalności gospodarczej. Czy to oznacza lepsze warunki do prowadzenia biznesu? Niekoniecznie. Jak widzą to eksperci?

Rozdzielność majątkowa a upadłość i restrukturyzacja

Ogłoszenie upadłości prowadzi do powstania między małżonkami ustroju rozdzielności majątkowej, a majątek wspólny wchodzi w skład masy upadłości. Drugi z małżonków, który nie został objęty postanowieniem o ogłoszeniu upadłości, ma prawo domagać się spłaty równowartości swojej części tego majątku. Otwarcie restrukturyzacji nie powoduje tak daleko idących skutków.

Wygrywamy dzięki pracownikom [WYWIAD]

Rozmowa z Beatą Rosłan, dyrektorką HR w Jacobs Douwe Egberts, o tym, jak skuteczna polityka personalna wspiera budowanie pozycji lidera w branży.

Zespół marketingu w organizacji czy outsourcing usług – które rozwiązanie jest lepsze?

Lepiej inwestować w wewnętrzny zespół marketingowy czy może bardziej opłacalnym rozwiązaniem jest outsourcing usług marketingowych? Marketing odgrywa kluczową rolę w sukcesie każdej organizacji. W dobie cyfryzacji i rosnącej konkurencji firmy muszą stale dbać o swoją obecność na rynku, budować markę oraz skutecznie docierać do klientów.

REKLAMA

Rekompensata dla rolnika za brak zapłaty za sprzedane produkty rolne. Wnioski tylko do 31 marca 2025 r.

Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi przypomina, że od 1 lutego do 31 marca 2025 r. producent rolny lub grupa może złożyć do oddziału terenowego Krajowego Ośrodka Wsparcia Rolnictwa (KOWR) wniosek o przyznanie rekompensaty z tytułu nieotrzymania zapłaty za sprzedane produkty rolne od podmiotu prowadzącego skup, przechowywanie, obróbkę lub przetwórstwo produktów rolnych, który stał się niewypłacalny w 2023 lub 2024 r. - w rozumieniu ustawy o Funduszu Ochrony Rolnictwa (FOR).

Zintegrowane raportowanie ESG zaczyna już być standardem. Czy w Polsce też?

96% czołowych firm na świecie raportuje zrównoważony rozwój, a 82% włącza dane ESG do raportów rocznych. W Polsce 89% dużych firm publikuje takie raporty, ale tylko 22% działa zgodnie ze standardami ESRS, co stanowi wyzwanie dla konkurencyjności na rynku UE.

REKLAMA