REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Zarządzanie, Zatrudnienie

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Polecamy książkę „Everest lidera” Anny Sarnackiej-Smith

W książce „Everest lidera. O wartościach, silnym zespole i skutecznym przywództwie” Anna Sarnacka-Smith dzieli się z nami lekcjami, które wyniosła z własnych szefowskich błędów, oraz praktykami, narzędziami, rozwiązaniami, które pomagają w drodze na upragniony szczyt, taki, z którego widać jeszcze więcej możliwości. W tej liderskiej podróży każdy ma bowiem swój „Everest”, górę, która budzi szacunek i podziw, która jest wyżej niż ta, na której właśnie jesteśmy, której zdobycie nie jest proste, ale jest możliwe, jeśli się do tej wyprawy dobrze przygotujemy. Patronat medialny nad książką objął portal Infor.pl.

Czy zwolnienie ze składek na FP i FGŚP za "młodego bezrobotnego" można kontynuować po umowie o pracę na okres próbny

Od 1 marca 2017 r. w naszej firmie zatrudniamy na umowę o pracę na 3-miesięczny okres próbny osobę, która nie ukończyła 30 lat i bezpośrednio przed zatrudnieniem była zarejestrowana jako bezrobotna. Zamierzamy przedłużyć zatrudnienie tego pracownika i zaproponować mu zawarcie kolejnej umowy, na czas określony (1 rok). Czy w czasie trwania kolejnej umowy nadal możemy korzystać ze zwolnienia ze składek na Fundusz Pracy i FGŚP za tego pracownika?

START-UP - Co zrobić, kiedy współzałożyciel odchodzi z firmy?

Startupom zawsze trudno jest pogodzić się z utratą pracowników, dlatego tym bardziej pożegnanie jednego z założycieli jest jednym z najtrudniejszych testów dla zespołu. Jak było w przypadku ukraińskiego startupu Preply.com i czego możemy się nauczyć na błędach innych?

Elastyczne formy zatrudnienia – korzyści i zagrożenia

Elastyczne formy zatrudnienia stanowią rozwiązanie dla przedsiębiorstw i innych jednostek organizacyjnych, które chcą obniżyć koszty zatrudnienia. Najbardziej korzystną dla przedsiębiorców formą elastycznej pracy jest zawarcie umowy cywilnoprawnej, np. umowy o dzieło, lub przyjęcie pracownika na staż z urzędu pracy.

REKLAMA

Rozdział własności od zarządzania – szansa i ryzyko dla przedsiębiorstw sektora MSP

Kwestia nadzoru w sektorze małych i średnich przedsiębiorstw jest zagadnieniem pojawiającym się w literaturze przedmiotu w Polsce dopiero od niedawna, ponieważ w dotychczasowej praktyce, po przemianach lat 90-tych to głównie właściciele sprawują nadzór kierowniczy nad zarządzanymi przez siebie przedsiębiorstwami tego sektora.

Korzystanie z urlopu rodzicielskiego przez pracownicę zatrudnioną na podstawie dwóch umów

Czy zatrudnienie pracownicy w ramach dwóch umów o pracę zobowiązuje ją do korzystania ze świadczeń rodzicielskich równolegle z każdego angażu? Czy pracownica może zrezygnować z urlopu rodzicielskiego w ramach jednej z umów?

Ocena gotowości firmy do zmian

Standardowo wprowadzanie zmian zaczyna się od stwierdzenia, że jest źle i w dodatku bardzo późno, więc najwyższy czas coś z tym zrobić. W organizacjach zorientowanych na strategię i efektywność działań zaczyna się etap strategicznego planowania zmian. Często wiążą się one ze zmianą technologii, systemu zarządzania, systemu motywacyjnego lub całego modelu biznesowego czy kultury organizacyjnej.

Akademia Młodego Managera – sztuka bycia managerem

W dniach 22 i 23 sierpnia 2016 w Warszawie odbędzie się szkolenie "Akademia Młodego Managera – sztuka bycia managerem". Infor.pl jest patronem medialnym tego wydarzenia.

REKLAMA

Rola menedżera HR w zarządzaniu relacjami ze związkami zawodowymi

Sprawne i efektywne zarządzanie relacjami ze związkami zawodowymi wymaga przejrzystego uregulowania zasad współpracy i odpowiedzialności. Ważne jest także zrozumienie wzajemnych potrzeb i oczekiwań pracodawcy, pracowników i związku zawodowego, a także proaktywnej postawy oraz konsekwencji w działaniu ze strony pracodawcy. Jest to rola menedżera HR.

Szkolenie „Efektywne zarządzanie projektami konstrukcyjno-budowlanymi wspierane systemem informatycznym” – 29 czerwca

Zapraszamy do udziału w bezpłatnym szkoleniu on-line „Efektywne zarządzanie projektami konstrukcyjno-budowlanymi wspierane systemem informatycznym”, które odbędzie się 29 czerwca 2016 roku o godz. 10.00. Patronat medialny nad szkoleniem objął portal Infor.pl.

Dlaczego warto wdrożyć system zarządzania pracownikami?

Wdrożenie rozwiązań klasy talent management to nierzadko duże wyzwanie nie tylko dla samego działu HR, lecz także dla całej organizacji. Wiele procesów w obszarach tzw. miękkiego HR-u, które od momentu wystartowania systemu informatycznego będą w nim wspierane, przechodzą często proces weryfikacji oraz standaryzacji. Argumentów (również zaadresowanych do zarządu) za tym, aby podjąć się takiego wyzwania, jest wiele. Jak brzmią?

Efektywne zarządzanie procesem premiowania w firmie wykorzystującej różne systemy premiowania do motywacji pracowników

Zapraszamy do udziału w webinarium "Efektywne zarządzanie procesem premiowania w firmie wykorzystującej różne systemy premiowania do motywacji pracowników", które rozpocznie się w dniu 18 grudnia 2015 r. o godzinie 10:00. Patronat medialny nad webinarium objął portal Infor.pl

Zatrudnienie bezrobotnego do 30 roku życia – refundacja wynagrodzenia i składek ZUS

W latach 2016–2017 pracodawca, który zobowiąże się do zatrudnienia bezrobotnego do 30. roku życia, będzie mógł zawrzeć ze starostą umowę, na mocy której otrzyma przez 12 miesięcy refundację części kosztów wynagrodzenia i składek.

Czy kontrakt menedżerski stanowi odrębny tytuł do ubezpieczenia?

Kontrakt menedżerski zawarty przez spółkę kapitałową z członkiem zarządu, który prowadzi działalność gospodarczą w zakresie świadczenia usług zarządzania stanowi odrębny tytuł do ubezpieczenia (wyrok Sądu Najwyższego z 12 sierpnia 2015 r., sygn. akt I UK 246/14).

Raport specjalny „UJARZMIJ OPEN SPACE 2015”

Właśnie powstał raport specjalny „UJARZMIJ OPEN SPACE 2015”. Każdy może pobrać go bezpłatnie i dzięki niemu stworzyć wysoko produktywny zespół pracowników na open space lub samemu nauczyć się pracować w tego typu przestrzeniach tak, aby nie tracić czasu. Patronat medialny nad raportem objął portal Infor.pl

W 2016 r. zwiększenie zatrudnienia przez firmy

W 2016 r. aż 31 % firm planuje zwiększyć zatrudnienie, a jedynie co dziesiąta redukcję etatów, tak wynika z opublikowanego badania pt. "Plany Pracodawców" przeprowadzonego przez Instytut Badawczy Randstad i TNS Polska.

Na drodze do implementacji Lean Management. Test siedmiu barier (T7B)

Niewiele jest pozytywnych przykładów udanego wdrożenia Lean Management wśród firm nie należących do grupy Toyoty, czy jej kooperantów. Często, jako przyczynę takiego stanu rzeczy, podaje się potrzebę zaangażowania się w proces implementacji najwyższego kierownictwa firmy, co spotyka się z oporem tego kierownictwa, a ten z kolei wynika z niezrozumienia intencji samej metody zarządzania.

W zdrowym ciele...efektywny pracownik

Na całym świecie zarówno duże korporacje, jak i mniejsze startupy inwestują w zdrowie swoich pracowników organizując im rozmawite formy aktywności ruchowej. Od zajęć medytacji, jogi w biurze po mecze piłki nożnej a nawet wyjazdy na obozy przetrwania, czy popularny także w Polsce paintball. Playstation, stoły do gry w piłkarzyki czy popularny draft pomału ustępują miejsca grupowym zajęciom sportowym, gwarantującym także psychiczny relaks.

Przedsiębiorstwa i przedsiębiorczość w Polsce

Najwyższe wskaźniki rynkowe i wzrostu w sektorze przedsiębiorstw szacuje się w województwie mazowieckim. Wyniki tego regionu od wielu lat utrzymują się na wysokim poziomie, tj. na pierwszym miejscu w skali kraju. Najważniejsze czynniki rozwoju dotyczą wysokiej dynamiki zmian liczby przedsiębiorstw, wielkości przedsiębiorstw oraz zakresu działania. Wskaźnik dla tego regionu jest około dwukrotnie wyższy od średniej krajowej.

Zwiększone wydatki w maju

Maj to jeden z tych miesięcy, w którym domowy budżet może ucierpieć bardziej niż zwykle. Powodem jest miedzy innymi majówka oraz inne wydarzenia, takie jak komunie, Dzień Matki oraz Dzień Dziecka. Ile wydamy w maju?

Jak wdrożyć system do zarządzania kapitałem ludzkim (HCM)

W dzisiejszym bardzo zmiennym otoczeniu rynkowym niezbędną częścią zmiany myślenia o zarządzaniu personelem w przedsiębiorstwach, czy organizacjach powinna być inwestycja w technologie informatyczne typu HCM (ang. Human Capital Management). Kończą się już czasy, gdy w organizacjach wykorzystywano technologie informatyczne do wspomagania zarządzania zasobami ludzkimi, przede wszystkim by ograniczyć ryzyko kar z urzędu skarbowego, czy ZUS z tytułu nieprawidłowego naliczenia podatku lub świadczeń chorobowych.

Sztuka nieprokrastynowania, czyli jak wygrać z lenistwem w biurze

Średniej wielkości biuro rachunkowe, godzina 10 rano. Szereg biurek, za nimi wykwalifikowana kadra, wszyscy już po porannej kawie i wymianie informacji. Powinni więc być sfokusowani na konkretnych zadaniach. Gdy jednak bliżej się przyjrzeć, na ekranie niektórych monitorów trwa sprawdzanie poczty, słychać odgłosy pogaduszek, a parę osób uparcie kreśli coś w swoich kalendarzach. Wygląda znajomo?

Lean Management, metoda zarządzania, która zdumiewa cz. II.

Będzie to próba zaprezentowania metody zarządzania, a może jak wolą inni, koncepcji zarządzania, której genezę odnajdziemy w firmie giganta motoryzacyjnego, w Toyocie Motor Corporation, gdzie określana jest mianem Systemu Produkcyjnego Toyoty (TPS). Razem z opracowaną przez koncern Motorola, metodą zarządzania jakością, znaną jako Six Sigma, metoda ta plasuje się w czołówce metod wyznaczających współczesne kierunki kierowania przedsiębiorstwem.

Jak skutecznie zarządzać czasem pracy?

Istnieją odpowiednie techniki, które mogą nam pomóc w lepszej organizacji czasu pracy. Jednak nawet najdoskonalsze metody na niewiele się zdadzą, jeśli będziemy działali w zgodzie ze starymi, nieefektywnymi przekonaniami i przyzwyczajeniami.

Lean Management - metoda zarządzania, która zdumiewa cz. I

Będzie to próba zaprezentowania metody zarządzania, a może jak wolą inni, koncepcji zarządzania, której genezę odnajdziemy w firmie giganta motoryzacyjnego, w Toyocie Motor Corporation, gdzie określana jest mianem Systemu Produkcyjnego Toyoty (TPS). Razem z opracowaną przez koncern Motorola, metodą zarządzania jakością, znaną jako Six Sigma, metoda ta plasuje się w czołówce metod wyznaczających współczesne kierunki kierowania przedsiębiorstwem.

Czy zagraniczne zatrudnienie jest atutem w poszukiwaniu pracy?

To, czy zatrudnienie u zagranicznego pracodawcy będzie atutem na polskim rynku pracy zależy w głównej mierze od nas samych. Warto jednak zadbać o to, aby umiejętnie przedstawić swoje zalety, które doceni rodzimy pracodawca.

Nowe zasady zatrudniania niepełnosprawnych

Od stycznia rozszerzony został krąg osób niepełnosprawnych, za które pracodawca może otrzymać zwrot kosztów poniesionych w związku z ich zatrudnieniem. Złagodzone zostają też warunki uzyskania dofinansowania do wynagrodzeń niepełnosprawnych. Zdaniem prezesa POPON-u zmiany są jednak niewystarczające i niedostosowane do obecnej sytuacji na rynku. Dobrym rozwiązaniem może być zwiększenie zatrudnienia osób niepełnosprawnych w sferze budżetowej.

Przedsiębiorcy z sektora MŚP są efektywniejsi

Czy lepsze jest wrogiem dobrego? Okazuje się, że przyzwyczajenia i nawyki w zarządzaniu potrafią ograniczać rozwój firmy. – Nie chodzi o to, żeby być zajętym, lecz żeby wytwarzać wartość – podkreśla Aneta Lech, ekspert Staufen Polska.

Dokumenty w firmie – pułapka dla wydajności?

Stare porzekadło mówi: „czas to pieniądz”, jednak w praktyce firmy o tym zapominają. Nawet w dobie XXI wieku, erze informacji i automatyzacji procesów czas w wielu przedsiębiorstwach jest zwyczajnie marnowany – z przyczyn często prozaicznych. Liczby mówią same za siebie: zarządzanie dokumentami w archaiczny sposób to „luksus” który kosztuje krocie. Stać na niego Twoją firmę? Zobacz jak zarządzać obiegiem dokumentów by szybko zobaczyć pozytywne efekty. Prezentujemy porady specjalistów.

Utrzymuje się wysoki poziom zatrudnienia w firmach

Z danych przedstawionych przez GUS wynika, że zatrudnienie w sektorze przedsiębiorstw wciąż rośnie, a w listopadzie wzrosło o 0,1 proc. w stosunku do poprzedniego miesiąca.

Komunikacja w przedsiębiorstwie – wąskie gardła

Osoby prowadzące działalność gospodarczą skupiają się zwykle, co całkiem zrozumiałe, na twardych danych, liczbach i wskaźnikach. Jednak źródła sukcesów firm, a także przyczyny ich porażek tkwią na głębszym, aczkolwiek niedocenianym poziomie. Chodzi o proces komunikowania. Nieprawidłowy obieg informacji w organizacji jest jak ciężka choroba tocząca ją od środka – tym groźniejsza, że często niezdiagnozowana. Wypracowanie efektywnego modelu komunikacji wymaga przede wszystkim identyfikacji i eliminacji tzw. wąskich gardeł. Jak wygląda to w praktyce?

Wysoki poziom zatrudnienia w firmach

W listopadzie odnotowano wysoki poziom zatrudnienia. Firmy przekazały 68 tys. ofert pracy i aktywizacji zawodowej do urzędów pracy. Stopa bezrobocia wciąż spada.

5 Sposobów na zbudowanie marki osobistej na obecnym stanowisku pracy

Budowanie marki osobistej nie jest łatwe. Musisz w jakiś sposób przekonać ludzi, że to, co masz do powiedzenia jest wartościowe. Jeśli pragniesz mieć nieco wolnego czasu, budowanie pozytywnego wizerunku będzie trzeba ograniczyć do tradycyjnych godzin pracy.

Zatrudnianie pracowników zza wschodniej granicy

Rolnictwo, budownictwo czy przemysł – to gałęzie gospodarki, które już od lat stawiają na pracowników zza wschodniej granicy. Dziś w ich ślady idą kolejni przedsiębiorcy, nie są oni jednak pozbawieni obaw. Często zastanawiają się, czy siła robocza z Ukrainy, Mołdawii lub Gruzji to skarb czy jednak problem? Dlatego dziś radzimy, gdzie jej szukać i o jakie formalności zadbać, aby decyzja o zatrudnieniu wschodnich sąsiadów okazała się korzystna dla naszej firmy.

Zatrudnienie w sektorze przedsiębiorstw wciąż rośnie

Zatrudnienie w sektorze przedsiębiorstw wyniosło w październiku 5544,6 tys. osób i wzrosło o 7,6 tys., czyli o 0,1 proc. w stosunku do poprzedniego miesiąca - podał GUS.

Prowadzenie firmy w formie holdingu

Obecnie rynek pozwala na podejmowanie działalności w różnych formach, które są mniej lub bardziej korzystne. W Polsce wciąż stosunkowo nowe pozostaje pojęcie holdingu, które przez to budzi wiele wątpliwości i wzbudza nieufność wśród nowych przedsiębiorców. Wręcz przeciwnie, holding jest szansą na rozwój średnich firm. Co decyduje o jego przewadze?

Naruszenie przepisów o czasie pracy przez kadrę zarządzającą

Coraz częściej pracodawcy decydują się na zatrudnienie kadry zarządzającej, która będzie odpowiedzialna za przestrzeganie przepisów o czasie pracy. W przypadku popełnienia przestępstwa bądź wykroczenia przeciwko prawom pracownika, możliwe będzie pociągnięcie do odpowiedzialności przełożonego a nie samego pracodawcę.

Spółka partnerska jako pracodawca

Spółka partnerska jest spółką osobową zakładaną przez osoby fizyczne wykonujące wolny zawód. Każdy z partnerów może reprezentować spółkę samodzielnie. Oznacza to, że może również zatrudniać pracowników, których pracodawcą będzie sama spółka. Kto jednak będzie ponosił odpowiedzialność za działania pracowników?

Zarządzanie majątkiem w przedsiębiorstwach

Prowadzenie działalności gospodarczej wiążę się nie tylko z wieloma uprawnieniami, ale także pewnymi obowiązkami. Każdy, kto zdecyduje się założyć własną firmę, musi być świadomy, że co miesiąc czeka go duża ilość zadań związanych z zarządzaniem majątkiem. Jest wiele przykładów formalności, z którymi musi zmierzyć się przedsiębiorca.

Toyota Way - dlaczego tu tak trudno o sukces?

System wypracowany przez koncern Toyoty, określany jako Toyota Way, jest szczególną kulturą zarządzania. Dlaczego "szczególną"? Przecież nie jest ani ukrywana w tajemnicy, ani nie jest skomplikowana, co do zasady. Jest możliwa do wykorzystywania w przedsiębiorstwach dużych i małych; produkcyjnych i usługowych. Można ją z powodzeniem stosować poza biznesem np. w strukturach militarnych; w służbie zdrowia; urzędach municypalnych i w innych, dowolnych organizacjach.

Nieprzekazanie pracodawcy aktualnych danych osobowych pracownika

Przepisy kodeksu pracy przyznają pracodawcy uprawnienie do żądania od pracownika jego danych osobowych. Pracownik powinien za to aktualizować dane podczas okresu zatrudnienia. Brak aktualnych danych może pozbawić pracownika dodatkowych uprawnień pracowniczych. Jakie są jeszcze konsekwencje nieprzekazania danych?

Nielegalne zatrudnienie - potrzebne zmiany w prawie

W ostatnich siedmiu latach inspekcja pracy prześwietliła 146 tys. podmiotów pod kątem legalności zatrudnienia; naruszenia przepisów stwierdzono w co drugim; by skutecznie walczyć z nielegalnym zatrudnianiem, trzeba zmienić prawo - wskazuje PIP w opracowaniu dla Rady Ochrony Pracy.

Wysoki wskaźnik PMI sektora przemysłowego

W październiku wskaźnik PMI sektora przemysłowego wzrósł do 51,2 pkt w stosunku do 49,5 pkt miesiąc wcześniej. Wzrost wskaźnika oznacza również wzrost zatrudnienia. Sytuacja w polskim przemyśle znowu zaczyna się poprawiać.

Zwolnienie z obowiązku świadczenia pracy w okresie wypowiedzenia

W okresie wypowiedzenia pracownik może w dalszym ciągu świadczyć dotychczasową pracę bądź zostać zwolnionym z tego obowiązku przez pracodawcę. Zwolnienie z obowiązku świadczenia pracy nie jest wprost uregulowane przepisami prawa. Często zatem pojawiają się wątpliwości co do prawidłowości zastosowania takiego zwolnienia.

Firmy chętniej zatrudniają osoby niepełnosprawne

Coraz więcej firm decyduje się na zatrudnienie osób niepełnosprawnych. Tacy pracownicy są bardziej atrakcyjni dla pracodawców ze względu na większe zainteresowanie wykonywaną pracą. Zatrudnienie niepełnosprawnych opłaca się również bez dofinansowania.

Indeksy dynamiki zjawisk w modelach następstw szeregowych

Najbardziej syntetycznym miernikiem oceny pracy przedsiębiorstwa jest jego zysk. Jednak myli się ten, kto sądzi, że taki miernik wystarczy do oceny pracy firmy, w tym oceny pracy zarządu firmy. Zysk może być mały lub duży (co to oznacza mały/duży?), może być osiągnięty kosztem ograniczenia nakładów na innowacje; albo znaczna część wypracowanego zysku może pochodzić z działalności innej niż podstawowa itd. Tak więc zysk jest ważny, ale nie mniej ważne jest obserwowanie efektywności gospodarowania majątkiem firmy.

Popełnianie błędów a efektywność osobista

W poszukiwaniu rozwiązań podnoszących naszą życiową efektywność nie ma niestety dróg na skróty. Zgodnie z łacińską sentencją „Errare humanum est” (błądzić jest rzeczą ludzką), zanim dotrzemy do określonego celu, musimy liczyć się z drobnymi porażkami. Są one nieodłącznym elementem ewentualnego sukcesu – pod warunkiem jednak, że będziemy potrafili wyciągnąć z nich właściwe wnioski.

Niewielki wzrost zatrudnienia w firmach

W lipcu przeciętne wynagrodzenie było o 3,5 proc. wyższe niż rok wcześniej. GUS odnotował również niewielki wzrost zatrudnienia w firmach w ciągu roku – o 0,8 proc.

Większe poparcie dla staży i praktyk wśród pracodawców

Polskie Stowarzyszenie Zarządzania Kadrami realizuje nowy Program Polskich Ram Jakości Staży i Praktyk, który ma na celu zachęcenie pracodawców do organizowania praktyk i staży wyższej jakości, które pomogą w edukacji od strony praktycznej.

Porządek, który poprawia życiową efektywność

Wakacje to dla większości z nas czas rozluźnienia. Słoneczne dni, wysokie temperatury czy zbliżający się wielkimi krokami początek urlopu sprawiają, że trudno nam się skupić na pracy. Zamiast jednak siedzieć bezczynnie i odliczać godziny do końca dnia warto wykorzystać ten moment do poprawy swojej codziennej efektywności. Pierwszym krokiem w tym wypadku będą porządki: na biurku, w kalendarzu i w… głowie.

REKLAMA