REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Handel internetowy idzie w górę, stanowi 8,8% ogółu sprzedaży detalicznej

e-commerce e-handel e-sklep e-magazyn e-gospodarka e-biznes e-świat
shutterstock

REKLAMA

REKLAMA

Sprzedaż internetowa w ujęciu rocznym w styczniu wzrosła ogółem o 11%, co stanowił 8,8% ogółu sprzedaży detalicznej. Największy udział e-sprzedaży w całości sprzedaży detalicznej miały takie kategorie jak tekstylia, odzież, obuwie, prasa i książki. Tak wynika z danych przekazanych przez GUS.

Sprzedaż detaliczna w styczniu 2024 roku. Co pokazują dane GUS?

REKLAMA

GUS zaprezentował informacje o handlu detalicznym w styczniu 2024 roku. Sprzedaż w ujęciu nominalnym okazała się o 19,7% niższa niż w grudniu ub.r. (wtedy dane m/m pokazywały wzrost o 10,6%) i o 4,6% wyższa w ujęciu rocznym. Warto przypomnieć, że w grudniu ub.r. sprzedaż detaliczna w cenach bieżących wzrosła w ujęciu rocznym o 0,5%.

Statystyki sprzedaży detalicznej sporządzane w ujęciu cen stałych pokazują spadek sprzedaży o 19,5% w ujęciu miesięcznym (spadek ma charakter sezonowy) oraz wzrost o 3,0% w stosunku do analogicznego okresu 2023 roku.

Dane roczne w cenach stałych okazały wyższe od oczekiwań rynkowych i zbliżone do prognozowanych przez KIG.

REKLAMA

Na ogólny spadek sprzedaży detalicznej (w cenach bieżących) w styczniu w ujęciu miesięcznym wpłynęły gorsze niż przed miesiącem wyniki w niemal wszystkich analizowanych przez GUS kategoriach. Wyjątkiem były „pozostałe”, których sprzedaż wzrosła o 1,2% m/m. Sprzedaż tekstyliów, odzieży i obuwia spadła o 41,1%; prasy, książek, pozostałej sprzedaży w wyspecjalizowanych sklepach o 34,2%; mebli, rtv, agd o 29,7%; żywności, napojów i wyrobów tytoniowych o 22,1%; farmaceutyków,kosmetyków, sprzętu ortopedycznego o 21,3%; paliw stałych ciekłych i gazowych o 5,2%; a pojazdów samochodowych, motocykli, części o 4,8%.

W stosunku do wyników sprzed roku sprzedaż detaliczna wzrosła w przypadku: pozostałych (o 23,9%); pojazdów samochodowych, motocykli, części (o 21,8%); farmaceutyków, kosmetyków, sprzętu ortopedycznego (o 8,6%); prasy, książek, pozostałej sprzedaży w wyspecjalizowanych sklepach (o5,4%); żywności, napojów i wyrobów tytoniowych (o 4,9%); paliw stałych, ciekłych i gazowych (o 0,7%). W ujęciu rocznym spadła natomiast sprzedaż tekstyliów, odzieży i obuwia (o 22,5%) oraz mebli, rtv i agd (o 13,1%).

Sprzedaży detaliczna przez internet

REKLAMA

Wraz ze statystykami dotyczącymi sprzedaży detalicznej GUS zaprezentował również dane o sprzedaży przez internet w styczniu 2024 roku. W stosunku do poprzedniego miesiąca br. sprzedaż w cenach bieżących spadła ogółem o 24,9% (w grudniu ub.r. notowano spadek o 11,0% m/m). Najwyższe spadki zanotowano w przypadku prasy, książek, pozostałej sprzedaży w wyspecjalizowanych sklepach (o34,1%); żywności, napojów i wyrobów tytoniowych (o 33,7%). W ujęciu miesięcznym najmocniej wzrosła natomiast (o 61,4%) sprzedaż pojazdów samochodowych, motocykli, części.

W ujęciu rocznym sprzedaż internetowa w styczniu wzrosła ogółem o 11,0%. Na wynik ten wpłynęły wzrosty sprzedaży w takich kategoriach, jak m.in.: pozostałe (wzrost o 70,3%); żywność, napoje,wyroby tytoniowe (o 30,4%). Z kolei największe spadki sprzedaży w porównaniu do stycznia 2023 roku zanotowano w przypadku pojazdów samochodowych, motocykli, części (spadek o 45,4%).

Dane GUS pokazują również, że w styczniu br. handel internetowy stanowił 8,8% ogółu sprzedaży detalicznej. Miesiąc wcześniej br. udział ten wynosił 9,4%. Największy udział sprzedaży internetowej w całości sprzedaży detalicznej miały w styczniu takie kategorie jak: tekstylia, odzież, obuwie (27,2%) oraz prasa, książki, pozostała sprzedaż w wyspecjalizowanych sklepach (26,3%).

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Przegląd prasy i portali na INFOR.PL Subskrybuj nas na YOUTUBE!

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Źródło zewnętrzne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA