REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Handel internetowy idzie w górę, stanowi 8,8% ogółu sprzedaży detalicznej

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
e-commerce e-handel e-sklep e-magazyn e-gospodarka e-biznes e-świat
shutterstock

REKLAMA

REKLAMA

Sprzedaż internetowa w ujęciu rocznym w styczniu wzrosła ogółem o 11%, co stanowił 8,8% ogółu sprzedaży detalicznej. Największy udział e-sprzedaży w całości sprzedaży detalicznej miały takie kategorie jak tekstylia, odzież, obuwie, prasa i książki. Tak wynika z danych przekazanych przez GUS.

Sprzedaż detaliczna w styczniu 2024 roku. Co pokazują dane GUS?

REKLAMA

GUS zaprezentował informacje o handlu detalicznym w styczniu 2024 roku. Sprzedaż w ujęciu nominalnym okazała się o 19,7% niższa niż w grudniu ub.r. (wtedy dane m/m pokazywały wzrost o 10,6%) i o 4,6% wyższa w ujęciu rocznym. Warto przypomnieć, że w grudniu ub.r. sprzedaż detaliczna w cenach bieżących wzrosła w ujęciu rocznym o 0,5%.

Statystyki sprzedaży detalicznej sporządzane w ujęciu cen stałych pokazują spadek sprzedaży o 19,5% w ujęciu miesięcznym (spadek ma charakter sezonowy) oraz wzrost o 3,0% w stosunku do analogicznego okresu 2023 roku.

Dane roczne w cenach stałych okazały wyższe od oczekiwań rynkowych i zbliżone do prognozowanych przez KIG.

REKLAMA

Na ogólny spadek sprzedaży detalicznej (w cenach bieżących) w styczniu w ujęciu miesięcznym wpłynęły gorsze niż przed miesiącem wyniki w niemal wszystkich analizowanych przez GUS kategoriach. Wyjątkiem były „pozostałe”, których sprzedaż wzrosła o 1,2% m/m. Sprzedaż tekstyliów, odzieży i obuwia spadła o 41,1%; prasy, książek, pozostałej sprzedaży w wyspecjalizowanych sklepach o 34,2%; mebli, rtv, agd o 29,7%; żywności, napojów i wyrobów tytoniowych o 22,1%; farmaceutyków,kosmetyków, sprzętu ortopedycznego o 21,3%; paliw stałych ciekłych i gazowych o 5,2%; a pojazdów samochodowych, motocykli, części o 4,8%.

W stosunku do wyników sprzed roku sprzedaż detaliczna wzrosła w przypadku: pozostałych (o 23,9%); pojazdów samochodowych, motocykli, części (o 21,8%); farmaceutyków, kosmetyków, sprzętu ortopedycznego (o 8,6%); prasy, książek, pozostałej sprzedaży w wyspecjalizowanych sklepach (o5,4%); żywności, napojów i wyrobów tytoniowych (o 4,9%); paliw stałych, ciekłych i gazowych (o 0,7%). W ujęciu rocznym spadła natomiast sprzedaż tekstyliów, odzieży i obuwia (o 22,5%) oraz mebli, rtv i agd (o 13,1%).

Sprzedaży detaliczna przez internet

REKLAMA

Wraz ze statystykami dotyczącymi sprzedaży detalicznej GUS zaprezentował również dane o sprzedaży przez internet w styczniu 2024 roku. W stosunku do poprzedniego miesiąca br. sprzedaż w cenach bieżących spadła ogółem o 24,9% (w grudniu ub.r. notowano spadek o 11,0% m/m). Najwyższe spadki zanotowano w przypadku prasy, książek, pozostałej sprzedaży w wyspecjalizowanych sklepach (o34,1%); żywności, napojów i wyrobów tytoniowych (o 33,7%). W ujęciu miesięcznym najmocniej wzrosła natomiast (o 61,4%) sprzedaż pojazdów samochodowych, motocykli, części.

W ujęciu rocznym sprzedaż internetowa w styczniu wzrosła ogółem o 11,0%. Na wynik ten wpłynęły wzrosty sprzedaży w takich kategoriach, jak m.in.: pozostałe (wzrost o 70,3%); żywność, napoje,wyroby tytoniowe (o 30,4%). Z kolei największe spadki sprzedaży w porównaniu do stycznia 2023 roku zanotowano w przypadku pojazdów samochodowych, motocykli, części (spadek o 45,4%).

Dane GUS pokazują również, że w styczniu br. handel internetowy stanowił 8,8% ogółu sprzedaży detalicznej. Miesiąc wcześniej br. udział ten wynosił 9,4%. Największy udział sprzedaży internetowej w całości sprzedaży detalicznej miały w styczniu takie kategorie jak: tekstylia, odzież, obuwie (27,2%) oraz prasa, książki, pozostała sprzedaż w wyspecjalizowanych sklepach (26,3%).

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Przegląd prasy i portali na INFOR.PL Subskrybuj nas na YOUTUBE!

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Źródło zewnętrzne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak założyć spółkę z o.o. z aktem notarialnym?

Umowa spółki z o.o. w formie aktu notarialnego jest konieczna, gdy wspólnicy zamierzają wprowadzić do umowy postanowienia, których dodanie nie jest możliwe w przypadku spółki z o.o. zakładanej przez S24. Dotyczy to m.in. sytuacji, w których wspólnicy zamierzają wnieść wkłady niepieniężne, wprowadzić obowiązek powtarzających się świadczeń niepieniężnych, zmienić zasady głosowania w spółce, uprzywilejować udziały co do głosu, czy do dywidendy.

W jaki sposób hakerzy wykorzystują e-maile do ataków? Mają swoje sposoby

Najpopularniejszą formą cyberataku jest obecnie phishing. Fałszywe wiadomości są coraz trudniejsze do wykrycia, bo cyberprzestępcy doskonale się wyspecjalizowali. Jak rozpoznać niebzepieczną wiadomość? Jak chronić swoją firmę przed cyberatakami?

Co nowego dla firm biotechnologicznych w Polsce? [WYWIAD]

Na co powinny przygotować się firmy z branży biotechnologicznej? O aktualnych problemach i wyzwaniach związanych z finansowaniem tego sektora mówi Łukasz Kościjańczuk, partner w zespole Biznes i innowacje w CRIDO, prelegent CEBioForum 2025.

Coraz trudniej rozpoznać fałszywe opinie w internecie

40 proc. Polaków napotyka w internecie na fałszywe opinie, wynika z najnowszego badania Trustmate.io. Pomimo, że UOKiK nakłada kary na firmy kupujące fałszywe opinie to proceder kwietnie. W dodatku 25 proc. badanych ma trudności z rozróżnieniem prawdziwych recenzji.

REKLAMA

To nie sztuczna inteligencja odbierze nam pracę, tylko osoby umiejące się nią posługiwać [WYWIAD]

Sztuczna inteligencja stała się jednym z największych wyścigów technologicznych XXI wieku. Polskie firmy też biorą w nim udział, ale ich zaangażowanie w dużej mierze ogranicza się do inwestycji w infrastrukturę, bez realnego przygotowania zespołów do korzystania z nowych narzędzi. To tak, jakby maratończyk zaopatrzył się w najlepsze buty, zegarek sportowy i aplikację do monitorowania wyników, ale zapomniał o samym treningu. O tym, dlaczego edukacja w zakresie AI jest potrzebna na każdym szczeblu kariery, jakie kompetencje są niezbędne, które branże radzą sobie z AI najlepiej oraz czy sztuczna inteligencja doprowadzi do redukcji miejsc pracy, opowiada Radosław Mechło, trener i Head of AI w BUZZcenter.

Lider w oczach pracowników. Dlaczego kadra zarządzająca powinna rozwijać kompetencje miękkie?

Sposób, w jaki firma buduje zespół i rozwija wiedzę oraz umiejętności swoich pracowników, to dzisiaj jeden z najważniejszych czynników decydujących o jej przewadze konkurencyjnej. Konieczna jest tu nie tylko adaptacja do szybkich zmian technologicznych i rynkowych, lecz także nieustanny rozwój kompetencji miękkich, które okazują się kluczowe dla firm i ich liderów.

Dziękuję, które liczy się podwójnie. Jak benefity mogą wspierać ludzi, firmy i planetę?

Coraz więcej firm mówi o zrównoważonym rozwoju – w Polsce aż 72% organizacji zatrudniających powyżej 1000 pracowników deklaruje działania w tym obszarze1. Jednak to nie tylko wielkie strategie kształtują kulturę organizacyjną. Często to codzienne, pozornie mało znaczące decyzje – jak wybór dostawcy benefitów czy sposób ich przekazania pracownikom – mówią najwięcej o tym, czym firma kieruje się naprawdę. To właśnie one pokazują, czy wartości organizacji wykraczają poza hasła w prezentacjach.

Windykacja należności. Na czym powinna opierać się działalność windykacyjna

Chociaż windykacja kojarzy się z negatywnie, to jest ona kluczowa w zapewnieniu stabilności finansowej przedsiębiorstw. Branża ta, często postrzegana jako pozbawiona jakichkolwiek zasad etycznych, w ciągu ostatnich lat przeszła znaczną transformację, stawiając na profesjonalizm, przejrzystość i szacunek wobec klientów.

REKLAMA

Będą duże problemy. Obowiązkowe e-fakturowanie już za kilka miesięcy, a dwie na trzy małe firmy nie mają o nim żadnej wiedzy

Krajowy System e-Faktur (KSeF) nadchodzi, a firmy wciąż nie są na niego przygotowane. Nie tylko od strony logistycznej czyli zakupu i przygotowania odpowiedniego oprogramowania, ale nawet elementarnej wiedzy czym jest KSeF – Krajowy System e-Faktur.

Make European BioTech Great Again - szanse dla biotechnologii w Europie Środkowo-Wschodniej

W obliczu zmian geopolitycznych w świecie Europa Środkowo-Wschodnia może stać się nowym centrum biotechnologicznych innowacji. Czy Polska i kraje regionu są gotowe na tę szansę? O tym będą dyskutować uczestnicy XXIII edycji CEBioForum, największego w regionie spotkania naukowców, ekspertów, przedsiębiorców i inwestorów zajmujących się biotechnologią.

REKLAMA