REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Jak przygotować sklep internetowy do sprzedaży za granicą?
Jak przygotować sklep internetowy do sprzedaży za granicą?

REKLAMA

REKLAMA

Każdy, kto planuje uruchomić sklep internetowy, albo już działa w branży e-commerce, ale wyłącznie na krajowym rynku, może rozszerzyć swoją działalność na międzynarodową skalę. Dzięki temu zamiast kilku, kilkunastu czy też nawet kilkudziesięciu milionów potencjalnych nabywców oferowanych produktów, może zainteresować nawet kilkaset milionów. Taka inwestycja wymaga wprawdzie dodatkowego zachodu, ale może przełożyć się na większe obroty i zyski.

Sklep internetowy. Nie rezygnuj z klientów z zagranicy

Opcja dotarcia z ofertą do mieszkańców np. różnych części Europy wydaje się godna uwagi. Handel online rozwija się bowiem dynamicznie, a klienci coraz śmielej i chętniej decydują się na zakupy w zagranicznych sklepach czy też portalach aukcyjnych. Pandemia dodatkowo zwiększyła popularność zakupów dokonywanych online. Według raportu eShopWorld, aż 7 na 10 użytkowników sieci internetowej chociaż raz dokonało transakcji w zagranicznej witrynie w 2020 r.

REKLAMA

REKLAMA

Chcąc skutecznie sprzedawać online towary także klientom zagranicznym (np. z innych państw UE) trzeba w szczególności:

  • Dostosować regulamin sklepu do unijnych przepisów,
  • Poprawnie przetłumaczyć strony sklepu, co najmniej na język angielski,
  • Zintegrować sklep z metodami płatności, które preferują klienci w różnych państwach, a jednocześnie pozwalającymi przyjmować płatności w różnych walutach,
  • Zapewnić bezpieczeństwo i ochrony danych użytkowników,
  • Ustalić zasady współpracy z producentami towarów,  siecią kurierską, operatorem paczkomatów. 

Sklepy internetowe coraz popularniejsze. Powody są oczywiste i znajdują potwierdzenie w badaniach

Do kupowania w sieci skłaniamy się coraz częściej, licząc na to, że w porównaniu ze sklepami stacjonarnymi znajdziemy większy wybór towarów oraz niższe ceny. Takie wnioski płyną z m.in. badań International Post Corporation, przeprowadzonych wśród konsumentów korzystających z oferty e-commerce.

REKLAMA

Ważne dla właścicieli sklepów internetowych mogą okazać się kolejne rezultaty przytoczonych powyżej badań. Okazuje się, że konsumenci – oprócz szerokiego katalogu produktów i konkurencyjności cen – przykładają wagę do:

Dalszy ciąg materiału pod wideo
  • kosztów i terminów dostawy;
  • pozytywnych opinii innych klientów, którzy już skorzystali z danej oferty;
  • własnych doświadczeń z zakupów u poszczególnych sprzedawców;
  • przejrzystej informacji o polityce zwrotów;
  • metod płatności, które znają i darzą zaufaniem.

Europejczycy najczęściej decydują się na zakupy online w zagranicznych sklepach i portalach aukcyjnych działających w Niemczech i Wielkiej Brytanii. Podium zamykają tu Chiny, gdzie wielkie platformy sprzedażowe przyciągają uwagę najniższymi cenami, największym wyborem artykułów, a czasami także darmowymi dostawami. W sumie sprawia to, że już 31,3 proc. użytkowników internetu z Europy co najmniej raz dokonało transakcji w jednej z chińskich witryn – określa przygotowany przez Pocztę Polską raport „Cross Border eCommerce. Szansa czy zagrożenie?”. Z tego samego źródła dowiadujemy się, że kolejnym kierunkiem sprawunków w sieci są obecnie Stany Zjednoczone.

Co się sprzedaje online: buty i ubrania, elektronika, kosmetyki

Konsumenci, którzy przekraczają granice państw, poszukując towarów w sklepach online, mają swoje preferencje dotyczące zamawianych dóbr. Według statystyk Eurostatu prym wiodą tu produkty z kategorii ubrania i obuwie. Dla indywidualnych konsumentów z Wielkiej Brytanii i Niemiec stanowią one nawet ponad 50 proc. wszystkich zagranicznych zakupów w sieci. Wysoko w tej hierarchii stoją także artykuły z dziedziny elektronika, czyli np. smartfony i telewizory. Wielu klientów zamawia w sklepach i platformach zakupowych z innych państw także produkty z segmentu: kosmetyka, mogą to być np. perfumy czy kremy.

Cross border e-commerce to przyszłość

Do końca 2022 roku transakcje w sklepach i portalach aukcyjnych z innych państw niż to, w którym zamieszkują użytkownicy internetu, mogą zbliżyć się 20 proc. całego e-handlu detalicznego. Według raportu Global Unified Commerce Forecast przygotowanego przez 451 Research będą one stanowiły 17,3 proc. zakupów.

Przedsiębiorcy chcący uszczknąć dla siebie kawałek tego swoistego tortu mogą zacząć starania o pozyskanie klientów z innych państw, dostosowując swoje sklepy do ich preferencji, nawyków zakupowych, a witrynę do rynkowych standardów.

Korzystanie z kreatora i tłumaczenie

Internetową stronę sklepu może dziś zbudować praktycznie każdy. Wystarczy skorzystać ze specjalnego kreatora, np. Wix, Square Online czy Shopify, gdzie krok po kroku zostaniemy przeprowadzeni przez procedurę dodawania produktów, ich zdjęć i opisów.

Niezbędnym zabiegiem wydaje się tu rozszerzenie domeny i tłumaczenie wszystkich treści na stronie sklepu, w tym także danych kontaktowych, regulaminu, polityki prywatności, przechowywania i ochrony danych. Standardowym minimum wydaje się tu wersja anglojęzyczna. Dodatkowe korzyści może jednak przynieść przygotowanie i udostępnienie treści w kilku innych popularnych językach, np. francuskim, niemieckim, włoskim czy hiszpański oraz kontaktowanie się z klientami i odpowiadanie na ich pytania w językach, którymi się posługują.

Już na początkowym etapie warto rozważyć, czy udostępniać oferowane w sklepie towary na platformach zakupowych, chodzi np. o Amazon czy eBay. Zaletą wydaje się tu dostęp do międzynarodowego kręgu odbiorców, którzy na co dzień kupują tam rozmaite produkty.

Metody płatności – jeden z priorytetów

Sukces w handlowym przedsięwzięciu na międzynarodowych rynkach może zależeć nie tylko od atrakcyjności oferty i jej wypromowania. Do zawierania transakcji klientów może zniechęcić, albo też skłonić zestaw metod płatności. Trafnie dobrany, czyli uwzględniający przyzwyczajenia kupujących, może działać na korzyść sprzedawcy. Oderwany od ich upodobań może z kolei zniweczyć wysiłki włożone w zatowarowanie i rozreklamowanie sklepu. Jeżeli potencjalny klient nie znajdzie swojej ulubionej metody na liście, niewykluczone, że w ostatniej chwili wycofa się z transakcji i skorzysta z konkurencyjnej oferty.

Warto wiedzieć, że mieszkańcy różnych państw czy regionów preferują inne metody płatności. O ile np. w USA dominują karty kredytowe, o tyle np. w Polsce konsumenci najchętniej wybierają szybkie systemy płatności mobilnych.

Cross border e-commerce może się wiązać z przewalutowaniem, tzn. operator sklepu wystawia i wycenia swoje towary w innej walucie niż ta, którą na co dzień posługuje się część potencjalnych nabywców. W takich sytuacjach dobrym rozwiązaniem może okazać się udostępnienie systemu płatności umożliwiającego korzystny przelicznik i gdzie wymiana waluty następuje niejako z automatu, co sprawia, że nie musi tym przejmować ani sprzedający, ani kupujący.

Przykładem właśnie takiego „przyjaznego walutowo" rozwiązania jest system płatności Cinkciarz Pay. Umożliwia zapłatę m.in. poprzez BLIK, karty Visa i Mastercard, Apple Pay, Google Pay, PayPal, szybkie bankowe przelewy online czy cały szereg popularnych, europejskich metod jak np. Trustly, Skrill czy iDeal. System jest jednocześnie łatwy do wdrożenia w sklepie dzięki gotowym modułom udostępnianym przez fintech Cinkciarz.pl.

Konsument ma swoje prawa

Dla prowadzących handel w sieci na terenie Unii Europejskiej przygotowano specjalny program Consumer Law Ready. Jego realizacja polega na bezpłatnych kursach z zakresu obowiązującego w UE prawa konsumenckiego. Co ważne, do programu skierowanego dla mikroprzedsiębiorstw, a także małych i średnich firm, można zgłosić się w swoim kraju. Uzyskanie dostępu do materiałów edukacyjnych i przejście przez cykl zajęć wieńczy test weryfikacyjny online i uzyskanie certyfikatu ukończenia kursu. Przekłada się to w praktyce na zrozumienie aktualnych przepisów prawa konsumenckiego i ich świadome respektowanie. Dotyczą one m.in. regulaminu sklepu, ochrony danych osobowych konsumentów, podatku VAT, odpowiedzialności za sprzedaż produktów wadliwych czy też przysługującego każdemu klientowi przywileju zwrotu zakupionego towaru bez konieczności uzasadnienia takiego ruchu.

Umowa z siecią kurierską i operatorem paczkomatów

Kupujący w sieci przyzwyczaili się już do wyboru nie tylko metod płatności, lecz także dostarczania towarów. Na rynkach konkurują działające globalnie sieci kurierskie, operatorzy paczkomatów czy też krajowe instytucje pocztowe. Negocjując warunki współpracy, warto zwrócić uwagę cenę, czas doręczenia przesyłki oraz ewentualne warunki zwrotu towaru do sklepu, gdzie darmowa opcja może okazać się ważnym atutem sprzedającego.

Robert Błaszczyk, Dyrektor Departamentu Klienta Strategicznego w Cinkciarz.pl

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
"Najtańsza energia to ta, którą zaoszczędziliśmy". Jaka jest kondycja polskiej branży AGD? [WYWIAD]

Polska pozostaje największym producentem AGD w Unii Europejskiej, ale stoi dziś przed kumulacją wyzwań: spadkiem popytu w kraju i na kluczowych rynkach europejskich, rosnącą konkurencją z Chin i Turcji oraz narastającymi kosztami wynikającymi z unijnych regulacji. Choć fabryki wciąż pracują stabilnie, producenci podkreślają, że bez wsparcia w zakresie innowacji, rynku pracy i energii trudno będzie utrzymać dotychczasową przewagę konkurencyjną. Z Wojciechem Koneckim, prezesem APPLiA – Polskiego Związku Producentów AGD rozmawiamy o kondycji i przyszłości polskiej branży AGD.

Kobieta i firma: co 8. polska przedsiębiorczyni przy pozyskiwaniu finansowania doświadczyła trudności związanych z płcią

Blisko co ósma przedsiębiorczyni (13 proc.) deklaruje, że doświadczyła trudności potencjalnie związanych z płcią na etapie pozyskiwania finansowania działalności. Najczęściej trudności te wiązały się z otrzymaniem mniej korzystnych warunków niż inne podmioty znajdujące się w podobnej sytuacji (28 proc.) oraz wymaganiem dodatkowych zabezpieczeń (27 proc.). Respondentki wskazują także odrzucenie wniosku bez jasnego uzasadnienia (24 proc.). Niemal ⅕ przedsiębiorczyń nie potrafi określić czy tego typu trudności ich dotyczyły – deklaruje to 19 proc. badanych. Poniżej szczegółowa analiza badania.

Czy Wigilia 2025 jest dniem wolnym od pracy dla wszystkich? Wyjaśniamy

Czy Wigilia w 2025 roku będzie dniem wolnym od pracy dla wszystkich? W tym roku odpowiedź jest naprawdę istotna, bo zmieniły się przepisy. Ustawa uchwalona pod koniec 2024 roku wprowadziła ważną nowość - 24 grudnia ma stać się dniem ustawowo wolnym od pracy. Co to oznacza w praktyce i czy faktycznie nikt nie będzie wtedy pracował?

Kto może korzystać z wirtualnych kas fiskalnych po nowelizacji? Niższe koszty dla Twojej firmy

W świecie, gdzie płatności zbliżeniowe, e-faktury i zdalna praca stają się normą, tradycyjne, fizyczne kasy fiskalne mogą wydawać się reliktem przeszłości. Dla wielu przedsiębiorców w Polsce, to właśnie oprogramowanie zastępuje dziś rolę tradycyjnego urządzenia rejestrującego sprzedaż. Mowa o kasach fiskalnych w postaci oprogramowania, zwanych również kasami wirtualnymi lub kasami online w wersji software’owej. Katalog branż mogących z nich korzystać nie jest jednak zbyt szeroki. Na szczęście ostatnio uległ poszerzeniu - sprawdź, czy Twoja branża jest na liście.

REKLAMA

Co zrobić, gdy płatność trafiła na rachunek spoza białej listy?

W codziennym prowadzeniu działalności gospodarczej nietrudno o pomyłkę. Jednym z poważniejszych błędów może być dokonanie przelewu na rachunek, który nie znajduje się na tzw. białej liście podatników VAT. Co to oznacza i jakie konsekwencje grożą przedsiębiorcy? Czy można naprawić taki błąd?

Zmiany dla przedsiębiorców: nowa ustawa zmienia dostęp do informacji o VAT i ułatwi prowadzenie biznesu

Polski system informacyjny dla przedsiębiorców przechodzi fundamentalną modernizację. Nowa ustawa wprowadza rozwiązania mające na celu zintegrowanie kluczowych danych o podmiotach gospodarczych w jednym miejscu. Przedsiębiorcy, którzy do tej pory musieli przeglądać kilka systemów i kontaktować się z różnymi urzędami, by zweryfikować status kontrahenta, zyskują narzędzie, które ma szanse znacząco usprawnić ich codzienną działalność. Możliwe będzie uzyskanie informacji, czy dany przedsiębiorca został zarejestrowany i figuruje w wykazie podatników VAT. Ustawa przewiduje współpracę i wymianę informacji pomiędzy systemami PIP i Krajowej Administracji Skarbowej w zakresie niektórych informacji zawartych w wykazie podatników VAT (dane identyfikacyjne oraz informacja o statusie podmiotu).

Wigilia w firmie? W tym roku to będzie kosztowna pomyłka! Nie popełnij tego błędu

Po 11 listopada, kolejne duże święta wolne od pracy za miesiąc z hakiem. Urlopy na ten czas są właśnie planowane, albo już zaklepane. A jeszcze rok temu w wielu firmach w Wigilię Bożego Narodzenia praca wrzała. Ale czy w tym roku wszystko odbędzie się zgodnie z nowym prawem? Państwowa Inspekcja Pracy rzuca na stół twarde ostrzeżenie, a złamanie przepisów dotyczących pracy w Wigilię to prosta droga do finansowej katastrofy dla pracodawcy. Kary mogą sięgnąć dziesiątek tysięcy złotych, a celem kontrolerów PIP może być w tym roku praca w Wigilię. Sprawdź, czy nie igrasz z ogniem, jeżeli i w tym roku masz na ten dzień zaplanowaną pracę dla swoich podwładnych, albo z roztargnienia zapomniałeś, że od tego roku Wigilia musi być wolna od pracy.

E-rezydencja w Estonii. Już 2,6 tys. Polaków posiada kartę e-Residency. Założenie firmy trwa 5 minut

E-rezydencja w Estonii cieszy się dużą popularnością. Już 2,6 tys. Polaków posiada kartę e-Residency. Firmę zakłada się online i trwa to 5 minut. Następnie wypełnianie dokumentacji i raportowania podatkowego zajmuje około 2-3 minut.

REKLAMA

Warszawa tworzy nowy model pomocy społecznej! [Gość Infor.pl]

Jak Warszawa łączy biznes, NGO-sy i samorząd w imię dobra społecznego? W świecie, w którym biznes liczy zyski, organizacje społeczne liczą każdą złotówkę, a samorządy mierzą się z ograniczonymi budżetami, pojawia się pomysł, który może realnie zmienić zasady gry. To Synergia RIKX – projekt Warszawskiego Laboratorium Innowacji Społecznych Synergia To MY, który pokazuje, że wspólne działanie trzech sektorów: biznesu, organizacji pozarządowych i samorządu, może przynieść nie tylko społeczne, ale też wymierne ekonomicznie korzyści.

Spółka w Delaware w 2026 to "must have" międzynarodowego biznesu?

Zbliżający się koniec roku to dla przedsiębiorców czas podsumowań, ale też strategicznego planowania. Dla firm działających międzynarodowo lub myślących o ekspansji za granicę, to idealny moment, by spojrzeć na swoją strukturę biznesową i podatkową z szerszej perspektywy. W dynamicznie zmieniającym się otoczeniu prawnym i gospodarczym, coraz więcej właścicieli firm poszukuje stabilnych, przejrzystych i przyjaznych jurysdykcji, które pozwalają skupić się na rozwoju, a nie na walce z biurokracją. Jednym z najczęściej wybieranych kierunków jest Delaware – amerykański stan, który od lat uchodzi za światowe centrum przyjazne dla biznesu.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA