REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Programy lojalnościowe - jak układać, żeby uzyskać wyniki

programy lojalnościowe
programy lojalnościowe
Shutterstock

REKLAMA

REKLAMA

Programy lojalnościowe coraz bardziej angażują konsumentów. Co zrobić, by strategia marketingowa była skuteczna, a program pozwalał zdobyć i utrzymać klientów?

Programy lojalnościowe to codzienność dla większości konsumentów

62% Polaków  korzysta na co dzień z programów lojalnościowych. Według raportu ARC Rynek i Opinia popularność systemów, które łączą konsumenta z marką, cały czas utrzymuje się na wysokim poziomie, zaś z roku na rok zwiększa się częstotliwość korzystania ze specjalnych rabatów, okazji dostępnych w danym programie. Firmy wykorzystują potencjał działań lojalnościowych, by zdobyć wiernego, utożsamiającego się z marką klienta, który w zamian za atrakcyjne bonusy przychodzi do sklepu lub danego punktu usługowego. Pierwsze zaimplementowane w Polsce programy sięgają lat dwutysięcznych. Od tamtej pory ewoluowały one od punktowych, kiedy zbierano punkty za zakupy, poprzez rabatowe, gdy stały klient otrzymywał zniżki, po produktowe, w których  wymieniano na choćby maskotki. Aktualnie w Polsce oferta programów lojalnościowych jest dość szeroka, a firmy stają przed pytaniami, kiedy warto inwestować w program czy kampanię lojalnościową, czym zaskoczyć konsumentów, by nie powielać tego co już było i co uległo już spowszechnieniu.

REKLAMA

Kampania typu Community – klient kupuje, szkoła zyskuje

REKLAMA

Z początkiem września br. na polskim rynku pojawił się nowy trend budowania relacji między klientem a marką, wskutek którego do tej tradycyjnej, utartej relacji dołączył nowy podmiot -społeczność, szkoła. Nowa kampania typu „Community” pojawiła się po raz pierwszy wśród polskich klientów i z dość dużym sukcesem zaangażowała w ciągu miesiąca jak dotąd 8 000 szkół. Akcja tego typu nie jest zwykłym programem lojalnościowym, gdzie interes klienta stawiany jest w centrum. Tutaj liczy się dobro ogółu, danej społeczności lokalnej – w tym przypadku szkoły, na rzecz której klienci danej sieci przekazują kupony na jej doposażenie.

We Włoszech od roku 2012 realizowane są kampanie, które angażują konsumentów w działanie na rzecz wspólnej społeczności – szkoły. Stały się one standardem współpracy placówek oświatowych z handlowymi. Co roku, dzięki nim, klienci angażują się we wsparcie szkół poprzez udział w tego typu akcjach społecznościowych i przekazywanie specjalnych kuponów, które później szkoły wymieniają na dodatkowe wyposażenie np.: laptopy; gry planszowe; sprzęt  sportowy: piłki do siatkówki, koszykówki, akcesoria do unihokeja;  podłogi multimedialne; Hałasomierz, czy modele choćby serca,   które uatrakcyjnią nauczanie.

Dobry program lojalnościowy - na co zwrócić uwagę

Co determinuje powodzenie kampanii? I na co warto zwrócić uwagę przygotowując tego typu działanie?

- Sukces kampanii zależy od odpowiedniego przygotowania opartego na wcześniejszym rozpoznaniu możliwości zasięgowych, technologicznych, stworzeniu zrozumiałego przekazu dla klientów oraz od częstotliwości kontaktu z nimi. Przygotowanie należy zacząć od badania trendów konsumenckich, dokładnej analizy zgodności danego działania z wartościami marki i strategią. Ważne jest też określenie potencjału operacyjnego, technologicznego. Gdyż od strony firmy w projekcie aktywny udział muszą brać zarówno zespoły handlowe, kasjerzy- informujący o działaniu, ale także działy IT. Zaplecze technologiczne jest niezbędne w momencie, gdy firma chce realizować kampanię hybrydowo, co we współczesnym świecie wydaje się być warunkiem koniecznym powodzenia akcji – mówi Carlos Kruszewski Pinto, Client Director Eastern Europe w TCC Global.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Marketing lojalnościowy - od czego zacząć

Według eksperta warto sprawdzić też możliwości zasięgowe i określić częstotliwość możliwego kontaktu z klientów. Im szerzej i częściej trafiamy do konsumentów, tym bardziej kampania może być planowana z większym rozmachem. W przypadku sieci handlowych częstotliwość i zasięg powodują, że do danego działania ma szasnę dołączyć się wielu klientów. Samo wykonanie, jego sposób, atrakcyjność i intuicyjność również podnoszą szansę na powodzenie, dlatego dobrze planować kampanię w oparciu o sprawdzony „know-how”. Każdy podmiot gospodarczy z wystarczającym zasięgiem powinien założenia kampanii typu „Community” dostosować do  swoich możliwości. Warto też rozważyć przemyślany dobór beneficjenta działania, który porusza emocje konsumentów i który sprawi, że faktycznie zbieranie  na niego kuponów będzie zgodne z interesem całej społeczności. Dotychczas akcje typu „Community” odbywały się na rzecz europejskich szkół oraz klubów sportowych. Wybór ten należy poprzedzić badaniem jakościowym, które nadają kierunek wdrożenia kampanii.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Źródło zewnętrzne
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code
    Moja firma
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Komisja Europejska proponuje zmniejszenie i uproszczenie obciążeń rolników. Czy to wystarczy by przerwać protesty?

    Komisja Europejska przesłała w czwartek prezydencji belgijskiej w Radzie UE dokument, zawierający listę działań mających na celu "zmniejszenie obciążeń administracyjnych, spoczywających na barkach rolników". Propozycje zostaną omówione z państwami członkowskimi 26 lutego na posiedzeniu Rady ds. Rolnictwa.

    Używasz smartfona? Twoje wrażliwe dane są jak na dłoni. Technologia pozbawia nas prywatności

    Użytkownicy różnych urządzeń, aplikacji czy systemów często nie są świadomi, przez kogo i do jakich celów są gromadzone i wykorzystywane dane na ich temat. Rozwój technologii rzadko idzie w parze ze świadomością użytkowników i regulacjami prawnymi. To stanowi zagrożenie dla ochrony danych osobowych.

    Wzrasta ryzyko prowadzenia biznesu. "Liczba wzmianek o geopolityce i ryzyku politycznym w dokumentach spółek wzrosła o 600%"

    Ryzyko prowadzenia biznesu w 2024 roku zwiększa rosnąca polaryzacja na światowej scenie politycznej. Istotna dla przedsiębiorców będzie minimalizacja potencjalnych niebezpieczeństw, m.in. poprzez zwiększenie odporności łańcuchów dostaw, odpowiednią politykę dostępu do zasobów i zaadresowanie kwestii ESG – wynika z raportu EY-Parthenon 2024 Geostrategic Outlook.

    Handel internetowy idzie w górę, stanowi 8,8% ogółu sprzedaży detalicznej

    Sprzedaż internetowa w ujęciu rocznym w styczniu wzrosła ogółem o 11%, co stanowił 8,8% ogółu sprzedaży detalicznej. Największy udział e-sprzedaży w całości sprzedaży detalicznej miały takie kategorie jak tekstylia, odzież, obuwie, prasa i książki. Tak wynika z danych przekazanych przez GUS.

    REKLAMA

    Nie zalegasz ze składkami ZUS? Weź udział w konkursie prewencji wypadkowej. Można dostać 300.000,00 zł dofinansowania. Rozpoczyna się nabór.

    ZUS realizuje program prewencji wypadkowej, w ramach którego można uzyskać dofinansowanie na poprawę warunków pracy poprzez zakup maszyn i urządzeń. Można liczyć nawet na 300.000,00 zł dofinansowania.

    Szkody rolnicze - stawki pomocy i wnioski w 2024 roku. 1000 zł, 500 zł lub 250 zł na 1 ha pomocy dla rolników poszkodowanych suszą, przymrozkami, powodzią i innymi zjawiskami pogodowymi

    Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi poinformowało w komunikacie, że od 29 lutego 2024 r. do 15 marca 2024 r. producenci rolni, w których gospodarstwach rolnych szkody w uprawach rolnych spowodowane wystąpieniem w 2023 r. suszy, gradu, deszczu nawalnego, ujemnych skutków przezimowania, przymrozków wiosennych, powodzi, huraganu, pioruna, obsunięcia się ziemi lub lawiny w rozumieniu przepisów o ubezpieczeniach upraw rolnych i zwierząt gospodarskich wyniosły powyżej 30 % średniej rocznej produkcji roślinnej w gospodarstwie rolnym, mogą składać wnioski o udzielenie pomocy w  formie dotacji do powierzchni upraw rolnych, na których ww. niekorzystne zjawiska spowodowały utratę co najmniej 30% plonu. 

    Bezpieczeństwo w Internecie i rewolucja dla przedsiębiorców działających w sieci. Nowość: akt o usługach cyfrowych (DSA) już w mocy

    Bezpieczeństwo w Internecie to w dzisiejszych czasach podstawa. W Unii Europejskiej obowiązuje nowy akt o usługach cyfrowych (Digital Services Act, DSA). Również w Polsce będą obowiązywały nowe przepisy. To bardzo ważne, ponieważ wiele osób zastanawia się: jak zachowywać się bezpiecznie w Internecie? Jak chronić swoje bezpieczeństwo w sieci? Jakie są zagrożenia w Internecie? Jak chronić się przed zagrożeniami w Internecie? Przepisy będą dotyczyły przedsiębiorców jak i osób fizycznych. Nowe przepisy mają poprawić bezpieczeństwo użytkowników w sieci, wspierać walkę z nielegalnymi treściami w Internecie, uregulować zagadnienia dot. moderowania treści. Nie będzie już tak łatwo manipulować użytkownikami, "śledzić ich" działań w sieci, profilować, wysyłać tzw. ciasteczek (pliki cookie). Będzie większa ochrona przed pedofilią. To będzie prawdziwa rewolucja dla przedsiębiorców działających w Internecie. Akt o usługach cyfrowych stosuje się od dnia 17 lutego 2024 r.

    Podatnicy nie wiedzą, że mogą skorzystać z ulgi B+R, a to duże korzyści finansowe

    Z ulgi badawczo-rozwojowej mogą skorzystać firmy z różnych branż. Ulga B+R może przynieść korzyści finansowe sięgające nawet kilkuset tysięcy złotych w skali roku. Kto może zastosować tę ulgę? 

    REKLAMA

    Firmy wciąż bardziej obawiają się odejścia kontrahenta niż utraty płynności finansowej. Faktury z odroczoną płatnością to już standard

    Zwłaszcza w branży produkcyjnej i transporcie opcja płatności odroczonej od 7 do 30 dni stała się praktyką powszechnie stosowaną. Choć dla firm czekanie na należność wiąże się z ryzykiem i niedogodnościami – same muszą się w tym czasie kredytować – to w 2024 roku nie mają w planach odchodzenia od tej praktyki.

    BGK będzie mógł udzielać gwarancji spłaty kredytów mikrofirmom oraz małym i średnim przedsiębiorstwom. Projektowane rozporządzenie ma wejść w życie 29 marca 2024 r.

    BGK będzie mógł gwarantować kredyty dla MŚP w ramach programu InvestEU. Jaka pomoc dla MŚP?

    REKLAMA