REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

W 2016 r. zwiększenie zatrudnienia przez firmy

W 2016 r. zwiększenie zatrudnienia przez firmy./ Fot. Fotolia
W 2016 r. zwiększenie zatrudnienia przez firmy./ Fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

W 2016 r. aż 31 % firm planuje zwiększyć zatrudnienie, a jedynie co dziesiąta redukcję etatów, tak wynika z opublikowanego badania pt. "Plany Pracodawców" przeprowadzonego przez Instytut Badawczy Randstad i TNS Polska.

"32 proc. badanych przedsiębiorców (24 proc. w I kw. br. - PAP) stwierdziło, że w ciągu najbliższego półrocza będziemy mieli do czynienia ze wzrostem gospodarczym (...), czyli sytuacja gospodarcza będzie się poprawiała" - wskazała podczas konferencji prasowej Katarzyna Gurszyńska z Randstad.

REKLAMA

Dodała, że przedsiębiorcy lepiej oceniają też kondycję ich firm. "We wszystkich regionach zdecydowana większość badanych ocenia swoją sytuację finansową, jako dobrą lub bardzo dobrą (65 proc. wskazań)" - mówiła.

Zobacz: Samochód służbowy wykorzystywany w celach prywatnych

Zaznaczyła, że jedynie 5 proc. badanych oceniło sytuację firmy jako złą. Z tej grupy co dziesiąta taka deklaracja pochodziła od pracodawców ze Wschodu kraju.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Z badania wynika, że coraz lepsze oceny prezentowane przez przedsiębiorców powodują, że rośnie ich apetyt na nowych pracowników. "Aż 31 proc. badanych firm przewiduje zwiększenie liczby etatów w najbliższych sześciu miesiącach" - mówiła Gurszyńska.

Dodała, że choć to wzrost w ujęciu kwartalnym tylko o 1 pkt proc., to odsetek ten jest obecnie najwyższy od 2009 r.

Zobacz: Kara umowna za odstąpienie od umowy – dopuszczalna?

Z badania wynika, że największe zapotrzebowanie na nowych pracowników będziemy mogli zaobserwować wśród firm z sektora handlu i napraw (34 proc. wskazań), produkcji (33 proc.) oraz budowlanki (31 proc.).

Jeśli natomiast chodzi o zróżnicowanie regionalne, to największy odsetek firm deklarujących zwiększenie zatrudnienia pochodziło z województw: lubuskiego, wielkopolskiego oraz kujawsko-pomorskiego.

Najmniej skłonne do zatrudniania - jak wynika z badania - mają być firmy z województw: warmińsko-mazurskiego, podlaskiego, lubelskiego oraz podkarpackiego, a także pomorskiego i zachodniopomorskiego.

Zobacz też: Opodatkowanie nieujawnionych dochodów od 1 stycznia 2016 r.

REKLAMA

Z zaprezentowanych danych wynika ponadto, że w ciągu ostatniego półrocza aż 39 proc. firm podniosło pensje swoim pracownikom. Były to głównie firmy z branży przemysłowej. W kolejnych miesiącach może być już nieco gorzej, gdyż podwyżki planuje 18 proc. badanych. Z kolei 76 proc. przedsiębiorców chce pozostawić je na dotychczasowym poziomie, a jedynie 2 proc. rozważa cięcie wynagrodzeń.

Opublikowana w poniedziałek 26. edycja badanie "Plany Pracodawców" została zrealizowana przez TNS Polska między 8 kwietnia a 7 maja br. na grupie 1000 firm. Autorzy badania zaznaczyli, że z próby wykluczono firmy zatrudniające poniżej 10 osób, a także te zajmujące się doradztwem personalnym oraz firmy, dla których agencje pracy tymczasowej nie świadczą usług.

Polecamy: Podatek od spadków i darowizn 2015 - PDF

Obecny na konferencji minister pracy Władysław Kosiniak-Kamysz oceniając wyniki badania stwierdził, że napawają one optymizmem. Apelował jednocześnie do przedsiębiorców, by "odważniej podchodzili do podnoszenia płac".

"Sama praca już nie jest wartością samą w sobie. Wartością jest jakość tej pracy, jakość zatrudnienia, a ona w pierwszej kolejności musi oddziaływać na finanse polskich rodzin" - podkreślił Kosiniak-Kamysz.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: PAP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA