REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Chaptery - innowacje w zakresie firmowej współpracy zespołowej

chaptery współpraca firmowa
chaptery współpraca firmowa
Materiały prasowe Toyota

REKLAMA

REKLAMA

Chaptery mogą być jednym ze sposobów na efektywną współpracę i rozwijanie kompetencji w organizacji. Jak spontanicznie utworzyć zespół z określoną specjalnością?

Chaptery - łatwiejszy przepływ informacji w grupie

REKLAMA

Chaptery skupiają pracowników zainteresowanych konkretnymi obszarami. Mogą oni się w nich specjalizować, ale także dopiero rozpocząć poszerzanie swojej wiedzy w danym kierunku. Celem jest dzielenie się wiedzą i pogłębianie kompetencji w określonym temacie, np. w rozwijaniu narzędzi oraz technik potrzebnych do tworzenia produktów cyfrowych czy analityce i badaniach użytkowników. Chaptery gromadzą wiedzę z danego obszaru, dzięki czemu wspierają zespoły produktowe potrzebujące konkretnej pomocy w codziennej pracy dla klientów.

REKLAMA

– Umożliwienie pracownikom bliskiej współpracy międzyzespołowej i stworzenie specjalnej przestrzeni do dzielenia się wiedzą sprawia, że ludzie są bardziej zaangażowani w życie oraz rozwój firmy. Co więcej, dzięki udziałowi w tych swego rodzaju hubach innowacji, specjaliści IT poszerzają swoje kompetencje oraz zainteresowania, co realnie wpływa na ich rozwój. To również zachęca zespoły produktowe do otwartej komunikacji na temat wyzwań, które napotykają w codziennej pracy. Dzięki wsparciu chapterów zespoły są bardziej skuteczne, na bieżąco przyswajają nową wiedzę praktyczną i efektywniej radzą sobie z rozwiązywaniem problemów. Ideę chapterów można też z powodzeniem stosować w organizacjach niezwiązanych z IT – mówi Tomasz Smejkal, Senior Software Developer z Boldare

Wymiana wiedzy sprzyja jakości

REKLAMA

Dzieląc się wiedzą w ramach stworzonych w tym celu grup - chapterów - właściwie wszyscy zaangażowani mogą nie tylko rozwijać swoje umiejętności i kompetencje, ale także wpływać na wyeliminowanie potencjalnych błędów. Przykładem może być budowanie aplikacji, podczas którego pojawia się problem. Zespół projektowy może uzyskać wsparcie z chapteru skupiającego pracowników specjalizujących się w konkretnych technologiach. To pozwala zaoszczędzić sporo czasu oraz uchronić firmę i klienta przed niepożądanymi kosztami.

Do chapteru może dołączyć każdy, kto jest zainteresowany specjalizacją w określonym obszarze. Wejście nowych osób do takiej społeczności jest tym milej widziane, gdy w organizacji pojawia się prawdziwe zapotrzebowanie na zgłębienie danego tematu technologicznego. Generalnie chaptery są cennymi transferami wiedzy i mają na celu głównie rozwój developerów oraz zespołów. Dlatego jeśli danemu ekspertowi zależy na pogłębieniu wiedzy w konkretnym, nowym obszarze, zawsze może to zrealizować w ramach uczestnictwa w chapterze – wyjaśnia Tomasz Smejkal.

Chaptery dla ułatwienia innowacji  

Zaangażowanie pracowników i dzielenie się wiedzą w organizacji, np. w ramach takiego rozwiązania jak chaptery, przynosi firmie spore korzyści. Ludzie mający odpowiednie możliwości i pole do rozwoju po prostu znacznie chętniej oraz skuteczniej przyswajają informacje niezbędne do wykonywania swojej pracy, ale nie tylko. Według raportu Deloitte, aż 79 proc. ankietowanych przedstawicieli liderów biznesu potwierdziło, że tworzenie poczucia przynależności pracowników do organizacji jest bardzo ważne dla sukcesu organizacji. Dzielenie się wiedzą zwiększa interakcje społeczne, potęguje kreatywność pracowników w rozwiązywaniu problemów i tworzeniu innowacji oraz zachowuje wiedzę w organizacji. Dodatkowo, armia wysokiej klasy ekspertów w organizacji przekłada się na jakość wypracowywanych produktów i usług cyfrowych. W przyszłości natomiast może stać się istotną przewagą nad konkurencją.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Źródło zewnętrzne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA