REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Zarządzanie majątkiem w przedsiębiorstwach

Zarządzanie majątkiem w przedsiębiorstwach / Fot. Fotolia
Zarządzanie majątkiem w przedsiębiorstwach / Fot. Fotolia
Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Prowadzenie działalności gospodarczej wiążę się nie tylko z wieloma uprawnieniami, ale także pewnymi obowiązkami. Każdy, kto zdecyduje się założyć własną firmę, musi być świadomy, że co miesiąc czeka go duża ilość zadań związanych z zarządzaniem majątkiem. Jest wiele przykładów formalności, z którymi musi zmierzyć się przedsiębiorca.

Obecnie mamy jednak do czynienia z szybkim rozwojem Internetu, czy różnego rodzaju programów komputerowych, które usprawniają codzienne działania, w tym także te w firmach. Nie trzeba przejmować się już wieloma rzeczami z osobna, gdyż jedna aplikacja pomaga zarządzać całą firmą. Przykładem takiej codziennej pomocy jest AssetMan.

REKLAMA

Porozmawiaj o tym na naszym FORUM!

REKLAMA

To e-usługa, która pod wieloma względami może usprawnić działania przedsiębiorstwa. Użytkownik, który zdecyduje się na korzystanie z AssetMan'a, dostaje w pełni zintegrowany system, który wspierać będzie, właściwie każdego dnia, jego codzienną działalność biznesową. Tego typu e-usługa jest rozwiązaniem dla wszystkich, którzy chcą mieć pełną kontrolę nad majątkiem, w tym: maszynami, pojazdami, a także infrastrukturą IT oraz nieruchomościami. Główni odbiorcy, a zatem małe i średnie przedsiębiorstwa mogą otrzymać nie tylko elastyczność i uniwersalność, ale także świetną cenę, która już nie odstrasza.

Program swoim działaniem obejmuje dziewięć modułów funkcyjnych. Użytkownik dostaje możliwość pełnego zarządzania własnym majątkiem oraz wszelkie informacje o jego elementach. Dzięki bogatej ofercie (prezentowane są aż trzy rodzaje pakietów: Bronze, Silver, Gold) przedsiębiorca może mieć wpływ na wyniki i pracę zespołów odpowiedzialnych za prawidłowe utrzymanie aktyw, stale otrzymywać najświeższe statystyki i raporty oraz dostosować interfejs do własnych biznesowych potrzeb.

Zobacz również: Jak założyć działalność gospodarczą?

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA

Pierwszym z proponowanych elementów jest moduł zarządzania majątkiem, który kompletuje  informacje związane z obiektami stanowiącymi majątek firmy. Składa się z dwóch części: definicyjnej i operacyjnej. Pierwsza z nich pomaga przy określaniu sposobów w jaki mają być zbierane dane związane z majątkiem, druga służy do wprowadzania informacji o konkretnych elementach majątku. Przedsiębiorca posiadający w swojej firmie zespół odpowiedzialny za prawidłowe utrzymanie majątku, będzie mógł skorzystać z modułu zarządzania zleceniami pracy. Użytkownicy sami zdefiniują rodzaje wykonywanych prac przez zespół i dodatkowo określą przydatne parametry (czas, potrzebne materiały, instrukcje). Kolejnym proponowanym elementem AssetMan'a jest moduł predykcji awarii, którego zadaniem jest obsługa zgłoszeń rejestrowanych przez klientów i dotyczących zarejestrowanych w systemie zasobów. Po uruchomieniu takiego modułu, użytkownik otrzymuje dostęp do listy swoich zgłoszeń, sprawdzi stan ich realizacji oraz zarejestruje nowe zadanie. Ilość niezbędnych danych oraz sam proces zostanie zoptymalizowany tak, aby uprościć zgłaszanie incydentów. Do wprowadzania budżetu związanego z zarządzaniem majątkiem służy moduł finanse. Użytkownicy samodzielnie określą jego części składowe i zewidencjują parametry, wiążące się z utrzymaniem majątku: prąd, woda, przejechane kilometry.

Specjalny algorytm i model danych jest ważną częścią kolejnego oferowanego modułu – statystyczno-raportowego. Odpowiada on za udostępnianie statystycznie przetworzonych danych, pochodzących z informacji logowanych w pozostałych modułach AssetMan'a. Specjalny moduł został również utworzony do budowania procesów biznesowych (model konfiguracji procesów biznesowych) oraz zmiany ustawień interfejsu użytkownika zgodnie z wymaganiami biznesowymi (moduł analizy danych). Konfiguracja daje wariant projektowania ekranów, rozmieszczania pól i kontrolek według własnych upodobań. Ostatnie dwa moduły znajdujące się w ofercie AssetMan'a służą do administracji i zarządzania użytkownikami oraz dostarczania klientom interfejsu programistycznego, za pomocą którego zintegrują się z e-usługą (moduł Api do integracji). Warto dodać, że AssetMan proponuje również swoim użytkownikom wersję mobilną.

Przykład AssetMan'a idealnie pokazuje, że dla zarządzania aktywami w przedsiębiorstwie również nadchodzą nowe czasy. Dzięki takim programom przedsiębiorcy w bardzo łatwy sposób mogą panować nad wszelkimi zagadnieniami związanymi z majątkiem i właściwie przez całą dobę mieć dostęp do najważniejszych danych i statystyk.

Projekt był współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Innowacyjna Gospodarka - Dotacje na Innowacje.

Zobacz: Jak uzyskać środki na własną działalność gospodarczą?

Źródło: AssetMan

Autopromocja

REKLAMA

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jaki model logistyczny wybrać dla swojego sklepu internetowego?

Zakładając sklep internetowy, staniesz przed wyzwaniem organizacji całej jego logistyki. Zanim zaczniesz działalność, będziesz musiał zdecydować, gdzie magazynować swoje towary, z jakimi kurierami współpracować i jak obsługiwać zwroty od klientów. Pochłonie to mnóstwo cennego czasu i spory kapitał. W dzisiejszych czasach możesz tego jednak uniknąć. W jaki sposób? Poznaj najciekawsze modele logistyczne dla e-commerce!

Dobrzy w teorii. Dlaczego nie potrafimy odpoczywać i jak to zmienić?

Potrzeba regeneracji wydaje się oczywista dla każdego, kto funkcjonuje w naprzemiennym cyklu, w którym wysiłek absorbujący przeważającą część naszych aktywności przeplata się z czasem wolnym. Skąd zatem trudność w świadomym uwzględnianiu potrzeby wypoczynku i planowaniu przerw w zawodowym funkcjonowaniu?

Inflacja już niestraszna firmom. Obawia się jej dwa razy mniej firm niż rok temu

W rok o połowę zmalała liczba małych i średnich firm, które boją się, że inflacja może zagrozić ich biznesom. Obecnie to zaledwie co czwarte przedsiębiorstwo. Zaskakujące są jednak branże, w których te obawy są największe. Inflacja straciła też rangę najpoważniejszej obawy.

Startup - jak uzyskać ochronę patentową, ochronę znaku towarowego i prawa autorskie?

W startupach najważniejszy jest pomysł. Jak go chronić i zabezpieczyć się przed nieuprawnionym wykorzystywaniem dzieła i pobierania wynagrodzenia za korzystanie z niego przez podmioty trzecie? Jak uzyskać ochronę patentową, ochronę znaku towarowego i prawa autorskie? Dlaczego tak ważna jest umowa o zachowaniu poufności?

REKLAMA

Spółki: Premia za kontrolę w Polsce w latach 2019-2023 spadła do poziomu 13,6 proc.

Ostatnie lata przyniosły spadek aktywności na rynku wezwań w Polsce. Coraz częściej inwestorzy decydują się na ogłoszenie wezwania z zamiarem wycofania akcji spółki z obrotu giełdowego, gdy już uzyskają kontrolny pakiet akcji – wynika z najnowszej analizy KPMG, która objęła 133 wezwań do sprzedaży akcji spółek notowanych na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie w latach 2019-2023.

Firmy będą szukać specjalistów. Jakich?

Z raportu „Barometr Polskiego Rynku Pracy” Personnel Service wynika, że polskie firmy chcą poszukiwać specjalistów od automatyzacji i sztucznej inteligencji. 

Rachunki za prąd w firmie: kto musi płacić za energię elektryczną nawet trzy razy więcej niż cena giełdowa, jak tego uniknąć na przyszłość

Kryzys energetyczny wywołany przez agresję Rosji na Ukrainę doprowadził do gigantycznego wzrostu cen prądu. Wiele małych firm w obawie przed dalszym wzrostem cen zawarło wieloletnie umowy ze stałą ceną na rekordowym poziomie. To one najbardziej ucierpią na uwolnieniu cen energii.

Stare pytania, nowe odpowiedzi. Zmiana podejścia do pożądanych kompetencji menedżerskich

Obecnie organizacje nie są zainteresowane rozwojem konkretnych umiejętności liderskich ani pozyskiwaniem wiedzy, którą łatwo dziś zdobyć. Żyjemy w czasach, w których ciężko jest zaplanować długofalową strategię, dlatego wzrasta znaczenie umiejętności płynnego poruszania się w zmieniających się okolicznościach, tzw. strategizing.

REKLAMA

Wyróżniaj się bo zginiesz: o sukcesie sklepu internetowego decydują nie tylko atrakcyjne towary w dobrej cenie

W sklepie internetowym, zupełnie inaczej niż w tradycyjnym sklepie, wiarygodność osiąga się lub nie już poprzez sam wygląd aplikacji zakupowej. Bez niej nie wyróżniający się z tysięcy inny e-sklep nie odniesie sukcesu nawet oferując bardzo konkurencyjne produkty.

Restauracje ustępują miejsca barom szybkiej obsługi i sklepowej gastronomii, bo takie są wybory „zetek”

Na naszych oczach dzieje się prawdziwa rewolucja w gastronomii. Restauracje, ledwie się odbudowały po pandemii, przegrywają z barami szybciej obsługi i cateringiem, a teraz jeszcze poważnym graczem na rynku staje się gastronomia sklepowa. Wszystko to za sprawą najmłodszych klientów, którzy chcą żyć po amerykańsku.

REKLAMA