REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Zarządzanie majątkiem w przedsiębiorstwach

Zarządzanie majątkiem w przedsiębiorstwach / Fot. Fotolia
Zarządzanie majątkiem w przedsiębiorstwach / Fot. Fotolia
Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Prowadzenie działalności gospodarczej wiążę się nie tylko z wieloma uprawnieniami, ale także pewnymi obowiązkami. Każdy, kto zdecyduje się założyć własną firmę, musi być świadomy, że co miesiąc czeka go duża ilość zadań związanych z zarządzaniem majątkiem. Jest wiele przykładów formalności, z którymi musi zmierzyć się przedsiębiorca.

Obecnie mamy jednak do czynienia z szybkim rozwojem Internetu, czy różnego rodzaju programów komputerowych, które usprawniają codzienne działania, w tym także te w firmach. Nie trzeba przejmować się już wieloma rzeczami z osobna, gdyż jedna aplikacja pomaga zarządzać całą firmą. Przykładem takiej codziennej pomocy jest AssetMan.

REKLAMA

Porozmawiaj o tym na naszym FORUM!

REKLAMA

To e-usługa, która pod wieloma względami może usprawnić działania przedsiębiorstwa. Użytkownik, który zdecyduje się na korzystanie z AssetMan'a, dostaje w pełni zintegrowany system, który wspierać będzie, właściwie każdego dnia, jego codzienną działalność biznesową. Tego typu e-usługa jest rozwiązaniem dla wszystkich, którzy chcą mieć pełną kontrolę nad majątkiem, w tym: maszynami, pojazdami, a także infrastrukturą IT oraz nieruchomościami. Główni odbiorcy, a zatem małe i średnie przedsiębiorstwa mogą otrzymać nie tylko elastyczność i uniwersalność, ale także świetną cenę, która już nie odstrasza.

Program swoim działaniem obejmuje dziewięć modułów funkcyjnych. Użytkownik dostaje możliwość pełnego zarządzania własnym majątkiem oraz wszelkie informacje o jego elementach. Dzięki bogatej ofercie (prezentowane są aż trzy rodzaje pakietów: Bronze, Silver, Gold) przedsiębiorca może mieć wpływ na wyniki i pracę zespołów odpowiedzialnych za prawidłowe utrzymanie aktyw, stale otrzymywać najświeższe statystyki i raporty oraz dostosować interfejs do własnych biznesowych potrzeb.

Zobacz również: Jak założyć działalność gospodarczą?

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA

Pierwszym z proponowanych elementów jest moduł zarządzania majątkiem, który kompletuje  informacje związane z obiektami stanowiącymi majątek firmy. Składa się z dwóch części: definicyjnej i operacyjnej. Pierwsza z nich pomaga przy określaniu sposobów w jaki mają być zbierane dane związane z majątkiem, druga służy do wprowadzania informacji o konkretnych elementach majątku. Przedsiębiorca posiadający w swojej firmie zespół odpowiedzialny za prawidłowe utrzymanie majątku, będzie mógł skorzystać z modułu zarządzania zleceniami pracy. Użytkownicy sami zdefiniują rodzaje wykonywanych prac przez zespół i dodatkowo określą przydatne parametry (czas, potrzebne materiały, instrukcje). Kolejnym proponowanym elementem AssetMan'a jest moduł predykcji awarii, którego zadaniem jest obsługa zgłoszeń rejestrowanych przez klientów i dotyczących zarejestrowanych w systemie zasobów. Po uruchomieniu takiego modułu, użytkownik otrzymuje dostęp do listy swoich zgłoszeń, sprawdzi stan ich realizacji oraz zarejestruje nowe zadanie. Ilość niezbędnych danych oraz sam proces zostanie zoptymalizowany tak, aby uprościć zgłaszanie incydentów. Do wprowadzania budżetu związanego z zarządzaniem majątkiem służy moduł finanse. Użytkownicy samodzielnie określą jego części składowe i zewidencjują parametry, wiążące się z utrzymaniem majątku: prąd, woda, przejechane kilometry.

Specjalny algorytm i model danych jest ważną częścią kolejnego oferowanego modułu – statystyczno-raportowego. Odpowiada on za udostępnianie statystycznie przetworzonych danych, pochodzących z informacji logowanych w pozostałych modułach AssetMan'a. Specjalny moduł został również utworzony do budowania procesów biznesowych (model konfiguracji procesów biznesowych) oraz zmiany ustawień interfejsu użytkownika zgodnie z wymaganiami biznesowymi (moduł analizy danych). Konfiguracja daje wariant projektowania ekranów, rozmieszczania pól i kontrolek według własnych upodobań. Ostatnie dwa moduły znajdujące się w ofercie AssetMan'a służą do administracji i zarządzania użytkownikami oraz dostarczania klientom interfejsu programistycznego, za pomocą którego zintegrują się z e-usługą (moduł Api do integracji). Warto dodać, że AssetMan proponuje również swoim użytkownikom wersję mobilną.

Przykład AssetMan'a idealnie pokazuje, że dla zarządzania aktywami w przedsiębiorstwie również nadchodzą nowe czasy. Dzięki takim programom przedsiębiorcy w bardzo łatwy sposób mogą panować nad wszelkimi zagadnieniami związanymi z majątkiem i właściwie przez całą dobę mieć dostęp do najważniejszych danych i statystyk.

Projekt był współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Innowacyjna Gospodarka - Dotacje na Innowacje.

Zobacz: Jak uzyskać środki na własną działalność gospodarczą?

Źródło: AssetMan

Autopromocja

REKLAMA

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA