REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Programy lojalnościowe - jak układać, żeby uzyskać wyniki

programy lojalnościowe
programy lojalnościowe
Shutterstock

REKLAMA

REKLAMA

Programy lojalnościowe coraz bardziej angażują konsumentów. Co zrobić, by strategia marketingowa była skuteczna, a program pozwalał zdobyć i utrzymać klientów?

Programy lojalnościowe to codzienność dla większości konsumentów

62% Polaków  korzysta na co dzień z programów lojalnościowych. Według raportu ARC Rynek i Opinia popularność systemów, które łączą konsumenta z marką, cały czas utrzymuje się na wysokim poziomie, zaś z roku na rok zwiększa się częstotliwość korzystania ze specjalnych rabatów, okazji dostępnych w danym programie. Firmy wykorzystują potencjał działań lojalnościowych, by zdobyć wiernego, utożsamiającego się z marką klienta, który w zamian za atrakcyjne bonusy przychodzi do sklepu lub danego punktu usługowego. Pierwsze zaimplementowane w Polsce programy sięgają lat dwutysięcznych. Od tamtej pory ewoluowały one od punktowych, kiedy zbierano punkty za zakupy, poprzez rabatowe, gdy stały klient otrzymywał zniżki, po produktowe, w których  wymieniano na choćby maskotki. Aktualnie w Polsce oferta programów lojalnościowych jest dość szeroka, a firmy stają przed pytaniami, kiedy warto inwestować w program czy kampanię lojalnościową, czym zaskoczyć konsumentów, by nie powielać tego co już było i co uległo już spowszechnieniu.

REKLAMA

REKLAMA

Kampania typu Community – klient kupuje, szkoła zyskuje

Z początkiem września br. na polskim rynku pojawił się nowy trend budowania relacji między klientem a marką, wskutek którego do tej tradycyjnej, utartej relacji dołączył nowy podmiot -społeczność, szkoła. Nowa kampania typu „Community” pojawiła się po raz pierwszy wśród polskich klientów i z dość dużym sukcesem zaangażowała w ciągu miesiąca jak dotąd 8 000 szkół. Akcja tego typu nie jest zwykłym programem lojalnościowym, gdzie interes klienta stawiany jest w centrum. Tutaj liczy się dobro ogółu, danej społeczności lokalnej – w tym przypadku szkoły, na rzecz której klienci danej sieci przekazują kupony na jej doposażenie.

We Włoszech od roku 2012 realizowane są kampanie, które angażują konsumentów w działanie na rzecz wspólnej społeczności – szkoły. Stały się one standardem współpracy placówek oświatowych z handlowymi. Co roku, dzięki nim, klienci angażują się we wsparcie szkół poprzez udział w tego typu akcjach społecznościowych i przekazywanie specjalnych kuponów, które później szkoły wymieniają na dodatkowe wyposażenie np.: laptopy; gry planszowe; sprzęt  sportowy: piłki do siatkówki, koszykówki, akcesoria do unihokeja;  podłogi multimedialne; Hałasomierz, czy modele choćby serca,   które uatrakcyjnią nauczanie.

Dobry program lojalnościowy - na co zwrócić uwagę

Co determinuje powodzenie kampanii? I na co warto zwrócić uwagę przygotowując tego typu działanie?

REKLAMA

- Sukces kampanii zależy od odpowiedniego przygotowania opartego na wcześniejszym rozpoznaniu możliwości zasięgowych, technologicznych, stworzeniu zrozumiałego przekazu dla klientów oraz od częstotliwości kontaktu z nimi. Przygotowanie należy zacząć od badania trendów konsumenckich, dokładnej analizy zgodności danego działania z wartościami marki i strategią. Ważne jest też określenie potencjału operacyjnego, technologicznego. Gdyż od strony firmy w projekcie aktywny udział muszą brać zarówno zespoły handlowe, kasjerzy- informujący o działaniu, ale także działy IT. Zaplecze technologiczne jest niezbędne w momencie, gdy firma chce realizować kampanię hybrydowo, co we współczesnym świecie wydaje się być warunkiem koniecznym powodzenia akcji – mówi Carlos Kruszewski Pinto, Client Director Eastern Europe w TCC Global.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Marketing lojalnościowy - od czego zacząć

Według eksperta warto sprawdzić też możliwości zasięgowe i określić częstotliwość możliwego kontaktu z klientów. Im szerzej i częściej trafiamy do konsumentów, tym bardziej kampania może być planowana z większym rozmachem. W przypadku sieci handlowych częstotliwość i zasięg powodują, że do danego działania ma szasnę dołączyć się wielu klientów. Samo wykonanie, jego sposób, atrakcyjność i intuicyjność również podnoszą szansę na powodzenie, dlatego dobrze planować kampanię w oparciu o sprawdzony „know-how”. Każdy podmiot gospodarczy z wystarczającym zasięgiem powinien założenia kampanii typu „Community” dostosować do  swoich możliwości. Warto też rozważyć przemyślany dobór beneficjenta działania, który porusza emocje konsumentów i który sprawi, że faktycznie zbieranie  na niego kuponów będzie zgodne z interesem całej społeczności. Dotychczas akcje typu „Community” odbywały się na rzecz europejskich szkół oraz klubów sportowych. Wybór ten należy poprzedzić badaniem jakościowym, które nadają kierunek wdrożenia kampanii.

Źródło: Źródło zewnętrzne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Przedsiębiorca był pewien, że wygrał z urzędem. Wystarczyło milczenie organu administracyjnego. Ale ten wyrok NSA zmienił zasady - Prawo przedsiębiorców nie działa

Spółka złożyła wniosek o interpretację indywidualną i czekała na odpowiedź. Gdy organ nie wydał decyzji w ustawowym terminie 30 dni, przedsiębiorca uznał, że sprawa załatwiła się sama – na jego korzyść. Wystąpił o zaświadczenie potwierdzające milczące załatwienie sprawy. Naczelny Sąd Administracyjny wydał jednak wyrok, który może zaskoczyć wielu przedsiębiorców liczących na bezczynność urzędników.

Robią to od lat, nie wiedząc, że ma to nazwę. Nowe badanie odsłania prawdę o polskich firmach

Niemal 60 proc. mikro, małych i średnich przedsiębiorstw deklaruje znajomość pojęcia ESG. Jednocześnie znaczna część z nich od lat realizuje działania wpisujące się w zrównoważony rozwój – często nie zdając sobie z tego sprawy. Najnowsze badanie Instytutu Keralla Research pokazuje, jak wygląda rzeczywistość polskiego sektora MŚP w kontekście odpowiedzialnego zarządzania.

Rolnictwo precyzyjne jako element rolnictwa 4.0 - co to jest i od czego zacząć?

Rolnictwo precyzyjne elementem rolnictwa 4.0 - co to jest i jak zacząć? Wejście w świat rolnictwa precyzyjnego nie musi być gwałtowną rewolucją na zasadzie „wszystko albo nic”. Co wynika z najnowszego raportu John Deere?

Każdy przedsiębiorca musi pamiętać o tym na koniec 2025 r. Lista zadań na zakończenie roku podatkowego

Każdy przedsiębiorca musi pamiętać o tym na koniec 2025 r. Lista zadań na zakończenie roku podatkowego dotyczy: kosztów podatkowych, limitu amortyzacji dla samochodów o wysokiej emisji CO₂, remanentu, warunków i limitów małego podatnika, rozrachunków, systemów księgowych i rozliczenia podatku.

REKLAMA

Ugorowanie to katastrofa dla gleby - najlepszy jest płodozmian. Naukowcy od 1967 roku badali jedno pole

Ugorowanie gleby to przepis na katastrofę, a prowadzenie jednej uprawy na polu powoduje m.in. erozję i suchość gleby. Najlepszą formą jej uprawy jest płodozmian - do takich wniosków doszedł międzynarodowy zespół naukowców, m.in. z Wrocławia, który nieprzerwanie od 1967 r. badał jedno z litewskich pól.

Czy firmy zamierzają zatrudniać nowych pracowników na początku 2026 roku? Prognoza zatrudnienia netto

Czy firmy zamierzają zatrudniać nowych pracowników na początku 2026 roku? Gdzie będzie najwięcej rekrutacji? Jaka jest prognoza zatrudnienia netto? Oto wyniki raportu ManpowerGroup.

Po latach przyzwyczailiście się już do RODO? Och, nie trzeba było... Unia Europejska szykuje potężne zmiany, będzie RODO 2.0 i trzeba się go nauczyć od nowa

Unia Europejska szykuje przełomowe zmiany w przepisach o ochronie danych osobowych. Projekt Digital Omnibus zakłada m.in. uproszczenie zasad dotyczących plików cookie, nowe regulacje dla sztucznej inteligencji oraz mniejszą biurokrację dla firm. Sprawdź, jak nadchodząca nowelizacja RODO wpłynie na Twoje codzienne korzystanie z Internetu!

Mniej podwyżek wynagrodzeń w 2026 roku? Niepokojące prognozy dla pracowników [BADANIE]

Podwyżki wynagrodzeń w przyszłym roku deklaruje 39 proc. pracodawców, o 8 pkt proc. mniej wobec 2025 roku - wynika z badania Randstad. Jednocześnie prawie 80 proc. firm chce utrzymać zatrudnienia, a redukcje zapowiada 5 proc.

REKLAMA

5 wyzwań sektora energetycznego - przedsiębiorcy rozmawiali z ministrem

5 wyzwań sektora energetycznego to m.in. usprawnienie funkcjonowania NFOŚ w kontekście finansowania magazynów energii, energetyka rozproszona jako element bezpieczeństwa państwa, finansowanie energetyki rozproszonej przez uwolnienie potencjału kapitałowego banków spółdzielczych przy wsparciu merytorycznym BOŚ.

Sto lat po prawach wyborczych. Dlaczego kobiety wciąż rzadko trafiają do zarządów? [Gość Infor.pl]

107 lat temu Piłsudski podpisał dekret, który dał Polkom prawa wyborcze. Rok później powstała Polska Wytwórnia Papierów Wartościowych. A dopiero w tym roku kobieta po raz pierwszy zasiadła w jej zarządzie. To mocny symbol. I dobry punkt wyjścia do rozmowy o tym, co wciąż blokuje kobiety w dojściu do najwyższych stanowisk i jak zmienia się kultura zgodności w firmach.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA