REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

SEO dla małych i średnich biznesów. Jak pozycjonować firmę w sieci

Subskrybuj nas na Youtube
pozycjonowanie seo strona www
pozycjonowanie seo strona www
fot.Shutterstock

REKLAMA

REKLAMA

Strona internetowa jest wirtualną wizytówką firmy i ważnym kanałem sprzedażowym. Pomaga zdobywać nowych klientów i zwiększać sprzedaż. Należy zadbać, aby witryna była odpowiednio zoptymalizowana, przyjazna dla internautów i zgodna z wymaganiami robotów Google. Co zrobić, aby zajmowała wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania? Z pomocą przychodzą działania SEO. Czym jest SEO i na czym polega?
rozwiń >

Jak zwiększyć widoczność strony WWW w Google?

Dzisiaj każdy właściciel firmy, któremu zależy na tym, aby odnieść sukces, powinien zadbać o promocję swojego biznesu w sieci. Podstawą jest estetyczna i funkcjonalna strona WWW. Jest ona miejscem do prezentowania firmowej oferty, wirtualną wizytówką przedsiębiorstwa i ważnym kanałem sprzedażowym. Dzięki niej można pozyskiwać nowych klientów i zwiększać sprzedaż.

REKLAMA

REKLAMA

Czy samo posiadanie strony internetowej wystarczy? Otóż nie. Aby witryna generowała ruch i przyciągała jak najwięcej użytkowników, należy jeszcze zadbać o jej widoczność w wyszukiwarce. To, ile osób odwiedzi dany serwis po wpisaniu konkretnej frazy kluczowej, zależy m.in. od tego, na której pozycji znajduje się strona w wynikach wyszukiwania Google. Im wyżej wyświetla się witryna, tym jest bardziej widoczna i więcej internautów ją odwiedza. 

Kolejność wyświetlania stron internetowych w Google nie jest przypadkowa. Ustalają ją algorytmy. Najwyżej umieszczają te witryny, które najlepiej pasują do wpisanej przez użytkownika frazy oraz są najbardziej przyjazne dla robotów wyszukiwarki i zgodne z SEO.

Aby zajmować wysokie pozycje w Google, zwiększyć ruch na stronie i zdobyć rozpoznawalność, trzeba więc zainwestować w pozycjonowanie.

REKLAMA

- Na pozycję strony WWW w wyszukiwarce ma wpływ mnóstwo czynników, a proces optymalizacji SEO nie jest łatwy – wymaga wiedzy, umiejętności i cierpliwości. Bez wątpienia się jednak opłaca – przynosi długotrwałe efekty dla biznesu. Według naszych raportów już po 6 miesiącach działań SEO strony odwiedza średnio 26% więcej użytkowników, czyli potencjalnych klientów. Dzięki temu witryna internetowa pracuje na sukces przedsiębiorstwa – mówi Michał Wrzesiński, prezes zarządu firmy WeNet.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Co to jest SEO?

SEO (z ang. Search Engine Optimization) jest to optymalizacja stron WWW pod wyszukiwarki. To zbiór działań, które mają na celu właśnie zwiększenie widoczności danej witryny w organicznych (inaczej bezpłatnych) wynikach wyszukiwania.

Optymalizacja SEO to bardzo istotny proces. Jest podstawą do wypozycjonowania strony i firmy w sieci. Trzeba jednak wiedzieć, że nie jest to czynność jednorazowa. To proces długotrwały –  zadowalające efekty można dostrzec po kilku miesiącach. Wymaga również wiedzy i umiejętności technicznych oraz prowadzenia działań na bieżąco. Powinny być one dostosowane do aktualnych wymogów wyszukiwarki.

Przedsiębiorcy z sektora MŚP na ogół nie znają się na kwestiach technicznych, dlatego nawiązują współpracę ze specjalistami SEO, którzy dobierają najlepsze rozwiązania do potrzeb danej firmy.

Na czym polegają działania SEO?

Celem działań SEO jest to, aby dana witryna internetowa po wpisaniu przez użytkownika w polu wyszukiwania konkretnej frazy, pojawiała się na jak najwyższych pozycjach w wyszukiwarce. Działania SEO polegają na udoskonalaniu wszystkich tych elementów na stronie, które mają znaczący wpływ na jej widoczność w Google.

Co dokładnie oceniają algorytmy, które ustalają kolejność wyświetlania stron? Otóż czynników, wpływających na pozycję witryny w wyszukiwarce jest bardzo wiele. Każdy właściciel firmowej strony powinien jednak wiedzieć, na które z nich należy zwrócić szczególną uwagę i z czego składa się przynajmniej podstawowa optymalizacja SEO.

Jak wypozycjonować stronę WWW?

Działania SEO dzieli się na dwa rodzaje. Pierwszym z nich są działania on-site, czyli takie, które są prowadzone na stronie. Drugi rodzaj to off-site, czyli czynności wykonywane poza optymalizowaną witryną. Działania on-site dotyczą głównie treści na stronie oraz technicznych aspektów jej działania.

Optymalizacja treści

Strona internetowa jest przyjazna dla robotów wyszukiwarki, jeśli zawiera przede wszystkim wysokiej jakości treści. Wszystkie teksty, które się na niej znajdują, powinny być unikalne, wartościowe i merytoryczne. Mają być też interesujące dla odbiorców i wyczerpywać dany temat. Teksty powinny odpowiadać na potrzeby potencjalnych klientów oraz na ich pytania, a przy tym być zgodne z zasadami SEO. Ważna jest oryginalność treści – na stronie nie może być żadnych duplikatów. Ponadto zarówno informacje o firmie, opisy oferty, jak i artykuły na firmowym blogu powinny być aktualne. Wpisy blogowe warto więc co jakiś czas odświeżać.

Specjaliści SEO przeprowadzają szczegółową analizę tekstów na stronie internetowej i je optymalizują. Dbają tutaj o:

•             odpowiednie słowa kluczowe – powinny one być dopasowane do danej branży. Należy je umieszczać w tekstach na stronie, czyli m.in. w nagłówkach, artykułach, nazwach i opisach produktów itd. Popularność słów kluczowych można sprawdzić przy pomocy różnych narzędzi, takich jak np. Senuto,

•             prawidłowe meta dane – meta title i meta description to tytuł i opis strony, które wyświetlają się internautom w wynikach wyszukiwania. Określają tematykę i zawartość strony. Powinny być napisane tak, aby zachęcać do kliknięcia i odwiedzenia witryny. Warto umieszczać w nich atrakcyjne CTA (wezwania do działania) oraz słowa kluczowe. Meta title jest bardzo istotny ze względu na roboty wyszukiwarki, meta description informuje zaś użytkowników, co znajdą na stronie, dlatego powinien on być ciekawy i zachęcać do podjęcia działania,

•             uporządkowaną strukturę tekstu – teksty powinny być przejrzyste i uporządkowane. Należy dzielić je na czytelne, logiczne akapity oraz stosować nagłówki H1, H2 i H3, które pomagają określić strukturę treści i lepiej zrozumieć algorytmom ich hierarchię. Dobrą praktyką jest też używanie pogrubień oraz list wypunktowanych i numerowanych. Elementy te sprawiają, że teksty są atrakcyjne i łatwiejsze w odbiorze dla internautów, ale też wartościowe dla robotów Google,

•             linkowanie wewnętrzne – chodzi tu o linki, które odsyłają użytkowników do innych miejsc w obrębie witryny. Odnośniki do podstron ułatwiają poruszanie się po stronie oraz są pomocne dla algorytmów.

Optymalizacja techniczna

Skuteczna strona internetowa powinna być też zoptymalizowana pod kątem technicznym. Specjaliści dbają w tym celu o prawidłową strukturę witryny, naprawiają różnego rodzaju błędy techniczne, utrudniające lub uniemożliwiające indeksację strony i pozbywają się technik, które są nieprzyjazne SEO. Do ważnych działań optymalizacyjnych, które podejmują, należy zadbanie o:

•             optymalizację grafik – wszystkie zdjęcia i grafiki powinny być opisane za pomocą odpowiednich opisów alternatywnych. Opisy te mają informować algorytmy, co konkretnie znajduje się na danej grafice,

•             przyjazne adresy URL – adresy URL powinny dokładnie opisywać zawartość witryny oraz być przejrzyste, krótkie i czytelne. Nie powinny natomiast zawierać polskich znaków, cyfr i znaków specjalnych,

•             responsywny design – strona ma być responsywna, czyli dostosowana do urządzeń mobilnych, takich jak smartfony czy tablety. Powinna wyświetlać się poprawnie na każdym ekranie, niezależnie od jego wielkości,

•             szybkość ładowania strony – witryna powinna ładować się jak najszybciej i działać sprawnie. Jest to ważne dla internautów, którzy nie lubią czekać. Doceniają to jednak też roboty Google,

•             bezpieczeństwo, czyli certyfikat SSL – bezpieczna strona zawiera certyfikat SSL, który szyfruje przesyłane dane i umożliwia nawiązywanie bezpiecznych połączeń internetowych. Nie może go zabraknąć – bezpieczeństwo to absolutna podstawa,

•             działające linki i prawidłowe przekierowania – wszelkie linki w obrębie witryny muszą odpowiednio działać i kierować do podstron, na których nie ma błędów ani pustej zawartości. W sytuacji, gdy jakaś podstrona zostanie usunięta, bezwzględnie trzeba ustawić przekierowanie 301 na nowy, poprawny adres.

Pozycjonowanie stron WWW polega nie tylko na zadbaniu o wysokiej jakości treści i optymalizację strony pod kątem technicznym. Trzeba wziąć pod uwagę także działania off-site, czyli te prowadzone poza stroną. Ważny jest tutaj link building, a więc budowanie profilu linkowego. Specjaliści SEO dbają o wartościowe linki zewnętrzne, a więc linki znajdujące się na innych serwisach, które będą kierować do optymalizowanej strony i pomogą zdobyć dodatkowy ruch. Oto co robią:

•             piszą i publikują artykuły z linkowaniem do oferty na wartościowych stronach,

•             zakładają unikalne wizytówki w katalogach firm,

•             zakładają wizytówkę w Google Moja Firma i zajmują się dodawaniem wpisów,

•             tworzą i prowadzą firmowy profil w mediach społecznościowych.

Jakie efekty przynosi pozycjonowanie?

Poprzez dopasowane i umiejętnie wdrożone działania optymalizacyjne można:

•             poprawić widoczność witryny w wyszukiwarkach,

•             zwiększyć ruch na stronie,

•             wyprzedzić konkurencję,

•             zdobyć więcej klientów.

Źródło: WeNet

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Źródło zewnętrzne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Akcyzą w cydr. Polscy producenci rozczarowani

Jak wiadomo, Polska jabłkiem stoi. Ale zamiast wykorzystywać własny surowiec i budować rynek, oddajemy pole zagranicznym koncernom – z goryczą mówią polscy producenci cydru. Ku zaskoczeniu branży, te niskoalkoholowe napoje produkowane z polskich jabłek, trafiły na listę produktów objętych podwyżką akcyzy zapowiedzianą niedawno przez rząd. Dotychczasowa akcyzowa mapa drogowa została zatem nie tyle urealniona, jak określa to Ministerstwo Finansów, ale też rozszerzona, bo cydry i perry były z niej dotąd wyłączne. A to oznacza duże ryzyko zahamowania rozwoju tej i tak bardzo małej, bo traktowanej po macoszemu, kategorii.

Ustawa o kredycie konsumenckim z perspektywy banków – wybrane zagadnienia

Ustawa o kredycie konsumenckim wprowadza istotne wyzwania dla banków, które muszą dostosować procesy kredytowe, marketingowe i ubezpieczeniowe do nowych wymogów. Z jednej strony zmiany zwiększają ochronę konsumentów i przejrzystość rynku, z drugiej jednak skutkują większymi kosztami operacyjnymi, koniecznością zatrudnienia dodatkowego personelu, wydłużeniem procesów decyzyjnych oraz zwiększeniem ryzyka prawnego.

Coraz więcej firm ma rezerwę finansową, choć zazwyczaj wystarczy ona na krótkotrwałe problemy

Więcej firm niż jeszcze dwa lata temu jest przygotowanych na wypadek nieprzewidzianych sytuacji, czyli ma tzw. poduszkę finansową. Jednak oszczędności nie starczy na długo. 1 na 3 firmy wskazuje, że dysponuje rezerwą na pół roku działalności, kolejne 29 proc. ma zabezpieczenie na 2–3 miesiące.

Na koniec roku małe i średnie firmy oceniają swoją sytuację najlepiej od czterech lat. Jednak niewiele jest skłonnych ryzykować z inwestycjami

Koniec roku przynosi poprawę nastrojów w małych i średnich firmach. Najlepiej swoją sytuację oceniają mikrofirmy - najlepiej od czterech lat. Jednak ten optymizm nie przekłada się na chęć ryzykowania z inwestycjami.

REKLAMA

Debata: Motywacja i pozytywne myślenie

Po co nam kolejna debata na temat motywacji i pozytywnego myślenia? Żeby teorię zastąpić wreszcie procedurą! Debatę poprowadzi Paweł Dudziak.

Firmy płacą ukryty abonament za cyberataki. Raport: większość ofiar wciąż wierzy w skuteczność swoich zabezpieczeń

Nowe badanie Enterprise Strategy Group ujawnia niepokojącą rozbieżność: choć 62 proc. firm padło w ostatnim roku ofiarą cyberataków, aż 93 proc. z nich nadal wierzy w skuteczność swoich zabezpieczeń. Eksperci ostrzegają – brak proaktywnego podejścia do bezpieczeństwa może kosztować organizacje miliony i zrujnować ich reputację.

Powrót do przyszłości: wskazówki dla nowego pokolenia programistów

Dla programistów u progu swojej kariery zawodowej istnieją obecnie dwie całkowicie odmienne drogi wejścia do branży.

ZUS udostępnił nowy formularz wniosku o wakacje składkowe

Zmiana upraszcza zasady wykazywania otrzymanej pomocy de minims. Płatnicy nie muszą już podawać danych organów udzielających pomocy wraz z kwotą i datą jej udzielenia.

REKLAMA

Test zaspokojenia – nowy mechanizm ochrony wierzycieli

Test zaspokojenia wierzycieli jest nową instytucją w Prawie restrukturyzacyjnym. Jej podstawowym celem pozostaje udzielenie odpowiedzi na pytanie, czy postępowanie restrukturyzacyjne rzeczywiście pozostaje najlepszą metodą wyjścia z zadłużenia przez przedsiębiorcę.

Odsetki w postępowaniu restrukturyzacyjnym

Odsetki stanowią jeden z podstawowych mechanizmów motywowania dłużnika do regulowania należności na rzecz wierzyciela. Założenie jest tu bardzo proste: im dłuższe opóźnienie, tym większe odsetki trzeba zapłacić. Otwarcie postępowania restrukturyzacyjnego właściwie niewiele tutaj zmienia, aczkolwiek w inny sposób się ich dochodzi, a niekiedy również kalkuluje.

REKLAMA