REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Chaptery - innowacje w zakresie firmowej współpracy zespołowej

Subskrybuj nas na Youtube
chaptery współpraca firmowa
chaptery współpraca firmowa
Materiały prasowe Toyota

REKLAMA

REKLAMA

Chaptery mogą być jednym ze sposobów na efektywną współpracę i rozwijanie kompetencji w organizacji. Jak spontanicznie utworzyć zespół z określoną specjalnością?

Chaptery - łatwiejszy przepływ informacji w grupie

Chaptery skupiają pracowników zainteresowanych konkretnymi obszarami. Mogą oni się w nich specjalizować, ale także dopiero rozpocząć poszerzanie swojej wiedzy w danym kierunku. Celem jest dzielenie się wiedzą i pogłębianie kompetencji w określonym temacie, np. w rozwijaniu narzędzi oraz technik potrzebnych do tworzenia produktów cyfrowych czy analityce i badaniach użytkowników. Chaptery gromadzą wiedzę z danego obszaru, dzięki czemu wspierają zespoły produktowe potrzebujące konkretnej pomocy w codziennej pracy dla klientów.

REKLAMA

– Umożliwienie pracownikom bliskiej współpracy międzyzespołowej i stworzenie specjalnej przestrzeni do dzielenia się wiedzą sprawia, że ludzie są bardziej zaangażowani w życie oraz rozwój firmy. Co więcej, dzięki udziałowi w tych swego rodzaju hubach innowacji, specjaliści IT poszerzają swoje kompetencje oraz zainteresowania, co realnie wpływa na ich rozwój. To również zachęca zespoły produktowe do otwartej komunikacji na temat wyzwań, które napotykają w codziennej pracy. Dzięki wsparciu chapterów zespoły są bardziej skuteczne, na bieżąco przyswajają nową wiedzę praktyczną i efektywniej radzą sobie z rozwiązywaniem problemów. Ideę chapterów można też z powodzeniem stosować w organizacjach niezwiązanych z IT – mówi Tomasz Smejkal, Senior Software Developer z Boldare

Wymiana wiedzy sprzyja jakości

REKLAMA

Dzieląc się wiedzą w ramach stworzonych w tym celu grup - chapterów - właściwie wszyscy zaangażowani mogą nie tylko rozwijać swoje umiejętności i kompetencje, ale także wpływać na wyeliminowanie potencjalnych błędów. Przykładem może być budowanie aplikacji, podczas którego pojawia się problem. Zespół projektowy może uzyskać wsparcie z chapteru skupiającego pracowników specjalizujących się w konkretnych technologiach. To pozwala zaoszczędzić sporo czasu oraz uchronić firmę i klienta przed niepożądanymi kosztami.

Do chapteru może dołączyć każdy, kto jest zainteresowany specjalizacją w określonym obszarze. Wejście nowych osób do takiej społeczności jest tym milej widziane, gdy w organizacji pojawia się prawdziwe zapotrzebowanie na zgłębienie danego tematu technologicznego. Generalnie chaptery są cennymi transferami wiedzy i mają na celu głównie rozwój developerów oraz zespołów. Dlatego jeśli danemu ekspertowi zależy na pogłębieniu wiedzy w konkretnym, nowym obszarze, zawsze może to zrealizować w ramach uczestnictwa w chapterze – wyjaśnia Tomasz Smejkal.

Chaptery dla ułatwienia innowacji  

Zaangażowanie pracowników i dzielenie się wiedzą w organizacji, np. w ramach takiego rozwiązania jak chaptery, przynosi firmie spore korzyści. Ludzie mający odpowiednie możliwości i pole do rozwoju po prostu znacznie chętniej oraz skuteczniej przyswajają informacje niezbędne do wykonywania swojej pracy, ale nie tylko. Według raportu Deloitte, aż 79 proc. ankietowanych przedstawicieli liderów biznesu potwierdziło, że tworzenie poczucia przynależności pracowników do organizacji jest bardzo ważne dla sukcesu organizacji. Dzielenie się wiedzą zwiększa interakcje społeczne, potęguje kreatywność pracowników w rozwiązywaniu problemów i tworzeniu innowacji oraz zachowuje wiedzę w organizacji. Dodatkowo, armia wysokiej klasy ekspertów w organizacji przekłada się na jakość wypracowywanych produktów i usług cyfrowych. W przyszłości natomiast może stać się istotną przewagą nad konkurencją.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Źródło zewnętrzne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Prezydent zawetował. Przedsiębiorcy będą dalej płacić wysoką składkę zdrowotną a może rząd podejmie drugą próbę zmiany

Prezydent zawetował ustawę obniżającą składki zdrowotne dla przedsiębiorców. Rząd jednak nie ustępuje i podejmie kolejną próbę, powtarzając rozwiązania przyjęte w ustawie dokładnie w takiej samej treści. Jaka więc ma być składka zdrowotna gdy uda się przeprowadzić zmiany.

Rolnicy wierzą w dobrą koniunkturę - po dłuższej przerwie znów inwestują w maszyny rolnicze

W I kwartale 2025 roku rolnictwo było branżą z największym udziałem w finansowaniu maszyn i urządzeń przez firmy leasingowe – 28%, wynika z danych Związku Polskiego Leasingu. Rolnicy wracają do inwestowania wierząc w poprawę koniunktury w branży.

Mała firma, duże ryzyko. Dlaczego system ochrony to dziś inwestycja, nie koszt [WYWIAD]

Choć wielu właścicieli małych firm wciąż traktuje ochronę jako zbędny wydatek, rosnąca liczba incydentów – zarówno fizycznych, jak i cyfrowych – pokazuje, że to podejście bywa kosztowne. Dziś zagrożeniem może być nie tylko włamanie, ale też wyciek danych czy przestój operacyjny. W rozmowie z Adamem Śliwińskim, wiceprezesem Seris Konsalnet Security, sprawdzamy, jak MŚP mogą skutecznie zadbać o swoje bezpieczeństwo – bez milionowych budżetów, za to z myśleniem przyszłościowym.

Polskie firmy chcą eksportować do USA, co z cłami

Polska gospodarka łapie drugi oddech czy walczy o utrzymanie na powierzchni? Jaka będzie przyszłość eksportu do USA? Eksperci podsumowali pierwszy kwartał 2025. Analizie poddany został nie tylko eksport polskich firm, ale i ogólny bilans handlu zagranicznego.

REKLAMA

Teraz płatności odroczone także przy zakupach dla firmy

Polskie firmy uzyskują dostęp do płatności odroczonych oraz ratalnych w standardzie zbliżonym do tego oferowanego konsumentom. To duże ułatwienie, z którego skorzystają w pierwszej kolejności małe i średnie firmy.

Termin składania wniosków o dopłaty bezpośrednie 2025

Jaki jest termin składania wniosków do ARIMR o dopłaty bezpośrednie w 2025 roku? Czy można złożyć dokumenty po terminie? Co z załącznikami?

Co każdy prezes (CEO) powinien dziś wiedzieć o technologii?

Każda szkoła zarządzania mówi: deleguj odpowiedzialność. Niezależnie czy mówimy o MŚP czy dużej organizacji, zarządzanie technologią powinno więc być oddane w ręce tych, którzy się na niej znają. Z drugiej strony – jeśli mamy wyprzedzić konkurencję, trzeba inwestować i lewarować biznes przez technologię. Żeby robić to efektywnie, kadra zarządzająca musi rozumieć przynajmniej część świata IT. Problem w tym, że świat technologii jest tak przeładowany informacjami, że często nawet eksperci od IT się w nim gubią. Co warto rozumieć? Jak głęboko wchodzić w poszczególne zagadnienia? Jak rozmawiać z zespołem, który zasypuje wieloma szczegółami? Oto krótki, praktyczny przewodnik.

Działania marketingowe jako kompatybilny element Public Relations

Współczesna komunikacja biznesowa coraz częściej wymaga synergicznego podejścia do działań promocyjnych i wizerunkowych. Marketing i Public Relations (PR), choć wywodzą się z różnych tradycji i pełnią odmienne funkcje, dziś coraz częściej przenikają się i wspólnie pracują na sukces marki. W dobie mediów społecznościowych, globalizacji i błyskawicznego obiegu informacji działania marketingowe stają się kompatybilnym, a nierzadko wręcz niezbędnym elementem strategii PR.

REKLAMA

Branża wydawnicza. Czy na wydawaniu i sprzedaży książek da się wciąż zarobić

Tylko czterech na dziesięciu Polaków przeczytało w ubiegłym roku przynajmniej jedną książkę. Choć wynik ten jest nieco niższy niż rok wcześniej, wciąż należy do najlepszych w ostatniej dekadzie. Co to oznacza dla branży wydawniczej, czy na wydawaniu i sprzedaży książek daje się wciąż zarobić?

Pijemy mniej piwa, przez co browary nie płacą na czas swoim dostawcom

Na kondycję branży piwowarskiej, poza spadającym w wyniku zmian kulturowych popytem, najmocniej wpływają dziś rosnące koszty operacyjne oraz zmiany w podatku akcyzowym. Polacy piją mniej piwa, browary mają coraz większe kłopoty.

REKLAMA