REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

YouTube. Vlogmasy i inspiracje zakupowe

YouTube
YouTube
Shutterstock

REKLAMA

REKLAMA

W świątecznym czasie uwielbiamy oglądać na YouTube vlogmasy, a także słuchać kolęd. W ubiegłym roku Polacy obejrzeli ponad 54 miliony godzin treści związanych ze Świętami. Platforma jest także dla wielu źródłem inspiracji prezentowych. YouTube pomaga w decyzjach zakupowych 67% respondentów.

YouTube. W okresie świątecznym większa aktywność użytkowników

REKLAMA

Pierwsze zainteresowanie świątecznymi treściami na YouTube widać już w połowie sierpnia. Wzrasta ono oczywiście znacznie w okresie świątecznym, a platforma dociera wtedy do 25.8 milionów użytkowników i 99% widowni wideo online[1]. Treści świąteczne na YouTube cieszą się szczególną popularnością. W ubiegłym roku Polki i Polacy obejrzeli w sumie ponad 54 miliony godzin wideo dotyczących Bożego Narodzenia[2].

REKLAMA

Jak się okazuje, w okresie świątecznym także rośnie nasza aktywność na platformie: pojawia się o 27% więcej pozytywnych ocen filmów, a także o 14% więcej udostępnień. Ponadto, liczba komentarzy wzrasta o 32%. W sumie interakcje w czwartym kwartale ubiegłego roku wzrosły o ponad 27% w porównaniu z rokiem poprzednim. Oczywiście to zjawisko można tłumaczyć także sytuacją związaną z pandemią, gdyż więcej czasu spędzaliśmy w domowym zaciszu, ograniczając spotkania z rodziną.

YouTube. Vlogmasy i inspiracje zakupowe

REKLAMA

Jakie treści oglądamy w Święta na YouTube? Prym wiodą vlogmasy, które są w tym czasie najpopularniejszym formatem. Nazwa ta powstała z połączenia słów vlog oraz Christmas i dotyczy najczęściej lifestyle’owych materiałów o tematyce świątecznej. W ubiegłym roku były one wyświetlane o 88% częściej, a czas ich oglądania wydłużył się o 66% w porównaniu z poprzednimi latami. W trakcie Świąt chcemy być blisko ulubionych twórców i wspólnie z nimi cieszyć się tym wspaniałym czasem. Dlatego na YouTube popularne w tym okresie są kategorie filmów takie jak Wigilia (wzrost wyszukiwań o 110% r/r) oraz zwyczaje świąteczne (wzrost wyszukiwań o 300% r/r)[3]. Co roku na YouTube słuchamy także kolęd, których popularność w zeszłym roku wzrosła o 22% rok do roku.

YouTube stanowi dla nas także źródło inspiracji zakupowych dotyczących prezentów dla najbliższych. Aż 67% użytkowników YouTube przyznaje, że platforma pomaga im zdecydować, który produkt kupić[4]. Treści, które oglądamy na platformie w związku z zakupem prezentów, dotyczą głównie biżuterii (wzrost o 44% r/r), gadżetów (wzrost o 44% r/r), rękodzieła oraz kosmetyków (wzrost odpowiednio o 13% i 9%). Polacy w sumie w ubiegłym roku obejrzeli ponad 18 milionów godzin treści dotyczących prezentów w okresie świątecznym[5].


[1] Źródło: Gemius/PBI - Mediapanel, Grudzień 2020

[2] Wewnętrzne dane YouTube

[3] Porównanie danych za 2020 rok w stosunku do 2019 roku

[4] Why wideo, badanie wykonane przez Talk Shoppe w lipcu 2021 w Polsce, na próbie N=2000 osób w wieku 18-64, które oglądają treści wideo w Internecie

[5] Dane wewnętrzne YouTube

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Wakacje składkowe. Dla kogo i jak z nich skorzystać?

Sejmowe komisje gospodarki i polityki społecznej wprowadziły poprawki redakcyjne i doprecyzowujące do projektu ustawy. Projekt ten ma na celu umożliwić przedsiębiorcom tzw. "wakacje składkowe", czyli przerwę od płacenia składek ZUS.

Czego najbardziej boją się przedsiębiorcy prowadzący małe biznesy? [BADANIE]

Czego najbardziej boją się małe firmy? Rosnących kosztów prowadzenia działalności i nierzetelnych kontrahentów. A czego najmniej? Najnowsze badanie UCE RESEARCH przynosi odpowiedzi. 

AI nie zabierze ci pracy, zrobi to człowiek, który potrafi z niej korzystać

Jak to jest z tą sztuczną inteligencją? Zabierze pracę czy nie? Analitycy z firmy doradczej IDC twierdzą, że jednym z głównych powodów sięgania po AI przez firmy jest potrzeba zasypania deficytu na rynku pracy.

Niewypłacalność przedsiębiorstw. Od początku roku codziennie upada średnio 18 firm

W pierwszym kwartale 2023 r. niewypłacalność ogłosiło 1635 firm. To o 31% więcej niż w tym okresie w ubiegłym roku i 35% wszystkich niewypłacalności ogłoszonych w 2023 r. Tak wynika z raportu przygotowanego przez ekonomistów z firmy Coface.  

REKLAMA

Rosnące płace i spadająca inflacja nic nie zmieniają: klienci patrzą na ceny i kupują więcej gdy widzą okazję

Trudne ostatnie miesiące i zmiany w nawykach konsumentów pozostają trudne do odwrócenia. W okresie wysokiej inflacji Polacy nauczyli się kupować wyszukując promocje i okazje cenowe. Teraz gdy inflacja spadła, a na dodatek rosną wynagrodzenia i klienci mogą sobie pozwolić na więcej, nawyk szukania niskich cen pozostał.

Ustawa o kryptoaktywach już w 2024 roku. KNF nadzorcą rynku kryptowalut. 4,5 tys. EUR za zezwolenie na obrót walutami wirtualnymi

Od końca 2024 roku Polska wprowadzi w życie przepisy dotyczące rynku kryptowalut, które dadzą Komisji Nadzoru Finansowego (KNF) szereg nowych praw w zakresie kontroli rynku cyfrowych aktywów. Za sprawą konieczności dostosowania polskiego prawa do przegłosowanych w 2023 europejskich przepisów, firmy kryptowalutowe będą musiały raportować teraz bezpośrednio do regulatora, a ten zyskał możliwość nakładanie na nie kar grzywny. Co więcej, KNF będzie mógł zamrozić Twoje kryptowaluty albo nawet nakazać ich sprzedaż.

KAS: Nowe funkcjonalności konta organizacji w e-Urzędzie Skarbowym

Spółki, fundacje i stowarzyszenia nie muszą już upoważniać pełnomocników do składania deklaracji drogą elektroniczną, aby rozliczać się elektronicznie. Krajowa Administracja Skarbowa wprowadziła nowe funkcjonalności konta organizacji w e-US.

Sztuczna inteligencja będzie dyktować ceny?

Sztuczna inteligencja wykorzystywana jest coraz chętniej, sięgają po nią także handlowcy. Jak detaliści mogą zwiększyć zyski dzięki sztucznej inteligencji? Coraz więcej z nich wykorzystuje AI do kalkulacji cen. 

REKLAMA

Coraz więcej firm zatrudnia freelancerów. Przedsiębiorcy opowiadają dlaczego

Czy firmy wolą teraz zatrudniać freelancerów niż pracowników na etat? Jakie są zalety takiego modelu współpracy? 

Lavard - kara UOKiK na ponad 3,8 mln zł, Lord - ponad 213 tys. zł. Firmy wprowadzały w błąd konsumentów kupujących odzież

UOKiK wymierzył kary finansowe na przedsiębiorstwa odzieżowe: Polskie Sklepy Odzieżowe (Lavard) - ponad 3,8 mln zł, Lord - ponad 213 tys. zł. Konsumenci byli wprowadzani w błąd przez nieprawdziwe informacje o składzie ubrań. Zafałszowanie składu ubrań potwierdziły kontrole Inspekcji Handlowej i badania w laboratorium UOKiK.

REKLAMA