REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Programy lojalnościowe - jak układać, żeby uzyskać wyniki

Subskrybuj nas na Youtube
programy lojalnościowe
programy lojalnościowe
Shutterstock

REKLAMA

REKLAMA

Programy lojalnościowe coraz bardziej angażują konsumentów. Co zrobić, by strategia marketingowa była skuteczna, a program pozwalał zdobyć i utrzymać klientów?

Programy lojalnościowe to codzienność dla większości konsumentów

62% Polaków  korzysta na co dzień z programów lojalnościowych. Według raportu ARC Rynek i Opinia popularność systemów, które łączą konsumenta z marką, cały czas utrzymuje się na wysokim poziomie, zaś z roku na rok zwiększa się częstotliwość korzystania ze specjalnych rabatów, okazji dostępnych w danym programie. Firmy wykorzystują potencjał działań lojalnościowych, by zdobyć wiernego, utożsamiającego się z marką klienta, który w zamian za atrakcyjne bonusy przychodzi do sklepu lub danego punktu usługowego. Pierwsze zaimplementowane w Polsce programy sięgają lat dwutysięcznych. Od tamtej pory ewoluowały one od punktowych, kiedy zbierano punkty za zakupy, poprzez rabatowe, gdy stały klient otrzymywał zniżki, po produktowe, w których  wymieniano na choćby maskotki. Aktualnie w Polsce oferta programów lojalnościowych jest dość szeroka, a firmy stają przed pytaniami, kiedy warto inwestować w program czy kampanię lojalnościową, czym zaskoczyć konsumentów, by nie powielać tego co już było i co uległo już spowszechnieniu.

REKLAMA

Kampania typu Community – klient kupuje, szkoła zyskuje

REKLAMA

Z początkiem września br. na polskim rynku pojawił się nowy trend budowania relacji między klientem a marką, wskutek którego do tej tradycyjnej, utartej relacji dołączył nowy podmiot -społeczność, szkoła. Nowa kampania typu „Community” pojawiła się po raz pierwszy wśród polskich klientów i z dość dużym sukcesem zaangażowała w ciągu miesiąca jak dotąd 8 000 szkół. Akcja tego typu nie jest zwykłym programem lojalnościowym, gdzie interes klienta stawiany jest w centrum. Tutaj liczy się dobro ogółu, danej społeczności lokalnej – w tym przypadku szkoły, na rzecz której klienci danej sieci przekazują kupony na jej doposażenie.

We Włoszech od roku 2012 realizowane są kampanie, które angażują konsumentów w działanie na rzecz wspólnej społeczności – szkoły. Stały się one standardem współpracy placówek oświatowych z handlowymi. Co roku, dzięki nim, klienci angażują się we wsparcie szkół poprzez udział w tego typu akcjach społecznościowych i przekazywanie specjalnych kuponów, które później szkoły wymieniają na dodatkowe wyposażenie np.: laptopy; gry planszowe; sprzęt  sportowy: piłki do siatkówki, koszykówki, akcesoria do unihokeja;  podłogi multimedialne; Hałasomierz, czy modele choćby serca,   które uatrakcyjnią nauczanie.

Dobry program lojalnościowy - na co zwrócić uwagę

Co determinuje powodzenie kampanii? I na co warto zwrócić uwagę przygotowując tego typu działanie?

- Sukces kampanii zależy od odpowiedniego przygotowania opartego na wcześniejszym rozpoznaniu możliwości zasięgowych, technologicznych, stworzeniu zrozumiałego przekazu dla klientów oraz od częstotliwości kontaktu z nimi. Przygotowanie należy zacząć od badania trendów konsumenckich, dokładnej analizy zgodności danego działania z wartościami marki i strategią. Ważne jest też określenie potencjału operacyjnego, technologicznego. Gdyż od strony firmy w projekcie aktywny udział muszą brać zarówno zespoły handlowe, kasjerzy- informujący o działaniu, ale także działy IT. Zaplecze technologiczne jest niezbędne w momencie, gdy firma chce realizować kampanię hybrydowo, co we współczesnym świecie wydaje się być warunkiem koniecznym powodzenia akcji – mówi Carlos Kruszewski Pinto, Client Director Eastern Europe w TCC Global.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Marketing lojalnościowy - od czego zacząć

Według eksperta warto sprawdzić też możliwości zasięgowe i określić częstotliwość możliwego kontaktu z klientów. Im szerzej i częściej trafiamy do konsumentów, tym bardziej kampania może być planowana z większym rozmachem. W przypadku sieci handlowych częstotliwość i zasięg powodują, że do danego działania ma szasnę dołączyć się wielu klientów. Samo wykonanie, jego sposób, atrakcyjność i intuicyjność również podnoszą szansę na powodzenie, dlatego dobrze planować kampanię w oparciu o sprawdzony „know-how”. Każdy podmiot gospodarczy z wystarczającym zasięgiem powinien założenia kampanii typu „Community” dostosować do  swoich możliwości. Warto też rozważyć przemyślany dobór beneficjenta działania, który porusza emocje konsumentów i który sprawi, że faktycznie zbieranie  na niego kuponów będzie zgodne z interesem całej społeczności. Dotychczas akcje typu „Community” odbywały się na rzecz europejskich szkół oraz klubów sportowych. Wybór ten należy poprzedzić badaniem jakościowym, które nadają kierunek wdrożenia kampanii.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Źródło zewnętrzne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Family Business Future Summit - podsumowanie po konferencji

Pod koniec kwietnia niniejszego roku, odbyła się druga edycja wydarzenia Family Business Future Summit, które dedykowane jest przedsiębiorczości rodzinnej. Stolica Warmii i Mazur przez dwa dni gościła firmy rodzinne z całej Polski, aby esencjonalnie, inspirująco i innowacyjne opowiadać i rozmawiać o sukcesach oraz wyzwaniach stojących przed pionierami polskiej przedsiębiorczości.

Fundacja rodzinna po dwóch latach – jak zmienia się myślenie o sukcesji?

Jeszcze kilka lat temu o sukcesji w firmach mówiło się niewiele. Przedsiębiorcy odsuwali tę kwestię na później, często z uwagi na brak gotowości, aby się z nią zmierzyć. Mówienie o śmierci właściciela, przekazaniu firmy i zabezpieczeniu rodziny wciąż należało do tematów „na później”.

Potencjał 33 GW z wiatraków na polskim morzu. To 57% zapotrzebowania kraju na energię. Co dalej z farmami wiatrowymi w 2026 i 2027 r.

Polski potencjał na wytwarzanie energii elektrycznej z wiatraków na morzu (offshore) wynosi 33 GW. To aż 57% rocznego zapotrzebowania kraju na energię. W 2026 i 2027 r. powstaną nowe farmy wiatrowe Baltic Power i Baltica 2. Jak zmieniają się przepisy? Co dalej?

Jak zwiększyć rentowność biura rachunkowego bez dodatkowych wydatków?

Branża księgowa to jedna z dziedzin, w których wynagrodzenie za świadczone usługi często jest mocno niedoszacowane, mimo tego, że błędy w księgowości mogą skutkować bardzo poważnymi konsekwencjami dla przedsiębiorców. W związku z tak doniosłą rolą biur rachunkowych powinny one dbać o poziom rentowności, który pozwoli właścicielom skupić się na podnoszeniu jakości świadczonych usług oraz większego spokoju, co niewątpliwie pozytywnie wpływa na dobrostan właścicieli biur oraz ich pracowników.

REKLAMA

Samozatrudnieni i małe firmy w odwrocie? wzrasta liczba likwidowanych i zawieszanych działalności gospodarczych, co się dzieje

Według znawców tematu, czynniki decydujące ostatnio o likwidacji takich firm nie różnią się od tych sprzed roku. Znaczenie mają m.in. koszty prowadzenia biznesu, w tym składki zusowskie, a także oczekiwania finansowe pracowników.

Szybki wzrost e-commerce mocno zależny od rozwoju nowych technologii: co pozwoli na zwiększenie zainteresowania zakupami online ze strony klientów

E-commerce czyli zakupy internetowe przestają być jedynie wygodną alternatywą dla handlu tradycyjnego – stają się doświadczeniem, którego jakość wyznaczają nie tylko oferta i cena, lecz także szybkość, elastyczność i przewidywalność dostawy oraz prostota ewentualnego zwrotu.

Przedsiębiorczość w Polsce ma się dobrze, mikroprzedsiębiorstwa minimalizując ryzyko działalności gospodarczej coraz częściej zaczynają od franczyzy

Najliczniejszą grupę firm zarejestrowanych w Polsce stanowią mikroprzedsiębiorstwa, a wśród nich ponad 87 tys. to podmioty działające w modelu franczyzowym. Jak zwracają uwagę ekonomiści ze Szkoły Głównej Handlowej, Polska jest liderem franczyzy w Europie Środkowo-Wschodniej.

Rewolucyjne zmiany w prowadzeniu księgi przychodów i rozchodów

Ministerstwo Finansów opublikowało projekt nowego rozporządzenia w sprawie prowadzenia podatkowej księgi przychodów i rozchodów (KPiR), co oznacza, że już od 1 stycznia 2026 r. zmieni się sposób ich prowadzenia.

REKLAMA

Apteki odzyskają prawo reklamowania swojej działalności. bo obecne zakazy są sprzeczne z prawem unijnym

Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej wydał wyrok w sprawie C-200/24, w którym jednoznacznie uznał, że obowiązujący w Polsce całkowity zakaz reklamy aptek narusza prawo Unii Europejskiej. To ważny moment dla rynku aptecznego i swobody działalności gospodarczej w Polsce.

Kryzys się skończył, inflacja wyhamowała, a mimo to kradzieży sklepowych jest coraz więcej

Kradzieże w sklepach wciąż są dla branży handlowej wielkim problemem. Choć kryzys się skończył, inflacja wygasa, złodzieje nie rezygnują. Kradną nie tylko kosmetyki czy alkohole - na handel, ale nadal na dużą skalę przedmiotem kradzieży są artykuły spożywcze.

REKLAMA