REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak płacimy w sklepach internetowych? Ulubione metody płatności polskich internautów

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Jak płacimy w sklepach internetowych? Ulubione metody płatności polskich internautów
Jak płacimy w sklepach internetowych? Ulubione metody płatności polskich internautów
Shutterstock

REKLAMA

REKLAMA

Zmieniają się preferencje dotyczące wyboru metod płatności w sklepach internetowych. Kupujący najczęściej finalizują transakcje poprzez szybki przelew lub BLIK. Udział w rynku tracą płatności za pobraniem. 

Z danych GUS wynika, że 93,3 proc. polskich gospodarstw domowych, o 0,9 proc. więcej niż przed rokiem, ma dostęp do internetu. Wraz z tym rośnie popularność zakupów online. W 2022 r. z takiej możliwości skorzystało ponad 16,5 mln Polaków, w tym coraz więcej osób w wieku 45-54 lata. W tej kat. wiekowej GUS odnotował 6,6-proc. zwiększenie zainteresowania zakupami online.

REKLAMA

REKLAMA

Preferowane metody płatności

Za zakupy w sklepach internetowych Polacy najczęściej płacą poprzez szybkie przelewy online. taką odpowiedź wskazało 70 proc. ankietowanych w badaniu Gemius „E-commerce w Polsce 2022”. W drugiej kolejności wybieramy BLIK – 58 proc., a w trzeciej zapłatę kartą – 43. proc.

Zmniejsza się popularność płatności gotówką za towar przy odbiorze towaru od kuriera – taką opcję w 2022 r. wybierało 41 proc. respondentów, podczas gdy w przeszłości była to najczęściej wybierana metoda przez polskich internautów. 40 proc. robiących zakupy w sieci płaci także w formie tradycyjnego przelewu, wpisując numeru rachunku, tytuł transakcji i dane odbiorcy. 39 proc. wybiera na zakupach w sieci wysyłkę za pobraniem, płacąc za towar (kartą lub gotówką) przy odbiorze. 32 proc. badanych deklaruje, że zdarza im się odbierać zamówione produkty w sklepach stacjonarnych, gdzie płacą kartą lub gotówką. Tylko 12-proc. osób ujętych w badaniu korzysta z odroczonego terminu płatności, a 11 proc. z zakupów online na raty. 

Dane uwzględniające nie tylko 2022 r., ale także wcześniejsze doświadczenia internautów z zakupami w sieci potwierdzają dominację szybkich przelewów online i BLIK-u wśród metod płatności internetowych. 70 proc. kobiet i 69 proc. mężczyzn zadeklarowało, że choćby raz zapłaciło szybkim przelewem, a 55 proc. internautek i 61 proc. internautów choć raz płaciło BLIK-iem. 39-41 proc. kupujących zarówno kobiet, jak i mężczyzn przynajmniej raz sfinalizowało zakupy, płacąc kartą. Wszystkie wymienione formy są dostępne w popularnych bramkach płatniczych, takich jak np. Przelewy24, PayU, Tpay czy Cinkciarz Pay.

REKLAMA

 

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Użytkownicy sklepów internetowych, korzystających z systemu płatności Cinkciarz Pay, mają do dyspozycji szeroki wybór walut – oprócz złotych klienci mogą płacić w 26 innych walutach. Oferta fintechu Cinkciarz.pl dla ecommerce jest szczególnie doceniana przez sprzedawców, dbających o efektywność kosztową czy prowadzących ekspansję zagraniczną, których klienci z różnych krajów wolą płacić swoją lokalną walutą na korzystnych warunkach. Dzięki Cinkciarz Pay sklep może elastycznie przyjmować płatności w wybranej przez siebie walucie (np. w euro), jednocześnie dając kupującym możliwość płacenia w walucie ich karty lub konta bankowego, np. w dolarach.

 

Smartfon wciąż na prowadzeniu

Internauci najwięcej swoich zamówień składają poprzez smartfony – 75 proc. W drugiej kolejności wykorzystują do tego laptopy – 73 proc., a w trzeciej komputery stacjonarne – 41 proc. 

Z danych GUS, co potwierdza także raport Gemius, wynika, że Polacy najczęściej kupują online odzież i obuwie, a następnie kosmetyki i perfumy. Wg ankietowanych pierwszym kryterium decyzji o zakupie określonego towaru jest cena, co deklaruje 47 proc. respondentów. 41 proc. z nich za priorytet stawia niskie koszty dostawy, a 35 pozytywne doświadczenia z wcześniejszych zakupów.

Wiarygodność sklepu konsumenci oceniają przede wszystkim na podstawie znalezionych w sieci opinii innych klientów – 43 proc. Drugie miejsce zajmuje tu udostępnienie możliwości zapłaty za towar przy jego odbiorze – 30 proc., a trzecie jasne informacje o zwrotach i reklamacjach – 29 proc. 

Robert Błaszczyk, dyrektor departamentu klienta strategicznego w Cinkciarz.pl

 

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Gdy motywacja spada. Sprawdzone sposoby na odzyskanie chęci do działania

Zaangażowanie pracowników to nie tylko wskaźnik nastrojów w zespołach, lecz realny czynnik decydujący o efektywności i kondycji finansowej organizacji. Jak pokazuje raport Gallupa „State of the Global Workplace 2025”, firmy z wysokim poziomem zaangażowania osiągają o 23 proc. wyższą rentowność i o 18 proc. lepszą produktywność niż konkurencja. Jednocześnie dane z tego samego badania są alarmujące – globalny poziom zaangażowania spadł z 23 do 21 proc., co oznacza, że aż czterech na pięciu pracowników nie czuje silnej więzi z miejscem pracy. Jak odwrócić ten trend?

Niezwykli ludzie. Jak wzbogacać kulturę organizacji dzięki talentom osób z niepełnosprawnością?

Najważniejszym kapitałem każdej organizacji są ludzie – to oni kształtują kulturę, rozwój i pozycję firmy na rynku. Dobrze dobrany zespół udźwignie ogromne wymagania, często przewyższając pokładane w nich oczekiwania, natomiast niewłaściwie dobrany lub źle zarządzany – może osłabić firmę i jej relacje z klientami. Integralnym elementem dojrzałej kultury organizacyjnej staje się dziś świadome włączanie różnorodności, w tym także osób z niepełnosprawnością.

Ogólne warunki umowy często nie są wiążące. Mimo że są dostępne

Wiele firm – także dużych – zakłada, że sam fakt opublikowania wzorca umownego oznacza, iż automatycznie obowiązuje on drugą stronę. To założenie jest błędne. Może być nie tylko rozczarowujące, ale i kosztowne.

Wakacje od ZUS 2025: pół miliona przedsiębiorców wciąż może z nich skorzystać w tym roku. Czy planują zrobić to w listopadzie i grudniu

Na 0,5 mln przedsiębiorców jeszcze w tym roku czekają wakacje, w kieszeni zostanie im z tego powodu 360 mln zł. Zwolnienia ze składki na własne ubezpieczenia społeczne, tzw. wakacje od ZUS-u, w tym roku uzyskało 885,5 tys. podmiotów. Te pół miliona przedsiębiorców, prawdopodobnie zaplanowało wakacje od ZUS-u na końcowe miesiące roku.

REKLAMA

Firma w Czechach w 2026 roku – dlaczego warto?

Czechy od lat należą do najatrakcyjniejszych krajów w Europie dla przedsiębiorców z Polski, którzy szukają stabilnego, przejrzystego i przyjaznego środowiska do prowadzenia biznesu. W 2025 roku to zainteresowanie nie tylko nie słabnie, ale wręcz rośnie. Coraz więcej osób rozważa przeniesienie działalności gospodarczej za południową granicę – nie z powodu chęci ucieczki przed obowiązkami, lecz po to, by zyskać normalne warunki do pracy i rozwoju firmy.

Faktoring bije rekordy w Polsce. Ponad 31 tysięcy firm finansuje się bez kredytu

Coraz więcej polskich przedsiębiorców wybiera faktoring jako sposób na poprawę płynności finansowej. Z danych Polskiego Związku Faktorów wynika, że po trzech kwartałach 2025 roku firmy zrzeszone w organizacji sfinansowały faktury o łącznej wartości 376,7 mld to o 9,3 proc. więcej niż rok wcześniej. Z usług faktorów korzysta już ponad 31 tysięcy przedsiębiorstw.

PKO Leasing nadal na czele, rynek z wolniejszym wzrostem – leasing w 2025 roku [Gość Infor.pl]

Polski rynek leasingu po trzech kwartałach 2025 roku wyraźnie zwalnia. Po latach dwucyfrowych wzrostów branża wchodzi w fazę dojrzewania – prognozowany roczny wynik to zaledwie jednocyfrowy przyrost. Mimo spowolnienia, lider rynku – PKO Leasing – utrzymuje pozycję z bezpieczną przewagą nad konkurencją.

Bardzo dobra wiadomość dla firm transportowych: rząd uruchamia dopłaty do tachografów. Oto na jakich nowych zasadach skorzystają z dotacji przewoźnicy

Rząd uruchamia dopłaty do tachografów – na jakich nowych zasadach będzie przyznawane wsparcie dla przewoźników?Ministerstwo Infrastruktury 14 października 2025 opublikowało rozporządzenie w zakresie dofinansowania do wymiany tachografów.

REKLAMA

Program GO4funds wspiera firmy zainteresowane funduszami UE

Jak znaleźć optymalne unijne finansowanie dla własnej firmy? Jak nie przeoczyć ważnego i atrakcyjnego konkursu? Warto skorzystać z programu GO4funds prowadzonego przez Bank BNP Paribas.

Fundacja rodzinna w organizacji: czy może sprzedać udziały i inwestować w akcje? Kluczowe zasady i skutki podatkowe

Fundacja rodzinna w organizacji, choć nie posiada jeszcze osobowości prawnej, może w pewnych sytuacjach zarządzać przekazanym jej majątkiem, w tym sprzedać udziały. Warto jednak wiedzieć, jakie warunki muszą zostać spełnione, by uniknąć konsekwencji podatkowych oraz jak prawidłowo inwestować środki fundacji w papiery wartościowe.

REKLAMA