REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

SEO dla małych i średnich biznesów. Jak pozycjonować firmę w sieci

pozycjonowanie seo strona www
pozycjonowanie seo strona www
fot.Shutterstock

REKLAMA

REKLAMA

Strona internetowa jest wirtualną wizytówką firmy i ważnym kanałem sprzedażowym. Pomaga zdobywać nowych klientów i zwiększać sprzedaż. Należy zadbać, aby witryna była odpowiednio zoptymalizowana, przyjazna dla internautów i zgodna z wymaganiami robotów Google. Co zrobić, aby zajmowała wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania? Z pomocą przychodzą działania SEO. Czym jest SEO i na czym polega?
rozwiń >

Jak zwiększyć widoczność strony WWW w Google?

REKLAMA

Dzisiaj każdy właściciel firmy, któremu zależy na tym, aby odnieść sukces, powinien zadbać o promocję swojego biznesu w sieci. Podstawą jest estetyczna i funkcjonalna strona WWW. Jest ona miejscem do prezentowania firmowej oferty, wirtualną wizytówką przedsiębiorstwa i ważnym kanałem sprzedażowym. Dzięki niej można pozyskiwać nowych klientów i zwiększać sprzedaż.

REKLAMA

Czy samo posiadanie strony internetowej wystarczy? Otóż nie. Aby witryna generowała ruch i przyciągała jak najwięcej użytkowników, należy jeszcze zadbać o jej widoczność w wyszukiwarce. To, ile osób odwiedzi dany serwis po wpisaniu konkretnej frazy kluczowej, zależy m.in. od tego, na której pozycji znajduje się strona w wynikach wyszukiwania Google. Im wyżej wyświetla się witryna, tym jest bardziej widoczna i więcej internautów ją odwiedza. 

Kolejność wyświetlania stron internetowych w Google nie jest przypadkowa. Ustalają ją algorytmy. Najwyżej umieszczają te witryny, które najlepiej pasują do wpisanej przez użytkownika frazy oraz są najbardziej przyjazne dla robotów wyszukiwarki i zgodne z SEO.

Aby zajmować wysokie pozycje w Google, zwiększyć ruch na stronie i zdobyć rozpoznawalność, trzeba więc zainwestować w pozycjonowanie.

- Na pozycję strony WWW w wyszukiwarce ma wpływ mnóstwo czynników, a proces optymalizacji SEO nie jest łatwy – wymaga wiedzy, umiejętności i cierpliwości. Bez wątpienia się jednak opłaca – przynosi długotrwałe efekty dla biznesu. Według naszych raportów już po 6 miesiącach działań SEO strony odwiedza średnio 26% więcej użytkowników, czyli potencjalnych klientów. Dzięki temu witryna internetowa pracuje na sukces przedsiębiorstwa – mówi Michał Wrzesiński, prezes zarządu firmy WeNet.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Co to jest SEO?

SEO (z ang. Search Engine Optimization) jest to optymalizacja stron WWW pod wyszukiwarki. To zbiór działań, które mają na celu właśnie zwiększenie widoczności danej witryny w organicznych (inaczej bezpłatnych) wynikach wyszukiwania.

REKLAMA

Optymalizacja SEO to bardzo istotny proces. Jest podstawą do wypozycjonowania strony i firmy w sieci. Trzeba jednak wiedzieć, że nie jest to czynność jednorazowa. To proces długotrwały –  zadowalające efekty można dostrzec po kilku miesiącach. Wymaga również wiedzy i umiejętności technicznych oraz prowadzenia działań na bieżąco. Powinny być one dostosowane do aktualnych wymogów wyszukiwarki.

Przedsiębiorcy z sektora MŚP na ogół nie znają się na kwestiach technicznych, dlatego nawiązują współpracę ze specjalistami SEO, którzy dobierają najlepsze rozwiązania do potrzeb danej firmy.

Na czym polegają działania SEO?

Celem działań SEO jest to, aby dana witryna internetowa po wpisaniu przez użytkownika w polu wyszukiwania konkretnej frazy, pojawiała się na jak najwyższych pozycjach w wyszukiwarce. Działania SEO polegają na udoskonalaniu wszystkich tych elementów na stronie, które mają znaczący wpływ na jej widoczność w Google.

Co dokładnie oceniają algorytmy, które ustalają kolejność wyświetlania stron? Otóż czynników, wpływających na pozycję witryny w wyszukiwarce jest bardzo wiele. Każdy właściciel firmowej strony powinien jednak wiedzieć, na które z nich należy zwrócić szczególną uwagę i z czego składa się przynajmniej podstawowa optymalizacja SEO.

Jak wypozycjonować stronę WWW?

Działania SEO dzieli się na dwa rodzaje. Pierwszym z nich są działania on-site, czyli takie, które są prowadzone na stronie. Drugi rodzaj to off-site, czyli czynności wykonywane poza optymalizowaną witryną. Działania on-site dotyczą głównie treści na stronie oraz technicznych aspektów jej działania.

Optymalizacja treści

Strona internetowa jest przyjazna dla robotów wyszukiwarki, jeśli zawiera przede wszystkim wysokiej jakości treści. Wszystkie teksty, które się na niej znajdują, powinny być unikalne, wartościowe i merytoryczne. Mają być też interesujące dla odbiorców i wyczerpywać dany temat. Teksty powinny odpowiadać na potrzeby potencjalnych klientów oraz na ich pytania, a przy tym być zgodne z zasadami SEO. Ważna jest oryginalność treści – na stronie nie może być żadnych duplikatów. Ponadto zarówno informacje o firmie, opisy oferty, jak i artykuły na firmowym blogu powinny być aktualne. Wpisy blogowe warto więc co jakiś czas odświeżać.

Specjaliści SEO przeprowadzają szczegółową analizę tekstów na stronie internetowej i je optymalizują. Dbają tutaj o:

•             odpowiednie słowa kluczowe – powinny one być dopasowane do danej branży. Należy je umieszczać w tekstach na stronie, czyli m.in. w nagłówkach, artykułach, nazwach i opisach produktów itd. Popularność słów kluczowych można sprawdzić przy pomocy różnych narzędzi, takich jak np. Senuto,

•             prawidłowe meta dane – meta title i meta description to tytuł i opis strony, które wyświetlają się internautom w wynikach wyszukiwania. Określają tematykę i zawartość strony. Powinny być napisane tak, aby zachęcać do kliknięcia i odwiedzenia witryny. Warto umieszczać w nich atrakcyjne CTA (wezwania do działania) oraz słowa kluczowe. Meta title jest bardzo istotny ze względu na roboty wyszukiwarki, meta description informuje zaś użytkowników, co znajdą na stronie, dlatego powinien on być ciekawy i zachęcać do podjęcia działania,

•             uporządkowaną strukturę tekstu – teksty powinny być przejrzyste i uporządkowane. Należy dzielić je na czytelne, logiczne akapity oraz stosować nagłówki H1, H2 i H3, które pomagają określić strukturę treści i lepiej zrozumieć algorytmom ich hierarchię. Dobrą praktyką jest też używanie pogrubień oraz list wypunktowanych i numerowanych. Elementy te sprawiają, że teksty są atrakcyjne i łatwiejsze w odbiorze dla internautów, ale też wartościowe dla robotów Google,

•             linkowanie wewnętrzne – chodzi tu o linki, które odsyłają użytkowników do innych miejsc w obrębie witryny. Odnośniki do podstron ułatwiają poruszanie się po stronie oraz są pomocne dla algorytmów.

Optymalizacja techniczna

Skuteczna strona internetowa powinna być też zoptymalizowana pod kątem technicznym. Specjaliści dbają w tym celu o prawidłową strukturę witryny, naprawiają różnego rodzaju błędy techniczne, utrudniające lub uniemożliwiające indeksację strony i pozbywają się technik, które są nieprzyjazne SEO. Do ważnych działań optymalizacyjnych, które podejmują, należy zadbanie o:

•             optymalizację grafik – wszystkie zdjęcia i grafiki powinny być opisane za pomocą odpowiednich opisów alternatywnych. Opisy te mają informować algorytmy, co konkretnie znajduje się na danej grafice,

•             przyjazne adresy URL – adresy URL powinny dokładnie opisywać zawartość witryny oraz być przejrzyste, krótkie i czytelne. Nie powinny natomiast zawierać polskich znaków, cyfr i znaków specjalnych,

•             responsywny design – strona ma być responsywna, czyli dostosowana do urządzeń mobilnych, takich jak smartfony czy tablety. Powinna wyświetlać się poprawnie na każdym ekranie, niezależnie od jego wielkości,

•             szybkość ładowania strony – witryna powinna ładować się jak najszybciej i działać sprawnie. Jest to ważne dla internautów, którzy nie lubią czekać. Doceniają to jednak też roboty Google,

•             bezpieczeństwo, czyli certyfikat SSL – bezpieczna strona zawiera certyfikat SSL, który szyfruje przesyłane dane i umożliwia nawiązywanie bezpiecznych połączeń internetowych. Nie może go zabraknąć – bezpieczeństwo to absolutna podstawa,

•             działające linki i prawidłowe przekierowania – wszelkie linki w obrębie witryny muszą odpowiednio działać i kierować do podstron, na których nie ma błędów ani pustej zawartości. W sytuacji, gdy jakaś podstrona zostanie usunięta, bezwzględnie trzeba ustawić przekierowanie 301 na nowy, poprawny adres.

Pozycjonowanie stron WWW polega nie tylko na zadbaniu o wysokiej jakości treści i optymalizację strony pod kątem technicznym. Trzeba wziąć pod uwagę także działania off-site, czyli te prowadzone poza stroną. Ważny jest tutaj link building, a więc budowanie profilu linkowego. Specjaliści SEO dbają o wartościowe linki zewnętrzne, a więc linki znajdujące się na innych serwisach, które będą kierować do optymalizowanej strony i pomogą zdobyć dodatkowy ruch. Oto co robią:

•             piszą i publikują artykuły z linkowaniem do oferty na wartościowych stronach,

•             zakładają unikalne wizytówki w katalogach firm,

•             zakładają wizytówkę w Google Moja Firma i zajmują się dodawaniem wpisów,

•             tworzą i prowadzą firmowy profil w mediach społecznościowych.

Jakie efekty przynosi pozycjonowanie?

Poprzez dopasowane i umiejętnie wdrożone działania optymalizacyjne można:

•             poprawić widoczność witryny w wyszukiwarkach,

•             zwiększyć ruch na stronie,

•             wyprzedzić konkurencję,

•             zdobyć więcej klientów.

Źródło: WeNet

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Źródło zewnętrzne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Spółki: Premia za kontrolę w Polsce w latach 2019-2023 spadła do poziomu 13,6 proc.

Ostatnie lata przyniosły spadek aktywności na rynku wezwań w Polsce. Coraz częściej inwestorzy decydują się na ogłoszenie wezwania z zamiarem wycofania akcji spółki z obrotu giełdowego, gdy już uzyskają kontrolny pakiet akcji – wynika z najnowszej analizy KPMG, która objęła 133 wezwań do sprzedaży akcji spółek notowanych na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie w latach 2019-2023.

Firmy będą szukać specjalistów. Jakich?

Z raportu „Barometr Polskiego Rynku Pracy” Personnel Service wynika, że polskie firmy chcą poszukiwać specjalistów od automatyzacji i sztucznej inteligencji. 

Rachunki za prąd w firmie: kto musi płacić za energię elektryczną nawet trzy razy więcej niż cena giełdowa, jak tego uniknąć na przyszłość

Kryzys energetyczny wywołany przez agresję Rosji na Ukrainę doprowadził do gigantycznego wzrostu cen prądu. Wiele małych firm w obawie przed dalszym wzrostem cen zawarło wieloletnie umowy ze stałą ceną na rekordowym poziomie. To one najbardziej ucierpią na uwolnieniu cen energii.

Stare pytania, nowe odpowiedzi. Zmiana podejścia do pożądanych kompetencji menedżerskich

Obecnie organizacje nie są zainteresowane rozwojem konkretnych umiejętności liderskich ani pozyskiwaniem wiedzy, którą łatwo dziś zdobyć. Żyjemy w czasach, w których ciężko jest zaplanować długofalową strategię, dlatego wzrasta znaczenie umiejętności płynnego poruszania się w zmieniających się okolicznościach, tzw. strategizing.

REKLAMA

Wyróżniaj się bo zginiesz: o sukcesie sklepu internetowego decydują nie tylko atrakcyjne towary w dobrej cenie

W sklepie internetowym, zupełnie inaczej niż w tradycyjnym sklepie, wiarygodność osiąga się lub nie już poprzez sam wygląd aplikacji zakupowej. Bez niej nie wyróżniający się z tysięcy inny e-sklep nie odniesie sukcesu nawet oferując bardzo konkurencyjne produkty.

Restauracje ustępują miejsca barom szybkiej obsługi i sklepowej gastronomii, bo takie są wybory „zetek”

Na naszych oczach dzieje się prawdziwa rewolucja w gastronomii. Restauracje, ledwie się odbudowały po pandemii, przegrywają z barami szybciej obsługi i cateringiem, a teraz jeszcze poważnym graczem na rynku staje się gastronomia sklepowa. Wszystko to za sprawą najmłodszych klientów, którzy chcą żyć po amerykańsku.

Paragon fiskalny przy sprzedaży on-line: kiedy i jak powinien wystawić sprzedawca oraz dostarczyć klientowi [wszystkie przypadki]

Dla klientów kupowanie w e-sklepach jest wygodniejsze niż w placówkach stacjonarnych. Dla samych sprzedawców jednak procedura ta jest dużo bardziej skomplikowana od strony fiskalnej. Dotyczy to zwłaszcza wystawiania paragonów i obowiązków w podatku VAT.

Pomoc dla sadowników do 31 stycznia 2025 roku

Pomoc dla polskich sadowników (sady i winorośle) do 31 stycznia 2025 roku - Komisja Europejska zdecydowała. To wsparcie dla sadowników, którzy ucierpieli w trakcie kwietniowych przymrozków i gradobicia.

REKLAMA

Wyższa opłata środowiskowa za użytkowanie samochodów spalinowych od 2026 roku - dla kogo?

Wyższa opłata środowiskowa za użytkowanie samochodów spalinowych od 2026 roku nie dla wszystkich. Kto zapłaci więcej? Co więcej, sposób naliczania opłaty oraz stawki dla części dotyczącej transportu zmienią się od 2026 r.

Tachografy do wymiany, ważna zmiana prawa. Kto musi, w jakim terminie, jaka kara

Nadchodzi rewolucja w branży transportowej. Od styczna 2025 roku zaczną obowiązywać nowe przepisy dotyczące tachografów wynikające z Pakietu Mobilności. Pierwszy etap obowiązkowej wymiany urządzeń na inteligentne tachografy drugiej generacji (G2V2) kończy się już w grudniu 2024 roku.

REKLAMA