REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Programy lojalnościowe - jak układać, żeby uzyskać wyniki

Subskrybuj nas na Youtube
programy lojalnościowe
programy lojalnościowe
Shutterstock

REKLAMA

REKLAMA

Programy lojalnościowe coraz bardziej angażują konsumentów. Co zrobić, by strategia marketingowa była skuteczna, a program pozwalał zdobyć i utrzymać klientów?

Programy lojalnościowe to codzienność dla większości konsumentów

62% Polaków  korzysta na co dzień z programów lojalnościowych. Według raportu ARC Rynek i Opinia popularność systemów, które łączą konsumenta z marką, cały czas utrzymuje się na wysokim poziomie, zaś z roku na rok zwiększa się częstotliwość korzystania ze specjalnych rabatów, okazji dostępnych w danym programie. Firmy wykorzystują potencjał działań lojalnościowych, by zdobyć wiernego, utożsamiającego się z marką klienta, który w zamian za atrakcyjne bonusy przychodzi do sklepu lub danego punktu usługowego. Pierwsze zaimplementowane w Polsce programy sięgają lat dwutysięcznych. Od tamtej pory ewoluowały one od punktowych, kiedy zbierano punkty za zakupy, poprzez rabatowe, gdy stały klient otrzymywał zniżki, po produktowe, w których  wymieniano na choćby maskotki. Aktualnie w Polsce oferta programów lojalnościowych jest dość szeroka, a firmy stają przed pytaniami, kiedy warto inwestować w program czy kampanię lojalnościową, czym zaskoczyć konsumentów, by nie powielać tego co już było i co uległo już spowszechnieniu.

REKLAMA

REKLAMA

Kampania typu Community – klient kupuje, szkoła zyskuje

Z początkiem września br. na polskim rynku pojawił się nowy trend budowania relacji między klientem a marką, wskutek którego do tej tradycyjnej, utartej relacji dołączył nowy podmiot -społeczność, szkoła. Nowa kampania typu „Community” pojawiła się po raz pierwszy wśród polskich klientów i z dość dużym sukcesem zaangażowała w ciągu miesiąca jak dotąd 8 000 szkół. Akcja tego typu nie jest zwykłym programem lojalnościowym, gdzie interes klienta stawiany jest w centrum. Tutaj liczy się dobro ogółu, danej społeczności lokalnej – w tym przypadku szkoły, na rzecz której klienci danej sieci przekazują kupony na jej doposażenie.

We Włoszech od roku 2012 realizowane są kampanie, które angażują konsumentów w działanie na rzecz wspólnej społeczności – szkoły. Stały się one standardem współpracy placówek oświatowych z handlowymi. Co roku, dzięki nim, klienci angażują się we wsparcie szkół poprzez udział w tego typu akcjach społecznościowych i przekazywanie specjalnych kuponów, które później szkoły wymieniają na dodatkowe wyposażenie np.: laptopy; gry planszowe; sprzęt  sportowy: piłki do siatkówki, koszykówki, akcesoria do unihokeja;  podłogi multimedialne; Hałasomierz, czy modele choćby serca,   które uatrakcyjnią nauczanie.

Dobry program lojalnościowy - na co zwrócić uwagę

Co determinuje powodzenie kampanii? I na co warto zwrócić uwagę przygotowując tego typu działanie?

REKLAMA

- Sukces kampanii zależy od odpowiedniego przygotowania opartego na wcześniejszym rozpoznaniu możliwości zasięgowych, technologicznych, stworzeniu zrozumiałego przekazu dla klientów oraz od częstotliwości kontaktu z nimi. Przygotowanie należy zacząć od badania trendów konsumenckich, dokładnej analizy zgodności danego działania z wartościami marki i strategią. Ważne jest też określenie potencjału operacyjnego, technologicznego. Gdyż od strony firmy w projekcie aktywny udział muszą brać zarówno zespoły handlowe, kasjerzy- informujący o działaniu, ale także działy IT. Zaplecze technologiczne jest niezbędne w momencie, gdy firma chce realizować kampanię hybrydowo, co we współczesnym świecie wydaje się być warunkiem koniecznym powodzenia akcji – mówi Carlos Kruszewski Pinto, Client Director Eastern Europe w TCC Global.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Marketing lojalnościowy - od czego zacząć

Według eksperta warto sprawdzić też możliwości zasięgowe i określić częstotliwość możliwego kontaktu z klientów. Im szerzej i częściej trafiamy do konsumentów, tym bardziej kampania może być planowana z większym rozmachem. W przypadku sieci handlowych częstotliwość i zasięg powodują, że do danego działania ma szasnę dołączyć się wielu klientów. Samo wykonanie, jego sposób, atrakcyjność i intuicyjność również podnoszą szansę na powodzenie, dlatego dobrze planować kampanię w oparciu o sprawdzony „know-how”. Każdy podmiot gospodarczy z wystarczającym zasięgiem powinien założenia kampanii typu „Community” dostosować do  swoich możliwości. Warto też rozważyć przemyślany dobór beneficjenta działania, który porusza emocje konsumentów i który sprawi, że faktycznie zbieranie  na niego kuponów będzie zgodne z interesem całej społeczności. Dotychczas akcje typu „Community” odbywały się na rzecz europejskich szkół oraz klubów sportowych. Wybór ten należy poprzedzić badaniem jakościowym, które nadają kierunek wdrożenia kampanii.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Źródło zewnętrzne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Bezpłatny webinar: Ostatnia prosta do Systemu e-Faktur (KSeF). Zgodność dziś i architektura na lata

Stało się – ustawa podpisana, zegar tyka. Po latach zwrotów i nagłych zahamowań, Krajowy System e-Faktur niczym prawdziwy rollercoaster wjedzie na główny tor i zrewolucjonizuje naszą codzienność biznesową już od 1 lutego 2026 roku. Samo „podpięcie wagoników” do platformy to dopiero pierwszy zjazd. Prawdziwe wyzwanie zaczyna się w chwili, gdy kolejka rusza pełną prędkością i konieczne jest utrzymanie stałej zgodności w świecie nieustannych zakrętów regulacyjnych, w Polsce i za granicą.

Stażysta w firmie na zupełnie nowych zasadach. 7 najważniejszych założeń planowanych zmian

Stażyści będą otrzymywali określone wynagrodzenie, a pracodawcy będą musieli podpisywać z nimi umowy. Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej przedstawiło założenia projektu nowej ustawy.

Polska jednym z najbardziej atrakcyjnych kierunków inwestycyjnych w Europie

Globalna relokacja kosztów zmienia mapę biznesu, ale w Europie Środkowej Polska nadal pozostaje jednym z najpewniejszych punktów odniesienia dla firm szukających balansu między ceną a bezpieczeństwem.

Ekspert BCC o wysokości minimalnego wynagrodzenia w 2026 r.: „po raz pierwszy od wielu lat (rząd) pozwolił zadziałać algorytmowi wpisanemu w ustawę”. W ocenie eksperta, jest to ulga dla pracodawców

Od stycznia 2026 r. wzrośnie zarówno płaca minimalna, jak i minimalna stawka godzinowa. Rząd przyjął w tej sprawie rozporządzenie. Rozporządzenie z 11 września 2025 r. w sprawie wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę oraz wysokości minimalnej stawki godzinowej w 2026 r. zostało ogłoszone w Dzienniku Urzędowym Rzeczypospolitej Polskiej.

REKLAMA

Zamknięcie granicy z Białorusią 2025 a siła wyższa w kontraktach handlowych. Konsekwencje dla biznesu

Czy zamknięcie granicy z Białorusią w 2025 roku to trzęsienie ziemi w kontraktach handlowych i biznesie? Nie. To test zarządzania ryzykiem kontraktowym w łańcuchu dostaw. Czy można powołać się na siłę wyższą?

Dłuższy okres kontroli drogowej: nic się nie ukryje przed inspekcją? Jak firmy transportowe mogą uniknąć częstszych i wyższych kar?

Mija kilka miesięcy od wprowadzenia nowych zasad sprawdzania kierowców na drodze. Zmiana przepisów, wynikająca z pakietu mobilności, dwukrotnie wydłużyła okres kontroli drogowej: z 28 do 56 dni wstecz. Dla inspekcji transportowych w UE to znacznie rozszerzone możliwości nadzoru, dla przedsiębiorstw transportowych – szereg kolejnych wyzwań. Jak sobie radzić w zupełnie innej rzeczywistości kontrolnej, by unikać kar finansowych i innych poważnych konsekwencji?

Gdy przedsiębiorca jest w trudnej sytuacji, ZUS może przejąć wypłatę zasiłków

Brak płynności finansowej płatnika składek, który zatrudnia powyżej 20 osób, może utrudniać mu regulowanie świadczeń na rzecz pracowników. Takimi świadczeniami są zasiłek chorobowy, zasiłek macierzyński czy świadczenie rehabilitacyjne. W takiej sytuacji Zakład Ubezpieczeń Społecznych może pomóc i przejąć wypłatę świadczeń. Potrzebny jest jednak wniosek płatnika lub ubezpieczonego.

Bezpłatny webinar: Czas na e-porządek w fakturach zakupowych

Zapanuj nad kosztami, przyspiesz pracę, zredukuj błędy. Obowiązkowy KseF przyspieszył procesy digitalizacji obiegu faktur. Wykorzystaj ten trend do kolejnych automatyzacji, również w obsłudze faktur przychodzących. Lepsza kontrola nad kosztami, eliminacja dokumentów papierowych i mniej pomyłek to mniej pracy dla finansów.

REKLAMA

Pracodawcy będą musieli bardziej chronić pracowników przed upałami. Zmiany już od 1 stycznia 2027 r.

Dotychczas polskie prawo regulowało jedynie minimalne temperatury w miejscu pracy. Wkrótce może się to zmienić – rząd przygotował projekt przepisów wprowadzających limity także dla upałów. To odpowiedź na coraz częstsze fale wysokich temperatur w Polsce.

Przywództwo to wspólna misja

Rozmowa z Piotrem Kolmasem, konsultantem biznesowym, i Sławomirem Faconem, dyrektorem odpowiedzialnym za rekrutację i rozwój pracowników w PLL LOT, autorami książki „The Team. Nowoczesne przywództwo Mission Command”, o koncepcji wywodzącej się z elitarnych sił specjalnych, która z powodzeniem sprawdza się w biznesie

REKLAMA