REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak płacimy w sklepach internetowych? Ulubione metody płatności polskich internautów

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Jak płacimy w sklepach internetowych? Ulubione metody płatności polskich internautów
Jak płacimy w sklepach internetowych? Ulubione metody płatności polskich internautów
Shutterstock

REKLAMA

REKLAMA

Zmieniają się preferencje dotyczące wyboru metod płatności w sklepach internetowych. Kupujący najczęściej finalizują transakcje poprzez szybki przelew lub BLIK. Udział w rynku tracą płatności za pobraniem. 

Z danych GUS wynika, że 93,3 proc. polskich gospodarstw domowych, o 0,9 proc. więcej niż przed rokiem, ma dostęp do internetu. Wraz z tym rośnie popularność zakupów online. W 2022 r. z takiej możliwości skorzystało ponad 16,5 mln Polaków, w tym coraz więcej osób w wieku 45-54 lata. W tej kat. wiekowej GUS odnotował 6,6-proc. zwiększenie zainteresowania zakupami online.

REKLAMA

Preferowane metody płatności

REKLAMA

Za zakupy w sklepach internetowych Polacy najczęściej płacą poprzez szybkie przelewy online. taką odpowiedź wskazało 70 proc. ankietowanych w badaniu Gemius „E-commerce w Polsce 2022”. W drugiej kolejności wybieramy BLIK – 58 proc., a w trzeciej zapłatę kartą – 43. proc.

Zmniejsza się popularność płatności gotówką za towar przy odbiorze towaru od kuriera – taką opcję w 2022 r. wybierało 41 proc. respondentów, podczas gdy w przeszłości była to najczęściej wybierana metoda przez polskich internautów. 40 proc. robiących zakupy w sieci płaci także w formie tradycyjnego przelewu, wpisując numeru rachunku, tytuł transakcji i dane odbiorcy. 39 proc. wybiera na zakupach w sieci wysyłkę za pobraniem, płacąc za towar (kartą lub gotówką) przy odbiorze. 32 proc. badanych deklaruje, że zdarza im się odbierać zamówione produkty w sklepach stacjonarnych, gdzie płacą kartą lub gotówką. Tylko 12-proc. osób ujętych w badaniu korzysta z odroczonego terminu płatności, a 11 proc. z zakupów online na raty. 

Dane uwzględniające nie tylko 2022 r., ale także wcześniejsze doświadczenia internautów z zakupami w sieci potwierdzają dominację szybkich przelewów online i BLIK-u wśród metod płatności internetowych. 70 proc. kobiet i 69 proc. mężczyzn zadeklarowało, że choćby raz zapłaciło szybkim przelewem, a 55 proc. internautek i 61 proc. internautów choć raz płaciło BLIK-iem. 39-41 proc. kupujących zarówno kobiet, jak i mężczyzn przynajmniej raz sfinalizowało zakupy, płacąc kartą. Wszystkie wymienione formy są dostępne w popularnych bramkach płatniczych, takich jak np. Przelewy24, PayU, Tpay czy Cinkciarz Pay.

 

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Użytkownicy sklepów internetowych, korzystających z systemu płatności Cinkciarz Pay, mają do dyspozycji szeroki wybór walut – oprócz złotych klienci mogą płacić w 26 innych walutach. Oferta fintechu Cinkciarz.pl dla ecommerce jest szczególnie doceniana przez sprzedawców, dbających o efektywność kosztową czy prowadzących ekspansję zagraniczną, których klienci z różnych krajów wolą płacić swoją lokalną walutą na korzystnych warunkach. Dzięki Cinkciarz Pay sklep może elastycznie przyjmować płatności w wybranej przez siebie walucie (np. w euro), jednocześnie dając kupującym możliwość płacenia w walucie ich karty lub konta bankowego, np. w dolarach.

 

Smartfon wciąż na prowadzeniu

Internauci najwięcej swoich zamówień składają poprzez smartfony – 75 proc. W drugiej kolejności wykorzystują do tego laptopy – 73 proc., a w trzeciej komputery stacjonarne – 41 proc. 

REKLAMA

Z danych GUS, co potwierdza także raport Gemius, wynika, że Polacy najczęściej kupują online odzież i obuwie, a następnie kosmetyki i perfumy. Wg ankietowanych pierwszym kryterium decyzji o zakupie określonego towaru jest cena, co deklaruje 47 proc. respondentów. 41 proc. z nich za priorytet stawia niskie koszty dostawy, a 35 pozytywne doświadczenia z wcześniejszych zakupów.

Wiarygodność sklepu konsumenci oceniają przede wszystkim na podstawie znalezionych w sieci opinii innych klientów – 43 proc. Drugie miejsce zajmuje tu udostępnienie możliwości zapłaty za towar przy jego odbiorze – 30 proc., a trzecie jasne informacje o zwrotach i reklamacjach – 29 proc. 

Robert Błaszczyk, dyrektor departamentu klienta strategicznego w Cinkciarz.pl

 

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak założyć spółkę z o.o. z aktem notarialnym?

Umowa spółki z o.o. w formie aktu notarialnego jest konieczna, gdy wspólnicy zamierzają wprowadzić do umowy postanowienia, których dodanie nie jest możliwe w przypadku spółki z o.o. zakładanej przez S24. Dotyczy to m.in. sytuacji, w których wspólnicy zamierzają wnieść wkłady niepieniężne, wprowadzić obowiązek powtarzających się świadczeń niepieniężnych, zmienić zasady głosowania w spółce, uprzywilejować udziały co do głosu, czy do dywidendy.

W jaki sposób hakerzy wykorzystują e-maile do ataków? Mają swoje sposoby

Najpopularniejszą formą cyberataku jest obecnie phishing. Fałszywe wiadomości są coraz trudniejsze do wykrycia, bo cyberprzestępcy doskonale się wyspecjalizowali. Jak rozpoznać niebzepieczną wiadomość? Jak chronić swoją firmę przed cyberatakami?

Co nowego dla firm biotechnologicznych w Polsce? [WYWIAD]

Na co powinny przygotować się firmy z branży biotechnologicznej? O aktualnych problemach i wyzwaniach związanych z finansowaniem tego sektora mówi Łukasz Kościjańczuk, partner w zespole Biznes i innowacje w CRIDO, prelegent CEBioForum 2025.

Coraz trudniej rozpoznać fałszywe opinie w internecie

40 proc. Polaków napotyka w internecie na fałszywe opinie, wynika z najnowszego badania Trustmate.io. Pomimo, że UOKiK nakłada kary na firmy kupujące fałszywe opinie to proceder kwietnie. W dodatku 25 proc. badanych ma trudności z rozróżnieniem prawdziwych recenzji.

REKLAMA

To nie sztuczna inteligencja odbierze nam pracę, tylko osoby umiejące się nią posługiwać [WYWIAD]

Sztuczna inteligencja stała się jednym z największych wyścigów technologicznych XXI wieku. Polskie firmy też biorą w nim udział, ale ich zaangażowanie w dużej mierze ogranicza się do inwestycji w infrastrukturę, bez realnego przygotowania zespołów do korzystania z nowych narzędzi. To tak, jakby maratończyk zaopatrzył się w najlepsze buty, zegarek sportowy i aplikację do monitorowania wyników, ale zapomniał o samym treningu. O tym, dlaczego edukacja w zakresie AI jest potrzebna na każdym szczeblu kariery, jakie kompetencje są niezbędne, które branże radzą sobie z AI najlepiej oraz czy sztuczna inteligencja doprowadzi do redukcji miejsc pracy, opowiada Radosław Mechło, trener i Head of AI w BUZZcenter.

Lider w oczach pracowników. Dlaczego kadra zarządzająca powinna rozwijać kompetencje miękkie?

Sposób, w jaki firma buduje zespół i rozwija wiedzę oraz umiejętności swoich pracowników, to dzisiaj jeden z najważniejszych czynników decydujących o jej przewadze konkurencyjnej. Konieczna jest tu nie tylko adaptacja do szybkich zmian technologicznych i rynkowych, lecz także nieustanny rozwój kompetencji miękkich, które okazują się kluczowe dla firm i ich liderów.

Dziękuję, które liczy się podwójnie. Jak benefity mogą wspierać ludzi, firmy i planetę?

Coraz więcej firm mówi o zrównoważonym rozwoju – w Polsce aż 72% organizacji zatrudniających powyżej 1000 pracowników deklaruje działania w tym obszarze1. Jednak to nie tylko wielkie strategie kształtują kulturę organizacyjną. Często to codzienne, pozornie mało znaczące decyzje – jak wybór dostawcy benefitów czy sposób ich przekazania pracownikom – mówią najwięcej o tym, czym firma kieruje się naprawdę. To właśnie one pokazują, czy wartości organizacji wykraczają poza hasła w prezentacjach.

Windykacja należności. Na czym powinna opierać się działalność windykacyjna

Chociaż windykacja kojarzy się z negatywnie, to jest ona kluczowa w zapewnieniu stabilności finansowej przedsiębiorstw. Branża ta, często postrzegana jako pozbawiona jakichkolwiek zasad etycznych, w ciągu ostatnich lat przeszła znaczną transformację, stawiając na profesjonalizm, przejrzystość i szacunek wobec klientów.

REKLAMA

Będą duże problemy. Obowiązkowe e-fakturowanie już za kilka miesięcy, a dwie na trzy małe firmy nie mają o nim żadnej wiedzy

Krajowy System e-Faktur (KSeF) nadchodzi, a firmy wciąż nie są na niego przygotowane. Nie tylko od strony logistycznej czyli zakupu i przygotowania odpowiedniego oprogramowania, ale nawet elementarnej wiedzy czym jest KSeF – Krajowy System e-Faktur.

Make European BioTech Great Again - szanse dla biotechnologii w Europie Środkowo-Wschodniej

W obliczu zmian geopolitycznych w świecie Europa Środkowo-Wschodnia może stać się nowym centrum biotechnologicznych innowacji. Czy Polska i kraje regionu są gotowe na tę szansę? O tym będą dyskutować uczestnicy XXIII edycji CEBioForum, największego w regionie spotkania naukowców, ekspertów, przedsiębiorców i inwestorów zajmujących się biotechnologią.

REKLAMA